saako lestadiolaiset..?

  • Viestiketjun aloittaja ulrika
  • Ensimmäinen viesti
Kertomuksen lukenut
[QUOTE="juku";21997201] niiltähän on kaikki kielletty... tai niin ne väittää että ei mitää mutta perhe painostaa! kyllä se ois aika rankkaa jos tyttö tulis yläkerrasta meikit ja minihame päällä :D
oon eläny sellaset 10 vuottta lessu perheessä ja en voi muuta virkkoa ku koko perhe on sairasta väkeä... kyllä on ollu kivojaki hetkiä ja oppinu vaikka mitä, mutta sairaita ne on päästään!! "JÄRKIKÄTEEN"[/QUOTE]

Perheen sisäiset ihmissuhteet voi olla aika karuja toisinaan.
Äiti tyttärelle: “Kun lapsi kieltää uskon, se on pahempi kuin lapsen kuolema.”
 
"minä taas"
Kyllä ne hoitokokoukset taitaapi olla arkipäivää vielä nykyäänkin vanhoillislessujen piirissä ainakin pohjanmaalla. Siellä kyllä kerrotaan mikä on kiellettyä ja armoa anellaan tuntitolkulla saarnamiehiltä=( Kyllä varmaan vetää lopppupelissä katkeraksi ihmisen=(
 
En kerro missä
[QUOTE="minä taas";22107057]Kyllä ne hoitokokoukset taitaapi olla arkipäivää vielä nykyäänkin vanhoillislessujen piirissä ainakin pohjanmaalla. Siellä kyllä kerrotaan mikä on kiellettyä ja armoa anellaan tuntitolkulla saarnamiehiltä=( Kyllä varmaan vetää lopppupelissä katkeraksi ihmisen=([/QUOTE]

Onhan niitä koko ajan. Ajat on kovat...
 
Game extra
Minä sain vasta 17 täytettyäni päätettyä että se on loppu. Lopetin seuroissa käymisen. Sanoin vanhemmille että se usko ei tule olemaan minun elämääni. Nyt siitä on viitisen vuotta enkä ole hetkeäkään katunut. Kova yritys oli silloine alkuun murtaa minut kauhistelulla ja uhkailulla mutta se meni nopeasti ohi.
 
perse
oman edun tavoittelijoita, valehtelijoita, toisen ihmisen mollaajia, meilläpäin on valitettavasti sellaisia naapureina....uskon varjolla voidaan näyttää, ettei me mitään pahaa voida tehdä, eläinten rääkkäjiä, haistattavat (heidän sikiöt), paatuneita rikollisia suvussa, käräjillä käyneitä....eivät kadu tekojaan ja ne on järkyttäviä, ei kestä päivänvaloa, jos niistä alettas laverella, ahneita sikoja ja vieläpä kateellisia, vaikka kaikki on valmiina saatu siis omaisuus. Perkeleen paskasta loppua toivon ja helvetin tulessa polttamista.
 
Onni onnettomuudessa :-)
Minä sain vasta 17 täytettyäni päätettyä että se on loppu. Lopetin seuroissa käymisen. Sanoin vanhemmille että se usko ei tule olemaan minun elämääni. Nyt siitä on viitisen vuotta enkä ole hetkeäkään katunut. Kova yritys oli silloine alkuun murtaa minut kauhistelulla ja uhkailulla mutta se meni nopeasti ohi.
Onneksi nykyisin useimmat vl vanhemmat ovat suvaitsevaisia. Ei se olekaan niin kamalaa vaikak kaikki lapset eivät jatka sitä uskomista kuten he.
 
"joopajoo"
mun mielestä lestaadiolaisissa ei ole yhtään mitään vikaa ja he ovat mielestäni paljon mukavampia ihmisiä kun me ei lestaadiolaiset. Minulla on todella paljon lestaadiolaisia ystäviä ja tulen heidän kanssaan paremmin toimeen :) pidän hirvesästi yhdestä kaveristani joka on lestaadiolainen ja hän pitää minusta mutta en oikein tiedä mitä hänen vanhempansa oikein ajattelee minusta kun en ole niin uskovainen kuin he mutta ei minulle ole kuitenkaan mikään ongelma käydä suviseuroissa tai kirkoissa koska se on ihan hauskaa välillä. olen myös miettinyt että voisinkohan vaihtaa uskontoani lestaadiolaiseksi että voisin olla vähän enemmän tämän lestaadiolais pojan kanssa eikä sitten hänen vanhempansa katsoisi minua niin kieroon, mitä teen?
 
Huojuvat Keulat
Alkuperäinen kirjoittaja Näin Espoon ry:llä;19107392:
ei ole monta vuotta siitä kun Espoon rauhanyhdistyksen johtokuntaan vietiin kantelu uskovaisesta eli lestadiolaisnaisetsa jolta oli tavattu laukusta ripsiväri.

nainen pakotettiin tekemään julkirippi eli pyytämään koko seurakunnan edessä anteeksi sitä ripsiväriä.

Jos hän ei olisi siihen alistunut nöyryyttävään julkiripittäytymiseen, hän olisi joutunut "sidotuksi" eli eristetyksi rauhanyhdistyksen piiristä. Jossa hänen kaikki kaverit ja sukulaiset on.
Ripsiväri!
 
"Vierailija"
Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja Näin Espoon ry:llä Näytä viesti
ei ole monta vuotta siitä kun Espoon rauhanyhdistyksen johtokuntaan vietiin kantelu uskovaisesta eli lestadiolaisnaisetsa jolta oli tavattu laukusta ripsiväri.

nainen pakotettiin tekemään julkirippi eli pyytämään koko seurakunnan edessä anteeksi sitä ripsiväriä.

Jos hän ei olisi siihen alistunut nöyryyttävään julkiripittäytymiseen, hän olisi joutunut "sidotuksi" eli eristetyksi rauhanyhdistyksen piiristä. Jossa hänen kaikki kaverit ja sukulaiset on.

Tuo ei voi olla totta! Olen itse lestadiolainen ja tiedän paremmin nuista asioista. Ikinä en oo kuullutkaan mistään julkiripistä ja jos joku nuori käyttää ripsaria, ei siitä kannella kenellekkään tai varsinkaan pakoteta "julkirippiin" eli nolaamaan itseään koko seurakunnan edessä! Se on totta monet vanhemmat lestadatiolaiset eivät hyväksy nuorten meikkausta esim. luomiväriä, ripsaria jne. mutta kyllä silti sitä ilmenee ja silti ei oo vielä kenestäkkään kanneltu meikkauksen takia! Mutta oon kyllä sitä mieltä että luonnollinen on kaunista mutta kyllä mullaki on käytössä meikkivoide jolla voin peittää ihon virheitä vaikkapa finnejä ja käytän erilaisia ihonhoitotuotteita, haluaahan jokainen varmasti näyttää nätiltä ja ei ole vanhemmat sanonu mitään sitä vastaan jos kohtuullisesti käytän eli peitepuikko meikkivoide jne. on ihan ok mutta ei sen enempiä maskeja naamalle sitte enkä kyllä haluakkaan peittää kaikkia kasvonpiirteitä meikkiin..:) Ja mitä nuihin muihin kommentteihin, kyllä lestadiolaisiinki mahtuu monenmoista porukkaa, ihan hävettää lukea miten törkeitä jotkut meistä lestadiolaisista osaavat olla! Mutta mulla itellä ei ainakkaa oo mittää "ei lestadiolaisia" ihmisiä vastaan, samanarvosina ihmisinä kohtelen ja tosi mukavia ja reiluja tyyppejä enimmäkseen vaikka oonki joistaki asioista esim. ehkäisystä eri mieltä heidän kanssaan..:) Jos kiinnostaa nii saa kysyä ihan mitä mieleen tulee!
 
"vieras"
[QUOTE="Vierailija";22947855]Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja Näin Espoon ry:llä Näytä viesti
ei ole monta vuotta siitä kun Espoon rauhanyhdistyksen johtokuntaan vietiin kantelu uskovaisesta eli lestadiolaisnaisetsa jolta oli tavattu laukusta ripsiväri.

nainen pakotettiin tekemään julkirippi eli pyytämään koko seurakunnan edessä anteeksi sitä ripsiväriä.

Jos hän ei olisi siihen alistunut nöyryyttävään julkiripittäytymiseen, hän olisi joutunut "sidotuksi" eli eristetyksi rauhanyhdistyksen piiristä. Jossa hänen kaikki kaverit ja sukulaiset on.

Tuo ei voi olla totta! Olen itse lestadiolainen ja tiedän paremmin nuista asioista. Ikinä en oo kuullutkaan mistään julkiripistä ja jos joku nuori käyttää ripsaria, ei siitä kannella kenellekkään tai varsinkaan pakoteta "julkirippiin" eli nolaamaan itseään koko seurakunnan edessä! Se on totta monet vanhemmat lestadatiolaiset eivät hyväksy nuorten meikkausta esim. luomiväriä, ripsaria jne. mutta kyllä silti sitä ilmenee ja silti ei oo vielä kenestäkkään kanneltu meikkauksen takia! Mutta oon kyllä sitä mieltä että luonnollinen on kaunista mutta kyllä mullaki on käytössä meikkivoide jolla voin peittää ihon virheitä vaikkapa finnejä ja käytän erilaisia ihonhoitotuotteita, haluaahan jokainen varmasti näyttää nätiltä ja ei ole vanhemmat sanonu mitään sitä vastaan jos kohtuullisesti käytän eli peitepuikko meikkivoide jne. on ihan ok mutta ei sen enempiä maskeja naamalle sitte enkä kyllä haluakkaan peittää kaikkia kasvonpiirteitä meikkiin..:) Ja mitä nuihin muihin kommentteihin, kyllä lestadiolaisiinki mahtuu monenmoista porukkaa, ihan hävettää lukea miten törkeitä jotkut meistä lestadiolaisista osaavat olla! Mutta mulla itellä ei ainakkaa oo mittää "ei lestadiolaisia" ihmisiä vastaan, samanarvosina ihmisinä kohtelen ja tosi mukavia ja reiluja tyyppejä enimmäkseen vaikka oonki joistaki asioista esim. ehkäisystä eri mieltä heidän kanssaan..:) Jos kiinnostaa nii saa kysyä ihan mitä mieleen tulee![/QUOTE]

Etpä ole kovin perehtynyt kaikkeen paskaan mitä lahkosi sisällä tapahtuu.
 
12 34
[QUOTE="Vierailija";22947855] >> ei ole monta vuotta siitä kun Espoon rauhanyhdistyksen johtokuntaan vietiin kantelu uskovaisesta eli lestadiolaisnaisetsa jolta oli tavattu laukusta ripsiväri.

Nainen pakotettiin tekemään julkirippi eli pyytämään koko seurakunnan edessä anteeksi sitä ripsiväriä.

Jos hän ei olisi siihen alistunut nöyryyttävään julkiripittäytymiseen, hän olisi joutunut "sidotuksi" eli eristetyksi rauhanyhdistyksen piiristä. Jossa hänen kaikki kaverit ja sukulaiset on. >>

Tuo ei voi olla totta! Olen itse lestadiolainen ja tiedän paremmin nuista asioista. Ikinä en oo kuullutkaan mistään julkiripistä ja jos joku nuori käyttää ripsaria, ei siitä kannella kenellekkään tai varsinkaan pakoteta "julkirippiin" eli nolaamaan itseään koko seurakunnan edessä! [/QUOTE]

Pari lestadiolaista on kertonut blogissaan painostuksesta mikä on rauhanyhdistyksissä käynnissä

Blogit

Blogit
 
lessujen inhooja
Oon yläasteel ja meijän luokas on sellanen lessutuyttö joka on niin uskonnollinen että marmatti mullekin kun värjäsin huikset ja kun meikkaan (oon tyttö)niin mua vituttaa suuresti kun se seuraa mua kaikki alle ja kun mä hengailen aika suosittujen tyttöjen kanssa niin vittu mua vituttaa kun ei voi puhua vapaaasti kun kerran sanoin jotain meijän läskistä opettajasta niin tämä vitun typerä lessu meni kertoo opettajalle ja sain jälkää. sitten kun se pukeutuu arkivaatteisiin ja ei meikkää ja on muutenkin niin helvetin ruma. se vaan luulee olevansa suosittu kun tulee meijän mukana, kerran mun yks kaveri sanoi sille että lähtis vittuun kun me haluttais olla nyt vähän muittenkin kaa niin se meni kertoo opelle että me kiusattiiin sitä ja syrjittiin.. siis tässä on yksi syy miksi inhoon lessuja
 
"Caari"
[QUOTE="minä taas";22107057]Kyllä ne hoitokokoukset taitaapi olla arkipäivää vielä nykyäänkin vanhoillislessujen piirissä ainakin pohjanmaalla. Siellä kyllä kerrotaan mikä on kiellettyä ja armoa anellaan tuntitolkulla saarnamiehiltä=( Kyllä varmaan vetää lopppupelissä katkeraksi ihmisen=([/QUOTE]

Vuokko Ilola puhuu hoitokokouksista radiossa, Horisontti-ohjelmassa

14.4. klo 11
21.4. klo 18

Vuokko Ilolan haastattelu radiossa hoitokokouksista | Omat polut © - etnisten vanhoillislestadiolaisten kertomuksia ja kokemuksia
 
fluemieneism
This "Investigating" Hedge Fund Entrepreneur http://www.youtube.com/watch?v=sjwb2q95D-g If you want dependable institutional companies that may help you acquire fee of your monetary achievement, search zero further: Personal Pacific cycles gives on the web dealing, purchase financial, along with an array of services for your many critical experts. Totally licensed because of the Nationwide Stock options and also Trade Fee, you'll be able to relaxation simple understanding that the investment decision is within capable hands. Economic Off-shore will help you choose the right Wave to get, to enable you to give attention to hitting additionally, firm abs high of this investment decision prospective. Never hang on -- e mail us nowadays to learn more about how precisely precisely Personal Off-shore can make your purchase desires in a actuality! http://www.youtube.com/watch?v=sjwb2q95D-g This up-side of buying coming from most of these stores and wholesalers can be in which, even if this clothes products are not available, you will however enjoy the reasonably lower rates. Get rid of hanging around until end involving season product sales to be able to get a hold of the garments which is popular. Furthermore, you also enjoy the simplicity of purchasing in your home office. Your dependability of these companies as well as the quality of the clothing usually are no more significant for a lot of simply because on the internet vendors established his or her trusted popularity on the market.
 
exlestadiolainen
En kyllä itse ole koskaan sellaista kuullut sillä liikkeen erös pääjehu sattuu olemaan minun lähisukulaiseni. Itse en enää ole lestadiolainen mutta olen tyytyväinen saamaani kasvatukseen. Koska ainakin minulla oli turvallinen lapsuus. Lestadiolaiset uskovat siihen mihin uskovat and that's it. Ikinä en ole kuullut moista sanottavan :)
 

Yhteistyössä