[QUOTE="Vierailija";22947855]Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja Näin Espoon ry:llä Näytä viesti
ei ole monta vuotta siitä kun Espoon rauhanyhdistyksen johtokuntaan vietiin kantelu uskovaisesta eli lestadiolaisnaisetsa jolta oli tavattu laukusta ripsiväri.
nainen pakotettiin tekemään julkirippi eli pyytämään koko seurakunnan edessä anteeksi sitä ripsiväriä.
Jos hän ei olisi siihen alistunut nöyryyttävään julkiripittäytymiseen, hän olisi joutunut "sidotuksi" eli eristetyksi rauhanyhdistyksen piiristä. Jossa hänen kaikki kaverit ja sukulaiset on.
Tuo ei voi olla totta! Olen itse lestadiolainen ja tiedän paremmin nuista asioista. Ikinä en oo kuullutkaan mistään julkiripistä ja jos joku nuori käyttää ripsaria, ei siitä kannella kenellekkään tai varsinkaan pakoteta "julkirippiin" eli nolaamaan itseään koko seurakunnan edessä! Se on totta monet vanhemmat lestadatiolaiset eivät hyväksy nuorten meikkausta esim. luomiväriä, ripsaria jne. mutta kyllä silti sitä ilmenee ja silti ei oo vielä kenestäkkään kanneltu meikkauksen takia! Mutta oon kyllä sitä mieltä että luonnollinen on kaunista mutta kyllä mullaki on käytössä meikkivoide jolla voin peittää ihon virheitä vaikkapa finnejä ja käytän erilaisia ihonhoitotuotteita, haluaahan jokainen varmasti näyttää nätiltä ja ei ole vanhemmat sanonu mitään sitä vastaan jos kohtuullisesti käytän eli peitepuikko meikkivoide jne. on ihan ok mutta ei sen enempiä maskeja naamalle sitte enkä kyllä haluakkaan peittää kaikkia kasvonpiirteitä meikkiin..
Ja mitä nuihin muihin kommentteihin, kyllä lestadiolaisiinki mahtuu monenmoista porukkaa, ihan hävettää lukea miten törkeitä jotkut meistä lestadiolaisista osaavat olla! Mutta mulla itellä ei ainakkaa oo mittää "ei lestadiolaisia" ihmisiä vastaan, samanarvosina ihmisinä kohtelen ja tosi mukavia ja reiluja tyyppejä enimmäkseen vaikka oonki joistaki asioista esim. ehkäisystä eri mieltä heidän kanssaan..
Jos kiinnostaa nii saa kysyä ihan mitä mieleen tulee![/QUOTE]
Etpä ole kovin perehtynyt kaikkeen paskaan mitä lahkosi sisällä tapahtuu.