saako nukkua selällään?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä

Vieras
olen kuullut että loppuraskaudesta ei saisi nukkua selällään, voi vauvalle tulla happivajaus tai jotain sellaista. Pitääkö paikkansa, ja miksi sitä ei voi tulla jos äiti nukkuu kyljellään?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mutzi81:
Painaa jotenkin noi laskimot tukkoon jos o selällään tai jotain..sillä ei suositella selällään oloa.

miltä viikoilta asti tällainen vaara sitten on?

en kyllä sitä osaa sanoa..mutta neuvolassa varmaan tietävät paremmin. Ja en mä tiedä onko siinä nyt niin kamala vaara.. Mutta kyllähän vauva alkaa heti enemmän mahassa liikkumaan kun menee selälleen..että on sen sit ilmeisesti huonompi olla.
 

Yhteistyössä