Ostettiin käytettynä verensokerimittari, erroria pukkaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kfkfkf
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kfkfkf

Vieras
E-5 error mikä meinaa, ettei liuskat vastaa päivämäärää, menneet vanhaksi.

Accu chek aviva on laite siis.

Netistä luin, että tuohon jos ostaa uusia liuskoja niin saa mustan sirun mukana jota ei tarvitse ikinä vaihtaa.

jos ostan nyt sellaisen paketin uusia testiliuskoja, niin käykö nuo vanhat testiliuskat sen uuden sirun kanssa?

Näyttääkö vanhat liuskat ihan mitä sattuu? Vai voisko niitä vielä käyttää?

Ei ole kyse diabeetikon laitteesta, vaan miehelle ostin, koska hänellä on erittäin suuri riski sairastua. Kiva ois välillä arvoja seurailla

Liuskoja tuli mukana PALJON, siksi lähinnä ostin, mut kotona huomasin et päivämäärä mennyt

vaihtaa mittarin päivää menneisyyteen niin että se hyväksyy liuskat. Ja tosiaan verensokerimittareissa bisnestä tehdään liuskoilla ei mittareilla. Uusia mittareita saa edullisesti/ilmaiseksi.

koitettiin jo vaihtaa päiväystä, mutta ei auttanut. Mies katsoi, et ois vain 3kk kun toimii aloittamisesta?

ehkä haetaan kaupasta vain uusi, tuo maksoi 2e, eli ei paljoa menettänyt

Mittari on mitä ilmeisesti toimiva, mutta liuskat vanhenevat puoli vuotta purkin aukaisusta. Lukemat eivät siis ole todellisia. Raskausdiabeetikot saavat usein mittarin omakseen ja kun sitä "ei enää tarvita" ja liuskat pitäisi ostaa itse, laitetaan laitteet myyntiin.

Liuskoja ja liuskojen mukana tulevan koodin saa apteekista ja ainakin meillä diabetesyhdistykseltä.

[QUOTE="...";28560858]Täällä saa ainakin tk:sta db hoitajalta koneen ja tarvittavat liuskat ilmaiseksi!!! myös silloin kun on riski sairastua.[/QUOTE]

No miehen koko suvulla on 2.tyypin diabetes. Ainoastaan alle 40v serkuilla ei ole sitä, jotka siis samanikäisiä kuin mieheni.

Vetää herkkuja kaksin käsin, sitä päivää odotellessa kun tauti iskee. Viimeksi kun on mitattu, oli arvon puolen tunnin päästä jo 6 ja jotain, eli ihan ookoo. Mut ois niitä silti hyvä mittailla kun sukurasitteenakin on, eikä nuo elämäntavatkaan nyt niin huippuja ole. Mies sanoo et lopettaa kyllä sit herkkujen mättäämisen jos alkaa näyttää siltä et sokeritauti tulee, sit se lähtee pois. No eipäs välttämättä lähde, vaikka kuinka alkais terveellisesti syömään.

Mulla oli alkuvuodesta sokerit reippaasti koholla, sekä paasto- että pitkäaikaissokeri. Äidillä on tyypin 2 diabetes ja mun elämäntavat persiillään. Kun lakkasin mättämästä "kaksin käsin" niitä herkkuja, mun arvot putos muutamassa kuukaudessa viitearvojen sisälle ja riski sairastua laski reippaasti. Suosittelen samaa miehelles. Ei se sokereiden seuraaminen auta tuossa kohtaa, jos ei ole valmis mitään tekemään. Turha odottaa sitä, että arvot paukkuu yli, asiaan kannattaa vaikuttaa jo sitä ennen.

Mulla oli alkuvuodesta sokerit reippaasti koholla, sekä paasto- että pitkäaikaissokeri. Äidillä on tyypin 2 diabetes ja mun elämäntavat persiillään. Kun lakkasin mättämästä "kaksin käsin" niitä herkkuja, mun arvot putos muutamassa kuukaudessa viitearvojen sisälle ja riski sairastua laski reippaasti. Suosittelen samaa miehelles. Ei se sokereiden seuraaminen auta tuossa kohtaa, jos ei ole valmis mitään tekemään. Turha odottaa sitä, että arvot paukkuu yli, asiaan kannattaa vaikuttaa jo sitä ennen.

samaa oon yrittänyt sanoa, mut joka päivä on pakko saada jotain herkkuja. Sokeririippuvuus on kamalaa, mutta en millään haluais joskus sanoa miehelle et "mitä mä sanoin"

Ei vaan voi tajuta, että miksi ei voi lopettaa, kerran on tuollainen riski saada tauti. Mies ilmeisesti kuvittelee, että jos se diabetes tulee, niin sit voi vaan lopettaa herkkujen syömisen ja tauti menee ohi. Noin vakavaa sokeririippuvuutta en oo ikinä kenelläkään nähny, et taudin saamisen riskilläkin vetää vaan niitä herkkuja :(
Saattaa vetää kilon karkkia, pullapitkoa, jäätelöä, pari litraa sokerilimpparia jne jne...

Se on vain TOSI outoa, et mies ei silti liho ollenkaan :O 3v on paino ollut 112-116kg, luulis et tuollaisella mättäämisellä se nousis äkkiäkin. Ruokaakin voi vetää isosta vuoasta puolet, mä ja 2 koululaista syömme yhteensä samanverran

Yhteistyössä