kiva jos kiinnostaa. kysy pois. vastaan parhaani mukaan!Alkuperäinen kirjoittaja lapinonni:Lestadiolaisuus kiinnostaa!
Olisi mukava kuulla lestadiolaisuudesta muutakin kuin huhua! Jos joku oikeasti täällä on lestadiolainen, laita yv.tä!
Haluaisin kysellä asioista!
Jos mies jonka kanssa seurustelet, ei halua lapsia, mutta itse haluat, miksi ihmeessä tuhlaat aikaasi moiseen mieheen?Alkuperäinen kirjoittaja pikkuinenparka:En ole lestadiolainen mutta en halua käyttää ehkäisyä nyt mies johon tunnen halua käyttää ehkäisyä kanssani ja minulla pahaolo koska toivon lisää lapsia.
En ole tuo kysyjä... mutta minua kiinnostaisi tietää missä kohtaa Raamatussa Jumala on velvoittanut ihmisen lisääntymään maksimaalisesti, rajattomasti? Ettekös te näin opeta että missään yhteydessä ei ehkäisy ole sallittua koska Jumala on sen kieltänyt. Joka ehkäisee, joutuu helvettiin.Alkuperäinen kirjoittaja mä:kiva jos kiinnostaa. kysy pois. vastaan parhaani mukaan!Alkuperäinen kirjoittaja lapinonni:Lestadiolaisuus kiinnostaa!
Olisi mukava kuulla lestadiolaisuudesta muutakin kuin huhua! Jos joku oikeasti täällä on lestadiolainen, laita yv.tä!
Alkuperäinen kirjoittaja Epäkelpo taivaaseen?:En ole tuo kysyjä... mutta minua kiinnostaisi tietää missä kohtaa Raamatussa Jumala on velvoittanut ihmisen lisääntymään maksimaalisesti, rajattomasti? Ettekös te näin opeta että missään yhteydessä ei ehkäisy ole sallittua koska Jumala on sen kieltänyt. Joka ehkäisee, joutuu helvettiin.Alkuperäinen kirjoittaja mä:kiva jos kiinnostaa. kysy pois. vastaan parhaani mukaan!Alkuperäinen kirjoittaja lapinonni:Lestadiolaisuus kiinnostaa!
Minä en ole löytänyt Raamatusta Jumalan käskyä tästä.
Samaa mieltä.. että osaa ihmiset olla yksin kertaisia.. ku on olemassa niitä lapsettomiaki pariskuntiaAlkuperäinen kirjoittaja plaa:Voi juma kuinka tyhmää porukkaa! Se lestadiolais-nimihän sen takaaki, et lapsia tulee jatkuvasti
Ja tämä on täyttä sontaa, anteeksi vaan. Kukaan ei kirjottele lupalappuja ehkäisystä, se on jokaisen sydämen asia!Alkuperäinen kirjoittaja vaimo:Mieheni on lestadiolainen ja entisen vaimonsa kanssa joutui anomaan lupaa seurakunnan vanhimmilta lääkärinlausunnon kanssa että saako käyttää ehkäisyä, heillä oli tuolloin jo 9 lasta syntyneet vuoden välein. Jos synnytyksestä koituu ÄIDILLE hengenvaara on lupa käyttää ehkäisyä, oli tuolloin vastaus. Pitänee paikkansa edelleen. Meillä nyt yksi lapsi ja minä tahtoisin toisen, vaan miespä ei suostu seksiin ilman ehkäisyä. Että näin.
Anteeksi nyt vain, mutta itse olen vanhoillislestadiolaisesta perheestä, eikä siinä uskonossa ainakaan ehkäisy ole missään muodossa sallittua. Jos ehkäisyn käytöstä "jää kiinni", joutuu ulos siitä lahkosta.Alkuperäinen kirjoittaja dask:ja aloittajalle vielä: jokainen ihminen (lestadiolainenkin!) päättää omista asioistaan, myös ehkäisystä ja omien kuviensa julkaisemisesta.
Haha, mie oon kyllä kuullut enemmänki tällaisia juttuja tästä uskonnosta.. Ette te lestat kuule tiiä kaikkee mitä siinä uskonnossa oikeen tapahtuu.. Se on loppupeleissä niin mätä uskonto, että hohhoijaa!! Olen ottanut selvää siitä.Alkuperäinen kirjoittaja iin:Ja tämä on täyttä sontaa, anteeksi vaan. Kukaan ei kirjottele lupalappuja ehkäisystä, se on jokaisen sydämen asia!Alkuperäinen kirjoittaja vaimo:Mieheni on lestadiolainen ja entisen vaimonsa kanssa joutui anomaan lupaa seurakunnan vanhimmilta lääkärinlausunnon kanssa että saako käyttää ehkäisyä, heillä oli tuolloin jo 9 lasta syntyneet vuoden välein. Jos synnytyksestä koituu ÄIDILLE hengenvaara on lupa käyttää ehkäisyä, oli tuolloin vastaus. Pitänee paikkansa edelleen. Meillä nyt yksi lapsi ja minä tahtoisin toisen, vaan miespä ei suostu seksiin ilman ehkäisyä. Että näin.
Juuri näin. Meidät on siis tuomittu helvettiin ihan oikeasti koska olemme niin syntisiä. Paitsi jos tuo mieheni parantaa tapansa. Lopettaa ehkäisyn ja mieluusti käännyttää minut uskoon tahi eroaa minusta, ei-uskovasta.Alkuperäinen kirjoittaja mimmi:Anteeksi nyt vain, mutta itse olen vanhoillislestadiolaisesta perheestä, eikä siinä uskonossa ainakaan ehkäisy ole missään muodossa sallittua. Jos ehkäisyn käytöstä "jää kiinni", joutuu ulos siitä lahkosta.Alkuperäinen kirjoittaja dask:ja aloittajalle vielä: jokainen ihminen (lestadiolainenkin!) päättää omista asioistaan, myös ehkäisystä ja omien kuviensa julkaisemisesta.
Jäikö miehesi leskeksi? Ilmeisesti te ette käytä ehkäisyä terveydellisistä syistä (mikä ainakin joillakin alueilla kuulostaa olevan sallittua vl porukoissa). Eiköhän kaikissa tiiviissä uskonnollisissa yhteisöissä tuomita rivistä livenneet helvettiin (tai mikäpä se itse kellään on se kadotuksen paikka)Alkuperäinen kirjoittaja vaimo:Juuri näin. Meidät on siis tuomittu helvettiin ihan oikeasti koska olemme niin syntisiä. Paitsi jos tuo mieheni parantaa tapansa. Lopettaa ehkäisyn ja mieluusti käännyttää minut uskoon tahi eroaa minusta, ei-uskovasta.Alkuperäinen kirjoittaja mimmi:Anteeksi nyt vain, mutta itse olen vanhoillislestadiolaisesta perheestä, eikä siinä uskonossa ainakaan ehkäisy ole missään muodossa sallittua. Jos ehkäisyn käytöstä "jää kiinni", joutuu ulos siitä lahkosta.Alkuperäinen kirjoittaja dask:ja aloittajalle vielä: jokainen ihminen (lestadiolainenkin!) päättää omista asioistaan, myös ehkäisystä ja omien kuviensa julkaisemisesta.
On itse SRK:n puheenjohtaja Olavi Voittosen lehtilausunto että jos kuolema uhkaa, silloin voi tilapäisesti rajoittaa raskaaksi tuloa. Mutta siitä pitää olla lääkärin lausunto, naisen oma käsitys tai toisen käden tieto ei vielä riitä. Hän ei kertonut kenelle tai mille instanssille se lääkärinlausunto pitää todisteeksi kiikuttaa. ??Alkuperäinen kirjoittaja Tintti:Haha, mie oon kyllä kuullut enemmänki tällaisia juttuja tästä uskonnosta.. Ette te lestat kuule tiiä kaikkee mitä siinä uskonnossa oikeen tapahtuu.. Se on loppupeleissä niin mätä uskonto, että hohhoijaa!! Olen ottanut selvää siitä.Alkuperäinen kirjoittaja iin:Ja tämä on täyttä sontaa, anteeksi vaan. Kukaan ei kirjottele lupalappuja ehkäisystä, se on jokaisen sydämen asia!Alkuperäinen kirjoittaja vaimo:Mieheni on lestadiolainen ja entisen vaimonsa kanssa joutui anomaan lupaa seurakunnan vanhimmilta lääkärinlausunnon kanssa että saako käyttää ehkäisyä, heillä oli tuolloin jo 9 lasta syntyneet vuoden välein. Jos synnytyksestä koituu ÄIDILLE hengenvaara on lupa käyttää ehkäisyä, oli tuolloin vastaus. Pitänee paikkansa edelleen..
Ja liikkeessä kantavana voimana oleva herra Lohi (etunimi unohtunut...) painotti, että ehkäisykiellosta ei voida tinkiä koska muuten lestadiolaisuus lakkaa olemasta parissakymmenessä vuodessa.Alkuperäinen kirjoittaja Naisen osa on kamala:Viime kesänä Oripään suviseuroissa SRK julkisiti uusimman kannanottonsa eli erittäin tiukan ehkäisykiellon. Sen mukaan ei ole olemassa sellaista tilannetta joka antaisi lupaa ehkäisyyn. Näin totesi SRK:n pääsihteeri Aimo Hautamäki lehdistölle. Näistä on mustaa valkoisella ja netissä haastattelut luettavana.
Ja liikkeessä kantavana voimana oleva herra Lohi (etunimi unohtunut...) painotti, että ehkäisykiellosta ei voida tinkiä koska muuten lestadiolaisuus lakkaa olemasta parissakymmenessä vuodessa.Alkuperäinen kirjoittaja Naisen osa on kamala:Viime kesänä Oripään suviseuroissa SRK julkisiti uusimman kannanottonsa eli erittäin tiukan ehkäisykiellon. Sen mukaan ei ole olemassa sellaista tilannetta joka antaisi lupaa ehkäisyyn. Näin totesi SRK:n pääsihteeri Aimo Hautamäki lehdistölle. Näistä on mustaa valkoisella ja netissä haastattelut luettavana.