:wave:
jaahas, mistäs sitä alottais...
rasva ei vaikuta sokereihin!!! heh, monettakohan kertaa tänkin nyt kirjotan, mutta tosiaan kun kävin siellä ravitsemusterapeutilla, mihin jokainen rd-odottaja täällä laitetaan, niin nimenomaan korosti, että rasvaa ei tarvitse "laskea" ruokavaliossa, ainoastaan hiilihydraatit ja vielä tarkemmin siitä tietty ne sokerit. mutta just esim. juustoa ei tarvii miettiä, eikä sitä mitä margariinia laittaa leivän päälle. tietty oman itsensä takia voi kattoo, mutta tähän diabetekseen sillä ei ole vaikutusta. valkoiset jauhot (leipä ), makaronit, pasta riisi, peruna ym. vaikuttaa nostavasti.
ja ne hedelmät!!!!!
insuliineista... mulla oli kotimittauksessa muutamia arvoja pielessä, ihan siellä täällä. eli ei edes joka päivä, mutta kuitenkin. insuliinia ei olis määrätty niiden takia, vaan ihan sen takia, kun vauva kasvoi niin
hirrrrmuisesti. eli vaan sen takia, ei siksi kun oli muutamat arvot koholla. eli ei täällä ainakaan ihan herkästi aleta lääkitsemään, vauvan koko varmaan vaikuttaa tosi paljon. mutta meillähän tää vauveli on kasvanut insuliinista huolimatta... :/
stressi tuttu kaveri on täälläkin!! :headwall: :kieh: kukahan siitä kirjoitti, kun sanoi, että vaikka on ihanaa olla raskaana ja mäkin varmaan tulen sitten tätä masua kaipaamaan, mutta kyllä nyt oman pääkopan takia tosiaan toivoisin jo sitä synnytystä, jotta tästä stressistä pääsisi eroon! ihan hirveetä olla vastuussa pienestä ihmisestä, joka ei näille sokereille ja kasvulleen mitään voi! kyllä mä sitten kestän itteni kanssa, kun vauva on musta "erottautunut", mutta nyt on kyllä raskasta miettiä koko ajan, mitä sitä pikkuiselleen aiheuttaa! :'(
bubbeli mulla samat insuliinit käytössä, ja tässä lukemia:
novorapid:
aamupalan jlk, lounas, päivällinen, iltapala
0+0+8+8
nää nyt noin suunnilleen...riippuu aina vähän mitä syö... mulla tapana illalla syödä aina vähän enemmän, ns. herkutella tv:n ääressä... :ashamed: tosi huono tapa...
protaphane illalla 7-10 yksikköä, riippuu mitä sokerit ovat olleet iltapalan jälkeen.
nyt viikon ajan kaikki arvot ovat olleet tosi hyviä, vain muutama arvo ollut yli 7:n vaikka välillä herkutellutkin, eli aika hyvin oon saanu nuo määrät kohilleen.
mutta tostaina sitten nähdään, onko vaikuttanut vauvan kasvuun, ja millä lailla... :/ pelottaa ja jännittää... :ashamed:
Omaa... tänään tehty reissu ikeaan ja ideaparkiin. =) kaikkea pientä tarttui mukaan ja kaikki alkaa olla nyt valmista! eipähän tässä olekaan kun se kolmisen viikkoa, jos käynnistellään...
ei jaksa odottaa!!! :heart:
35+1 :heart: :heart: :heart: