YRITTÄJÄN VAIMOT! MILLOIN saa tietää saako palautuksia vai mätkyjä? Vai olenko ainoa joka ei vieläkään sitä tiedä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja malttamaton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

malttamaton

Vieras
Mulle tuli joskus aikoja sitten ystävällinen ilmoitus verovirastosta, että "koska miehenne yritys tuloja ei vielä tiedätä ei lopullista verotustasi vielä tiedetä..." Tai jotain sinne päin. Siis kauanko tässä vielä joutuu oottamaan?? Enkä ees ymmärrä mitä himputtia ne ukon tulot vaikuttaa mun verotukseen koska en ole koskaan laittanut rastia siihen, missä kysytään saako omia veronpalautuksia käyttää aviopuolison mätkyjen kuittaamiseen. Sillä niinpäin ois varmaan taas odotettavissa eli minä saan takaisin ja ukko joutunee taas maksajaksi. Raha ois vaan enempi kuin tarpeeseen kun oon itse kodinhoidontuella vuoden loppuun eli eipä tule joulua meidän perheeseen jos minä en saa veronpalautuksia.

Samaa mietin minä kun sain tuon saman ilmoituksen verovirastosta. Tosin en oo jaksanu sen enempiä stressasta asiaa, mutta silloin tällöin tulee mieleen että millonkohan saan tietää aika todennäköset mätkyni. Enkä kyllä ymmärrä kuinka miehen yritystoiminta vaikuttaa mun verotukseen, mut joku viisaampi senkin varmaan tietää.

veronpalatukset/jälkiverot saa tietää syys-lokakuun vaihteessa.
ja tuo puolison verotuksen valmistuminen vaikuttaa siksi että on mahdollista jakaa tulot yrittäjäpuolisoiden kesken. sen takia yrittäjän ja puolison verotus tehdään yhtäaikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
veronpalatukset/jälkiverot saa tietää syys-lokakuun vaihteessa.
ja tuo puolison verotuksen valmistuminen vaikuttaa siksi että on mahdollista jakaa tulot yrittäjäpuolisoiden kesken. sen takia yrittäjän ja puolison verotus tehdään yhtäaikaa.

KIITOS kaunis sinulle tiedosta! Ei siis muuta kuin lisää odottelua ;)

Yhteistyössä