Saako 10-kuiselle syöttää...

...herneitä, papuja, selleriä, sipulia ja purjoo? Meinasin vaan et jos llihasoseisiin käyttäs niitä pakastekasvissekotuksia. Ei vaan meinaa löytyy sellasia missä ei ois noita edellä mainittuja. Voiko niitä siis käyttää?
 
kiellettyjen listallehan kuuluu ainakin pinaatti ja hunaja alle vuosikkaalle. Tuossa nuo mitä mainitsit olen syöttänyt omilleni, papuja ja selleriä ei ole tullut laitettua. Herneitä, sipulia ja purjoa jo puoli vuotiaasta lähtien :eek: . Mausteitakihan voi käyttää sievästi jo tuon ikäiselle, esim yrttejä.
 
ei ne herneet ole kiellettyjä, saattavat aiheuttaa ilmavaivoja vaan, ihan niin kuin aikuisellakin.
itse olen kyllä antanu omatekoista hernesoppaakin, maistunut on, eikä mitään vaivoja tullut.
 
Kyllä noita kaikkia voi antaa. Parin kuukauden päästähän voi siirtyä jo normaaliruokaan. Ei kannata ehkä noita vahvoja, kuten hernettä suurena pitoisuutena. Jos laitat jotain lihaa ja perunaa/riisiä/pastaa lisäks, niin eiköhän kaikki sovi.
 
AnKiKi harmaana
Meidän neiti söi 10kk ikäisenä samaa ruokaa kun muu perhe eikä ole tullu mitään vaivoja mistään ruoasta. Ja mausteita ja suolaa käytin myös normaalisti. Hänellä vaan tökkäs "vauvan" ruoan syönti siinä 9kk ikäisenä ja alettiin kokeilemaan tavan maustettua ruokaa. Hyvin on tyttö kasvanu ja kehittyny. Nyt 1v10kk =)
 

Yhteistyössä