Heippa!
Olen ketjua kohta kaksi tuntia selannut, on ollut todella paljon apua saada lukea muiden kokemuksia. Kiitos teille! Itse en rypäleraskaudesta tiennyt yhtään mitään. Enkä ole vielä lääkäriltäkään siitä saanut minkäänlaista informaatiota.
Ensimmäisessä ultrassa n. viikolla 12 selvisi että ei siellä olekkaan mitään, hoitaja epäili tuulimunaa löytyi vain tyhjä sikiöpussi. Kutsui vielä lääkärin paikalle, joka ultrasi tovin ja sanoi varaavansa ajan kaavintaan, jotta saadaan näyte otettua, näytti kuulemma hieman reikäiseltä. Kaavinta ajan sain viikon päähän. Lääkäri ei halunnut huolestuttaa ja kertoa mitä epäili sanoi vain että jutellaan jos tuloksissa on jotakin.
Enemmän se epätietoisuus huolestutti kun ei kerrottu mitään. Oli erittäin hämmentävää/pelottavaa. Totta kai olin surullinen keskenmenosta mut mietin vain koko ajan et mikä oli vikana/mitä lääkäri epäili.
Viikon päästä oli kaavinta, sanottiin että soitetaan kahden viikon kuluttua jos näytteessä löytyy jotakin.
Viikko meni odotellessa, toinen ja kolmaskin kunnes uskalsin huokaista helpotuksesta, mitään ei kuulunut jatkoin elämää normaalisti, koitettiin vaan uutta putkeen.
Nyt tapahtuneesta on muutamaa päivää vaille kahdeksan viikkoa, eilen olin kotona kun puhelin soi. "soittelen täältä tuloksista kun kävitte siellä kaavinnassa" väliin totesin et eikö niistä tuloksista pitänyt soittaa kahden viikon sisään, johon hoitaja hyvin närkästyneenä totesin että juurihan hän soittaa. (en kehdannut väliin sanoa että niin kahdeksan et kahden viikon) oli rypäleraskaus, huomenna täytyisi käydä labrassa antamassa näyte ja ensi viikolle on varattu aika. Ehdottoman tärkeää käyttää ehkäisyä ja uutta ei saa yrittää ainakan vuoteen. Tässä kohtaa melkein tipahdin jaloitani ja aloin itkemään. Hoitaja sanoi ajan tulevan vielä kirjeessä kotiin. Siinä se. Mitään en osannut kysyä tai sanoa itkin vain. Tuntui hyvin tylyltä, mies hieman hämmentyi/pelästyi kun tuli kotiin muutaman minuutin kuluttua puhelun päätyttyä kun istuin keittiö lattialla ja itkin.
Tänään kävin labrassa ottamassa verinäytteet, tuntui typerältä mennä ja kysyä hoitajalta et mitäköhän näytettä multa otetaan, en sitä puhelimessa ymmärtänyt/osannut kysyä.
Liekö hävittäneet tuloksen jossakin välissä tai mikä lie kestänyt, jotenkin tuntuu vaan niin epätodelliselta kun monta viikkoa mennyt ja luuli kaiken olevan "normaalia".
Eiköhän tää tästä. Kai saan kuulla jotakin kun lääkärin tapaan viikon päästä.