Relaatio 16 - uusi ketju

  • Viestiketjun aloittaja ahis74
  • Ensimmäinen viesti
Nap
Kiitos. On totta, että kun olen näin myöhemmin tuota relaatiota 16 katsellut, niin oikein hävettää kuinka huono se oli. Pahinta oli se, että siinä oli aivan liian monta vain yhteen suuntaan etenevää ketjua, joita olen nyttemmin koettanut välttää. Mutta niinhän se on, että työ tekijäänsä neuvoo.

Ennen kuin tuo uusi relaatioeditori otettiin netistä pois, niin minulla oli jo uusi relaatio sillä tehtynä varsin pitkällä. Huomasin sitä tehdessäni, että kun se näkyy heti samanlaisena kuin pelattaessa, niin tein sitä jossain määrin eri tavalla kuin aiemmin Excel-taulukoilla. Todennäköisesti se tekee siitä alkuun helpomman, mutta kenties vaikeamman siinä vaiheessa kun ruudussa on sanoja enää muutama jäljellä. Mutta se nähtäneen sitten kun editori saadaan jossain vaiheessa takaisin.
Olis kiva saada se 42 takasin, pitkälle 30% sitä ratkoin yhdeltä istumalta, eikä niin paljoa tarvinnut googlailla kuten muiden kanssa (mikä on toisinaan ihan syvältä, kun on niin tuskastuttavaa jotain nippelinappelitietoa etsimällä etsiä).
 
Kiitos. On totta, että kun olen näin myöhemmin tuota relaatiota 16 katsellut, niin oikein hävettää kuinka huono se oli. Pahinta oli se, että siinä oli aivan liian monta vain yhteen suuntaan etenevää ketjua, joita olen nyttemmin koettanut välttää. Mutta niinhän se on, että työ tekijäänsä neuvoo.

Ennen kuin tuo uusi relaatioeditori otettiin netistä pois, niin minulla oli jo uusi relaatio sillä tehtynä varsin pitkällä. Huomasin sitä tehdessäni, että kun se näkyy heti samanlaisena kuin pelattaessa, niin tein sitä jossain määrin eri tavalla kuin aiemmin Excel-taulukoilla. Todennäköisesti se tekee siitä alkuun helpomman, mutta kenties vaikeamman siinä vaiheessa kun ruudussa on sanoja enää muutama jäljellä. Mutta se nähtäneen sitten kun editori saadaan jossain vaiheessa takaisin.
Ei se nyt niin huono se 16 ollut. Kokonaisuutena ihan looginen kelpo rellu, vaikka muutama kohta herättikin kysymyksen: "Mitä ihmettä tähän voi tulla?"

Itsekin kovasti odotan editorin paluuta. Oli kiva laatia omaa rellua ja samalla todeta miten haastavaa sekin voi olla. Osaanpa nyt enemmän kunnnioittaa kaikkia rellujen laatijoita.

T. lamppu valaistuneena (löysin salasanani) :)
 
"Apua"
Aivan jumissa ja apuja ei tästä ketjusta löytynyt.
Musiikki: Ag Pr, tel ja jouk yhdistyvä 5 kirjaiminen.
Filosofia: 6+12 joka yhdistyy cam, witt ja siihen latinarimpsuun sekä m a num ja jer välinen 11
Ihminen: alavasempaan 10 ja 17

Nuo näin aluksi, jos jollain olis auttaa. Varmaan jotain tosi helppoja, kun kukaan ei oo kysellyt, mutta mä en vaan keksi :( Tajuttoman vaikea relaatio!
 
"lamppu"
[QUOTE="Apua";30721662]Aivan jumissa ja apuja ei tästä ketjusta löytynyt.
Musiikki: Ag Pr, tel ja jouk yhdistyvä 5 kirjaiminen. Jouk,paikka, jossa Neuvostoliitto surmasi paljon puolalaisia
Filosofia: 6+12 joka yhdistyy cam, witt ja siihen latinarimpsuun Se witt etunimen kanssa
sekä m a num ja jer välinen 11 kyttyräeläinbiisi
Ihminen: alavasempaan 10 kaikkien maailman ihmisten muodostama kokonaisuus
ja 17 fossiileita tutkiva tieteenala

Nuo näin aluksi, jos jollain olis auttaa. Varmaan jotain tosi helppoja, kun kukaan ei oo kysellyt, mutta mä en vaan keksi :( Tajuttoman vaikea relaatio![/QUOTE]
Auttaisiko nuo yhtään? Ja kyllä yämä tosiaan haastava rellu oli :)
 
"Apua"
Kiitos lamppu :) kaikki löytyi. Nyt vaan jatkoja miettimään. Mulla taitaa olla tämän kanssa jo aivot totaalijumissa, kun ei raksuta yhtään. Puuttuu enää 27 sanaa ja tuntuu, ettei noita löydä millään mistään.
Aisti ruudun rajasana vasemmalle ei aukea millään eli hy ruo ja ma 9. Yhdistyy toisella puolella pil tav.
Ja tavararuudun 3+5+6+6? Täytyy olla helppo, kun kukaan ei oo kysellyt, mutta en keksi :(
Ihmisruudussa ärsyttää nyt eniten palk ja teol välinen 8.
 
"Apua"
[QUOTE="Apua";30722512]Kiitos lamppu :) kaikki löytyi. Nyt vaan jatkoja miettimään. Mulla taitaa olla tämän kanssa jo aivot totaalijumissa, kun ei raksuta yhtään. Puuttuu enää 27 sanaa ja tuntuu, ettei noita löydä millään mistään.
Aisti ruudun rajasana vasemmalle ei aukea millään eli hy ruo ja ma 9. Yhdistyy toisella puolella pil tav.
Ja tavararuudun 3+5+6+6? Täytyy olla helppo, kun kukaan ei oo kysellyt, mutta en keksi :(
Ihmisruudussa ärsyttää nyt eniten palk ja teol välinen 8.[/QUOTE]

Nyt puuttuu enää 17 sanaa eli keksin jatkot lampun antamiin ja tuon ihmisruudun 8. Siitä ruudusta puuttuu nyt enää lii ja jus välinen sana, 11 kirjainta ja sitä en kyllä keksi.
 
"lamppu"
[QUOTE="Apua";30722771]Nyt puuttuu enää 17 sanaa eli keksin jatkot lampun antamiin ja tuon ihmisruudun 8. Siitä ruudusta puuttuu nyt enää lii ja jus välinen sana, 11 kirjainta ja sitä en kyllä keksi.[/QUOTE]
Artturi Järviluoman näytelmä, jossa nuo ovat päähenkilöitä.
 
"Apua"
En olis kyllä tuota löytänyt millään eli kiitos taas lamppu :)

Aisti ruudun rajasana vasemmalle ei aukea millään eli hy ruo ja ma 9. Yhdistyy toisella puolella pil tav.
Ja tavararuudun 3+5+6+6? Täytyy olla helppo, kun kukaan ei oo kysellyt, mutta en vaan keksi :(

15 sanaa pitäis vielä saada. Takki alkaa olla tyhjä. Toivottavasi seuraava (17) ei ole näin vaikea. Mä teen näitä vähän jälkijunassa. :)
 
"lamppu"
[QUOTE="Apua";30723626]En olis kyllä tuota löytänyt millään eli kiitos taas lamppu :)

Aisti ruudun rajasana vasemmalle hy ruo ja ma 9. Tuo ma..+"koe"Yhdistyy toisella puolella pil tav.
Ja tavararuudun 3+5+6+6? Oppikirja 1600-luvulta (...tawara)

15 sanaa pitäis vielä saada. Takki alkaa olla tyhjä. Toivottavasi seuraava (17) ei ole näin vaikea. Mä teen näitä vähän jälkijunassa. :)[/QUOTE]
Ihanaa, että jaksat tämän kimpussa pakertaa! Autan kyllä loppuun saakka :)
 
"Apua"
Huh, huh. Maaliviiva on ihan nenän edessä. Eka kertaa tuntuu, että tää voi vaikka ratketakin, kiitos lampun :)

Yksi sana puuttuu eli tes ja om välinen 13. Mikään ei ole käynyt, mitä itse ajattelisin tuohon ja nyt on pää jo tyhjä kaikista aiheeseen liittyvistä sanoista. Olisko tuohon mitään vinkkiä?
 
"lamppu"
[QUOTE="Apua";30724388]Huh, huh. Maaliviiva on ihan nenän edessä. Eka kertaa tuntuu, että tää voi vaikka ratketakin, kiitos lampun :)

Yksi sana puuttuu eli tes ja om välinen 13. Mikään ei ole käynyt, mitä itse ajattelisin tuohon ja nyt on pää jo tyhjä kaikista aiheeseen liittyvistä sanoista. Olisko tuohon mitään vinkkiä?[/QUOTE]
Suoraan wikistä: oikeusjärjestyksen henkilölle luoma valta irtaimeen esineeseen, kiinteistöön tai aineettomaan omaisuuteen eli kun omistat jotain, sinulla on siihen tämä ja hienoa, että olet kohta maalissa! Toivottavasti auttaa :)
 
"Apua"
[QUOTE="lamppu";30725499]Suoraan wikistä: oikeusjärjestyksen henkilölle luoma valta irtaimeen esineeseen, kiinteistöön tai aineettomaan omaisuuteen eli kun omistat jotain, sinulla on siihen tämä ja hienoa, että olet kohta maalissa! Toivottavasti auttaa :)[/QUOTE]
Iso kiitos, lamppu!

Valmista tuli. Enpä ollut älynnyt hakea vain yhdellä sanalla. Etsin ja kokeilin kaikkea perintöön liittyvää. Nyt tuntuu olo vähän tyhmältä :O

Mutta, jihhhuuuuu! Valmis :D
 
"lamppu"
[QUOTE="Apua";30725653]Iso kiitos, lamppu!

Valmista tuli. Enpä ollut älynnyt hakea vain yhdellä sanalla. Etsin ja kokeilin kaikkea perintöön liittyvää. Nyt tuntuu olo vähän tyhmältä :O

Mutta, jihhhuuuuu! Valmis :D[/QUOTE]
Isot onnittelut, "Apua"! Tämän 16 rellun kanssa sai todella tehdä töitä, joten voit olla ylpeä itsestäsi :) Ja jos huomasit, niin tässä ketjussa palattiin myös muihin relluihin, jotka syystä tai toisesta eivät koskaan valmistuneet. Kyllä minäkin edelleen tänne vilkaisen silloin tällöin (tuli taannoin luvattua).

Tsemppiä vaan seuraaviin relluihin!
 
Vielä apua?
Mites lääke-ruudussa se ann.. oh... 8 7?
En tajunnut tässä ketjussa mainittua tulehdus teos -vinkkiä. :(
Inf... jotain?
Sanassa 'manuaali' on liikaa kirjaimia ja 'seloste' tai 'resepti' ei kelvannut. :(
 
"Apua"
Alkuperäinen kirjoittaja Vielä apua?;30738856:
Mites lääke-ruudussa se ann.. oh... 8 7?
En tajunnut tässä ketjussa mainittua tulehdus teos -vinkkiä. :(
Inf... jotain?
Sanassa 'manuaali' on liikaa kirjaimia ja 'seloste' tai 'resepti' ei kelvannut. :(
Ann ohj on "kirja lääkkeistä" ja nimi ei ole suomen kieltä ;)
 
Vielä apua?
Latinaahan se sitten voisi olla, mutta eipä aukea vieläkään.
Lääke on latinaksi medicamen tai medicamentum, mutta niissä on liikaa kirjaimia.
Kirja on liber tai codex, joten eipä siitäkään ole ratkaisuksi.
Ja edelleen hämää se tulehdus-opas -vihje.
Tulehdus on latinaksi infectio, mutta... :(
 
"Apua"
Alkuperäinen kirjoittaja Vielä apua?;30740040:
Latinaahan se sitten voisi olla, mutta eipä aukea vieläkään.
Lääke on latinaksi medicamen tai medicamentum, mutta niissä on liikaa kirjaimia.
Kirja on liber tai codex, joten eipä siitäkään ole ratkaisuksi.
Ja edelleen hämää se tulehdus-opas -vihje.
Tulehdus on latinaksi infectio, mutta... :(
Sori, vinkkasin kiireessä vähän väärin eli on tietokanta lääkkeistä. Tuolla pitäis löytyä :)
 
ahis74
Heipsan pitkästä pitkästä aikaa. Aloitin tuon VR:n megarellun (40) tekemisen vanhalla kotikoneella, joka meni sitten rikki eli kaikki siellä tallessa olleet vanhojen rellujen ratkaisut meni samalla kankkulan kaivoon.

Nyt vihdoin aloin tekemään sitä uudelleen ja vielä uupuu viimeiset 22 sanaa. Ketjua olen vilkuillut välillä sieltä täältä ja eiköhän nuo viimeisetkin sanat sieltä jostain kaiveta. Tuntuu vaan taas mulla olevan sellaisia sanoja jäljellä, mitä muut eivät ole koskaan kyselleet? :)
 
Heipsan pitkästä pitkästä aikaa. Aloitin tuon VR:n megarellun (40) tekemisen vanhalla kotikoneella, joka meni sitten rikki eli kaikki siellä tallessa olleet vanhojen rellujen ratkaisut meni samalla kankkulan kaivoon.

Nyt vihdoin aloin tekemään sitä uudelleen ja vielä uupuu viimeiset 22 sanaa. Ketjua olen vilkuillut välillä sieltä täältä ja eiköhän nuo viimeisetkin sanat sieltä jostain kaiveta. Tuntuu vaan taas mulla olevan sellaisia sanoja jäljellä, mitä muut eivät ole koskaan kyselleet? :)
Tervehdys!
Ihanaa että vihdoin on joku jonka kanssa voisi käydä tätä 16-rellukkaa läpi. Itseltäni puuttuu muutamia:

Tuo 40 minulla on ihan valmis joten sieltä annan vinkkejä kun vaan kysyt/kysytte (kuka vaan!)

16:sta puuttuu ja kuukausikaupalla mietittyjä/kokeiltuja mutta ei vaan aukea:

Tähtikuviot: suoraan ylös 5 (jatkuu-vel,pup car ja pyx)
eläin: ylös 5 8 ja alas 9

E-Pohjanmaaa
Körttil - kirkko 5 6

Ihminen
Yht.kunta - ritu 20 (väliviiv.)
Ihmkunta - Olduvai 11 5
Auttakaa onnetonta! Annan mielelläni vinkkejäjos vaan itse tiedän. Monta rellua on valmiina kokonaan.
Kiitos!
 
ahis74
Tervehdys!
Ihanaa että vihdoin on joku jonka kanssa voisi käydä tätä 16-rellukkaa läpi. Itseltäni puuttuu muutamia:

Tuo 40 minulla on ihan valmis joten sieltä annan vinkkejä kun vaan kysyt/kysytte (kuka vaan!)

16:sta puuttuu ja kuukausikaupalla mietittyjä/kokeiltuja mutta ei vaan aukea:

Tähtikuviot: suoraan ylös 5 (jatkuu-vel,pup car ja pyx)
eläin: ylös 5 8 ja alas 9

E-Pohjanmaaa
Körttil - kirkko 5 6

Ihminen
Yht.kunta - ritu 20 (väliviiv.)
Ihmkunta - Olduvai 11 5
Auttakaa onnetonta! Annan mielelläni vinkkejäjos vaan itse tiedän. Monta rellua on valmiina kokonaan.
Kiitos!
 
vierailija
Jäi uupumaan teksti tuosta edellisestä...

Sainkin puuttuvat sanat kaivettua tuohon nroon 40 eli se on nyt valmis! Jee!

Rellu 16 osalta en valitettavasti pysty Catgirl sua avustamaan, koska sen ratkaisu hävisi samalla kun vanha kone meni rikki. Mutta ehkä Lamppu tai joku muu, joka on minuakin aiemmin autellut, näkee tämän ketjun ja pystyy jelppimään?
 

Yhteistyössä