Ruokahaaste vko 8

Rähinä-Reetta

Aktiivinen jäsen
23.07.2012
7 951
1
36
Ruokahaaste vko 8

Ruokahaasteen aiheena viikolla 7 on pikkulämpimät.

Ruokahaasteen säännöt:
* kokkaa ja kuvaa (tekijä saa olla kuka tahansa samassa taloudessa asuva)
* kuva ja resepti sunnuntaina klo 19.45 mennessä
* äänestys alkaa sunnuntaisin n. klo 20 ja kestää TUNNIN
* eniten ääniä saanut valitsee uuden raaka-aineen/aiheen
* TAPPELU KIELLETTY

Menneet haasteet
vko 2 kana
vko 3 halpa liha
vko 4 makkara
vko 5 pinaatti
vko 6 pihvi
vko 7 keitto

Käy, mun mielestäni. (ja olen täysin anti-gastroihminen, eli tää on ihan mutua.)

Tämä on loistava aihe, koska siihen mahtuu valtaisa kirjo kaikenlaista purtavaa...
Inspiraatiolle tilaa, siis :p
Itse tekisin sellaisen "uudenvuoden" sipulipiirakan, eli anjovispaj, jos osallistuisin.

[QUOTE="Taru";29580209]Mitä on pikkulämpimät ? :) Käykö esim suolainen muffini tms ?[/QUOTE]

Tuohan käy oikeinki hyvin! Eli mukaan haasteeseen vain. :) Mä en tiä viä osallistunko, riippuu ny kuinka jaksaa ku on tiedos kolme yövuoroa ja perjantaina sitte laivalle. Ei taida laivan buffetin pikkusuolaaset kelvata tähän. :D

• Tykkää
Reactions: Maisie
Tajusin just, että mun pitää tehdä omani huomenna jos meinaan ehtiä osallistua haasteeseen. Ei oo kyllä yhtään mieles mitä voisin tehdä, pitää koittaa miettiä.

Lämpimät leivät

P1020611.JPG

Lämmitä uuni 200 celsiusasteeseen, levitä paahtoleipäviipaleille vähän oivariinia, sen päälle ketsuppia, tomaattiviipaleita, oreganoa, tonnikalaa ja päällimmäiseksi juustosiivuja. Laita uuniin, ja pidä siellä kunnes juusto saa pikkiriikkisen väriä. Koristele vaikkapa basilikalla.

Tonnikalapatonki

esipaistettuja ranskalaasia patonkeja
salaattitonnikalaa vedessä
maustekurkkua
keltasipulia
parmesan-raastetta
mozzarella-raastetta

Mä olin laiska ja käytin kaupan esipaistettuja ranskalaasia patonkeja. Halkaasin patongin. Ekana levitin pohjapalalle tonnikalaa. Viipaloin maustekurkun ja tein sipulista suikaleita, laitoon tonnikalan päälle. Juustoista laitoon ekana parmesanin ja päällimmääseksi mozzarella. Patongit uuniin n. 10 minuutiksi 200 asteeseen. Valmiin leivän päälle käännetään kansi ja leikataan palooksi.

Viimeksi muokattu:
yyoN.jpg

Broileri-aurapiirakka

2dl vettä
100g margariinia
1,5dl vehnäjauhoja
½tl suolaa
½tl valkosipulijauhetta ( itse laitoin tuoretta pikkasen kun en omista kyseistä jauhetta)
½tl leivinjauhetta
2 munaa

Laita vesi ja rasva kattilaan, keitä kiuhuvaksi. Lisää jauhot ja sekoita tasaiseksi niin että irtoaa kattilanreunoista. Ota jäähtymään.
Lisää mausteet, leivinjauhe ja munat yksitellen sekoittaen.
Levitä voideltuun piirakkavuokaan.

350g maustamatonta broilerifilettä pilkottuna
100g aurajuustoa pilkottuna
jotain juustoraastetta 1dl
muna
Mausteita maun mukaan, itse laitoin chiliä, currya, pippuria, paprikaa.

Sekoita täytteen ainekset sekaisin, lisää pohjan päälle.
225 asteiseen uuniin noin 20-25min.

Juu, mie, jos, että ollunna haasteessa, niin sitten kyllä protestoin ja sitten kohta rikon sääntöjä ku sie alat kuitenki inttää ja niinhän nä alat :stick:

Alkuperäinen kirjoittaja päätön;29602104:
on, en nyt kerkiä uusia juttuja tekemään.
tämä oli joskus jossain ruokakuvaketjussa.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Rätti Väsynyt
DSC_00013_zps19d84907.jpg

DSC_00023_zpsfccddbb9.jpg

DSC_00034_zps42ee346c.jpg

DSC_00053_zps8182f4bf.jpg

Valmistusaineet

100 g Valio voita
2 1/2 dl vehnäjauhoja
2 rkl kylmää vettä
( 1 tl rakuunaa )
Täyte

3 dl portobello sieniä
1 (250 g) purjo
2 rkl Valio voita
1/2 tl suolaa
1/2 tl jauhettua mustapippuria
1 prk (120 g) Valio smetanaa
2 munaa
1 pussi (150 g) Valio Emmental raastetta tai Valio pizzajuusto raastetta
Valmistusohje

Nypi hieman pehmennyt voi ja jauhot. Lisää lopuksi vesi. Lisää halutessasi taikinaan rakuunaa. Sekoita taikina tasaiseksi.
Taputtele taikina piirasvuoan (Ø 26–28 cm) pohjalle ja reunoille.
Laita hienonnetut sienet pannulle. Kuumenna hitaasti ja anna ylimääräisen nesteen haihtua.
Hienonna halkaistu ja pesty purjo. Lisää pannulle voi ja purjo. Kuullota. Mausta. Ota pannu levyltä ja anna jäähtyä.
Sekoita sieniseokseen smetana, munat ja juustoraaste. Maista täytettä, lisää tarvittaessa suolaa. Kaada täyte taikinapohjalle.
Paista uunin ala/keskiosassa 200 asteessa n. 40 min.

• Tykkää
Reactions: Rätti Väsynyt

Yhteistyössä