Relaatio 16 - uusi ketju

  • Viestiketjun aloittaja ahis74
  • Ensimmäinen viesti
Onneksi olkoon Pii! Mahtavaa, että sinnikkäästi jatkoit loppuun saakka. Moni on tosiaan luovuttanut kesken, joten todella ylpeä saa olla itsestään tämän rellu 16 selätyksestä. Yksin en ole minäkään selvinnyt en sitten ainoastakaan rellusta. Onneksi on olemassa tämä palsta, josta apua saa :)
 
ahis74
Jos vielä käytte täällä lukemassa niin multa on jäänyt tuosta rellu 30:stä yksi ainoa sana puuttumaan. Das Boot -ruudun 15-kirjaiminen vehnäolut. Vinkkiketjussa oli jopa linkitetty johonkin Alkon tuotehakuun, joka ei tietenkään enää näytä mitään enkä ole muidenkaan vihjeiden avulla löytänyt tätä olutta. Panimon nimeäkin (Spaten-alkuinen) oli vinkattu, mutta kun ei löydy sitten millään oikeaa sanaa. Hilfe!
 
ahis74
Tuollaiset tuotenimet tai ravintoloiden nimet jne. ovat mielestäni vähän huonoja relaatio-sanoja, koska eivät välttämättä ole niin pysyviä. Onneksi niitä ei ole ihan kauheasti tullut vastaan. Ja onneksi on apuvoimia, jotka auttavat niiden selvittämisessä myös jälkikäteen :)
 
Niin samaa mieltä. Wiki muuttuu ja Google muuttuu ja se onkin juuri vanhojen rellujen ketjuissa ongelma. Hyvätkään vinkit eivät aikojen päästä johda mihinkään, koska aika on mennyt niiden ohi. Ei se mitään. Kivaa tämä on silti. Menossa ykkönen uusiksi ja aivan ilman mitään ketjua :)
 
ahis74
Ei antanut luonto periksi jättää relaatio 8 tekemättä, vaikka vannoinkin etten siihen enää palaa, kun oli jotenkin niin epälooginen. Nyt siitä jäi kuitenkin yksi ainoa sana löytämättä eli Eläinkunta-ruudun virtahepo 12 9? Tähän oli vinkattu jotain wikistä löytyvää lajia, mutta ei millään osu silmään.

Tän yhden sanan kun vielä saisin, niin sitten olisi munkin osalta kaikki relaatiot tehty :)
 
Ei antanut luonto periksi jättää relaatio 8 tekemättä, vaikka vannoinkin etten siihen enää palaa, kun oli jotenkin niin epälooginen. Nyt siitä jäi kuitenkin yksi ainoa sana löytämättä eli Eläinkunta-ruudun virtahepo 12 9? Tähän oli vinkattu jotain wikistä löytyvää lajia, mutta ei millään osu silmään.

Tän yhden sanan kun vielä saisin, niin sitten olisi munkin osalta kaikki relaatiot tehty :)
Jo sukupuuttoon kuollut madagaskarilainen virtahepo se on.
 
Tervetuloa "kaikki rellut ratkottu"-kerhoon! Olisipa hauska tietää paljonko meitä yhteensä on. Tuo uusi tähtiluokitus ei ole kyllä ollenkaan realistinen. Kokemukseni mukaan sijoitus nousee muutaman sanan jälkeen monella sadalla, joten moni jättää leikin kesken heti alkumetreillä. Oletko koskaan ajatellut oman rellun laatimista?
 
ahis74
Tervetuloa "kaikki rellut ratkottu"-kerhoon! Olisipa hauska tietää paljonko meitä yhteensä on. Tuo uusi tähtiluokitus ei ole kyllä ollenkaan realistinen. Kokemukseni mukaan sijoitus nousee muutaman sanan jälkeen monella sadalla, joten moni jättää leikin kesken heti alkumetreillä. Oletko koskaan ajatellut oman rellun laatimista?
Ei meitä näin hulluja kovin paljon voi olla :)

Tuo uusi tähtiluokitus näyttäisi tulevan ihan vaan sen perusteella, kuinka moni kunkin rellun kokonaistekijämäärästä on saanut sen rellun tehtyä loppuun asti. Kyllähän se tietysti jotain viitteitä antaa pelin vaikeudesta, mutta ei toki kerro koko totuutta.

En ole kyllä itse asiassa koskaan ajatellut oman relaation laatimista - oletko sinä? Mua kyllä kiinnostaisi tietää mistä relaatioiden laatijat lähtevät liikkeelle. Keksivätkö ensin loppuratkaisun ja alkavat siihen rakentaa ympärille peliä vai päättävätkö ensin aihealueet ja keksivät sitten jonkun loppuratkaisun?

Kun on pelannut kaikki aiemmat relaatiot loppuun asti niin ehkä sitä omaa väsätessä osaisi välttää tiettyjä virheitä: ei liikaa päättyviä sanaketjuja, ei ajan kuluessa katoavia tuotenimiä tai ravintoloiden nimiä tms., ei sekaisin sanojen yksikkö- ja monikkomuotoja jne.

Itse olen myös eniten tykännyt sellaisista relaatioista, joissa pääsee etenemään ruutuja ympäri eli että ruudukon ylärivin sanaketjut jatkuvat ruudukon alarivin ruuduissa tai oikeasta reunasta pääseekin vasempaan reunaan tai päinvastoin. En yhtään tiedä onko näitä tällaisia vaikeampi laatia?
 
En ole kyllä itse asiassa koskaan ajatellut oman relaation laatimista - oletko sinä?
On joskus käynyt mielessä, mutta pitäisi ensin keksiä jotain todella uutta. Kivat käyttämättömät aihepiirit alkavat olla vähissä. Enkä mitenkään pidä mielekkäänä rellua, jossa hulluna täytyy selata jotain wikin listoja oikean vastauksen löytämiseksi.

Minunkin mielestäni mukavia ovat olleet ne rellut, joissa sanaketjut ovat jatkuneet reunoista toisiin ja välillä minne sattuu ja omalle ajattelullekin on jätetty tilaa. Myös kuvalliset rellut ovat olleet piristäviä. Taitaa kuitenkin oman laatiminen nyt tällä hetkellä jäädä. Mun oma olisi taatusti täynnä kirjoitusvihreitä :D, mutta sinulla "ahis" on noilla eväillä varmasti aineksia oman rellun laatimiseen!
 
Viimeksi muokattu:
"tsirp"
[QUOTE="lamppu";29417424]Minä täällä myös. Vasta kuusi ruutua auki. Aika haastava on. Eniten jäi harmittamaan ysi, jossa 25 sanaa jäi uupumaan, eikä tynkäketjusta palon apua ollut, mutta täällä innolla mukana. Ehkä ysiinkin joku innostuu :)[/QUOTE]
mulla siis on ollut kaikki ratkottuna mutta JOKU p o i s t i e vä st e et

kehnon kehno mulla ysi kanssa kesken
 
"lamppu"
[QUOTE="tsirp";29856002]mulla siis on ollut kaikki ratkottuna mutta JOKU p o i s t i e vä st e et

kehnon kehno mulla ysi kanssa kesken[/QUOTE]
Ysiin löytyy kyllä oma ketju. Linkki löytyy täältäkin aika alusta.

Mä olen niin säälittävä, että piti tulla katsomaan omia vinkkejäni tähän 16 relluun. Ajattelin tuosta vaan tehdä sen uusiksi, mutta ei se niin helppoa ollutkaan :D
 
"Pii"
HiipHoop! Täällä näköjään vielä käyty. Jospa edelleen? :D ja on muutenkin tälläinen eri rellujen avitusmesta niin kysyisinpä joskos joku muistaisi rellu 18 loppuratkaisun? Kesän jälkeen tässä palasin taas rellujen pariin, mutta pirskatti kun ei mene läpi!! :( :( Selasin sen koko ketjunkin läpi, otin lopulta jopa kaikki vihjeet jotka annettu tuohon ratkaisuun ylös, mutta ei näköjään taivu niin ei taivu. Googlekaan ei varmaan enää näytä haettua sanaa (se siis vihjeiden perusteella on ollut näkyvissä jossain otsikossa). En tiedä olenko sitten ihan täysin metsässä ratkaisuajatukseni kanssa ja siksi ei mikään sovi? :( (vihjeiden perusteella luuliin olevani oikeilla jäljillä eli kaksoisyhdyssanoista kyse?)
 
lamp pimeenä
[QUOTE="Pii";30186109]HiipHoop! Täällä näköjään vielä käyty. Jospa edelleen? :D ja on muutenkin tälläinen eri rellujen avitusmesta niin kysyisinpä joskos joku muistaisi rellu 18 loppuratkaisun? Kesän jälkeen tässä palasin taas rellujen pariin, mutta pirskatti kun ei mene läpi!! :( :( Selasin sen koko ketjunkin läpi, otin lopulta jopa kaikki vihjeet jotka annettu tuohon ratkaisuun ylös, mutta ei näköjään taivu niin ei taivu. Googlekaan ei varmaan enää näytä haettua sanaa (se siis vihjeiden perusteella on ollut näkyvissä jossain otsikossa). En tiedä olenko sitten ihan täysin metsässä ratkaisuajatukseni kanssa ja siksi ei mikään sovi? :( (vihjeiden perusteella luuliin olevani oikeilla jäljillä eli kaksoisyhdyssanoista kyse?)[/QUOTE]
Ihan oikeilla jäljillä olet. Vastaus oli melko outoa suomenkieltä, mutta alkuun siis tulee kolmi. En kyllä tuommoiseen sanaan ole aiemmin itse törmännyt, mutta niin se vaan oli.
 
"Pii"
Kiitos ihan ziljoonasti TAAS :D Onpa kyllä outo. Olin kyllä kokeillut myös kolmois..., mutta eipä tullut mieleen tuollaista kolmi-muotoa edes testata. Eikä tullut edes vastaan googlessa enää vaikka selasin sivuaja eteenpäin ihan tuhat. Mutta jee, täältä taas avut :D

Mä olin niin keskittynyt tuohon loppuratkaisuun, että en edes huomannut, että multa puuttuu edelleen tuolta myös tavu 9. Siitäkin oli vihjeitäkin jotta ekaluokan asioita ja käytetään sanoissa ja lauseissa. Tiedän sen olevan joku ihan SUPERhelppo, niin että nolottaa, mutta eipä taas mikään sovi :( (mulla on kyllä ollut hirveetä ongelmaa tän rellun kanssa, enemmän kuin normisti, että olen kokeillut oikeaa vaikka kuin monta kertaa, mutta ei.. yhden kohdalla oli vastaus jopa sanottu vihjeketjussa suoraan, olin oikeaa kokeillut monta kertaa, ja senkin jälkeen kirjoitin sen KAHDEKSAN kertaa ennenkuin peli oli sitä mieltä, että "nyt tärppäs" o_O)
 
"Pii"
Kiitos, juurikin tuota viivaa hain! Olen sitä kyllä näköjään kokeillut aikaisemminkin. Nyt uusintakierroksella kun iskin samoja sanoja niin enpä kokeillut. Näinhän mie sen tiesin, että hyvin yksinkertainen.
Sekin sitten valmis! Kiitos taas ja taas ja taaaaas, Lamppu! Iso sytän :)
 
"Pii"
Relaatio 30
Paska 4+9 (keskellä ylhäällä)

Ketjussa oli vinkkiä; "Se paska-juttu on henkilö, jonka sukunimi päättyy ruudun alkusanaan. Venäläinen on. Löytynee parhaiten laittamalla wikin hakuun *paska"
En tiedä onko hävinnyt sivu vai mikä on, mutta ei löydy niin ei löydy. Olen selannut nyt monta kertaa KAIKKI sivut mitä wikipedia näyttää sekä *paska, paska, että paska* ja vielä enkun ja saksankielisistäkin. Ja Googlea päälle o_O

Jos mä en enää ikinä näe tai kuule sanaa "paska" niin olen onnellinen nainen!
 
lamp pimeenä
[QUOTE="Pii";30490805]Relaatio 30
Paska 4+9 (keskellä ylhäällä)

Ketjussa oli vinkkiä; "Se paska-juttu on henkilö, jonka sukunimi päättyy ruudun alkusanaan. Venäläinen on. Löytynee parhaiten laittamalla wikin hakuun *paska"
En tiedä onko hävinnyt sivu vai mikä on, mutta ei löydy niin ei löydy. Olen selannut nyt monta kertaa KAIKKI sivut mitä wikipedia näyttää sekä *paska, paska, että paska* ja vielä enkun ja saksankielisistäkin. Ja Googlea päälle o_O

Jos mä en enää ikinä näe tai kuule sanaa "paska" niin olen onnellinen nainen![/QUOTE]

Kokeilepa hakua Bazovyi element :) ja huomasinpa, että VR:n jättirellu on kohta tulossa. Jess!
 
"Pii"
Alkaa varmaan jo kohta pännimään tämä ikuinen kiittely, mutta silti; KIITOS! :) Jälleen yksi rellu selätettynä ja tallennettuna :) Tulee jatkuvasti näitä taukoja ettei tee ja sitten tekee kimpussa muutaman.. Uusimman tein ja sitten palasin tähän jonka olen joskus aikoinaan kyllä tehnyt. Ja tällä kertaa meni, yllätys yllätys, kivuttomammin kuin ensimmäisellä kerralla ja ketjuun joutui turvautumaan melko vähän. Tätä tyyppiä ei vaan tosiaan löytynyt ei millään!

Vielä on kyllä noita vanhoja aika monta tekemättä ja tallentamatta, että mihinköhän sitä seuraavaksi uppoutuisi? (uutta odotellessa).

En kyllä varmaan koskaan ihan reaaliajassa pääse ratkomaan koska jengi menee niin kamalaa vauhtia ja sitten kysellään niin nopeaan jo ratkaisuja. Itsellä kestää aina kauan ja etsin ja etsin ja etsin ja kejuihin tukeudun vasta ihan mahdollisimman viimeisessä hädässä.

Mutta kiva, että lamppu vielä käyt täällä vinkkaamassa :)
 

Yhteistyössä