Ruotuun ja raskaaksi eli laihduttavat kuumeilijat

Ehrmannin maitorahka on siis eri kuin se jugurttirahka, on kai sitten uudehko tuote Sitä maitorahkaa on meillä joskus käytetty tosi paljon, siitä ne letutkin paistettiin. Silloin kun vähähiilarista orjallisesti noudatettiin. Kaupasta saa kuulemma nyt jotain karppisokeria, onko joku törmännyt?

Lisäksi onko jollain enemmän tietoa siitä, että rasvattomat maitotuotteet EI olisi hyväksi lapsia toivovalle?

Viimeksi muokattu:
Joo, miekin olen sitä Ehrmannin rahkaa vedellyt, kun se on miedon makuista eikä kauhean paksua. Mutta tuo jogurttirahka on siis eri tuote. Löysin sen ihan vahingossa kylmähyllystä ja tykästyin. Luulin, että on uutuus, mutta on sitä kuulema ollut jo pari vuotta myynnissä. En tiedä, missä minun silmät on olleet... :D

Muistelin tässä, että johonkin maailman aikaan söin paljon salaattia niin, että paiston kylkeen naudan/possun lehtipihvin tai kanan ohutleikkeitä. Salaatissa lisänä fetaa tai raejuustoa. Tätähän pitää alkaa taas harrastamaan ja jättää perunat pois. Meilläkin peruna ei ole koskaan perunaa, vaan muusia, lohkoperunoita, röstejä tms. Noissa on aina ylimääräistä rasvaa. Mies ja tyttökin tykkäävät salaateista niin ei tarvitse tehdä useampia ruokia edes, kun kaikki voidaan syödä samaa. Minun heikkous on toki se, että tahtoisin salaatin kaveriksi aina rapsakkakuorisia sämpylöitä Lidlistä. Turhia hiilareita niissäkin eikä kuiduista tietoakaan, kun tykkään nimenomaan niistä vehnäversioista. Ei tarvitse ruokapuoleen siis isoja muutoksia tehdä, niin muuttuu terveellisemmäksi. Mutta herkuthan ne minun ongelma onkin... Niistä eroon pääseminen on ihan toinen juttu. Miehelle sanoin tästä meidän laihishommasta niin ehkä se läpsii minua sormille, jos kaupassa yritän ostaa karkkia, suklaata tai munkkeja. :D

Mulla on myös tuo aamupalan syöminen todella heikkoa. Ei vaan ole yhtään nälkä aamusta heti, ja yleensä syön ekan kerran vasta yhdentoista aikoihin. Mä olen miettinyt saisko sitä aamulla alas smoothieta... Tuota jugurttirahkaa vois myös kokeilla :)
Mä rakastan salaatteja, mut liian harvoin tulee tehtyä. Ehdoton lemppari on salaatti jossa perus salaatin/tomaatin ja kurkun lisäksi kanaa, fetaa/motzarellaa, pinjan siemeniä, avocadoa.

Äh, mä teen varmaan nyt jotain väärin. 3 päivän aikana ei oo oikeen grammaakaan pudonnut. Vaikka on syönyt kevyesti ja liikkunut (jo kaks lenkkiä). Sit mietin et onkohan joku nesteen kertymiskausi menossa kierrossa tai jotain (viikko ennen menkkoja). Onko tää nyt turhaa :(

Äiti seiskamelonen Mie ainakin turpoan kivasti ennen menkkoja kun kroppa kerää nestettä. Onneksi se on vain väliaikaista eikä liikkuminen ja terveellisesti syöminen ole koskaan turhaa. Jstka vain niin kyllä niitä tuloksia tulee!

Mulla oli eilen synttärit (plaah) ja tänään tulee kavereita kakulle. Teen vain täytekakun ja kasvispiirakan niin ei ole kaapit herkkuja täynnä monta päivää. Eilen tehtiin kasvisburgereita ja bataattilohkoja... Muka vähän terveellisempi vaihtoehto. Mie rakastan bataattia ja siitä en kyllä luovu.

Koita Oodikas pysyä kohtuudessa ;)

Toivottavasti mulla on nyt vaan nestettä kerääntynyt ja viikon päästä katoaa menkkojen mukana.

Eilen pojan (3v) kanssa syötiin sitä jugurttirahkaa ja mustikoita, hyvää oli :)
Tänään pitäs töitten jälkeen mennä ekaa kertaa johonkin jumppaan, saas nähdä mitä tapahtuu.

Mulla kans turvottaa menkat ihan kamalasti, mut liikkuminen tosiaan auttaa siihen ja vettä pitäis juoda ainakin sen pari litraa päivässä.

Hei, tekeekö kukaan täällä vihersmoothieita? Olisko hyviä reseptejä niihin? Netti on toki pullollaan kaikenlaisia vinkkejä ja aina voi itse säveltää, mutta jos joku on hyväksi havainnut jonkun, niin heittäkääs tänne :)
Ajattelin nyt todella ottaa itseäni niskasta kiinni tuon aamiaisen suhteen, ja kokeilla noita smoothieita. Niihin on helppo sekoittaa vitamiinilisät yms. ja menee helposti alas :)

Avokadohan on sellainen, mitä pitäisi vissiin laittaa vihersmoothieen. Hyviä rasvoja ja se kait pitää nälän aika hyvin. Luin kaverin Fb-seinältä, kun joku sen ystävä kehui, että syö toisinaan lounaaksi avokadon soijakastikkeen kanssa, kun sillä pysyy nälkä tunteja. En ole kokeillut, kun ei tuo yhdistelmä kyllä minun korvaan hyvältä kuulosta enkä muutenkaan ole avokadon ystävä sen rasvaisen suutuntuman vuoksi. Mutta smoothiessa se varmasti menisi.

Ja hei, kohtuus... Mikä se on, kun herkuista puhutaan?! :D Jos siinä osaisin pysyä, niin mulla ei olisi paino-ongelmaa. Kakusta sitä paitsi tulee ihan syntisen hyvä, mutta jospa sitä muutkin söisi, ettei ihan yksin tarvitse mässätä.

Äiti seiskanelonen, mulla on tällä hetkellä käytössä Mivitotal plus (nestemäinen, joka on kamalan makuista sellaisenaan) ja sitten ajattelin hakea vehnänalkioöljyä.

Avokado on todella ravinnerikas ja terveellinen! Eilen tuli telkkarista joku kokkiohjelma jossa tehtiin chili-lime avokadoja, niitä ajattelin kokeilla lisukkeena tai sit johonkin salaattiin. Eli avokadot suht isoiksi lohkoiksi, pilkotaan chiliä, limen mehua + hieman limen kuorta, olivioljyä, suolaa, pippuria ja jotain yrttejä sekaan.

• Tykkää
Reactions: Äiti seiskanelonen
Hei, minäkin löysin tänne! Ihanaa! Paino on jo pitkään ollut ongelmana. Voisin aloittaa vaikka siitä, että nuorempana olin oikeastaan anorektikko (en meinaa vieläkään sitä myöntää vaikka paino oli kyllä alle normipainon ja mielestäni ruuaksi riitti purukumi ja mehulasi. Jos oli oikein herkuttelupäivä niin omenakin upposi). Sitten paino nousi kilpparin takia. Mutta vieläkin, kun oikein saan kiinni laihduttamisesta, se menee siihen, etten sitten syö mitään ja juoksisin lenkille monta kertaa päivässä. Enkä halua, että se menee siihen, se ei ole terveellistä eikä siitä tule hyvä olo..

Myös herkut tuntuu uppoavan ihan kiltisti. Leivonnaiset ei niinkään. Tosin ensi tiistaina ystäväni on tulossa kylään ja hänelle minun piti tehdä wienerleikkeitä, muusia ja juustokakkua. Tosin nyt jätän tuon juustokakun tekemättä, sitä aina jää ja arvaa kenen se täytyy syödä. Kun eihän tuollaisia herkkuja kertakaikkiaan voi heittää roskiin! Toinen ongelma on alkoholi. Kuukautisten aikaan tulee otettua aivan liikaa alkoholia. Ja sit tietty mässäiltyä krapulaan. Onneksi vauvaprojekti on vähentänyt alkoholinmäärää reippaasti, mutta kyllä vieläkin sorrun.

Täällä siis myös tällainen elämäntaparemontti edessä. Namit pois/hiilarit vähennetään/alkoholia vähennetään/liikuntaa lisätään/annosten koko reippaasti pienemmäksi. Tavoitteena kuitenkin olisi se -15 kg.

Eli. Merope. 29v. ?. -15 kg. Ilmoittelen tuota lähtöpainoa sitten ensi maanantaina, kun en ole alkuunkaan varma siitä. Sain viime vuoden lopulla ehkä viisi kiloa pudotettua, mutta takaisin ne on tulleet. Joten sen takia en vielä uskalla painoa sanoa.

Oodikas: ONNEAAA!!! :flower: Ja kiitos paljon tämän perustamisesta. Ajatteles kuinka monen elämää saatat parantaa, mun ainaki :)

Heh, oltiin alkuviikosta (ennen tänne ilmoittautumista) laivalla ja sunnuntain lähtölukemiin vaaka näytti tänään +400g :D Noinkohan maanantaiksi päästään ees nollille... Hyvin alkaa siis! No, joka päivä on uusi mahdollisuus (laihtua) - se vaan pitää käyttää!

Heippa, mahtava ketju Oodikas. Voisin myös liittyä joukkoonne jos vain sopinee.

Painoa oli tossa tammikuussa 81kg ja kun paino meni yli 80 niin tuntu että jotain on tehtävä. Mä olen kanssa tunne syöjä ja en vaan pääse eroon siitä. Siksi tämä vauvaprojekti ei ole paras mahdolinen tämän rinnalle, koska aina kun petyn niin helposti horjahdan taas syömään hullusti. Tällä hetkellä painoa n. 75kg. Ihan viimeinen tavoitteeni olisi olla 65kg, mutta en aio nyt stressailla sinne asti. 70kg on realistisempi tavoite. Kun pääsen 70kg mies ostaa mulle yhden himoitsemani laukun :D oon yrittäny nyt kaikkeni, että saan hyvä motivaation aikaiseksi.

Typerintä tässä kaikessa on että nyt 3kk paremmilla elämäntavoilla ei auta mitään. Mulla tuli yhtäkkiä älytön stoppi. En laihtunut yhtään vaikka laskin kaloreita (1500kcal) ja kävin 5 kertaa viikossa liikkumassa sekä lisäsin hyötyliikuntaa. En vieläkään käsitä miten paino ei silloin pudonnut yhtään, eikä muuten mittanauhalla mitatut mitatkaan. Sillon tuli myös menkat ja romahdin täysin. Liikuntaa olen jatkanut, mutta ruokavalio on mennyt mihin sattuu. Mua myös ottaa päähän, että liikunnan lisäämisellähän ei juurikaan ole suurta merkitystä vaan sillä mitä suuhunsa laittaa. Mulla on niin huono itsekuri, että vaan pysty aina olla syömättä herkkuja. Mun on yleensä pakko pitää herkkupäivä, koska kokemus on osoittanut että paino ei putoa enää tietyn ajan jälkeen jos vaan pidättäydyn pienissä kaloreissa. Kiloklubi ollut apuna tässä välillä. Nyt yritän ilman kalorien laskemista. Se joku uusi dieetti kiinnostaa, missä 2 viikkoa mennään kevyesti ja 2 viikkoa normaalisti. Luulen, että se laihduttaisi mua paremmin kuin aina kevyesti eläminen.

Tsemppiä hurjasti kaikille. Täällä moni onkin pudottanut jo aikaisemmin paljon, joten hattua nostan teille. Mulla ei ole koskaan ollut noin hyvää motivaatiota. Tää 6kg pudotus on mun ennätys koskaan :D Kaikille jotka haluaa uusia ideoita kannattaa ostaa fit laihdu lehti. Ostin eilen ja siellä oli taas paljon kaikkea kivaa ja nostaa motivaatiota kun näkee ettei ole yksin.

_Lilja_ 25v. A= 31.5.2014 LP= 75kg (korjataan maanantaina) TP= -5kg

Ihan hirvee makean himo päällä :headwall: Tällä viikolla olen herkkuja syönyt: palan täytekakkua ja palan juustokakkua. Eli todella vähän minun mittapuullani. Huomenna tulee vieraita ja lupasin leipoa pullaa. Heti kun vieraat ovat lähteneet tungen loput pullat pakkaseen etten syö niitä heti. Ensi viikolla sitten tarkoitus entisestään vähentää herkkuja. Saa nähä mitä puntari sanoo maanantaina koska muuten olen syönyt mielestäni todella hyvin.

Kaneli88 mä niin komppaan sua; aivan jäätävä herkkuhimo päällä:kieh:!
Pelkään että jos näissä himoissani astun kauppareissulla sataa metriä lähemmäs karkkihyllyä ni mukaan lähtee koko saamarin hylly :D !

Mun tartee tehä melko kokonaisvaltainen muutos myös viikonlopun ruokaluja varten, olen nääs niin tottunut siihen että pitkän ja raskaan viikon päätteeksi saa palkita itsensä hyvällä ruualla, herkuilla, rentoutumisella, laiskottelulla, ymv... Ja tuo mentaliteetti ei tiedä hyvää kun punnitus on heti maanantaina.

Viikko on muuten sujunut hyvin, herkuitta ja liikkuen. Puntarilla en ole käynyt maanantain jälkeen käynyt joten jännityksellä odotetaan tulevaa :).

Tsemppiä muillekin taistelussa läskiä vastaan :) !

_Lilja_ Totta kai pääset mukaan. Lisään sinut listalla kohta.

Täällä on herkuteltu, mutta onpa ollut omituista. Torstaina söin täytekakkua kaksi palaa eikä ne olleet mitään isoja edes. Yöllä tuli kauhea mahakipu ja lopulta oksensin. Eilen illalla söin toisen kerran kakkua ja pari tuntia myöhemmin olin taas pää pöntössä. En tajua, mutta mietin onko kakun täytteet niin rasvaisia, että johtuu siitä... Mullahan on närästysongelmaa muutenkin ja varsinkin nyt, kun olen lihonut. Kukaan muu ei ole sama kokenut eli ei sentään mistään ruokamyrkytyksestä ole kyse. Noh, oli miten oli, niin kakkua on jäljellä ja mie en halua syödä sitä, vaikka se oli aivan taivaallisen hyvää. Kauhea dilemma nyt, kun tuntuu pahalta heittää roskiinkaan, mutta en myöskään halua sitä kauheaa oloa ja oksentamista.

Oikeastaan ihan odotan herkutonta aikaa, kun nyt olen syönyt niiiin paljon makeaa viime aikoina. Mies oli vasta reissussa ja söin varmaan 100 kiloa karkkia sinä aikana. Närästys paheni silloin aivan uusiin sfääreihin ja sen takia mulla on nyt koko ajan kurkku kipeä... Mahahapot siis öisin polttaa kurkkua. Ei mikään ihana ja hyvä olotila. Mies katseli eilen omaa vatsaansa ja mietti, miten sitä saisi pienemmäksi. Totesin, että meidän on pitänyt alkaa käymään lenkillä ja se on nyt aloitettava. Ja muuten sitten katsotaan, mitä syödään. Mie vastaan meidän ruokapuolesta ja esim. eilen tein spagettia ja sille tomaattipohjaisen tonnikalakastikkeen, johon lisäsin vielä kasviksia sekaan. Itse söin lautallisen ja mies kolme. Liekö kummakaan, jos vähän pötsi pullottaa... Toki mies tarvitsee enemmän energiaa kuin nainen jne mutta luulen, että ainakin se viimeinen annos oli ihan tarpeeton ja meni siksi, kun ruoka oli hyvää eikä suinkaan siksi, että olisi vielä ollut nälkä. Mutta meillä siis mainio tilanne, kun kumpikin tahtoo pudottaa painoa.

Maanantain punnitus pelottaa kyllä. Jos painoa on enemmän kuin 85 niin sitten olen paksummassa kunnossa kuin koskaan aiemmin. Noh, ainakin on kaksi tavoitetta tälle keväälle: laihtuminen ja raskautuminen. Laihtua onneksi voi kuukauden jokaisena päivänä, niin sentään toinen "projekti" on täysin omissa käsissä. :)

Eilen leivoin pullaa ja söin pari ja tänään pari. Loput pakkasessa :) Ei siis maailmaa kaada. Liikkumaan en ole vielä takapuoltani saanut. Viime keväänä meni oma liikuntainnostukseni hieman överiksi ja kaikki vapaa-aika meni salilla. Olen tämmöinen helposti koukkuun jäävä ihminen. Nyt pitäisi sitten opetella joku terve suhde.. no kaikkeen.

Yövuorot alkavat tänään. Ne ovat aina taisteluita. Kahvihuoneen pöydät notkuvat yleensä herkuista ja yön pikkutunneilla meinaa itsekuri löystyä. Menen muuten itse puntarille vasta ti, koska ma loppuu yövuorot eikä se anna todistetusti oikeaa tulosta.

Oodikas missä vaiheessa sun kiertosi pyörii? Ettet vaan olisi raskaana kun voit huonosti? Kiitti kun lisäilet listoille :)

Täällä sorruttu roskaruokaan tänään :/ viikonloput on hankalia. Liikunta sujuu taas, mutta ruokaillut ei. Ainiin mulla on käytössä polar loop ja kyllä suosittelen sitä muillekin. Se on kiva kun yhdistää sykevyöhön ja se tallentaa kaikki kalorit mitä polttaa treenin aikana. Sitten kun tuijottaa sitä kalenteria netissä kuinka usein on harrastanut liikuntaa tulee tosi hyvä fiilis. Toki se menee ihan hukkaan kun heittää suuhun mitä sattuu :D

Matka Roomaankin varattu ja Italia here we come 2 kk päästä :) ompahan jotain mitä odottaa. Mitäköhän dieetille käy pizzojen luvatussa maassa :/

Pysykää naiset vahvoina, vielä tää ilta ja huominen kunnes paluu arkeen koittaa!

Ootteko muuten "vaatineet" että miehetkin tekis muutoksia vauvaprojektin osalta kun itse joutuu pudottamaan painoa? Mua ärsyttää jo muutamakin miehen juoma olut. Miksi se saa elää normaalia elämää jos mun pitää vedellä kasaa hormoneja sekä pudottaa kiloja!

Onkos meillä tänään niin kuin jännäpäivät ja huomenna testipäivä :LOL:

_Lilja_: Mä en ole uskaltanut kauheasti vaatia, olen yrittänyt kiertäen kaartaen saada miehen innostumaan kaikesta. Nyt hän syö Macaa, sinkkiä ja multivitaa. Harkitsi jo folaattiakin. Yrittänyt vähentää juuri olutta (ei ole paljoa näkynyt) ja liikkuu seurana aika hyvin. Kai tuossakin jotain on :)

mymosa
En vaadi mieheltä mitään muuta kuin munaa sillon kun sanon :LOL:
Ei tää sen vika ole, että mussa on vika.. ja en mä koe, että itsekään olisin kauheesti vauvan takia joutunut elämääni muuttamaan.. Laihuttaa pitää vaikka ei yritettäis vauvaakaan :)

Yhteistyössä