Säälin kokopäivätyössä olevia perheenäitejä joulun aikaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "viera"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="huh huh";29357938]Toi lause että luojan kiitos en ole töissä kertoo jo kaiken.ihminen kiittää että ei ole töissä,asenteessa korjattavaa.toki jos sitten elää omilla eikä tukirahoilla,toki ei kaikille aina ole töitä.mutta se että kiittää siitä että on työtön.joo ja kotiäiti ei ole ammatti,piste.[/QUOTE]

Selvensin jo. En ole työtön, en ole kotiäiti ja elän omilla sekä miehen rahoilla :D

[QUOTE="Sairaanhoitaja";29357921]Jatkan samalla linjalla kuin sä. Sä teit todella asenteellisen ja typerän aloituksen. Ei kukaan sun sääliä kaipaa ja mun mielestä todella typerät ajatukset sulla.[/QUOTE]

Ilmeisesti koitat jotenkin näpäyttää minua, joten siksi kysyin. En nimittäin edelleenkään ymmärrä miten köyhyys, tukirahat tms. liittyvät tähän ketjuun tai minuun.

[QUOTE="a p";29357943]En minä sanonut, että hoidan täydellisesti. Väännän vielä kerran. Säälin niitä, jotka haluaisivat käyttää paljon aikaa ja vaivaa jouluun, mutteivat pysty/joutuvat tekemään kiireellä ja ovat sitten hirveässä stressissä ja näitä todellakin riittää! :( En tiedä miksi olet jäänyt jankkaamaan tuota, että olisin vaan kotona joten vastaan nyt kysymykseesi(?) vaikka tiedän, että ärsyynnyt siitä. Itse asiassa kuulen aika paljon positiivista työn järjestämisestäni.[/QUOTE]

Yhtään sellaista raukkaa ei ole vielä ketjuun ilmoittautunut? Kannattaako nyt sitten niin kamalasti sääliä, jos eivät vaikka olekaan mielestään raukkaparkoja?

[QUOTE="a p";29357927]Tuota, mistäs ihmeestä sinä tällaisen kuvitelman keksit? :D Heitän sulle saman kysymyksen, miksi vielä nykypäivänä ajatellaan että vain kokopäivätyötä tekevät olevat työssäolevia? Joulu kyllä on yksi vuoden kohokohtia, siinä olet oikeassa![/QUOTE]

No etkö sinä juuri mainostanut, ettet käy töissä ja upotat toooooooodella paljon aikaa joulun valmisteluihin? No, siitä sitten ajattelin, että tietty jos ei mitään muita hommia ole toooooodella pitkän aikavälin aikana, niin tietty siihen jouluun voi upottaa tooooooodella paljon aikaa.

Kivahan se vain on, että voit tuntea itsesi tärkeäksi. Et taida saada kotoa paljoa kiitosta, kun täällä mainostat? Hyvää joulua kuitenkin! :)

[QUOTE="Just";29357963]Suosittelen samaa sinulle blue :) toisia alentamalla et sitä kuitenkaan tule saamaan (viitaten tuohon tärkeäksi tuntemiseen) *halit*[/QUOTE]

Ap:han kun ei sitä onneksi tehnyt. :D Älä ota edelleenkään niin tosissaan juttuja jotka eivät edes sua koske.

No etkö sinä juuri mainostanut, ettet käy töissä ja upotat toooooooodella paljon aikaa joulun valmisteluihin? No, siitä sitten ajattelin, että tietty jos ei mitään muita hommia ole toooooodella pitkän aikavälin aikana, niin tietty siihen jouluun voi upottaa tooooooodella paljon aikaa.

Kivahan se vain on, että voit tuntea itsesi tärkeäksi. Et taida saada kotoa paljoa kiitosta, kun täällä mainostat? Hyvää joulua kuitenkin! :)

Ottaako päähän? :D Olen koko ajan sanonut, etten käy _kokopäivä_työssä. Osa ihmisistä elää edelleen siinä käsityksessä, että on vaan työttömyys tai kokopäivätyö. Ja tuon virheeni korjasinkin jo :) Saan kiitosta ja arvostusta kotona ihan riittämiin ja apuakin jos haluan :) Kiitos, samoin.

[QUOTE="manteli";29357942]Vastauksena aloitukseen: käyn kokopäivätöissä ja tykkään laittaa joulua mutta mielestäni ehdin oikein hyvin työstä huolimatta. Suuri osa tarpeellisesta on jo hankittu ja osa pakastettu ja kun viikonloppuna siivotaan ja käydää kaupassa voidaan keskittyä joulusta nauttimiseen ja tavata sukulaisia. Mun mielestä kaikki on hyvin näin :)[/QUOTE]

Ihanaa :) Hyvää ja rauhaisaa Joulua!

[QUOTE="a p";29357985]Ottaako päähän? :D Olen koko ajan sanonut, etten käy _kokopäivä_työssä. Osa ihmisistä elää edelleen siinä käsityksessä, että on vaan työttömyys tai kokopäivätyö. Ja tuon virheeni korjasinkin jo :) Saan kiitosta ja arvostusta kotona ihan riittämiin ja apuakin jos haluan :) Kiitos, samoin.[/QUOTE]

Miksi ottaisi päähän? Minäkin tein tässä äitiyslomien ja hoitovapaan välissä osa-aikaisena vuoden hommia ja ajattelin jatkaa sitä samaa, kunhan menen takaisin töihin, eli 2015 alusta. Eli kysyn vielä, miksi ottais päähän? :)

Ap on oikein joulumielen tuoja. On kyllä niin tympeä aloitus ja ap vaikuttaa ärsyttävältä ihmiseltä. En tajua ihmisiä jotka noin kovasti miettii toisten tekemisiä ja joulun viettämisiä.

[QUOTE="viera";29357644]Ja joo, tiedän että osa tahtoo olla kokopäivätyössä, ettei kaikki stressaa, ruoat ja siivouksen voi ostaa valmiina jne. Ja aloituksessa siksi äidit, kun miehet taitaa osallistua vähemmän jouluhössötykseen. Mutta sääliksi käy niitä, jotka käy kokopäivätyössä ja haluavat hössöttää. Muutenkin jää lapsille ja omaa aikaa (liian)vähän niin missä välissä ne siivoaa kaiken, ostaa lahjat, leipoo, kokkaa, koristelee jne. Itselleni tärkeää, että kaikelle tälle "hössötykselle" jää tarpeeksi aikaa ja jo nyt osa-aikaisena pitää suunnitella mitä ehtii milloinkin. Ja tämä ei sitten koskenut niitä, jotka ei hössötä, joita ei kiinnosta joulu jne :) Ja tiedän, että elämässä on isompiakin säälin aiheita.[/QUOTE]

No kyllähän tämä aloitus oli vähän naiivi :)
Joka haluaa hössöttää, ehtii tehdä sitä varsin hyvin työssä käynnistä huolimatta. Jos taas hössöttäminen on pakkopullaa, sille on vaikea löytää aikaa, vaikka olisi koko ajan kotona.
Leipomiset ja koristelut hoituu lasten kanssa yhdessä, ellei äiti ole joku kontrollifriikki/marttyyri, jonka on tehtävä kaikki yksin.

[QUOTE="Sairaanhoitaja";29358027]Ap on oikein joulumielen tuoja. On kyllä niin tympeä aloitus ja ap vaikuttaa ärsyttävältä ihmiseltä. En tajua ihmisiä jotka noin kovasti miettii toisten tekemisiä ja joulun viettämisiä.[/QUOTE]

Eiköhän se ole aina tiedetty että sääli on sairautta. Itse en ainakaan pystyisi tuomaan joulumieltä kenellekään en töissä enkä kotona jos säälisin milloin ketäkin.

No joo, kun olen hyväpalkkaisessa kokopäivätyössä, niin ne joululahjatkin pystyy ostamaan yhden päivän aikana, kun ei tartte kytätä 5 kk Tokmannin tarjouksia. Sama pätee ruokiin.

• Tykkää
Reactions: Totuus
[QUOTE="a p";29357734]Minusta olisi kauheata, jos koko ruljanssi pitäisi hoitaa muutamassa päivässä. Pelkästään koko talon täydelliseen siivoamiseen menee viikkoja tai muuten se menee ärsyttäväksi suorittamiseksi. Tokikaan kaikki ei tätä tee. Ja huomaa töissäkin, että ihan hermona on mammat :([/QUOTE]

Mulla kolme poikaa, ja ovat jo sen ikäisiä (13v, 10v ja 6 v), että auttelevat siivoamisessa. Kun neljä henkeä siivoaa yhden sijaan, sujuu nopeammin. Eikä meillä onneksi ole siivottavaa kuin rapsakat 133 neliötä...:D Hyviä jouluja!

No joo, kun olen hyväpalkkaisessa kokopäivätyössä, niin ne joululahjatkin pystyy ostamaan yhden päivän aikana, kun ei tartte kytätä 5 kk Tokmannin tarjouksia. Sama pätee ruokiin.

Jouluruoista suurin osa on kyllä (valitettavasti) ostettava ihan joulun lähellä (tänään just tein sen) mutta minulle siihen joulun odotukseen ja tunnelmaan kuuluu ehdottomasti se, että haalin joululahjoja pikku hiljaa <3

[QUOTE="a p";29357952]Aah..aivan, muotoilin huonosti :) Tarkoitin siis tietenkin sitä, että luojan kiitos en ole _jouluna_ töissä :)[/QUOTE]

Öööööööööööööööööööö

Mun vanhemmat, samoin kuin miehen vanhemmat, ovat kaikki kokopäivätyössä, mutta KUKAAN heistä ei ole jouluna töissä? :OOOOO

(Itse ollaan miehen kanssa opiskelijoita vielä)

[QUOTE="gemma";29358078]Öööööööööööööööööööö

Mun vanhemmat, samoin kuin miehen vanhemmat, ovat kaikki kokopäivätyössä, mutta KUKAAN heistä ei ole jouluna töissä? :OOOOO

(Itse ollaan miehen kanssa opiskelijoita vielä)[/QUOTE]

Niin? :) Minä vastasin hoitsulle, joka on joulun töissä.

Yhteistyössä