Ruotuun ja raskaaksi eli laihduttavat kuumeilijat

_Lilja_: Mun äidillä on PCOS, äsken mainitsemalla siskolla myös ja mulla PCO-tyyppisyyttä, joka siis on kytköksissä tuohon insuliiniherkkyyteen. Nää on näitä muna vai kana kysymyksiä eli että onko ylipaino --> PCO vai toisinpäin. PCO:han voi olla ilmankin ylipainoa, mutta sillon kun on noihin molempiin taipumusta, niin kummankin lääke on se insuliinikuorman vähentäminen. Eli jostain syystä tämmöset kropat on liipasinherkkiä osalle tai suurimmalle osalle erilaisista sokereista ja insuliinitasot reagoi voimakkaasti, JOKA taas häiritsee hormonitoimintaa JA tehostaa energian varastoitumista rasvaksi. Mun taipumus kiertohäiriöihin tasottuu heti, kun saan hiilarit sopivalle tasolle, nopeammin kuin mitä se näkyy painossa. Haluan nyt siis tsempata vaan yrittämään sitä kropan tasapainottamista noita sokereita tarkkailemalla, koska tiiän omakohtasesti ja lähipiiristä, kuinka iso merkitys sillä on kokonaishyvinvoinnille. Kohollaan olevat insuliinitasot (johtuen siis siitä, että kuormittaa kroppaansa sille liiallisella määrällä sokeria) estää käytännössä munasolun kypsymisen ja irtoamisen normaalisti, siitä kai tässä kaikessa on kyse.

Lisäks oon tulkinnu asian niin, että tuon liipasinherkkyyden takia ne sokerit just maistuukin! Kun ne aiheuttaa kropassa niin mukavan ryöpyn kaikenlaista ;) Mutta. Mä tiiän on itte saman, että en millään halua luopua omista lemppariruoka-aineista kokonaan. Eikä sitä kannata totaalisesti itteltään vaatia, kun siinä vaa sahaa omaa jalkaa ja petaa epäonnistumista. 80% ruokailusta kun on sitä hyvää, niin loput 20% voi vähän seilatakin, pitkällä aikavälillä.

Ei mietitä nyt sitä koko 7000 kcal vaan pikkuaskelia :) Monta pikkuaskelta peräkkäin on jo iso matka. Joka hetki voi valita itselleen hyviä asioita, ja jos valitsee välillä vähän niitä huonompia, niin aina tulee uusi mahdollisuus valita paremmin!

Näillä tsempeillä lähden kohti hotellilomaa ja ruokia sovellukseen klikkaillen! :)

Heippa kaikille :)

Pientä hiljaiseloa ollut palstailussa, johtuen ehkä kierron "tylsästä " vaiheesta.
Maanantaina paino näytti sen 76.5kg. Syömisiin en ole vieläkään saanut oikein sellaista järjestelmällisyyttä, ehkä pitää tehdä joku lukujärjestys tyyppinen ratkaisu milloin pitää syödä mitäkin, ja yrittää vielä sitten pysyä siinä.
Ajattelin alkaa käymään taas pitkillä aamulenkeillä koirien kanssa ennen töihin menoa. Se on mulle vaikeaa koska olen niin aamu-uninen, mutta eipä se ole muusta kiinni kun siitä tahdonvoimasta!

Muissa ketjuissa toivotaan plussatuulia, mutta täällä toivottelen paljon miinusta koko porukalle :D

• Tykkää
Reactions: Äiti seiskanelonen
TERVETULOA KAIKKI LAIHDUTTAVAT VAUVAKUUMEILIJAT

A=aikaraja tavoitteen saavuttamiseksi, LP=lähtöpaino, TP=tavoiteltu pudotus, Yht -= pudotus yhteensä, VT= viikon tulos, S=sakkojen määrä euroina

Nimim.IkäALPTPYht -VTS
Oodikas3631.5.1483,5kg5kg000
Pippurihäntä3631.5.1470,6kg5kg200g-200g0
mymosa31953-5kg/kk200g-200g0
Tikru-783531.5.1476,56,5kg000
Äiti seiskanelonen4031.5.1476,45kg400g-400g0
Kaneli8825500g/vko78,35kg000
Fenix-783531.12.1410217000
Merope2990,615kg000
_Lilja_2531.5.1474,55kg000
MiiSa-803330.6.1478,79kg1200g-1200g0
katti_2831.5.201480,45,4kg500g-500g0
SalVe3031.5.201485,25kg000

[/TR]

Punnitus joka maanantai ja "virallinen aloitus" on 7.4.. Jos paino pysyy samassa 3 punnituskertaa tai nousee edellisestä kerrasta, niin tulee 2 euron sakkomaksu, jonka jokainen itse maksaa tietyin väliajoin Uusi lasten sairaala 2017 -hankkeen lahjoitustilille (Uusi Lastensairaala 2017 / Uusi Lastensairalaala 2017). Mukaan laihduttamaan voi liittyä pitkin matkaa. Päivityspyynnöt punaisella.

Viimeksi muokattu:
Mites teillä joilla on runsaat menkat, niin liikunta ekojen päivien aikana? Mua kauhistuttaa kun tänään KP1 ja puolen tunnin välein saa rampata vessassa seuraavat 3 päivää, niin kun pitäs mennä niihin rääkkijumppiin tänään ja huomenna. Pitäisköhän tampax ja side yhden tunnin rääkin? En tykkää yhtään tampooneista, mutta nyt on ehkä pakko kokeilla. Mut jos tuntuu puolen tunnin kohdalla, et pitäs mennä vessaan.... ennyt mitään tampaxeja meinannut viedä sinne jumppaan mukaan. Saas nähdä tuleeko pupu pöksyyn ja jätän jumpan suosiolla väliin, joka kyllä on ikävä ajatus sekin kun tää on niin hyvin lähtenyt liikkeelle. Puntari näytti -500g, joten ehkä nyt vuodon jälkeen vois olla jo kilokin. Let's see. Paitsi viikonloppuna tulee ainakin +500g kun joutuu taas meneen synttäreille. Mutta edes -100 g olis jo hyvä. Eilen näytti et maha olis jo littaantunut vähän, sixpäk tulossa...

Mulla on muuten päivityksiä tekemättä, kun en ole päässyt tietokoneella tänne. Laitan listan kuntoon kyllä mahd. pian.

Mie en menkkojen runsaimpina päivinä edes kuvittelisi meneväni jumppaan. Mulla lorahtaa alle tunnissa jostain superimukykyisestä tampoonistakin läpi pahimpina vuotopäivinä. Ja liikkuessa siteeseenkään ei oikein uskalla luottaa. Naiseuden iloa pahimmillaan koko menkat. Pillereiden aikaan menkat meni niin niukoiksi, etten saattanut käyttää tampooneita ollenkaan... Eikä tarvinnut syödä särkylääkkeitä. Miehelle usein menkkojen aikaan valitankin, että pian saisi tärpätä, kun en jaksa ja kestä näitä luomuversioita.

Mutta itseaiheeseen palatakseni... Eilen oli jotenkin hankala päivä. Mulla oli nälkä ihan koko ajan. Aikaisena aamupalana söin Activia jogurtin ja myöhemmin sitten pehmelön (bongasin uuden sanan smoothielle ja tykästyin tuohon :D), johon laitoin mansikoita, appelsiinin ja edellispäivän viherraasteen jämät (kesäkurpitsaa, kurkkua, vihreää paprikaa). Oli tosi hyvää ja raikasta, vaikka nuo vihreät jännän aromin antoivatkin. Jatkuva nälkä ajoi minut sitten lopulta syömään eilen kahdesti lämmintä ruokaa ja toinen ei kyllä ollut mikään laihduttajan valinta (ranskalaisia ja pikkunakkeja), mutta talosta ei muuta löytynyt ja mieskin valitti nälkää. Iltapalaksi meni vielä jogurttirahka mansikoiden kanssa. Tuntui, että söin koko ajan ja silti oli nälkä.

Tänään aamu aloitettu jogurttirahka-mansikka-appelsiini -pehmelöllä. Ei mulla pidä smoothie nälkää ilman tuota Ehrmania. Muut päivän ateriat auki... Kanankoipia ja kasviksia taitaa olla päivälliseksi. Sen verran aamuyöstä tikun tulosta odotellessani tylsistyin, että kävin vaa´alla. Ei sentään ollut paino noussut niin kuin pelkäsin, joten toivoa on vielä. Pitäisi muistaa, että vaikka yhtenä päivänä syökin "väärin" niin ei silti tarvitse loppuviikkoakin sössiä, vaan tuloksesta voi silti vielä tulla hyvä.

Oodikas: minä meinasin sortua noihin ranskalaisiin ja nakkeihin (olin edellisenä iltana ottanut viiniä, joten nälkä vaivasi koko päivän). Mutta! Sain pidettyä ja söin salaattia. Enköhän kuitenkin viinistä ja suklaasta saanut päivän tai oikeastaan koko viikon energia-annoksen!

Minä syön aamupalaksi tumman leivän, jossa on suuri määrä saalatinlehtiä, tomaattia, kurkkua, kinkkuviipale ja yksi juustonpala. Nuo pehmelöt (IHANA sana) eivät tosiaan pidä aamulla nälkää loitolla. Iltapäivällä se taas riittää. Silloin laitan vaan erilaisia marjoja sekaisin ja ehkä lorauksen maitoa jos jää paksuksi. On hyvää ja ilta menee sillä!

Tämä on kyllä mahtava ketju! Kerroin tästä miehelleni ja hän pitää huolen tästä "häpeäpuolesta" eli jos edes yritän väsymykseen vedoten mennä hisseillä niin ehei, eipähän se sovi. Samoin hän piti minut erossa ranskalaisista. Ihkulaaaainen :)

Lisäsin muuten taas vihreän teen ruokavaliooni. Että se on sitten hyvää kun sen tekee oikeista aineista! Njam!

Ostin kaupan vihannesosastolta kaikenlaista vihreää päivälliselle... Tuoretta pinaattia, parsakaalta, avokadoa ja kesäkurpitsaa. Sitten vielä kirsikkatomaatteja ja se vihannessekoitus, jossa on vihreitä papuja sekä oranssia että keltaista porkkanaa. Niistä meinaan tehdä lämpimän lisukkeen kanankoiville. Riisit saa jäädä kaappiin tällä kertaa.

• Tykkää
Reactions: Merope
Täällä yksi laihduttaja haluaisi vielä mukaan! :wave: Tällaista ryhmää olen kaipaillutkin motivaatiota ylläpitämään... Edellinen raskaus toi 11 lisäkiloa jotka olen onneksi jo saanut pudotettua jo pois. Pudotettavaa olisi kuitenkin vielä toinen 11kg.. Toista raskautta en halua näissä mitoissa kokea, oli niin rankkaa selälle. Alkuun tavoittelen viiden kilon pudotusta. :)

katti_ 28v lähtöpaino 80,4kg tavoite toukokuun loppuun mennessä -5,4kg. :)

Periaatteessa tiedän miten pitäisi syödä että paino putoaa (itselläni auttaa viljatuotteiden vähentäminen ja kasvisten lisääminen), tiedän syyt miksi pitäisi laihduttaa ja kaiken lisäksi pidän liikunnasta. Olen kuitenkin aina ollut perso herkuille ja en pysy ruodussa paria viikkoa pidempään! Eikä edes se auta ylläpitämään motivaatiota, että näen painon putoavan kun vaan jaksan syödä oikein... :ashamed:

Mutta tästä päivästä lähtien alkaa taas uusi yritys. Eikä haittaa että aamupäivällä söin kahvin kanssa vähän suklaata... Sopiva hetki aloittaa on juuri nyt. :D

Mä voisin kanssa liittyä joukkoo!:)

Kolmatta ollaan nyt yritetty jo lähes vuosi. Kaksi kesken mennyttä raskautta nyt tammikuussa ja viimeisin 31.3. joka eteni jo viikoille 11+0. Näistäkin jo ehtinyt tulla varmaan 6kg ylimääräistä muiden ylimääräisten kilojen päälle. Nyt mieli alkaa olla vähän valoisampi ja kevät piristää niin,et nyt laitettava itseni ruotuun ja tiputettava painoa tässä samalla kun plussaa odotellaan.:) Painoa kaikkiaan pitäs pudottaa n.15kg,mut jos ottais tavoitteeksi myös ton -5kg 31.5. mennessä.

Eli SalVe Ikä: 30 A: 31.5. LP: 85,2kg TP: 5-?

Nyt siis alkaa kunto ja ruoka remontti. Nyt pari päivää jo pystynyt olla syömättä leipää,perunaa,pastaa ja riisiä...myös hedelmiä vain vähän. Enemmän protskua,rasvaa en pelkää,eli voita paistamiseen ja kermajuustoa ym. Raejuustoa,rahkaa,maitoa,marjoja,siinä hyvä välipala. Rainbow kermarahka on aivan parasta,mut myös toi Erhmanin rahka on hyvää. Mulla myös viljat turvottaa ihan kauheasti,et sen eron huomaa jo parissa päivässä!! Lisäks iho huonossa kunnossa viljojen takia,et siinäkin tsemppiä.

Hyvä tsemppi päällä...paljon tsemppiä myös muille!!:)

mymosa
Mulla tekee tän vähän hankalaksi, kun on 4 muutakin syömässä ja heille kuitenkin pitää olla ihan kunnon ruokaa.. Mutta ite jos koettas vältellä viljoja niin kastikkeet ym jää välistä, perunat jne.
Koetan sitten korvata kasviksilla, mutta alkaa välillä tympiä toi porkkana-kukkakaali-parsakaali-kesäkurpitsa.. Pitäs koettaa saada aikaan erilaisia salaatteja vaan paljon enemmän.

Meni eilinen ilta ja tää päivä ihan läskiksi. Oltiin kavereilla kahvittelemassa ja siellä tuli sitten syötyä herkkuja kun nenän eteen niitä laitettiin. Ei jotenkin kehdannut olla syömättä. Olisi kyllä voinut jättää osan syömättä. Tänään sitten kun on tää pissatulehdus niin tuskaan olen syönyt suklaalevyn.. houh... Loppu viikko vedetään tosi kurilla ettei tuu plussattua kiloissa!!

Hei, mä voisin liittyä tänne. Olen itse ollut ylipainoinen koko elämäni lapsuudesta saakka. Nyt olen yrittänyt lähteä etsimään liikunnan iloa, koska olen lukenut kuinka liikuntaa harrastavat lihavat on kuitenkin terveempiä kuin liikkumattomat, vaikka ei laihtuisi tai laihtuisi vain vähän. Olen pahimmillani painanut 118kg, tällä hetkellä painan 109kg. Herkuttelujakin yritän alkaa jättämään vähän vähemmälle. Pikkuhiljaa hyvä tulee...Itse toivon, että elokuussa meidän kolmantena hääpäivänä päästäisiin vihdoinkin aloittamaan yritys, paino olisi kaksilukuinen ja olisin tottunut terveellisempään elämäntapaan :)

Kävin siellä jumpassakin eilen, hyvin meni (eli en vuotanut jumppasalin lattialle tai housuihin :LOL:) . Tänään lisää.

Tossa pähkäilin, että jos joku viikko näyttää pahalta et paino ei oliskaan laskenu, niin sit jätän hiilarit pois (=ruisleivän) ja kun nesteet lähtee niin se on vähintään kilo miinusta saman tein.

Ä74 ja muut runsasmenkkaiset - samaan kerhoon kuulutaan. Joudun 30min välein tyhjentämään kuukupin parina ekana päivänä (se isompi malli vielä), kolmantena menee vähän pitemmillä väleillä, mutta sitten hiipuu siedettäväksi. Kokonaiskesto menkoilla 6 päivää, nam. En yleensä noina kovina vuotopäivinä tee mitään kovin raskasta. Olen yleensä sen verran kipeä ja voimaton ja mihin tahansa lähtee, niin saa topata supersiteet kupin lisäksi. Tämmöistä se petrimaljan elämä on.

Bytheway, 2kk täysin herkutta kuulostais musta aivan ylitsepääsemättömältä. Mutta sitten kun on pystynyt viikon vaikka olemaan niin sitten voi katsoa, menisiko toinenkin viikko siihen perään. Viikko kerrallaan, nääs.

Hotellireissu meni ihan ok, on tavallaan raskasta olla niin tietoinen kaikkien asioiden energiasisällöistä, mutta eipä tämä ilman tarkkailua mihinkään tämä läski sula. Välillä on ollut kyllä 1500 kcal energiansaannilla suht heikko olo ja eilen kun olin osapäivän seisomatyössä (opetushommia) niin tankkasin kulutuksen mukaan eli 1900 kcal. Muut päivät on menty tällä viikolla miinuskaloreilla kuitenkin. Tänään vielä haasteena illallinen, johon ilmoittauduin kavereiden kanssa jo viikkoja sitten ennen tätä puristusta. Pitää vaan jättää ne peruna ja hiilarilisäkkeet pois ja jälkkäriä syödä vaan puolet. Kuivaa viiniä tai skumppaa ajattelin nauttia tilanteen mukaan kuitenkin kun tää on kuitenkin mun ensimmäinen ilman vauvaa vapaailta sitten ennen raskautta eli syksyä 2012 :) Eli se menee nyt pikkasen tän projektin ohi prioriteeteissa. Harmittaa tietty, että tod näk tän illan aiheuttama pöhö ei ehdi maanantaiksi lasehtia, luultavasti tiistai-keskiviikkoaamuna ollaan niissä alimmissa lukemissa. Mutta ei auta, eteenpäin vaan ja seuraavaa viikkoa kohden.

Maanantaihin kamut!

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Jihaa, en ollut aamulla uskoa silmiäni, 77,5kg eli viikossa -1,2kg.

Vähän kyllä epäilyttää.. Mulla oli viimeviikolla sellanen puntariepisodi.
Uus puntari meni heti rikki, niin vähän epäilen tuon uuden puntarin lukemiakin.
Mutta kyllä se tuolle toiselle puoliskolle ihan uskottavat lukemat kans näytti..

Tästä on hyvä jatkaa!! Ja tsemiä muille kans!!!

Hyviä tuloksia kaikilla, ja MiiSalla erityisen hieno! Jes! :D

Täällä vaaka näytti tänä aamuna 79,9kg, eli -500g. :) Ruokavalion noudattaminen tuntui jälleen kerran mahdottomalta, mutta kuten joka päivä, tänään on hyvä päivä aloittaa uudelleen...

Mulla taitaa olla vähän motivaatio-ongelmia, miten te muut saatte itseänne motivoitua? :confused:

Ja onko teillä jotain tiettyjä syitä miksi haluatte painoa pudottaa? Omia syitä laihtua on mm. se että seuraava raskaus voisi sujua helpommin (painon oltava alle 75kg, mieluiten alle 70kg), että voisin vielä välttyä II-tyypin diabetekselta ja tottakai ulkonäkökin kohentuisi painonpudotuksen myötä. Kolme hyvää ja tärkeää syytä, mutta silti ne tuntuu aina unohtuvan... : /

• Tykkää
Ä74: Kiitos päivityksistä! Jotta oltais ihan jetsulleen, niin päivitätkö mun lähtöpainoks vielä 70,6 niin sitten on tuo kokonaispudotuskin kohdallaan.

katti_: Motivaatiota tuo se, että emme aloita raskauden yritystä ennen kuin edelliset kilot ovat poissa :) Näin sanoin miehelle, kun hän alkoi kyselle uuden mukulan perään. Edellinen on nimittäin juuri 8kk. Mun kroppa ei kestäis uutta 10-15kg nousua tähän nykyisten päälle. Eli se kyllä motivoi, kun tietää, että sen jälkeen voi heittää kumeilla vesilintua! Ulkonäköasiat on boonusta ja iso sellainen myös.

Hienoja tuloksia MiiSa, Ä74 ja katti_! Niin tiukassa oli nää 200g mulla, että nostan hattua kaikille -500 tahdissa eteneville :)

• Tykkää
Minäkin voisin liittyä tänne mukaan. Jospa tää ketju sais sitä motivaatiota aikaan! :)

Oon nuoruudessa ollut tosi hoikka, mutta ensimmäinen kunnon seurustelusuhde sai painon nousemaan 20kg lyhyessä ajassa. Ero tuli ja paino putos takas lähelle lähtölukemaa. Vuoden sinkkuilin, ja löyty tämä nykyinen mies. Paino nousi taas lyhyessä ajassa tuon 20kg : / Esikoista rupesin odottamaan 82kg painavana, ja loppuajasta painoin jo hurjat 95kg. Äkkiä paino kuitenki onneks putos lähtölukemiin. Pojan ollessa n.7kk otin ittiä niskasta kiinni, ja sain painon putoamaan 5kg kuukaudessa. Laihdutus tyssäs siihen kun rupesin odottamaan toista lasta. Tuolloin painoa oli 77kg. Toisen raskauden aikana en lihonnu yhtään ylimääräistä tiukan rd dieetin takia, ja kaks viikkoa synnytyksetä painoin taas tuon 77kg. Nyt kolmas lapsi on reilu 6kk ja raskauskiloja on vielä noin 6kg jälellä. Neljäs ois vielä haaveissa, ja haluaisin ennen raskauden alkua painaa taas 60kg. Sen verran mun piti painaa myös edellisen raskauden alussa :ashamed: Sanotaanko näin, että tieto on hallussa, kuinka se paino putoaa, mutta se taito puuttuu. Tai lähinnäkin se motivaation puute. Pari viikkoa sitten otin ittiä niskasta kiinni, ja alotin taas juoksemisen, mutta eiköhän polvi ruvennu vattuileen, ja nyt oon viikon ollu juoksematta. En oo etes kävelylle voinu mennä. Pyörä tietysti ois, vaan ku se ainanen mutta ja mukavuudenhalu menee eelle :mad: Polvi rupee oleen pikkuhiljaa kunnossa, joten jospa sitä tällä viikolla pääsis taas juokseen. Periaatteessa en sais vielä laihuttaa hirveesti, kun poika tissittelee ja sormiruokailee, mutta jos edes sen alle kilon sais viikossa pois.

Mulla syitä painonpudotukseen on se, että suuri riski sairastua 2.tyypin diabetekseen kahen rd:n takia. Enkä yhtään viihy kehossani tän painosena. Ois ihana kesälläkin kun vois pitää tiukkoja toppeja ja shortseja. Huh, kun tuli pitkä sepustus!

Marlin 30v, lp 83kg. Tavote ois 6kg pois 22.6 mennessä. Kaikkiaan painoa pitäs saada pois 15-20kg.

Yhteistyössä