Relaatio 16 - uusi ketju

  • Viestiketjun aloittaja ahis74
  • Ensimmäinen viesti
"lamppu"
[QUOTE="Pii";30624130]Oletkos Lamppu alkanut tekemään omaa relaatiota? :)[/QUOTE]
Jep, työn alla on. Vähän kivaa! Aivan sama onko puhki kuluneet aiheet. Kokemukseni mukaan mikään ei kauan muistissa pysy :) Joten ei muuta kuin hommiin vaan sinäkin "Pii". Kannattaa kokeilla.
 
"Pii"
Ah, tuli näköjään uneton yö (noh, tunnin nukuin) niin tein tuossa sitten tuon pikkusen relaation nro 2 ja pakko oli muutama sana käydä sieltä ketjusta tonkimassa. Siis IHAN hirvee ketju. Kaikki sanat vaan suoraan annettu! Onko toi tyyli ollut kaikissa alkupään rellujen ketjuissa? o_O (mulla on tekemättä melkein kaikki 1-15)

Ja jotenkin mua vähän kiehauttaa semmoset tyypit jotka, varsinkin tommosessa ketjussa jossa heti huudellaan suoraan kaikki oikeet sanat, sanoo, että "en haluaisi wikiin tai googleen turvautua" (jos joku siis sanoo, että wiki/google on hyvä apuväline) ja sitten kuitenkin roikkuu ja kyselee jossain ketjuissa ja saa vastaukset sitten suoraan sieltä (kun muut näkee sen vaivan, että tonkii itse jos ei tiedä omasta takaa). MUR.

Ja en kyllä tiedä pääsenkö koskaan "kaikki rellut selätetty"-kerhoon :( Nro25 (yhdyssana-assosiaatio rellu) on sen verta puuduttava, että en tiedä jaksanko sitä koskaan loppuun tehdä. Jos se olis ees vähän pienempi. :/

Onpas elämä taas rankkaa :D
 
"Pii"
....olen siis tehnyt jotain noita aikaisempiakin relluja (loppuun, en tiedä?) joskus vuosia sitten, mutta ne ei ole tallessa. Eli siinä vaiheessa vasta aion lukeutua "kaikki rellut tehty"-joukkoon kun ne on kaikki tällä koneella/tallennettuna :D
 
"lamppu"
[QUOTE="Pii";30651524]
Ja en kyllä tiedä pääsenkö koskaan "kaikki rellut selätetty"-kerhoon :( Nro25 (yhdyssana-assosiaatio rellu) on sen verta puuduttava, että en tiedä jaksanko sitä koskaan loppuun tehdä. Jos se olis ees vähän pienempi. :/

Onpas elämä taas rankkaa :D[/QUOTE]
Terppa Pii!
Älähän masennu! Muistaakseni 25-rellu ei ollutkaan kuin sen H-kirjaimen muotoinen ja muut ruudut jäivät tyhjiksi, mutta kyllä se aika rasittava oli :/ Mitä muuten tulee alkupään ketjuihin, niin todellakin siellä oli valmiita sanalistoja tyyliin "ei tarvi lukea". No, vaikea jättää lukematta, kun ne siellä kerran olivat. Mutta se oli sitä alkuhuumaa varmaan. Enää en ole valmiisiin sanalistoihin törmännyt.

Oman rellun laatiminen ei niin helppoa olekaan. Olenpa oppinut arvostamaan rellujen laatijoita. Mä keksin ihan liikaa sanoja ja sitten on ongelma linkittää ne yhteen. Taitaa jäädä omaksi ilokseni koko relluni, mutta kivaa on silti ollut :)
 
"Pii"
Olisiko kertoa piirretyt-ruudussa suoraan ylös 3+3? Tohon relaatioon on ketjuja useampikin ja sivuja ihan hillittömästi (85++ o_O ). Yrittänyt kahlata läpi, mutta... agh.. kun puuttuisi vain se (ja siitä aukeavat pari sanaa).
 
"Pii"
...nyt mä oon se laiska tiedon etsijä kun en jaksais sitä jättiketjua selata läpi yhden sanan toivossa ;) (ja sit jos se onkin joku itsestään selvä eikä kukaan ees oo kysynyt...)
 
"Pii"
Ja juu, tuon takia itsekin vähän epäilyjä (edes yrittää) tehdä omaa rellua kun voin kuvitella kuin vaikeaa se on saada yhdistettyä sanat fiksusti toisiinsa.... varsinkin ilman, että tulee sitten niitä ihan naurettavia Jupiterista asti haettuja yhteyksiä, päättymöttämiä ketjuja (paljoa) tai vaan pötköketjuja. Ei se helppoa ole! Vaatii varmaan tietynlaista päätä ja ajatusmaailmaa.
 
"lamppu"
[QUOTE="Pii";30666354]Olisiko kertoa piirretyt-ruudussa suoraan ylös 3+3? Tohon relaatioon on ketjuja useampikin ja sivuja ihan hillittömästi (85++ o_O ). Yrittänyt kahlata läpi, mutta... agh.. kun puuttuisi vain se (ja siitä aukeavat pari sanaa).[/QUOTE]
Taidan muistaa sen ja sanon suoraan: Tao Tao :)
 
"Apua"
Jumissa vanhassa relaatiossa, josta ketju hävinnyt. Mannerheimistä alaspäin väliviivallinen 18 ja toinen on Tanja Karpelasta lähtevä 5+2+14+8. Ei vaan sytytä. Ruudut on siis suomen presidentti ja kansanedustaja :(

Olisko kellään enää tallella?
 
Nap
[QUOTE="Apua";30682039]Jumissa vanhassa relaatiossa, josta ketju hävinnyt. Mannerheimistä alaspäin väliviivallinen 18 ja toinen on Tanja Karpelasta lähtevä 5+2+14+8. Ei vaan sytytä. Ruudut on siis suomen presidentti ja kansanedustaja :(

Olisko kellään enää tallella?[/QUOTE]

Nelosella tullut Tanjan eläiniheinen ohjelma :)

Marskista taas.. Liittyy Dome Karukoskeen ja vähän häntä aiemmin Renny Harliniin :)

Minulla kans tää rellu työn alla, onko siulla jo noita muita presidentti-ruudun juttuja? Esim. U.K.K:sta lähteviä?

Taruolento-ruutu olisi yhtä sanaa vaille valmis, mutta mitään en siihen saa sopimaan, eli tuo Pääsiäinen -> 12 ?

Kruunupää -ruudusta Skåne -> 11+6 ?

Kalevala -ruudusta h:n leukaluista -> 6? Ryöstöstä 5?
 
"Apua"
Nelosella tullut Tanjan eläiniheinen ohjelma :)

Marskista taas.. Liittyy Dome Karukoskeen ja vähän häntä aiemmin Renny Harliniin :)

Minulla kans tää rellu työn alla, onko siulla jo noita muita presidentti-ruudun juttuja? Esim. U.K.K:sta lähteviä?

Taruolento-ruutu olisi yhtä sanaa vaille valmis, mutta mitään en siihen saa sopimaan, eli tuo Pääsiäinen -> 12 ?

Kruunupää -ruudusta Skåne -> 11+6 ?

Kalevala -ruudusta h:n leukaluista -> 6? Ryöstöstä 5?
Ukk -> eräs sopimus, "salarakas" ja liitto
Pääsiäinen on pitkäkorvainen "taruolento"
Ja skäne on tunnettu lasten kirja, josta on tehty tv-sarjakin eli pikku-ukko matkailee lintujen kanssa ;)

Ja kiitos vinkeistä :)
 
Nap
Kyllä minä noita kalevala-ruudun juttuja ihan oikeinolen tarjonnut, mutta ei jostain syystä sitten ole mennyt läpi.

Mutta tuo pääsiäisolento, ei se ppupu tohon ainakaan mene?

Mitens noi kuu-sanat kruunupäissä? o_O
 
Nap
[QUOTE="Apua";30684312]Kyllä pääsiäiseen pitäisi tulla pääsiäispupu ja yya-sopimus on se ukk.

Ja kuu sanat on yks tango ja kuu ihan pyöreänä ;)[/QUOTE]

Aaaa, tyhmä minä, koitin tarjota sitä toista sopimusta :D

Tango on jo, ja nyt tuo pyöreänä, mutta siittä se 5+5, ei ainakaan ole se artisti? :D
 
"Apua"
Ja jumissa taas.
Olisko kellään kansanedustaja-ruudun maatila 5 tai eduskunta 12. Mä oon noihin tukkinut kaiken mahdollisen, enkä vaan keksi :( muitakin puuttuu, mutta noista vois päästä eteenpäin taas vähän.
 
Nap
[QUOTE="Apua";30685638]Ja jumissa taas.
Olisko kellään kansanedustaja-ruudun maatila 5 -> viljelykasvi, mistä saadaan siemeniä, joista saadaan leivonnassa / ruuanlaitossa tarvittavaa materiaalia
eduskunta 12 -> missä se eduskunta on? [/QUOTE]

Sain tuon eilen räpellettyä ihme kyllä valmiiksi :)
 
VR
Alkuperäinen kirjoittaja lamp pimeenä;30565239:
Veikon uusin rellu tuli ratkottua. Oli todella mukava. VR on paljon kehittynyt sitten tämän 16 rellun.
Kiitos. On totta, että kun olen näin myöhemmin tuota relaatiota 16 katsellut, niin oikein hävettää kuinka huono se oli. Pahinta oli se, että siinä oli aivan liian monta vain yhteen suuntaan etenevää ketjua, joita olen nyttemmin koettanut välttää. Mutta niinhän se on, että työ tekijäänsä neuvoo.

Ennen kuin tuo uusi relaatioeditori otettiin netistä pois, niin minulla oli jo uusi relaatio sillä tehtynä varsin pitkällä. Huomasin sitä tehdessäni, että kun se näkyy heti samanlaisena kuin pelattaessa, niin tein sitä jossain määrin eri tavalla kuin aiemmin Excel-taulukoilla. Todennäköisesti se tekee siitä alkuun helpomman, mutta kenties vaikeamman siinä vaiheessa kun ruudussa on sanoja enää muutama jäljellä. Mutta se nähtäneen sitten kun editori saadaan jossain vaiheessa takaisin.
 

Yhteistyössä