Relaatio 16 - uusi ketju

  • Viestiketjun aloittaja ahis74
  • Ensimmäinen viesti
Auttaisikohan tää ihana ketju taas mua saavuttamaan mielenrauhan, kun relaatio 19 -ketjussa ei vastausta oo tullut. Eli siis, relaatio 19 70-lukuruudusta uupuis alavasemmalle lähtevä väliviivallinen 16 merkkinen sana. Oisko jollain tallessa? :)

Mulla tota sanaa lukuunottamatta nyt 21 ensimmäistä rellua täynnä, jos joku puolestaan mielenrauhaa kaipailee. Oon vähän tällainen relaatio-myöhäisherännäinen ja nyt näitä järjestyksessä täyttelen :)
Päärynäjuoma, jonka alkuun Obelixin kaveri :)
 
Täällä taas ruikuttamassa (anomassa) apuja. Hieman oon taukoja näistä pitäny ja nyt menossa relaatiossa 37, joka ois muuten valmis, mutta kamasutra-ruudussa ylöspäin lähtevä 12 14 uupuis. Näin kyllä vihjeen, et on wikipedian ylärivillä sinisellä, mut eipä oo enää tänäpäivänä... Joten auttakaa joku, pliiiikke? :rolleyes::)
 
newman
Täällä taas ruikuttamassa (anomassa) apuja. Hieman oon taukoja näistä pitäny ja nyt menossa relaatiossa 37, joka ois muuten valmis, mutta kamasutra-ruudussa ylöspäin lähtevä 12 14 uupuis. Näin kyllä vihjeen, et on wikipedian ylärivillä sinisellä, mut eipä oo enää tänäpäivänä... Joten auttakaa joku, pliiiikke? :rolleyes::)
Löytyy googlaamalla, anna-lehdessä olleen artikkelin otsikosta.
 
Hipehei, taas relaatioiden parissa ja relaatio 38 yhtä sanaa vaille valmis. Osaisiko joku ihana opastaa, mistä löytäisin mainosalan vaikuttaja -ruutuun pääsanasta lähtevän 3 5, joka yhdistyy Marimekkoon? (n):)
 
newman
Tappelin tän vanhan uudestaan täyteen (oli aika hankala :)), mutta jäi taas harmittavasti yhtä sanaa vaille.

Ekan rivin viimeinen ruutu "Lääke" ja siinä do..ai.. 9 ylöspäin ei selviä mulle, vaikkei se ole muille tuottanut ongelmia. Sekä vihje että suoraan sanominen kelpaisi.
 
absolutisti
Tuolla relaatio 15:n ketjussa ei enää kukaan vastaa, niin kokeilen, josko joku sattuisi piipahtamaan tässä ketjussa. :) Sekä tästä rellu 16 että edellisestä rellusta puuttuisi enää muutama sana, enkä sitten millään keksi mitään järkeenkäypää niihin.

Relaatio 16

Lääke -ruutu
Pääsanasta vasemmalle ylös 12. On annettu kaksikin eri vihjettä tästä, mutta ei vaan keksi mitään. Onko tämä sana monikossa vai yksikössä? Kun toisessa vihjeessä loppuosa oli "mönjät". Ja toinen vihje oli vanhasta tavasta, joka on suorastaan per... Olen kokeillut tähän kaiken maailman supot ja ruiskeet :D Olenkohan edes oikeilla jäljillä? Asiaa ei yhtään auta, että vastasanat 5 ja 5 puuttuvat.

Filosofia -ruutu
I. N. 13. Löytyykö tämä jostain googlen kautta? Ilmeisestikin jokin älyhelppo, kun kukaan ei ole kysynyt tätä.

Tavara -ruutu
Pi.. ta .. 13 "Kippo, jossa ylipäätään pidetään jotain." Mistä tämä kippo löytyy? Onko se lasia vai muovia?

Ihminen -ruutu
Te...tu ja Pa..ty välinen 8. Tämä se vasta ärsyttävä onkin. Löytyykö wikistä vai onko jokin yleissana, joka kaikille vain tulee mieleen? :D


Ja sitten tuosta rellu 15 puuttuu
Luonto -ruutu teemasanasta 8 ylhäälle oikealle.
TSH -ruutu ohjaajan ja elämän loppumisen välinen 9.
Näistä ei ole harmaintakaan haisua.

Jospa tosiaan joku sattuisi tänne ketjuun piipahtamaan. :)
 
Tuolla relaatio 15:n ketjussa ei enää kukaan vastaa, niin kokeilen, josko joku sattuisi piipahtamaan tässä ketjussa. :) Sekä tästä rellu 16 että edellisestä rellusta puuttuisi enää muutama sana, enkä sitten millään keksi mitään järkeenkäypää niihin.

Relaatio 16

Lääke -ruutu
Pääsanasta vasemmalle ylös 12. On annettu kaksikin eri vihjettä tästä, mutta ei vaan keksi mitään. Onko tämä sana monikossa vai yksikössä? Kun toisessa vihjeessä loppuosa oli "mönjät". Ja toinen vihje oli vanhasta tavasta, joka on suorastaan per... Olen kokeillut tähän kaiken maailman supot ja ruiskeet :D Olenkohan edes oikeilla jäljillä? Asiaa ei yhtään auta, että vastasanat 5 ja 5 puuttuvat. Alkuun tulee traditio ja loppuun pääsana yksikössä (se "mönjät"-vnkki oli siihen alempaan vasemmalle)

Filosofia -ruutu
I. N. 13. Löytyykö tämä jostain googlen kautta? Ilmeisestikin jokin älyhelppo, kun kukaan ei ole kysynyt tätä. Teos, jonka kirjoittanut (nimi enkkua) ja löytyy herran wikistä

Tavara -ruutu
Pi.. ta .. 13 "Kippo, jossa ylipäätään pidetään jotain." Mistä tämä kippo löytyy? Onko se lasia vai muovia? Yleissana astiasta, jossa säilytetään jotain

Ihminen -ruutu
Te...tu ja Pa..ty välinen 8. Tämä se vasta ärsyttävä onkin. Löytyykö wikistä vai onko jokin yleissana, joka kaikille vain tulee mieleen? :D
Yleissana, sellainen toimistokin on, alkaa ty...

Ja sitten tuosta rellu 15 puuttuu
Luonto -ruutu teemasanasta 8 ylhäälle oikealle.
TSH -ruutu ohjaajan ja elämän loppumisen välinen 9.
Näistä ei ole harmaintakaan haisua.

Jospa tosiaan joku sattuisi tänne ketjuun piipahtamaan. :)
Sori, mutta tuo rellu 15 ei ollut mulla enää tallella. Toivottavasti joku muu auttaa siinä :)
 
absolutisti
Tuolla relaatio 15:n ketjussa ei enää kukaan vastaa, niin kokeilen, josko joku sattuisi piipahtamaan tässä ketjussa. :) Sekä tästä rellu 16 että edellisestä rellusta puuttuisi enää muutama sana, enkä sitten millään keksi mitään järkeenkäypää niihin.

Relaatio 16

Lääke -ruutu
Pääsanasta vasemmalle ylös 12. On annettu kaksikin eri vihjettä tästä, mutta ei vaan keksi mitään. Onko tämä sana monikossa vai yksikössä? Kun toisessa vihjeessä loppuosa oli "mönjät". Ja toinen vihje oli vanhasta tavasta, joka on suorastaan per... Olen kokeillut tähän kaiken maailman supot ja ruiskeet :D Olenkohan edes oikeilla jäljillä? Asiaa ei yhtään auta, että vastasanat 5 ja 5 puuttuvat. //edit: vastasanat keksitty. Kumpaakohan vastasanaa tässä on tarkoitus käyttää tuossa sanassa, vai molempia?

Filosofia -ruutu
I. N. 13. Löytyykö tämä jostain googlen kautta? Ilmeisestikin jokin älyhelppo, kun kukaan ei ole kysynyt tätä.

Tavara -ruutu //edit: Löytyi.

Ihminen -ruutu //edit: Löytyi myös.


Ja sitten tuosta rellu 15 puuttuu
Luonto -ruutu teemasanasta 8 ylhäälle oikealle.
TSH -ruutu ohjaajan ja elämän loppumisen välinen 9.
Näistä ei ole harmaintakaan haisua.

Jospa tosiaan joku sattuisi tänne ketjuun piipahtamaan. :)
 
absotusti
Mahtavaa, kiitos Mummi67! :)
Mä en ymmärrä mikä noissa englanninkielisissä sanoissa on, että niitä ei tajua tulla kokeilleeksi. Siis toihan oli ihan looginen. Ja tuo luonto-sanakin, kun ois vaan älynnyt. Mutta nyt 15 on valmis!
 
vierailijamumma
Relaatio 16 puuttuu 14 sanaa , eli vinkkejä kaipaisin seuraavasti:
Rikos: amb al - 4+4
Lääke: tabl ja ente välinen 16
sekä dop ain - vasen ylös 10
Urheilu: Vap ja perh välinen 13
Sairaus: valk.takk - 9 , annetut vihjeet ei ole auenneet
Elokuva: A.I - 7 , vihjeitä en ole löytänyt
Etelä-pohjanmaa: milj .p - molemmat 11 ja 8
Filosofia: Tieto - 12+5
Ihminen: Rit -7 , varmaan joku helppo , jota vain ei keksi
TAvara: J.G -10 , joka yhdistyy uusp. wic ja raam sekä edelliseen rajasanaan
Toivottavasti joku vielä seuraa tätäkin viestiketjua .
 
vierailijamumma
Relaatio 16 puuttuu 14 sanaa , eli vinkkejä kaipaisin seuraavasti:
Rikos: amb al - 4+4
Lääke: tabl ja ente välinen 16
sekä dop ain - vasen ylös 10
Urheilu: Vap ja perh välinen 13
Sairaus: valk.takk - 9 , annetut vihjeet ei ole auenneet
Elokuva: A.I - 7 , vihjeitä en ole löytänyt
Etelä-pohjanmaa: milj .p - 8
Filosofia: Tieto - 12+5
Ihminen: Rit -6 , varmaan joku helppo , jota vain ei keksi
TAvara: J.G -10 , joka yhdistyy uusp. wic ja raam sekä edelliseen rajasanaan
Toivottavasti joku vielä seuraa tätäkin viestiketjua .
Lista päivitetty - sanoja puuttuu 13
 
vierailijamumumma
Relaatio 16 puuttuu 14 sanaa , eli vinkkejä kaipaisin seuraavasti:
Rikos: amb al - 4+4
Lääke: tabl ja ente välinen 16
sekä dop ain - vasen ylös 10
Elokuva: A.I - 7 , vihjeitä en ole löytänyt
Filosofia: Tieto - 12+5
Ihminen: Rit -7 , varmaan joku helppo , jota vain ei keksi
TAvara: J.G -10 , joka yhdistyy uusp. wic ja raam sekä edelliseen rajasanaan
Toivottavasti joku vielä seuraa tätäkin viestiketjua .
Vielä 10 sanaa hukassa . Vihjeet olisi toivottavia .
 
Rikos: amb al - 4+4 katso lapsikkaappaus enkkuwikistä
Lääke: tabl ja ente välinen 16 sulaa suussa
sekä dop ain - vasen ylös 10 esim. Linford Christie
Elokuva: A.I - 7 , vihjeitä en ole löytänyt imdb
Filosofia: Tieto - 12+5 Tietoteorian wiki
Ihminen: Rit -7 , varmaan joku helppo , jota vain ei keksi Lapissakin ollut näitä
TAvara: J.G -10 , joka yhdistyy uusp. wic ja raam sekä edelliseen rajasanaan J G vastusti tätä, muut liittyy tähän

Toivottavasti auttoi:)
 
vierailijamumma
Rikos: amb al - 4+4 katso lapsikkaappaus enkkuwikistä
Lääke: tabl ja ente välinen 16 sulaa suussa
sekä dop ain - vasen ylös 10 esim. Linford Christie
Elokuva: A.I - 7 , vihjeitä en ole löytänyt imdb
Filosofia: Tieto - 12+5 Tietoteorian wiki
Ihminen: Rit -7 , varmaan joku helppo , jota vain ei keksi Lapissakin ollut näitä
TAvara: J.G -10 , joka yhdistyy uusp. wic ja raam sekä edelliseen rajasanaan J G vastusti tätä, muut liittyy tähän

Toivottavasti auttoi:)
Auttoi kyllä , kiitos vaan .
3 sanaa vielä jäi löytymättä .
Amb al - 4+4 , enkku ei ole vahvin alue . Onko kyse henkilöstä vai jotain muuta ?
tabl-ente - 16 , suussasulavaa on sokeri ja suklaa - ei taida liittyä niihin .
Tieto 12+5 - noita sivuja olen selannut ja lukenut , mutta ei leikkaa . Loppu sana on tieto , mutta mikä tieto ?
 
Auttoi kyllä , kiitos vaan .
3 sanaa vielä jäi löytymättä .
Amb al - 4+4 , enkku ei ole vahvin alue . Onko kyse henkilöstä vai jotain muuta ?jotain muuta, enkkuwiki child abduction ja sieltä see also

tabl-ente - 16 , suussasulavaa on sokeri ja suklaa - ei taida liittyä niihin . ei aivan:) pidät tablettia suussa ja i.... sitä, mikä se on

Tieto 12+5 - noita sivuja olen selannut ja lukenut , mutta ei leikkaa . Loppu sana on tieto , mutta mikä tieto ?Luokka tietoteoria, siellä, alkaa t:llä
Josko nyt:)
 
vierailija
Kolme puuttu;
Tähtikuviot; Ar na vasemmalla 7
Rikos; Ihmiss.. koillinen 10+10
Sairaus; Hyb ylös 20
Joku jos sattuisi katsomaan ja on ratkonut ko. rellun vois antaa pienet vinkit.
 

Yhteistyössä