[QUOTE="vieras";21907971]Mä kans ihmettelen, että tosi usein on näitä lestadiolaisia vastaan olevia ketjuja. Tullaan haukkumaaan ja kummastelemaan heidän tapojaan tietämättä oikeestaan mitään ja tuntematta ketään... Mä olen vasta aikuisiällä tutustunut kunnolla lestadiolaisiin, siis ihan niihin "perus" kuin vanhoillisinkiin. Mun mielestä he on olleet pääasiassa tosi mukavaa ja rentoa porukkaa ja ottavat lapset luonnollisesti, eivätkä tee mitään ohjelmanumeroa heistä. Ihania ja sydämellisiä ihmisiä![/QUOTE]
Et voi sanoa, että kaikki lestat on ihania ja sydämellisiä ihmisiä.
Lestoissakin on juoruämmiä, jotka ei halua mitää hyvää toisille, lestoissakin on narsisteja, on pedofiilejä, lasten- ja naistenhakkaajia, huonoja vanhempia, jotka ottavat pakosta vastaan kaikki lapset, eivätkä sitten jaksa hoitaa niitä kunnolla...
Mutta kyllä, on myös hyviä ja sydämellisiä ihmisiä... On hyviä äitejä, jotka jaksaa vuodesta toiseen touhuta lasten kanssa, on ihania isejä, jotka ottaa joka lapsen yksilönä, on ihmisiä, jotka jaksavat ajatella toisten parasta..
Lestadiolaiset, ihan niinkuin kaikki muutkin ihmiset, ovat yksilöllisiä ihmisiä ja erilaisia persoonia!
Mutta itse henkilökohtaisesti pidän tuota itse uskontoa ihan sairaana. Ja ihan vain tiedoksenne, olen kasvanut aikuiseksi lestadiolaisperheessä, jossa on 16 lasta.
Ja tehdään nyt vielä täysin selväksi, ettei kukaan ala naputtamaan: Minulla EI ole mitään lestadiolaisia vastaan yleensä, vaan tuota uskontoa vastaan.