Säälin kokopäivätyössä olevia perheenäitejä joulun aikaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "viera"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="a p";29358646]Aloituksessa lukee :) Minä en ottanut noita siivouksia puheeksi. Mikä tuossa työssä on niin vaikea käsittää? Teen osa-aikaista vuorotyötä, koskaan kuullut?[/QUOTE]

Eli missä kohtaa aloitusta lukee että vain ne milli milliltä viikkotolkulla siivoojat ovat niitä hössöttäjiä mitä tässä hyväksyt?

:laugh: Juu, jatka vaan... Mielenkiinnolla jään odottamaan mitä seuraavaksi keksit lisätä "työhösi" kun taas unohdat mitä olet jo puhunut.

[QUOTE="vieraana";29358665]Eipä mittään. Tämä nyt on sellainen niksipirkka -juttu, mutta jos vaikka toimisi :) Myös sokeria jotkut pistävät veteen.[/QUOTE]

Hei loistavaa, että näin turhanpäiväisestä ketjusta olikin jollekin jotain hyötyä :D

Blue, mä en nyt oikeasti enää tajua sua :o mikä tuossa työjutussa on sun ongelma? Mietihän nyt vaikka jotain hoitoalaa (jolla en ole) siellä on todella paljon osa-aikaisia jotka tekee vuorotyötä. Sairaanhoitaja sanoi että on joulun töissä johon totesin, että luojan kiitos itse en ole ja ilmeisesti tästä vedit omat salaliittoteoriasi :D jos ei edes halua hössöttää, mitä se sitten ikinä onkaan, ei aloitus koske häntä. Moni tahtoo silti väen vängällä loukkaantua.

[QUOTE="a p";29358713]Blue, mä en nyt oikeasti enää tajua sua :o mikä tuossa työjutussa on sun ongelma? Mietihän nyt vaikka jotain hoitoalaa (jolla en ole) siellä on todella paljon osa-aikaisia jotka tekee vuorotyötä. Sairaanhoitaja sanoi että on joulun töissä johon totesin, että luojan kiitos itse en ole ja ilmeisesti tästä vedit omat salaliittoteoriasi :D jos ei edes halua hössöttää, mitä se sitten ikinä onkaan, ei aloitus koske häntä. Moni tahtoo silti väen vängällä loukkaantua.[/QUOTE]

Kuten mä jo sanoin niin jatka vaan. :)

Koska olet saamaton. Me uraäidit hoidetaan sekä koti, lapset että oma työ. Tai siivooja hoitaa kodin, mutta hoidamme siis kaiken kuntoon ja onnistumme muussakin kuin siivoamisessa, mihin pystyy kuka vaan.

[QUOTE="a p";29358784]Kysehän on loppujen lopuksi arvoista. Sinä olet valinnut paljon aikaa työlle, vähän lapsille ja minä taas toisin päin :) ja kyllä, kehtaan vastata nyt näin.[/QUOTE]

anteeksi? Miten luulet että teen paljon töitä? Lapset olivat 3v asti kotihoidossa ja nyt teen normaalia päivätyötä josta ei lapsiperhe elämä kärsi. Voi sinua, taidat luulla itsestäsi aivan liikoja. ????

Ihan voit miettiä omia vastauksia ennen kuin alat minulle avautumaan. Minä olen tehnyt tällaisen ratkaisun, sinä toisenlaisen. En luule itsestäni mitään mutta tiedän tämän olevan paras ratkaisu meille ja ennen kaikkea lapsille :)

[QUOTE="a p";29358784]Kysehän on loppujen lopuksi arvoista. Sinä olet valinnut paljon aikaa työlle, vähän lapsille ja minä taas toisin päin :) ja kyllä, kehtaan vastata nyt näin.[/QUOTE]

Säälin sinunlaisia sossupummeja. Lapset pitäisi noin moraalittomalta ihmiseltä huostaanottaa.

[QUOTE="a p";29358791]Ihan voit miettiä omia vastauksia ennen kuin alat minulle avautumaan. Minä olen tehnyt tällaisen ratkaisun, sinä toisenlaisen. En luule itsestäni mitään mutta tiedän tämän olevan paras ratkaisu meille ja ennen kaikkea lapsille :)[/QUOTE]

minun lapset saavat kunnollisen, aktiivisen ja hyvän äidin mallin kotoa :) Teillä on toisin. Minä onnistun yhteen sovittamaan ja hoitamaan työni, perheeni siitä kärsimättä. Sinusta ei voi sanoa samaa, mutta onneksi lapsesi saavat mallia muilta hienoilta naisilta ja äideiltä joita on maailma täynnä.

Kysypä niiltä lapsiltasi että kumman valitsisivat mieluummin. Äidin, joka on enemmän kotona vai äidin joka on kokopäivätyössä. Mun lapset ainakin tykkää niin paljon äidistään, että koululainenkin on mielissään jos olen aamulla kotona tai vastaanottamassa. Toki lasten kasvatuksessa pääsee helpommalla kun sen ulkoistaa.

[QUOTE="a p";29358804]Kysypä niiltä lapsiltasi että kumman valitsisivat mieluummin. Äidin, joka on enemmän kotona vai äidin joka on kokopäivätyössä. Mun lapset ainakin tykkää niin paljon äidistään, että koululainenkin on mielissään jos olen aamulla kotona tai vastaanottamassa. Toki lasten kasvatuksessa pääsee helpommalla kun sen ulkoistaa.[/QUOTE]

Mikä sun diagnoosi on? Kärsitkö kenties jostain ahdistuneisuushäiriöstä vai oletko sosiaalisesti kykenemätön käymään kodin ulkopuolella?

Klassinen esimerkki siitä miten kotona vietetyt vuodet vaikuttaa naiseen. Aivosoluja ei ilmeisesti päässä ole enää ainuttakaan. Oikein hyvää joulua sinne vaan, toivottavasti olet oikein onnellinen ja tyytyväinen elämääsi. Harmi että lapsesi viettävät aikaa pahanilmanlinnun kanssa joka ei omaa pätkääkään empatiakykyä, saati ymmärrä mitään omaa napaansa pidemmälle. Sääliksi käy lapsiasi, päivät pitkät tuollaisen laiskan hirviön kanssa. Mieskin on varmaan onnellinen maksaessaan mamman loisimisen, kun eintyöt kiinnosta. Älä kysy missä se juoksee kun on "työmatkalla".

Saakeli että pistää vihaksi maksaa sinunkin eläkkeesi, sairastamisesi, kaikki. Luuseri.

Eli lopulta kyse oli kuin olikin perinteisestä kotimammat vs. uraäidit -paskanjauhamisesta.

Ja sun tekstien perusteella jynssäät kotia milli milliltä viikkotolkulla ennen joulua. Öö, mihin se lapsien kanssa oleskelu unohtui? ;)

Eli lopulta kyse oli kuin olikin perinteisestä kotimammat vs. uraäidit -paskanjauhamisesta.

Ja sun tekstien perusteella jynssäät kotia milli milliltä viikkotolkulla ennen joulua. Öö, mihin se lapsien kanssa oleskelu unohtui? ;)

Ihmeen vihamielistä suhtautumista nykyäideillä osa-aikatyöhön. Kun tekee osa-aikatyötä niin sitä aikaa jää vaikka mihin muuhun! Sen jynssäyksen lisäksikin :)

Mistä tulee tuo ajatus, että jos tekee osa-aikatyötä on sosiaalipummi, joka elää muiden rahoilla?

Mikä sun diagnoosi on? Kärsitkö kenties jostain ahdistuneisuushäiriöstä vai oletko sosiaalisesti kykenemätön käymään kodin ulkopuolella?

Klassinen esimerkki siitä miten kotona vietetyt vuodet vaikuttaa naiseen. Aivosoluja ei ilmeisesti päässä ole enää ainuttakaan. Oikein hyvää joulua sinne vaan, toivottavasti olet oikein onnellinen ja tyytyväinen elämääsi. Harmi että lapsesi viettävät aikaa pahanilmanlinnun kanssa joka ei omaa pätkääkään empatiakykyä, saati ymmärrä mitään omaa napaansa pidemmälle. Sääliksi käy lapsiasi, päivät pitkät tuollaisen laiskan hirviön kanssa. Mieskin on varmaan onnellinen maksaessaan mamman loisimisen, kun eintyöt kiinnosta. Älä kysy missä se juoksee kun on "työmatkalla".

Saakeli että pistää vihaksi maksaa sinunkin eläkkeesi, sairastamisesi, kaikki. Luuseri.

:DDD

Harmi, ettei avauksen otsikko ole muutettavissa enää, eikä kirjautumattomilla kyllä muutenkaan. Sanan sääli tilalle pitäisi muuttaa sana paheksun. Sitten oltaisiin asiassa heti ekasta viestistä alkaen. Ei tarvisi esittää mitään säälimisiä.

[QUOTE="a p";29358970]Ihmeen vihamielistä suhtautumista nykyäideillä osa-aikatyöhön. Kun tekee osa-aikatyötä niin sitä aikaa jää vaikka mihin muuhun! Sen jynssäyksen lisäksikin :)

Mistä tulee tuo ajatus, että jos tekee osa-aikatyötä on sosiaalipummi, joka elää muiden rahoilla?[/QUOTE]

Ei kyse ole suhtautumisesta osa-aikatyöhön, kyse on suhtautumisesta sunlaisten kuspäiltä kuulostavien ihmisten aloituksiin. Itsekin osa-aikatyötä harrastan.

Mikä pointti tälläkin aloituksellasi oli? Saada ne, joilla työvuoro osuu jouluun, tuntemaan jotenkin huonommuutta? Kerro oikeasti, kun nyt en ymmärrä.

Yhteistyössä