Relaatio 16 - uusi ketju

  • Viestiketjun aloittaja ahis74
  • Ensimmäinen viesti
Jäi uupumaan teksti tuosta edellisestä...

Sainkin puuttuvat sanat kaivettua tuohon nroon 40 eli se on nyt valmis! Jee!

Rellu 16 osalta en valitettavasti pysty Catgirl sua avustamaan, koska sen ratkaisu hävisi samalla kun vanha kone meni rikki. Mutta ehkä Lamppu tai joku muu, joka on minuakin aiemmin autellut, näkee tämän ketjun ja pystyy jelppimään?
 
Kiitos kiltti ahis kun vastasit! Harmi vaan että et voinut auttaa. Eiköhän se joskus tämäkin iloksi muutu, vaikka kovasti on töitä tehty, Tähän mennessä vaikein rellu todellakin. Mutta kiitos kuitenkin!
 
Nuo Tähtikuviot-ruudun sanat löytyvät wikin tähdistö-sivun taulukosta, unohda suomen kieli.
Kiitos Mummi67! Olen kyllä nuo sivut sataan kertaan käynyt ja latinat on sekä suomenkieletkin käyty, wiki ja ursan sivut ja muut mutta ei vaan tuo yksi sana osu kohdalle. Siis se suoraan aloitussanasta ylös 5, se vain puuttuu. Ei ois vinkkiä kuitenkin?
Kiva kun vastasit, kun olen aika uusi näissä kuvioissa vaikka olenkin kauan näitä relluja laitellut. JAtketaan harjoituksia kuitenkin.
 
Mummi67
E-Pohjanmaaa
Körttil - kirkko 5 6 Etelä-Pohjanmaalaisittain kaunis kirkko

Ihminen
Yht.kunta - ritu 20 (väliviiv.) tätä en osaa vinkata, metsästäjä-keräilijä
Ihmkunta - Olduvai 11 5 ihm. genetiivissä + paikka, jossa moni keinuttaa lastaan

Tuossa lisää, mulla puutteita vielä niin paljon etten tiedä mistä alkaisin, mutta löytyisikö sulta

Puheenaiheet
Platon 10
Lännen tie 3 3 6
Julkkisjuoru 10
Huhu 9

Todennäköisesti hyvin yksinkertaiset, mutta ei nyt vaan löydy. Sit voisin kysyä, että löytyiskö sulla relaatio 9 Fazer-ruutu levy 8. Siitä rellusta puuttuu enää nuo kaksi sanaa.
 
E-Pohjanmaaa
Körttil - kirkko 5 6 Etelä-Pohjanmaalaisittain kaunis kirkko

Ihminen
Yht.kunta - ritu 20 (väliviiv.) tätä en osaa vinkata, metsästäjä-keräilijä
Ihmkunta - Olduvai 11 5 ihm. genetiivissä + paikka, jossa moni keinuttaa lastaan

Tuossa lisää, mulla puutteita vielä niin paljon etten tiedä mistä alkaisin, mutta löytyisikö sulta

Puheenaiheet
Platon 10
Lännen tie 3 3 6
Julkkisjuoru 10
Huhu 9

Todennäköisesti hyvin yksinkertaiset, mutta ei nyt vaan löydy. Sit voisin kysyä, että löytyiskö sulla relaatio 9 Fazer-ruutu levy 8. Siitä rellusta puuttuu enää nuo kaksi sanaa.
Tuhannet kiitokset! Ikinä ikinä en olisi keksinyt tuota suoraan sanottua, enkä vielä ymmärrä yhteyttä, ehkä joskus valkenee.

Tässä sinulle:

Puh.aih.
Pl 10 filosofi 480-luvulta eaa (ei ihan yksinkertainen)

Lä tie 3 3 3 vastasanan filmissä olleen laulun alkusanat suomeksi (kysy lisää jos tarvii)

Julkkisjuoru 10 esim 7 pv tai muu lukemisto

Huhu 9 eräällä aistilla vastaanotettu ääni ( tää on vaikea vinkata) engl. hearsay

REL9 Fazer levy 8 muusikko voi sada tällaisen

Toivottavasti auttaa.

Palataan jos aihetta ilmenee.
 
Mummi67
Kiitos. Osa aukesi, mutta lä ti 3 3 6 ei, koska en ole saanut vielä vastasanaa. Rel9 vinkki taitaa olla juuri siihen sanaan joka mulla jo on, jos siis tarkoitit ku...le.

13 sanaa uupuu, niin olis tämäkin rellu selätetty. Saas nähdä onnistuuko. :unsure:
 
vierailija
Kiitos. Osa aukesi, mutta lä ti 3 3 6 ei, koska en ole saanut vielä vastasanaa. Rel9 vinkki taitaa olla juuri siihen sanaan joka mulla jo on, jos siis tarkoitit ku...le.

13 sanaa uupuu, niin olis tämäkin rellu selätetty. Saas nähdä onnistuuko. :unsure:
Huomenta mummi67!

ja sori että sähläsin vinkin kanssa. sehän oli 8-kirjaiminen eikä 9!
uusi vinkki siihen rel9 levy: tietokone; ei pehmeä

Siihen Lä tie 3 3 6 vanhan Grace Kelly- elokuvan tunnussävelen alkusanat m.. ä.. h.....
vastasana on elokuvan nimi enkuksi

Hyvin oot saanut tämän huippuvaikean rellun etenemään. Mulla on nyt 6 sanaa vaille ja kaikki on kiinni niistä eläin-sanasta lähtevistä kahdesta sanasta kun ne loput 4 ei ole vielä auki. Jos sulla on niistä toinenkaan niin vinkkaa. Ja laita pyyntöjä lisää jos mulla joku niistä olisi.
Monta muutakin rellua on kesken, työn alla tuo uusin 64:kin. AIka järkäle!
 
Huomenta mummi67!

ja sori että sähläsin vinkin kanssa. sehän oli 8-kirjaiminen eikä 9!
uusi vinkki siihen rel9 levy: tietokone; ei pehmeä

Siihen Lä tie 3 3 6 vanhan Grace Kelly- elokuvan tunnussävelen alkusanat m.. ä.. h.....
vastasana on elokuvan nimi enkuksi

Hyvin oot saanut tämän huippuvaikean rellun etenemään. Mulla on nyt 6 sanaa vaille ja kaikki on kiinni niistä eläin-sanasta lähtevistä kahdesta sanasta kun ne loput 4 ei ole vielä auki. Jos sulla on niistä toinenkaan niin vinkkaa. Ja laita pyyntöjä lisää jos mulla joku niistä olisi.
Monta muutakin rellua on kesken, työn alla tuo uusin 64:kin. AIka järkäle!
Lisäys
Tuo edellinen vastaus oli minulta,Catgirliltä,
unohtui kirjautua!
 
Mummi67
Suurkiitos Catgirl! (y) Vihdoinkin ysi on valmis. Nyt on 15 ekaa valmiina plus muutama muu.:LOL: Etpä itsekään ole huonosti ratkonut. Kiva kun löytyi vielä joku, joka auttaa näissä vanhoissa relluissa. :)

Tästä on puheenaiheet-ruutu yhtä vailla eli pu 11. Taitaa olla aivot jumissa. :D

Sairaus-ruudussa puuttuu
Rad 9 (vasemalla)
Vir 14 ja Ro 14 oiekalla alhaalla

Ihminen
Pe ja La välinen 9, jostain syystä ei vaan keksi

Aistit
Ve ja Fy välinen 15, ketjusta löytyi vinkki, mutta ei auttanut mua

Filosofia
Cam yl 8 7
Jer 9 5

Tässä olis mun puutteet, joita muutama päivä tullut pähkäiltyä. :)

Nuo eläin-sanan jatkot löytyy sieltä Tähdistö-sivulta, Ca.. ve.. ja De
 
Suurkiitos Catgirl! (y) Vihdoinkin ysi on valmis. Nyt on 15 ekaa valmiina plus muutama muu.:LOL: Etpä itsekään ole huonosti ratkonut. Kiva kun löytyi vielä joku, joka auttaa näissä vanhoissa relluissa. :)

Tästä on puheenaiheet-ruutu yhtä vailla eli pu 11. Taitaa olla aivot jumissa. :D

Sairaus-ruudussa puuttuu
Rad 9 (vasemalla)
Vir 14 ja Ro 14 oiekalla alhaalla

Ihminen
Pe ja La välinen 9, jostain syystä ei vaan keksi

Aistit
Ve ja Fy välinen 15, ketjusta löytyi vinkki, mutta ei auttanut mua

Filosofia
Cam yl 8 7
Jer 9 5

Tässä olis mun puutteet, joita muutama päivä tullut pähkäiltyä. :)

Nuo eläin-sanan jatkot löytyy sieltä Tähdistö-sivulta, Ca.. ve.. ja De
Onnittelut Ysin valmistumisesta!! Se on aina ihanaa kun valmistuu rellu!

Ja KIITOKSET KUKKIEN KANSSA vinkeistä!!! Sain minäkin R16 pirulaisen valmiiksi. Ilman sinun vinkkejä en ois pärjännyt, olin niin pahasti vinksahtanut omiin oletuksiini että ne tähdistöelukat ei tullut enää mieleen.

Tässä sitten palkkio:

Sairaus-ruudussa puuttuu
Rad 9 mittayksikkö, alkaa b:llä
Vir 14 alkaa Ort...
Ro 14 joku vuosi sitten pelättiin tuota epidemiaa meillekin

Ihminen
Pe ja La välinen 9 loppuosa on tuo pe ja alkuun sana jonka loppu voisi olla ase tai voimala

Aistit
Ve ja Fy välinen 15, tää on paha veikata Hyd..........kka
tulikohan pisteitä oikein!

Filosofia
Cam yl 8 7 brittiläinen matemaatikko
Jer 9 5 tuo kaupunki + 'palkinto'

Niin meillä on aika lailla samanlaisesti näitä relluja tehty. Itsellni 1-8 + sitten yli 30 muutamia.
Kiva kun löysin sinut!!
 
Tuhannesti kiitoksia! Saisinko vielä puheenaiheet ruudun puhuja 11. Sitten olisi tämä rellu kuukausien työstämisen jälkeen valmis. Saattaa tulla euforinen olo:ROFLMAO:

Kiitos onnitteluista ja euforiaa tulossa!

paa googleen vaikka ateenalainen oraattori niin aika pian pitäisi löytyä. Se on nimi.

On ollut hyvä rellupäivä todellakin. Nautitaan niin kauan kunnes taas alkaa uudet jumit!:LOL: Törmäillään jossain ketjussa ja kiitos vielä tästä!
 
ahis74
Hienoa, että saitte molemmat apuja Catgirl ja mummi67! Lämmittää omaakin mieltä, että tästä kauan sitten aloittamastani ketjusta on löytynyt apuja muillekin noiden vanhojen relaatioiden kanssa painiville :)
 
Hienoa, että saitte molemmat apuja Catgirl ja mummi67! Lämmittää omaakin mieltä, että tästä kauan sitten aloittamastani ketjusta on löytynyt apuja muillekin noiden vanhojen relaatioiden kanssa painiville :)
Kiitos Ahis74! Minulle tämä oli eka kerta kun tämän palstan kautta sain rellun valmiiksi. Olen kiitoksen velkaa myös monille muille joiden vinkeistä on monta apua tullut moneen aikaisempaan relluun, niitä onkin jo yli 20 valmiina ja jos joskus voin olla avuksi kenelle vaan kanssapelaajalle niin olisin iloinen. Tämä 16 oli kaikkein haastavin joita olen ratkonut. Siksikin on kivi sydämeltä pois kun se valmistui. Muutamia on kesken, ehkä palaillaan muissa ketjuissa sitten! :rolleyes:
 
Vieläköhän tätä ketjua joku seuraa? Relaatio 23 on kahta sanaa vailla valmis.

Mineraali-ruutu
Räkä-Espoo Joku nimi siihen tulee, mutta en saa löytämiäni nimiä siihen sopimaan

Korukivi-Vesuvius Tää on todennäköisesti liian helppo, mutta ei nyt vain löydy

Näihin toivoisin tällä kertaa apuja. :)
 
Apua apua apua, voi kun joku ystävällinen tätä ketjua vielä kävis vilkaisemassa... Oon nyt monta päivää etsinyt relaatio 16 tarzan- ja urheiluruutujen välissä olevaa 4 5 näyttelijää/jenkkifutiksen pelaajaa. Kaikki listat yms. on käyty monesti, eikä vaan mikään käy. Muuten ois tää haastava relaatio valmis, joten apuja anyone? Please? :)
 
Apua apua apua, voi kun joku ystävällinen tätä ketjua vielä kävis vilkaisemassa... Oon nyt monta päivää etsinyt relaatio 16 tarzan- ja urheiluruutujen välissä olevaa 4 5 näyttelijää/jenkkifutiksen pelaajaa. Kaikki listat yms. on käyty monesti, eikä vaan mikään käy. Muuten ois tää haastava relaatio valmis, joten apuja anyone? Please? :)
Pakko vastata, tää oli niin mun lempiketju :) Tsekkaa "Tarzan and the valley of gold"
 
Auttaisikohan tää ihana ketju taas mua saavuttamaan mielenrauhan, kun relaatio 19 -ketjussa ei vastausta oo tullut. Eli siis, relaatio 19 70-lukuruudusta uupuis alavasemmalle lähtevä väliviivallinen 16 merkkinen sana. Oisko jollain tallessa? :)

Mulla tota sanaa lukuunottamatta nyt 21 ensimmäistä rellua täynnä, jos joku puolestaan mielenrauhaa kaipailee. Oon vähän tällainen relaatio-myöhäisherännäinen ja nyt näitä järjestyksessä täyttelen :)
 

Yhteistyössä