Pettäjä ei anna itselleen anteeksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiitos kaikille mielipiteen antaville..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jospa miehen mieltä ei niinkän paina enää syyllisyys, vaan epäilys siitä, oletko sittenkään hänelle se oikea. Ja SIITÄ hän tuntee syyllisyyttä. Jos mies kerran oli/on sitä mieltä, että Sitä Oikeaa ei petetä ja "se on kerrasta poikki", hän varmaan nyt miettii, oletko sittenkään hänelle oikea kun kerran pystyi pettämään. Eli hän ei sure enää niinkään itse tekoa, vaan miettii, mitä se tarkoittaa että hän on tekoon (noinkin alussa suhdetta) pystynyt. Ja tottapuhuen, niin miettisin sinuna minäkin.

Ikävä sanoa, mutta tuo "mä olen niin kauhean pahollani, etten voi jatkaa elämääni tän syyllisyydentunteen kanssa" on myös keino hallita sinua, ap. Nyt sinun kaikki energiasi menee miehen pään selvittämiseen, etkä ehdi ollenkaan ajatella, että SINUA on loukattu. "Muutama tunnustuksen jälkeinen päivä" ei riitä siihen, että olisit selvittänyt itsellesi asian. Ikävä sanoa, mutta mies saattaa sisällään naureskella, että "helppo homma, meni läpi".

Samaa mieltä kuin "tuotanoin" ap: MIES NAURAA SINULLE SISIMMÄSSÄÄN KUINKA TYHMÄ OLET hähää. Esittää vaan että muka olisi pahoillaan. Sisimmässään vedättää ja käkätää, kuinka sinisilmäisen naikkosen on saaliikseen saanut. Älä anna miehen itkun hämätä sinua. Itkee vaan krokotiilin kyyneliä.

On varmaan narsisti.

Alkuperäinen kirjoittaja Tuotanoin:
Ikävä sanoa, mutta tuo "mä olen niin kauhean pahollani, etten voi jatkaa elämääni tän syyllisyydentunteen kanssa" on myös keino hallita sinua, ap. Nyt sinun kaikki energiasi menee miehen pään selvittämiseen, etkä ehdi ollenkaan ajatella, että SINUA on loukattu. "Muutama tunnustuksen jälkeinen päivä" ei riitä siihen, että olisit selvittänyt itsellesi asian. Ikävä sanoa, mutta mies saattaa sisällään naureskella, että "helppo homma, meni läpi".

En naureskelusta tiedä, mutta minäkin olen tuntenut ihmisiä, joiden tapa toimia, kun on itse mokannut, on juuri tuo. Eli ryhdytään niin teatraalisiin syyllisyydenilmauksiin, että loppujen lopuksi loukattu osapuoli alkaakin tuntea syyllisyyttä ja alkuperäinen asia unohtuu. Vaikka näyttää siltä, että henkilö käsittelee omaa syyllisyyttään, niin asia on tasan päinvastoin. Vastuu siirretään muille, joiden nyt pitäisi ymmärtää kuinka paha olla syytetyllä on ja heitä aletaan jopa pahimmillaan syyttää empatian puutteesta jne. Usein tätä käytöstä näkee myös naisilla, joille on ehkäpä sosiaalisesti hyväksytympää heittäytyä lapsen tasolle vastuutakantamattomaksi tunteiden riepottelevaksi olennoksi.

En usko että käytös on välttämättä tietoista ja suunniteltua vaan varhain opiskeltua manipulointitaktiikkaa, mutta asia nyt vaan on niin että ainoa mitä voit tehdä on vain suhtautua tyynesti. Ei mitään ylimääräisiä lohdutteluja ja lässytyksiä (tosin ei raivotakaan tarvi, jos et kerran ole vihainen), anna miehen kiehua omassa liemessään niin kauan kun on tarvis. Mitä sopasta loppujen lopuksi tulee jää nähtäväksi mutta sinä et asialle paljon hyödyllistä voi tehdä.

Tämä on minun veikkaukseni ja mielipiteeni ketjussa olleiden tietojen perusteella. Totuus voi tietysti olla vielä monimutkaisempi.

Alkuperäinen kirjoittaja tsirp654:

En naureskelusta tiedä, mutta minäkin olen tuntenut ihmisiä, joiden tapa toimia, kun on itse mokannut, on juuri tuo. Eli ryhdytään niin teatraalisiin syyllisyydenilmauksiin, että loppujen lopuksi loukattu osapuoli alkaakin tuntea syyllisyyttä ja alkuperäinen asia unohtuu. Vaikka näyttää siltä, että henkilö käsittelee omaa syyllisyyttään, niin asia on tasan päinvastoin. Vastuu siirretään muille, joiden nyt pitäisi ymmärtää kuinka paha olla syytetyllä on ja heitä aletaan jopa pahimmillaan syyttää empatian puutteesta jne. Usein tätä käytöstä näkee myös naisilla, joille on ehkäpä sosiaalisesti hyväksytympää heittäytyä lapsen tasolle vastuutakantamattomaksi tunteiden riepottelevaksi olennoksi.

En usko että käytös on välttämättä tietoista ja suunniteltua vaan varhain opiskeltua manipulointitaktiikkaa, mutta asia nyt vaan on niin että ainoa mitä voit tehdä on vain suhtautua tyynesti. Ei mitään ylimääräisiä lohdutteluja ja lässytyksiä (tosin ei raivotakaan tarvi, jos et kerran ole vihainen), anna miehen kiehua omassa liemessään niin kauan kun on tarvis. Mitä sopasta loppujen lopuksi tulee jää nähtäväksi mutta sinä et asialle paljon hyödyllistä voi tehdä.

Tämä on minun veikkaukseni ja mielipiteeni ketjussa olleiden tietojen perusteella. Totuus voi tietysti olla vielä monimutkaisempi.

Samaa mieltä. Mies on sikaNARSISTI.

Ihan sivuhuomautuksena, että kondylooman oireita voi kyllä hoitaa, mutta itse virus jää elimistöön loppuiäksi - ja joko oireilee tai ei oireile koko loppuiän.

Just noin minäkin ajattelin. Tuntuu siltä, että mies on kääntänyt asian päälaelleen. Hänen pitäisi sinua lohduttaa, eikä päinvastoin. Sinun tunteesi pitäisi olla nyt kaiken keskipisteenä, ei hänen. Mies elää niin tunteella, ettei sinulle jää tilaa omien tunteidesi selvittämiseen. Sinun on pakko antaa teko nopeasti anteeksi, kun mies on niin poissa tolaltaan, että hänen tunnetilansa ottaa molempien huomion. Miehesi käyttäytyy kuin pikkulapsi, ei ota vastuuta tekemisistään, vaan kääntää tapahtuman omaksi voitokseen. Hän tekee väärin ja sitten tekee itsensä uhriksi, jota täytyy lohduttaa. Sinä tässä olet väärän käytöksen uhri, sinun tulisi myrskytä, sinua tulisi lohduttaa, sinun pitäisi käydä läpi kaikki tilanteen herättämät tunteet.

Sinulla ei ole mitään takeita siitä, ettei mies tee samoin tulevaisuudessa. Käytökselläsi osoitat, että hyväksyt pettämisen. Osoitat, että hänen tuntemisensa ja tunteensa tulevat ennen omia tunteitasi. Kuka lohduttaa sinua, petettyä? Mies pääsee kuin koira veräjästä mitä sinuun tulee. Tämä mies ei ota tunnetasolla aikuisen ihmisen vastuuta tekemisistään.

Pikkulapsi varastaa ja jää kiinni. Hän tietää, että sitä seuraa torumisia, paheksuntaa, sun muita negatiivisiä tunteita toisten taholta. Siksipä hän puhkeaa kauheaan katumuksen itkuun, jota seuraa lohduttelut, pään silittelyt sun muut, täysin päinvastaiset kohtelut. Miksi hän siis ottaisi vastaan negatiivistä kohtelua, kun voi välttyä siltä? Lapsi oppii pian tavat, joilla manipuloida toisia, jotta vältyy epämiellyttävältä kohtelulta. Joillekin lapsille tulee esim. kauheita vatsakipuja vastaavassa tilanteessa, jolloin lapsen teko unohtuu kun ollaan huolissaan vastakivuista.

Mieshän on nero, manipuloinnin mestari! Taidan ottaa oppia. En tiennytkään, että noin helpolla voi välttyä ottamasta vastaan sitä, mitä kuuluu saada. Saan tehdä mitä lystään ja vältyn seurauksilta kun alan itse "katumaan" ja parkumaan. Ihan varmasti jo kotona pienenä opittu tapa, joka toimii, kun antaa sen toimia.

"Sinun on pakko antaa teko nopeasti anteeksi, kun mies on niin poissa tolaltaan, että hänen tunnetilansa ottaa molempien huomion."

Tämä on juuri se suuri ihmisten harhakäsitys: KENENKÄÄN EI OLE PAKKO MITÄÄN.

Alkuperäinen kirjoittaja Kiitos kaikille mielipiteen antaville..:
Syyskuussa tapasimme ja helmikuussa asuimme kaukana edellisesti kodistani - Hän oli pyytänyt tytön meille kahville, ja sitten tämä tyttö oli alkanut lähentelemään jolloin oli pyytänyt häntä poistumaan. Tähän mennessä tarinassa ollut tyttö oli hänen ex. Kahvilla käynyt tyttö oli ollut tuttavuus baarista. Jostain syystä tyttö oli kuitenkin palannut illalla uudestaan ja näin olikin kaaduttu meidän sänkyyn. - Mieheni sanoi, että oli heti sillä hetkellä tajunnut tekevänsä väärin ja alkanut kesken aktin itkemään ja heti tämän jälkeen heittänyt tytön pihalle. Pyysin miestäni vielä kerran soittamaan tytölle ja puhumaan asiat selviksi. Parisuhteessa ei pettämisen aikoihin ollut kovin vilkasta. Kysyin kyllä mieheltäni monesti, että pärjääthän ja vastaus oli aina: kyllä. Koitin sitten helpottaa mieheni oloa muilla tavoin.

Aivan suoraan sanoen ap., tarinassasi on monta arkaa kohtaa, joiden perusteella itse harkitsisin vakavasti suhteen jatkoa...

1) Olitte seurustelleet noin puoli vuotta kun mies petti. VAIKKA olisikin ollut "hiljaisempaa" sängyssä, on aika lyhyt aika siihen, että seksuaalinen pinna palaa eikä "kestä enää" vaan on saatava jotain jostain, vaikka pettämällä.

2) Olit nähtävästi ensimmäistä kertaa pois yhteisestä kodistanne pidempään (3 päivää) kun mies petti. Ensin valehteli tytön olleen exä, sitten olikin täysin tuntematon nainen - kaiken lisäksi syyllisti pelkästään naisen: "nainen lähenteli, minä viskasin ulos ja kun tuli uudelleen, kaaduimme sänkyyn mutta seksi meni pieleen koska itkin". Aha? Vähänpä on itsehillintää miehellä, kun ensin pyytelee naisen kylään, sitten (omien sanojensa mukaan) torjuu mutta kun nainen yrittää uudelleen, ei voi muuta kuin langeta, vaikka itkienkin.

3) Miestä ei näköjään voi jättää hetkeksikään yksin/ilman "seksihoitoja", ettei vain kaadu sänkyyn jonkun satunnaisen sutturan kanssa. Vakaa pohja parisuhteelle?

4) Sinä olet ottanut nyt selvittämisvastuun tapahtuneesta, koska mies on (ollut) hysteerinen. Ensin kyllä heräisi kysymys, mikä ajoi pettämään noin lyhyen suhteen aikana? Kyllästyminen/seksin puute ei oikein vakuuta...

Jos haluat tilanteen selvittää niin onnea yritykseen. Ulkopuolisen mielipide on, että mies on sekä epäluotettava että drama queen, eli hänen tapansa käsitellä ongelmat/selvitä tilanteesta on mahdoton hysterisointi jolloin sinulle ei jää muita vaihtoehtoja kuin ymmärtäjän ja vastuunkantajan rooli.

Alkuperäinen kirjoittaja joopas joo:
"Sinun on pakko antaa teko nopeasti anteeksi, kun mies on niin poissa tolaltaan, että hänen tunnetilansa ottaa molempien huomion."

Tämä on juuri se suuri ihmisten harhakäsitys: KENENKÄÄN EI OLE PAKKO MITÄÄN.

Ei tietenkään ole pakko, mutta ap käyttäytyy noin. Ikäänkuin hänen täytyisi unohtaa omat tunteensa, jotta riittäisi tukemaan miestä.

Alkuperäinen kirjoittaja sille....:
... miehelle. Eihän siinä näytä olevan mitään munaa. Apstäkin löytynee enemmän :)

voi vittu, et voi ärsyttää nämä sovinistiset kommentit ja varsinkin jos ne tulee naisen suusta. Miehelle: pistä hame päälle eli vihjaisu miehelle, että olet naisen tasolla. Ja sanonta naiselle: sinussa on munaa! eli olet ehkäpä jopa yhtä hyvä kuin mies.

peruspikkulapsen temppu, tekee niin hirveen numeron omasta tuskastaan muka, että sä joudut töihin, ja loppujen lopuks hän pompottelee sua kuinka vain.
Mun nelivuotias kokeilee joskus samaa..:D

Aikuisen ihmisen vastuullinen käytös? Missähän näkyy?
Pettävä ja manipuloiva mies, eikö saisi olla jo historiaa sinunkin elämässäsi?

Yhteistyössä