saako isä kieltäytyy isyydedtä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sannisofia.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

sannisofia.

Uusi jäsen
05.07.2017
3
0
1
30
hei. odotan esikoistani ja mies lähti kun kuuli raskaudestani. minun mielestä ei ole oikein että mies saa päättää onko isä vai eikö säälittää mies ei halua tunnustaa lastansa eikä kertoa lapsesta vanhemmilleen eikä sisaruksilleen eikä omalle aikasemmalle lapselle eli tuleva lapsi menettäis isänpuolen suvun kokonaan koska ne ei tietäisi asiasta mikö on minusta väärin olemma 22v kumpikin. neuvolassa tiedetään tulevan lapsen isä mutta tunnustaa ei halua eikä halua lasta ikinä nähä. miten asia menee harmittaa lapsen puolesta tää tilanne.

Musta sen vois kuitenkin miehen vanhemmille sanoa. Saavat ainakin he sitten itse päättää, ovatko mukana lapsenlapsensa elämässä. Ja sä saisit mahdollisesti tukiverkkoa itsellesi, jos tulee yksinhuoltaja ♡ munaton mies, pakko sanoa :(

Voit vaatia isyystestiä oikeuden kautta. Jos isä on tiedossa, niin hän ei pysty velvollisuuttaan vältteleen. Ja ainoo semmonen on elatusmaksut. Mun vanhempien lasten isä ei ol tekemisissä lastensa kanssa omasta vapaasta tahdostaan, mutta elatusmaksut häneltä peritään ulosoton kautta joka Jumalan kuukausi.

Itse melkeimpä samassa tilanteessa...Kaikki näytti hyvälle ja odotettiin vauvaa yhdessä jonka la lokakuussa mutta isääpä en ole kiinnostanut koko raskauden aikana eikä tuleva vauvakaan. (emme asu yhdessä) Ei halua osallistua hankintoihin eikä synnytykseen. Todella surullista mutta aion pärjätä yksin. Ap.lle kaikkea hyvää. Ps. Isyyden saat kyllä lastenvalvojan kautta vaikka isä ei haluaisikaan tunnustaa

Totta kai isa saa kieltaytya isyydesta, ihan samalla tavalla kuin aiti aitiydesta (abortti/adoptio tai jattaa lapsen toiselle vanhemmalle). Mutta oikeuden kautta saat isyystutkimukset ja sita kautta isan merkityksi virallisiin papereihin, ja elatusavun isalta.

Kerro ihmeessä miehen vanhemmille! Sydämeni särkyisi jos saisin myöhemmin tietää tulleeni mummiksi enkä olisi ollut lapsen elämässä mukana ihan syntymästä asti. Pääsisin myös läimäyttämään paskapoikaani... :whistle: Paras olla koskaan tekemättä noin lapselle, kyllä olisi tälle mamalle selittelemistä.

• Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
hei. odotan esikoistani ja mies lähti kun kuuli raskaudestani. minun mielestä ei ole oikein että mies saa päättää onko isä vai eikö säälittää mies ei halua tunnustaa lastansa eikä kertoa lapsesta vanhemmilleen eikä sisaruksilleen eikä omalle aikasemmalle lapselle eli tuleva lapsi menettäis isänpuolen suvun kokonaan koska ne ei tietäisi asiasta mikö on minusta väärin olemma 22v kumpikin. neuvolassa tiedetään tulevan lapsen isä mutta tunnustaa ei halua eikä halua lasta ikinä nähä. miten asia menee harmittaa lapsen puolesta tää tilanne.
Sinun pitää kysyä teidän suvun vanhemmilta.

No onko tuo mies yleensä halunnut lasta kanssasi?

Onko kyseessä "vahinko", ja jos niin mitä tapahtui? Anteeksi mutta olen karvan skeptinen kun tuttavani "pakotettiin" isäksi (kumi meni rikki - nainen väitti että käyttää pillereitä vaikka ei käyttänyt).

Toki kun seksiä harrastaa, on oltava valmis ottamaan myös vastuu..mutta kun maailmassa ei kaikki naisetkaam enkeleitä ole ja väkipakolla hankkiudutaan raskaaksi esim ettei ko mies jättäisi.

Toivon ettei teillä ole kyse tästä.

Tottahan tietysti on se että äiti voi valita onko äiti vai ei. Hän voi antaa lapsen adoptioon jos niin katsoo ja näin välttyä myös elatusvaatimuksilta. Miehillä ei ole ihan näin hyviä mahdollisuuksia valita, tästä jo yllä esimerkkejä.

Mieti ap minkä vuoksi isän haluat väkisin kuvioon mukaan. Onko puhtaasti lapsen edusta kyse vaiko kenties jokin muu motiivi (elatusrahat, kosto miehen vanhempien kautta).

No onko tuo mies yleensä halunnut lasta kanssasi?

Onko kyseessä "vahinko", ja jos niin mitä tapahtui? Anteeksi mutta olen karvan skeptinen kun tuttavani "pakotettiin" isäksi (kumi meni rikki - nainen väitti että käyttää pillereitä vaikka ei käyttänyt).

Toki kun seksiä harrastaa, on oltava valmis ottamaan myös vastuu..mutta kun maailmassa ei kaikki naisetkaam enkeleitä ole ja väkipakolla hankkiudutaan raskaaksi esim ettei ko mies jättäisi.

Toivon ettei teillä ole kyse tästä.

Tottahan tietysti on se että äiti voi valita onko äiti vai ei. Hän voi antaa lapsen adoptioon jos niin katsoo ja näin välttyä myös elatusvaatimuksilta. Miehillä ei ole ihan näin hyviä mahdollisuuksia valita, tästä jo yllä esimerkkejä.

Mieti ap minkä vuoksi isän haluat väkisin kuvioon mukaan. Onko puhtaasti lapsen edusta kyse vaiko kenties jokin muu motiivi (elatusrahat, kosto miehen vanhempien kautta).

miehen halun takia ei ehkäsyä. ja tiesi mitä voi käydä ja sitkun lapsi sai alkunsa nii mies lähti. iselläni ei isää ole ollut niin en haluaisi samaa lapselleni miehen vanhemmat rakastaa lapsenlapsiaan ja kehunu kui ihanaa olla mummi ja nyt minun pitäisi salaa uus lapsenlapsi mikä ei ole mielestäni reilua.

Itse melkeimpä samassa tilanteessa...Kaikki näytti hyvälle ja odotettiin vauvaa yhdessä jonka la lokakuussa mutta isääpä en ole kiinnostanut koko raskauden aikana eikä tuleva vauvakaan. (emme asu yhdessä) Ei halua osallistua hankintoihin eikä synnytykseen. Todella surullista mutta aion pärjätä yksin. Ap.lle kaikkea hyvää. Ps. Isyyden saat kyllä lastenvalvojan kautta vaikka isä ei haluaisikaan tunnustaa
saako sinuun yhteyttä otettua mitä kautta olis kiva saada vertaistukea.

Yhteistyössä