Ruotuun ja raskaaksi eli laihduttavat kuumeilijat

En oo oikeestaan vaatinut mitään erikoisempia. Mies itse halusi aloittaa noi seleenit ym. Eihän tolla miehellä enää oo mitään sixpäkkii niin kuin tavattaessa, mutta ihan ok kondiksessa. Me ollaan yhdessä semmoisia, että tykätään syödä terveellisesti. Itselläni heikko kohta on noi herkut. Sitten kun ite yrittää pysyä niistä hieman erossa niin ei oo kiva kattoa jos toinen sitten mupeltaa suklaata kahvin kanssa. En oo kuitenkaan kieltämässä toiselta niitä vähäisiä herkkuja mitä syö.

Me ollaan menossa Budabestiin kesäkuussa. Toivon tietty että tärppi olisi käynyt ennen sitä, mutta jos ei ole niin saa ainakin maistella viinejä ja syödä huolettomammin.

Noniin; viikon verran terveellisempää takana ja vaaka näytti äsken -1kg.
Olisi se voinut vähemmänkin olla mutta sorruin viikonloppuna "muutamaan" herkkuun ;)...

Kuinkas teillä muilla on käynyt; kuinka hurjia pudotuksia heti alkuun :) ?

Mulle vois päivittää, että lähtöpaino on sitten sen 90.6 kg. 75 kg on tavoite, mutta kun alle 80kg päästäis niin tyytyväinen olisin! Aikatauluna tietty mahdollisimman pian, mutta vuoden loppuun annan itselleni aikaa. Ei sitten ollutkaan tullut takaisin kaikki viime vuoden lopun "laihdutuksen" aikana poistetut kilot. Vain muutama :D Eli tästä alkaa minun taistoni!

Ja hienoa Fenix-78, kyllä kilo viikossa on hurja vauhti!

Huomenta. Täälläkin pakolliset mässäilyt suoritettu viikonloppuna (kyllä ristiäiskakku oli sitten hy-vää) ja nyt takaisin ruotuun.Lähtöpaino 76,4 kg.

Yhdyn edelliseen, Fenix-78 kilo viikossahan olis tosi hyvä vauhti varsinkin kun on herkkujakin popsinut.Merkataanko lähtöpainoksi siis 102?

Viimeksi muokattu:
TERVETULOA KAIKKI LAIHDUTTAVAT VAUVAKUUMEILIJAT

A=aikaraja tavoitteen saavuttamiseksi, LP=lähtöpaino, TP=tavoiteltu pudotus, Yht -= pudotus yhteensä, VT= viikon tulos, S=sakkojen määrä euroina

Nimim.IkäALPTPYht -VTS
Oodikas3631.5.1483,5kg5kg000
Pippurihäntä3631.5.1470,5kg5kg000
mymosa31953-5kg/kk000
Tikru-783531.5.1476,56,5kg000
Äiti seiskanelonen4031.5.1476,45kg000
Kaneli8825500g/vko78,35kg000
Fenix-783531.12.1410217000
Merope2990,615kg000
_Lilja_2531.5.1474,55kg000
MiiSa-803330.6.1478,79kg000

[/TR]

Punnitus joka maanantai ja "virallinen aloitus" on 7.4.. Jos paino pysyy samassa 3 punnituskertaa tai nousee edellisestä kerrasta, niin tulee 2 euron sakkomaksu, jonka jokainen itse maksaa tietyin väliajoin Uusi lasten sairaala 2017 -hankkeen lahjoitustilille (Uusi Lastensairaala 2017 / Uusi Lastensairalaala 2017). Mukaan laihduttamaan voi liittyä pitkin matkaa. Päivityspyynnöt punaisella.

Viimeksi muokattu:
En itse koskaan käy etusivulla, vaan pomppaan aina viimeisimpään sivuun, sitte on aika selaaminen kun on siellä :eek:

Jospa Oodikas päivittelis sitä, ja mä päivittelen sit sillon tällön tänne väliin?

Ja pystyykö joku muu kuin Oodikas päivitteleen sitä eka sivun listaa niin et se pysyy ekalla sivulla???

Viimeksi muokattu:
Mie voin päivitellä sinne ensimmäiseen taulukkoon tietoja ja jos tosiaan Äiti seiskanelonen päivittää sitten tänne sekaan. Kaikki voivat sitten katsoa taulukon sieltä, mistä ovat tottuneet. :D

Vaaka antoi tänä aamuna aloituslukemiksi 83,5 kg. Vähemmän, mitä oletin/pelkäsin. Mutta onpa sitä pudottamista tuossakin.

Lähtöpaino 74.5kg

Niin joo kun meillä ei vielä tiedetä kummassa on vikaa niin musta on kohtuutonta ettei mieskin "uhraisi" jotain. Alkoholin voisi kyllä jättää pois niin olisi hälläkin vähän taistelemista kun meitsi taistelee keltarauhashormonien aiheuttamasta aknesta ja mielialanvaihteluista :D Muuten hän siis on terveellisesti eläjä. Toki miehen siittiöhin tuskin ihan hirveesti voi vaikuttaa jos elää jo muutenkin terveellisesti! Eilen varattiin aika keskiviikoksi miehelle sperma-analyysiin. Ihan siis ohi minkään, kunhan nyt saadaan tulokset niin tietää että onko tässä mitään järkeä munkaan vedellä näitä hormoninappeja jos vika on myös miehessä. Sittenpähän tietää nopeammin tarviiko yrittää vai mennäänkö hoitojen kautta. Jännittää ihan kauheesti :(

Olen nyt ostanut itselleni 500ml juomapullon jonka täytän 4 kertaa päivässä vedellä ja vetelen sitä. Oon aina ollut huono juomaan, unohtuu niin helposti. Nyt se kulkee mukana koko ajan. Sitten päädyin alkaa viljattomalle. En tule koskaan pystymään karppaamaan, joten tää on nyt siitä välimuoto. Kuitenkin riisiä ja perunaa aion syödä. Eli pastat ja leivät heissulivei. Ongelmaa tuottaa vain aamupala. Oon yleensä syönyt elovenan neljän viljan jotain muro hässäköitä ja jukurttia. Niistä tullut sopiva määrä kaloreita, mutta nyt viljattomalla alkaessani olen ihan avuton, että mitä syön. Aion myös sekopäisenä ostaa pakkaseen oikein kermaisaa jäätelöä josko tosta maidon rasvasta ois mulle apua raskautumiseen :D sekopäistä! Mutta siis joo onko jollain vinkkejä aamupalaksi jossa ei ole viljaa ja paljon kaloreita? Pitäisi olla nopea ja ei mielellään mikään valmistettava munakas....

Eniten pelottaa taas se millon laihtuminen tyssää :( Alkuun yleensä tippuu nopeasti, mutta sitten pysähtyy ja alkaa jopa nousemaan vaikka en muuttaisi elämäntilanteessa mitään. Täytyy myös muistaa jaksaa tsempata kun tulee menkat koska sillon turvotus ylimmillään.

Lähteekös joku mun kanssa viljattomalle ;)

Mä yritän olla muuten viljattomalla, mutta ruisleivän sallin (kunhan katson, et on mahd. paljon ruista). Siihen en saa sitten laittaa rasvaa päälle ja vain yksi juustosiivu sallitaan! Tarkoituksena ei kuitenkaan ole ns. viljattomuus vaan välttää viljasta tulevaa ylimääräistä kalorimäärää. Minä ihastuin aamupalalla siihen, että keitin yhtenä päivänä monta kananmunaa ja otin aina aamuksi yhden (eli keitin kerralla vaikka arkiviikon munat). Sitten viereen salaatinlehtiä, kurkkua, minitomaatteja, auringonkukansiemeniä. Oli hyvää ja piti nälän loitolla! Oikein odotin aamupalaa ja olin tosi reipas päivisin. Sitten se jäi, kun tuo ruisleipä on niiiiiin helppi (olevinaan).

Mulla on tuo sama, että juominen meinaa unohtua. Nyt yritän pakottaa itseni juomaan vettä, kun tiedän, että jaksan urheillakin paremmin jos olen nesteyttänyt tarpeeksi päivällä.

Minäkään _Lilja_ en pysty viljattomalle, vaikka olisi kiva sitä kokeilla. Ruisleipä on meillä se nopea aamupala/iltapala vaihtoehto. Rahkoista ja marjoista yms. kun ei nälkä lähde millään.

Meinaan sen verran googlailla, että joka viikolle löytyisi jokin mulle "uusi" ruoka/välipala vaihtoehto, joka olisi kuitenkin terveellinen mutta kevyt. Nyt bongasin banaanikauralättyjen ohjeen, ja sitä siis koittamaan tällä viikolla.

Viikko sitten hommasin minäkin töihin pari puolenlitran pulloa, jotka aina täyttelen. Ekojen päivien jälkeen huomasi, että sitä vetelee vedet jo ihan automaattisesti ja ne loppuu paljon nopeammin kuin ennen. Pyrin juomaan töissä 1,5 l ja sitten kotona vielä 0.5 - 1 l. Viikonloppuna näemmä ei tullut juotua niin paljoa, kun ei ollut pulloja messissä.
Ja huom. ei ihan jääkylmää vettä kannata juoda, joutuu maksa koetukselle.

Olipa ihanaa, kun ei viikonloppuna tarvinnut miettiä mitään liikuntavaihtoehtoa. Tämä näköjään sopii meille, että viikolla nuo vielä pakkopullalta tuntuvat lenkit ja jumpat ja viikonloppuna voi sitten chillata ja tehdä jotain jos haluaa (esim. uimassa tykkäisin käydä jos saisin tään inhottavan vuotelun loppumaan)

Tsemppiä kaikille alkavaan viikkoon ja toivottavasti kaikkien ruokavaliot saadaan kohdalleen!

Ai niin, piti mainita myös niille, jotka ovat vähähiilarisella semmonen, että jos paino jämähtää, niin meillä (miehen kanssa) auttoi ainakin se, että lilsäsi hieman hyviä hiilareita hetkeksi. Sitten jatkoi paino putoamista.

Viimeksi muokattu:
mymosa
Laitoin kasvispekonilaatikon uunin ja pikkasen sitä ennen lenkkiä..

Mä meinasin jos yrittäis uudellen 5:2 ja samalla pudottas hiilareita.. leipä on vaan niin hyvää :D
Vettä juon helpostikin 3l päivässä ja limppari siihen päälle.. siitäkin pitäs päästä eroon, mutta en vaan voi vastustaa cokista.

Mulla taas ei ole aikomus välttää viljaa lihomisen/laihtumisen takia vaan et olisi parempi olo. Ei niin turvonnut :D plus pcos pitäs välttää hiilaireita mihin en pysty.

Nyt 1 1\2 päivää ilman viljaa ja musta tuntuu et tästä ei tuu mitään :D säälittävää. Lounaalla oli todella pahaa ruokaa ja jäi nälkä. Yleensä tälläsissä tapauksissa voi syödä leipää :/ nyt vetelen hedelmiä, mut nälkä vaan kasvaa. Harmi kun ei oo mitään kunnollista eväänä! Huomenna varustaudun paremmin vaikka protskupatukoilla!

Ette oo ajatellu tätä? Nyt löytyi todellinen superdieetti - Asiantuntijat: Tämä on vielä parempi kuin 5:2! - Ilta-Sanomat

Viimeksi muokattu:
Lilja: Mitä söit lounaaksi? Itse olen tehnyt ihan ronskisti vaikka pihviä ja viereen vaan ihana juures/fetapaistos. Ja pinaatti. Ai siitä on tullut mun uusi rakkaus! Huomasin alkujaan kyllä myös tuon nälkäongelman. Mutta se menee nopeasti ohitse. Jaksaajaksaa :)

mymosa
^mä en kyllä kokeile tuota 2vkoa ja 2vkoa, kun tarkostus on löytää se kultainen keskitie ja pysyvä muutos.. tuo 5:2 toimi mulla, kun ei siinäkään oo tarkotus mättää noita 5 pvää ja paastota 2 pvää :) Siihen sallittuun 500kcal mahtuu kuitenkin mahantäytettä kun vaan laskee ja kahtoo.

Minä mukana myös!!!
Mullakin paino nousi jo yli 80kg. Tästä ketjusta innostuneena ostin viime viikolla uuden digitaalisen puntarin, jotta saan tarkkoja lukemia. Positiivisesti yllätyinkin, -1.3kg jo pudonnut helmi-maaliskuun aikana. Vaikken niin kovasti ole yrittänytkään. Jippii!!

Eli mun tiedot

MiiSa-80, ikä kohta 34, A= 30.6.14 LP= 78,7kg, TP= 9 kg

Hyviä treenejä kaikille, pysytään lujina!!!

Viimeksi muokattu:
Täällä aamupalaksi imaistu jogurttirahka-mansikkasmoothie. Sen jälkeen en olekaan syönyt mitään eli ruokailujen väli aivan liian pitkä. Mutta kohta istutaan pöytään syömään koko perheen herkkua eli kanasalaattia (kurkkua, tomaattia, avokadoa, paprikaa, jäävuorisalaattia, kesäkurpitsaa, fetaa ja kanaa). Ja luonnollisesti ilman niitä rapsakoita sämpylöitä. Köyhältä tuntuu jo etukäteen enkä mie varsinaisesti hiilareita välttele, mutta ne sämpylät on kyllä ihan turhia kaloreita ja niitä tulee syötyä aina 2-3 eli aivan yli tarpeen.

Päivittelen listan illan aikana. Laitan MiiSankin sitten siihen. Tervetuloa mukaan!

No onhan se kieltämättä melkoinen vauhti jos se kokoajan tippuis kilon verran viikossa :D ! Vaan onneksi vaikeat ajat on vielä eessä päin; tahdonlujuus todellisella koetuksella kun paino junnaa, junnaa, junnaa vaikka mitä hattutemppuja tekis...

No, tästä pitää kai yrittää osata nauttia aina yksi onnistuminen kerrallaan :). Sillätavoin tulee enemmän onnistumisen kokemuksia ja jaksaa paremmin jatkaa :) !

Ainiin, siis nythän tää homma vasta käynnistyi todenteolla joten mulle voi päivittää että lahtöpaino on 102kg ja kokonaistavoite -17kg.

Kiitokset jälleen listan ylläpitäjille :) !

Merope söin todella vähän ja siksi tulikin nälkä. Vaihtoehtoina olivat kalalasagne (ei käy) ja possujuurespata. Otin possujuurespataa vaikka se olikin keiton näköistä ja en saanut alas melkein ollenkaan. Salaattia änkesin naamaan, mutta eihän se auta paljoa ilman proteiinia. Työpaikkaruokalassa on välillä vähän hankalia vaihtoehtoja. Voikun voisinkin paistaa omat pihvini töissä :D Toki omat eväät voisin ottaa, mutta teen töitä yksin ja tuo 1h ruokatauko tarkoittaa sitä että nään työkaveriani päivässä vain tuon tunnin. Se on henkireikä :)

Mymosa jos yrität pysyvää muutosta niin jatkatko sitten hamaan tulevaisuuteen 5:2? En mäkään ajatellu viljattomalla lopun elämääni (luultavasti viikon :D) olla tai tota 2 vikkkoa ja 2 viikkoa. Kunnes paino on normaali. Voipi olla että taas menkkojen alkaminen suistaa mut raitelta kokonaan.

Sitä vain, että tekee mieli hulluna syödä jotain, vaikka ei edes ole nälkä. Tämähän se on minun toinen vitsaus herkuttelun lisäksi. Vaikka toisaalta onhan siitä salaatin pupeltamisesta jo kolme tuntia enkä ole sitä ennen syönyt kuin sen smoothien, joten ei liene paha, jos jotain vähän reilumminkin söisin vielä tälle iltaa.

Minun pitää nyt ehdottomasti skarpata ja saada ruokailurytmi kuntoon. Iltasyöpöttely johtuu varmaan osin siitä, kun en päivällä syö. Melkein joka päivä kuvio menee niin, että juon sen pirtelön vähän heräämisen jälkeen ja sitten syödään oikea ruoka joskus iltapäivällä tai vasta alkuillasta riippuen siitä, miten mies pääsee töistä. Jos ruoka on "ihmisten aikaan" niin saatan vielä syödä iltapalan, mutta jos menee myöhään niin sitten en. Niinähän se menee, että muutaman tunnin välein pitäisi syödä pieniä aterioita eikä näin, että monen tunnin välein pari. Tähän siis kiinnitän huomiota nyt myös.

Sori, eilinen meni niin kiireissä, etten ehtinyt puntarille aamulla, mutta nyt. Eka viikko takana - siitä 2 päivää laivalla (+400g), perjantaina miehen synttärit ja leivoin viljattoman kakun (mutta siinä oli törkeesti rasvaa, suklaata ja jonniinverran muscovadosokeria eli ei mikää laihiskakku) ja söin siitä ite varmaa puolet. Sain silti muuten ruodussa pysymällä laivapöhön karistettua. Eli ekan viikon lopputulos ei mairittele:

pippurihäntä yht=+100g VT=+100g, S=2€

Viikon onnistujille erityishehkutukset :) :flower: Fenix-78 :flower: Voisko peräti viikkoviestissä, kun päivittäjä sinne tulokset muokkaa, mainita nimeltä jotenkin onnistujat? Mun mielestä jokainen gramma on sen verran iso saavutus, että sietää olla ylpeä itestään!

----

MUOKS: Piti vielä sanoa, että en nyt ole mitenkään maani myynyt tuosta tuloksesta, koska vyötärössä näkyy ja tuntuu, että ruokavalio on nyt oikean suuntainen eli maha on pienentynyt tuntuvasti viikossa. Paino laahaa vaan perässä ja imetyshormonit vaikuttaa mulla kehossa jotenkin kummasti sillä tavalla, että nesteen kertyminen kroppaan vaihtelee päivittäin jopa +-1,5kg verran.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä