Saako pettäjä anteeksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pettäjä(kö)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
...minulla naisena on henk.koht. kokemuksia pettämisestä. Elän avoliitossa ja minulla on lapsiakin. Mieheni on ihanan ja meillä menee ihan hyvin. Joskun kun menen juhlimaan niin käy vain niin että joku mukava mies vie mennessään...hetkeksi tosin. On ihanaa tuntea olevansa haluttu! Se on vain hetken huuma ja sitten arki jatkuu normaalisti. Tällä hetkelläkin minulla on miesystävä. Ollaan kavereita ja joskus törmätään baarissa niin heti on sähköä ilmassa. Olemme hänen kanssaan sopineet vain olevamme kavereita. Molemmilla on oma elämänsä. Olen ajatellut että en moralisoi itseäni ja näin ollen en mieti asiaa sen syvällisemmin joten minulle ei tule pahoja morkkiksia tapahtuneesta. Olemme täällä vain vähän aikaa joten ottakaamme ilon irti joka hetkestä!!!

Nainen 32, toivottavasti miehesi ajattelee samoin.

Minä en ymmärrä ihmisiä, jotka on tollasia kuin sinä salaa kumppaninsa selän takana. Miksei alun perin olla oltu rehellisiä ja alettu oleen jonkun toisen vapaan suhteen kannattajan kanssa. Silloin kenenkään ei tarviisi tulla petetyksi. Uskolliset sais toisensa ja pientä kivaa baarissa harrastavat vois olla keskenään.

PS. Kaikki me naiset ollaan haluttuja, ei siihen mitään todisteluja tarvii, se on itsestään selvää. Ja kyllä pönkitystä itsetunnolleen saa miehiltä varmasti ilman että tarvii pettämiseen asti edetä.

Nainen 32: Toivottavsti osaat ottaa ilon irti siitäkin hetkestä, kun miehesi saa tietää puuhastelustasi. Siinä tilanteessa joudut kyllä miettimään asiaa tai ainakin miettimättä jotakin selittelemään puolustukseksesi. Ja ottamaan ilon irti toisen satuttamisesta.

Alkuperäinen kirjoittaja Pettäjä(kö):
Olemme olleet rakkaani kanssa reilun pari vuotta nyt yhdessä, siitä puolitoista vuotta avoliitossa ja paria kuukautta vaille vuoden kihloissa. Kysyisin mielipidettänne melko arkaluontoiseen asiaan. Ensinnäkin: onko teitä ketään koskaan petetty? Oletteko ite pettäneet? - ja miten näistä selviää molemmat osapuolet. Itse tuossa taannoin kesällä tein varmasti elämäni suuimman virheen. Annoin meidän yhteisen "ystävän" ns. käyttää vakavaa humalatilaani hyväkseen ja näin päädyimme suutelemaan kun miehin ei ollut maisemissa. Tajusin koko "session" ajan, että se on hyvin väärin. En ymmärrä miksi jatkoin vaikka minua ällötti sen koko ajan aivan suunnattomasti ja toivoin vain että se on ohi kun olen niin huono sanomaan ei.. Kaipaan aina hyväksyntää ja huomioo läheisiltäni. Tätä herraa ei läheiseksi voi kutsua kun oli kutenkin itse selvemmässä mielentilassa, minä sammumispisteessä. Asia meinasi mennä ihan seksiin asti kunnes havahduin ja tajusin mitä olin tekemässä. Sanoin jyrkän ein ja onneksi hän tajusi sitten itekin.
Tietenkin olin järkyttynyt, minä niin pettämistä vastaan oleva naishenkilö. Itkin ja ajattelin jo päivieni päättämistä kun ajattelin soittaa rakkaalleni ja kertoa mitä tapahtui. Eihän siitä sitten mitään tullut kun itkin ja itkin vain puhelimeen. Yritin tosissani kertoa hänelle, mutta tiesin kuinka hän tästä murtuu. En vain pystynyt vaikka tiesin että kerrottavahan se on. Seuraavana aamuna kovasta kankkusestani selvittyäni päätin, että asia tulee kuitenkin joskus ilmi näín pienessä kylässä, joten jätin asian kertomatta vaikka omatuntoa painoi niin että pää meinasi haljeta- muustakin kuin krapulasta. Seuraava kuukausi menikin sitten itkeskellessä ja manatessa tyhmyyttään - tietenkin rakkaaltani salaa, en halunnut aiheuttaa hänelle huolta ja murhetta. Sitten koitti syksy ja masennuin, osa syynä pettämiseni, jota jouduin kantamaan sisälläni. Sitten masentui rakkaani kun hän ei tiennyt mikä minun on ja syytti itseään. No, sitten kun kaikki näytti taas olevan hyvin, tämä pommi iskettiin täysin vasten hänen kasvojaan. Kun hän tätä asiaa minulta kysyi niin tottakai myönsin, koska päätin silloin että en ala asiaa kieltämään. Arvaamani mukaan mieheni murtui aivan täysin, niinkuin minäkin hänelle aiheuttamastani tuskasta.
Nyt olemme ns. asumuserossa. Kultani haluaa vielä yrittää, mutta tarvitsee aikaa, jota hänelle annan. Olen käynyt tässä muutaman päivän aikana jo lähes kuoleman porteilla, tuskani on aivan suunnaton enkä epäile hänen tuskaansa alkuunkaan!! En vain ymmärrä miten ihminen voi näin mokata.. Kultani on elämäni tärkein ihminen ja viimeinen, jota halusin satuttaa. Mutta näin kuitenkin kävi.:( En välttämättä halua anteeksiantoa, vain sitä että kultani voisi taas olla onnellinen ja jatkaa elämäänsä eteenpäin.

Ei voi olla totta! Että ihan kuoleman portailla. Yhdestä lapsellisesta pussailusta moinen tragedia! Joko koko kirjoitus on provo tai sitten olette todella lapsellisia. Mitä ihmeen väliä mokomalla suutelulla on? Kuvitteletteko, että parisuhteessa olevat ihmiset eivät koskaan suutele muiden kanssa? Mitä ihmeen haittaa siitä on? Paitsi jos on jotain suutelun kautta tarttuvia tauteja.

Miten ihmeessä meinaat selvitä tulevista, todellisista vaikeuksista?

Yhteistyössä