Relaatio 16 - uusi ketju

  • Viestiketjun aloittaja ahis74
  • Ensimmäinen viesti
ahis74
Onko täällä muita, jotka ratkovat relaatioita jälkijunassa? Itsellä kesken mm. tämä relaatio 16, johon liittyvä vanha vinkkiketju on täältä poistettu eikä omin avuin tunnu pääsevän ilman sitä eteenpäin.

Lähdetäänkö siis yhdessä ratkomaan, jos löytyy muita kohtalotovereita?
 
ahis74
6 6 9 9
6 9 7 ?
6 10 ? ?
? ? ? ?

Pelin läpäisy:
160 / 698 (22.9%)

Vihjeet: 0 / 3
Ei loppuratkaisua

Sijoitus:
282 / 3540

Tässä tilanteeni eli käytännössä kaikki auki olevat ruudut jumittaa enkä saa uusia auki.
 
"jii"
no jotta saisit ruutuja auki, niin tuosta urheiluruudusta oikealle: laji jossa liikutaan nopeasti, sitten -36 kisojen musta sankari, ja siitä tauti.

ja elokuvasta oikealle: ei venäläinen eikä ruotsalainen vaan lähempää... ja sitten pohjanmaalle sijoittuva leffa jossa moderneja puukkojunkkareita. siitä edelleen oikealle maakunnassa oleva kaupunki, sitten kaupungissa oleva vuodenaikakohtainen oppilaitos ja seuraavaksi viisausopillinen alkeiskurssi.
 
ahis74
[QUOTE="jii";29415062]no jotta saisit ruutuja auki, niin tuosta urheiluruudusta oikealle: laji jossa liikutaan nopeasti, sitten -36 kisojen musta sankari, ja siitä tauti.

ja elokuvasta oikealle: ei venäläinen eikä ruotsalainen vaan lähempää... ja sitten pohjanmaalle sijoittuva leffa jossa moderneja puukkojunkkareita. siitä edelleen oikealle maakunnassa oleva kaupunki, sitten kaupungissa oleva vuodenaikakohtainen oppilaitos ja seuraavaksi viisausopillinen alkeiskurssi.[/QUOTE]

Mahtavaa, että löytyy apuja vielä ja muita, jotka tekevät näitä jälkijunassa. Jiille kiitos vinkeistä - urheilu lähti heti aukeamaan. Elokuvavinkkejä täytyy vielä pureskella illemmalla, kun lapset saatu nukkumaan.
 
"lamppu"
Minä täällä myös. Vasta kuusi ruutua auki. Aika haastava on. Eniten jäi harmittamaan ysi, jossa 25 sanaa jäi uupumaan, eikä tynkäketjusta palon apua ollut, mutta täällä innolla mukana. Ehkä ysiinkin joku innostuu :)
 
ahis74
[QUOTE="lamppu";29417424]Minä täällä myös. Vasta kuusi ruutua auki. Aika haastava on. Eniten jäi harmittamaan ysi, jossa 25 sanaa jäi uupumaan, eikä tynkäketjusta palon apua ollut, mutta täällä innolla mukana. Ehkä ysiinkin joku innostuu :)[/QUOTE]

olet varmaan sama lamppu, joka minuakin auttoi jossain toisessa relaatiossa. Mulla myös tuo sama ysi kesken, mutta paljon enemmän kuin sinulla. Tehtynä 72,3% eli perässä tullaan siinäkin :) Katsotaan vaan tän jälkeen vaikka sitä seuraavaksi?
 
ahis74
[QUOTE="jii";29415062]no jotta saisit ruutuja auki, niin tuosta urheiluruudusta oikealle: laji jossa liikutaan nopeasti, sitten -36 kisojen musta sankari, ja siitä tauti.

ja elokuvasta oikealle: ei venäläinen eikä ruotsalainen vaan lähempää... ja sitten pohjanmaalle sijoittuva leffa jossa moderneja puukkojunkkareita. siitä edelleen oikealle maakunnassa oleva kaupunki, sitten kaupungissa oleva vuodenaikakohtainen oppilaitos ja seuraavaksi viisausopillinen alkeiskurssi.[/QUOTE]

näillä vinkeillä lähti aika kivasti aukeamaan pari ruutua, mutta jäin miettimään tuota "viisausopillista alkeiskurssia" vielä. Onko se mitenkään löydettävissä oppilaitoksen kautta tai mahdollisesti vastasanan kautta (tätä ei siis ole mulla vielä)? Ko. oppilaitoksen kurssitarjonta kun on voinut hiukan muuttua tän relaation julkaisun jälkeen :)
 
"jii"
tolla oppilaitoksella ei kurssia enää ole. googlella osuu kun tietää, muuten vaikeeta. se on viisausopin fundamentit. se viereinen ruutu on sitten viisausoppi.

mulla on kai ysinkin ratkaisu muistissa joten jos joku tarvii jeesiä niin kysykää.
 
"lamppu"
[QUOTE="jii";29419811]tolla oppilaitoksella ei kurssia enää ole. googlella osuu kun tietää, muuten vaikeeta. se on viisausopin fundamentit. se viereinen ruutu on sitten viisausoppi.

mulla on kai ysinkin ratkaisu muistissa joten jos joku tarvii jeesiä niin kysykää.[/QUOTE]
Hitaasti etenee, nyt ahkeroinut 200 sanaa, mutta vielä on ruutuja avaamatta. Nyt pakko pitää välillä taukoa tästä. Kiitos noista aiemmista vihjeistä! Auttoivat.

Ysiin jos saisin vinkkiä, olisin kiitollinen. Esim laki ylös 12 ei millään auennut. Muut puuttuvat laitoin sinne tynkäketjun loppuun, jos saisin tähän linkin
http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/2248915-relaatio-9-a/
 
ahis74
Kiitos lamppu, kun laitoit linkin tuohon uuteen ysin keskusteluun. En ole hetkeen edes muistanut katsella olisko joku tehnyt siihenkin uuden ketjun. Mä tuun sinne mukaan myös, kunhan ehdin :)
 
"lamppu"
[QUOTE="jii";29421687]laitoin tuonne 9-ketjuun vinkkejä kysymyksiin. kyselen kohta itsekin.[/QUOTE]
Suuret kiitokset! Aivan huippuvinkit olit laittanut. Mihin itse tarvitset apuja?
 
ahis74
[QUOTE="jii";29419811]tolla oppilaitoksella ei kurssia enää ole. googlella osuu kun tietää, muuten vaikeeta. se on viisausopin fundamentit. se viereinen ruutu on sitten viisausoppi.

mulla on kai ysinkin ratkaisu muistissa joten jos joku tarvii jeesiä niin kysykää.[/QUOTE]

Kiitokset Jiille hyvästä vinkistä - sain tuon viisausopinkin nyt auki. Kyllä tämä tästä pikkuhiljaa...
 
[QUOTE="jii";29430546]tangled, et saa avauksesta eli mozartista? mozartin ammatti, toinen etunimi, teoksia/työn tuloksia, itävaltalainen makeinen.[/QUOTE]

Eiku täst 16 relaatiost, mikä alkaa tarzanista..

Aloin sit täyttää uudelleen tota 9 relaatiota, ku ei se 16 edenny mihkään.

Tää ysi sujuu hyvin ku muistaa paljon ku on kertaalleen täyttäny tän, mut kun kone oli huollossa ni kaikki tehdyt hävis.
 
"lamppu"
Vihdoinkin sain ysin täyteen. Tuli hetkeksi oikein euforinen olo, kun ihan itse löysin viimeisen puuttuvan sanan :). Nyt voin paneutua tähän aivoja raastavaan 16 relluun. Kaikki ruudut olen saanut auki, mutta sanoja ei vielä puoliakaan. Hiljaa hyvä tulee. En ihan viielä kysele.
 

Yhteistyössä