Rotukissoista tietävät !!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aloittelija..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aloittelija..

Vieras

Kasvattaja (ihan laillinen) sanoi kaupan (kauppakirja yhdistyksen virallinen)yhteydessä, että tilaa paperit uuden omistajan nimellä ja siinä saattaa kestää kauan että ne tulee.

Eli kuinka kauan menee, ennenkuin rekisteripaperit saapuvat? Pitäisi kuulemma suoraan tulla postissa, mutta ei ole vielä näkyneet.

Mitä siinä rekisteripaperissa pitäisi lukea, onko siinä esim. pennun sukutaulut jne? Kun en niitäkään saanut...

jaa-a. missähän meijän kissojen paperit ees on...? me saatiin paperit kyllä samalla ku kissa on haettu. sukutaulut on niissä papereissa joo ja rokoteitedot. onkohan tuo ollu ihan oikea prosessi?

Rekisterikirjassa on sukutaulut. Alkuperäisessä olisi ollut rokotus- ja sirutusmerkinnät.

Kissaliiton rotukirjaajalla olevasta ruuhkasta riippuen rekisterikirjan saapumiseen saattaa mennä parikin kuukautta :(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
onkohan tuo ollu ihan oikea prosessi?

Kasvattaja voi tilata uuden rekisterikirjan, jos siihen tulee muutoksia. Tokihan hän olisi voinut pitää kissan omassa kodissaan kunnes uusi rekisterikirja saapuu ja myydä pennun sitten eteenpäin.

Ainakin InCatin forumin mukaan rekisterikirjat ovat tulleet kuukaudessa. Mitä muuta haluat vielä tietää?

Rekisterikirjassa on kissan rekisterinumero, virallinen nimi, kissan väri, sisarukset, sukutaulu, tilat rokotusmerkinnöille, ja muille eläinlääkärin tekemille jutuille. Lisäksi kasvattajan tiedot, ja FiFen EMS -järjestelmä (eli rotu-,väri- ja kuviotaulukko) sekä yleistä tietoa siitä rekisteröidystä kissasta.

Itse olen tilannut muutamalle kasvatilleni uuden rekisterikirjan ennen luovutusta muuttuneen värin takia, ja kirja on lähetetty pyynnöstäni suoraan uudelle omistajalle. Vanhan kirjan olen kopioinut kissan uudelle omistajalle.

Yhteistyössä