***RD ODOTTAJAT 2010-2011!***

Hei! Minäkin liityn seuraanne. odotan nyt neljättä ja mulla rd. Eilen kävin eka kertaa äitipolilla ja sain mittarin kotiin. Mulla oli sokerirasitukessa kaks arvoa koholla. Eli mun arvot olivat seuraavat: 4.9, 11,5 ja 10,2. Kaks viimeistä oli koholla. Tänään mittasin paaston niin se oli 3.5 ja aamupalan (1 leipä, 2 meetwurtsi leikkelettä ja salaattia + yks after eight suklaa) jälkeen oli 5.8. Eli nuo ainakin oli hyviä. Toivon todella paljon, että selviän ilman insuja.

Mulla oli eka raskaudessa keskimmäinen arvo koholla rasituksessa, mutta ruokavaliolla silloin pärjäsin ja vauva ei tosiaan ollut kuin 3020g. Syntyi 39+3. Mä oon aika kova ressaamaan, mutta jospa tämä tästä. Jos mulla pysyy arvot hyvinä, niin 37 viikolla on viel kokoarvio ultra. Et tämmöstä asiaa mulla oli! =)

Voimia kaikille! Kestetään yhdessä! :hug: :heart:

Lydie rv 29+4 :heart:

:wave:

Nyt on jotain kummallista liikkeellä. Mulla on pari päivää ollut arvot todella matalia. 1h arvo oli eilen 3.7 ja muutama muu arvo juuri yli 5.0.
Yleensä arvot ovat 6.5-7.0. Miehelle jo puhuin huolestuneena, että jos vauvalla on joku hätä ja siksi arvot ovat tuollaisia. Onneksi vauveli piti sitten jumppatuokion ihan kunnolla ja koko yön :D

Kyllä saa nämä pienetkin arvot näköjään huolestumaan :LOL:
Tunnen itseni naurettavaksi!

Lydie
Wellcome onboard!

Bubbeli 22+1

Mä sain eilen puhelun äitipolilta ja nyt sit aletaan ronskilla kädellä nostamaan aamun pitkävaikutteista, tavoitteena olisi viikonlopun jälkeen olla 18 yksikössä. Samaan kohtaan aamun paastot taas kiukuttelee ja näyttää siltä, että illan pitkävaikutteistakin pitää nostaa. Huoh, tää on taas niin tätä. Odottelen mielenkiinnolla, että mikä vauvan kokoarvio on juhannuksen jälkeen. Sf-mitta oli neuvolassa pari päivää sitten 37cm :whistle:

Nyt nukkumaan, että jaksaa taas huomenna miettiä syömisiä ja mittailla sokereita ahkerasti :D

Theresia poksuttelee 32

Heips vaan kaikille!!Tänään oli eka hyvä päivä,jos nyt niin voi sanoa!! :eek: Nostin insuliinin annostuksen kaks päivää sitten 12 yksikköä ja tänään on kaikki arvot olleet normaalien rajojen sisällä!! =) =) Toivottavasti se nyt sit pysyy näin jatkossakin!!Neuvolassa käyty lääkäritarkastuksessa ja kaikki oli hyvin!Sf-mitta oli 30(viikkoja tasaan 26 silloin) ja vauvan syke oli 150!!30.6 mulla on Naistenklinikalle aika lääkärille aika ja silloin saadaan meidän pojusta painoarvion!!Jännittää jo,että minkähänkokoinen vesseli tuolla massussa majailee.... =) Kovasti poika ainakin potkiskelee ja potkii niinkin kovaa että se näkyy jo ulkoapäin!!Tsemppiä ja hyviä vointeja kaikille odottajille!! :hug:

miita1969 & Walter 26+2

Taas nähtiin ettei aamulla passaa sitä jugurttia syyä, tunti aamupalasta sokerit oli 7.7 :/ Eilen oli ihan pakko päästä heselle ja söin kerrosaterian, olin varma että sokerit hyppii yli, mutta eipä ollutkaan ku 6.4. Ja pakkohan sitä oli sitten muutenki herkutella :ashamed: Ja minä ku lupasin itelle että ennen ultraa en herkkuja syö. No, jospa ens viikonloppu ois hieman parempi. Viikolla ei etes tuu syötyä makiaa, mutta nämä viikonloput, ilman ei muka voi olla.

Marlin ja Justiina 33+5

joo ja jatkokertomuksena tuohon edelliseen... Lounaan jälkeen oli arvo 1h 6.6!!!! Ihan kerrankohan on ollut niin korkea..no ajattelin sitten, että mittaan 1,5h arvon ni se oli 7.2 :eek: :eek: :eek: Eli sokerit vaan jatkaa nousuaan sen ku ennättää, perkele!! Eihän nuo edelleenkään mene yli rajojen, mutta nyt on nuo sokerit ruenneet olemaan korkeampia mitä aikasemmin..vieläköhän se näin loppumetreillä jottain kunnon häikkää nuihin arvoihin aiheuttaa :( Mieskin jo vähän on huolissaan kun arvot rupee nousemaan (vaikka edelleen sallittujen sisällä, tiedän) ja haluis, että pääsisin ultraan... Mutta vaikka kuinka vouhkaisin neukussa ni ei ne mitään asiaan sano...edelleen se, että 1h arvo ja paasto tärkeimmät, ne jos ok ni ei mitään väliä-tyyli... Mutta kyllä minuu itteeni nyt huolettaa aikas suuresti...varmaan koko aika olen mittarin kanssa kulkemassa ja nyt tuossa just laskeskelin, ni ei riitä moneen mittauskertaan liuskat ja seuraava neukku vasta reilu 2 viikon päästä!!! |O Muutenkin rupee ottamaan päähän koko raskaana olo ni nyt vielä jottain tämmöstä miettimisenaihetta tähän kaiken muun lisäksi!!!

rae tiedän täysin tuon tunteen, kun ottaa päähän se, ettei kaikki tunnu menevän niin kuin haluisi...!!!!! mutta edelleen yritän tsempata että sulla ei kuitenkaan oo yksikään arvo tainnut ylittää noita raja-arvoja, joten ihan turhaan oot huolissaan, vaikka joskus joku arvo onkin yli 7, koska se on vielä HYVÄ!!! kyllähän se varmaan harmittaa, jos ne ei vielä noin korkeina oo olleet, mutta sä oot kuitenkin saanu syödä melki mitä vaan, ja arvot on pysyny hyvinä, niin koita ottaa iisisti asian kanssa (helpommin sanottu kun tehty...) ja odotella rauhassa sitä ultraa. se voi olla, että vauva on kasvanut käyrän yläpuolella tai sitten voi olla ihan normaalin kokoinen! eräs tuttavani sai juuri vauvan, 4700g eikä ollut diabetestä! eli ei vauvan iso koko aina siitäkään johdu! ja tosiaan sulla nyt on kuitenkin ollu varmaan pinon parhaimmat arvot, niin ehkä sekin nyt vähän rauhoittaa... mutta tuskallista varmaan on odotella ja jos neuvolassakaan eivät ota todesta... mutta kuitenkin huomauttaisin että meillä tosiaan edennyt sen verran tämä juttu että mietitään jo käynnistystä yli 3 vkoa ennen LA:a, joten... :/
tsemppiä!!!! :hug:

täällä ei mitään muuta kun jännityksellä odotetaan keskiviikon punktiota ja torstaina kuullaan sitten tulokset. huoh.

POKS 36+0 :heart: :heart: :heart:

bambina Kiitti, tiijän, että tosiaan teillä kaikilla muilla on ollut minuu paljon vaikeempaa ja teillä on ollut arvoja pielessä. Miula nyt tähän mennessä ihan muutama ennen ruokaa arvo ollut raja-arvojen ulkopuolella, ja nehän ei olleet edes niitä tärkeitä arvoja. Joten sen puolesta kaikki hyvin, mutta pistää mietityttämään ku ne arvot nyt käy nousemaan, et rupeeko niihin tulemaan sitten häikkää. Yritän olla stressaamatta ja murehtimatta =) Ja suuresti tsemppiä siule bambina, toivotaan, että kaikki on hyvin siellä punktiossa ja että saatte terveen nyytin syliinne sitten jo tän kuun puolella :hug: :heart:

kiitos Rae!!! :hug: toivotaan näin... =) ja tosiasiahan on, että loppua kohden (kuulemma!) tuo insuliinin tarvi muuttuu ja siksi usein sen 30 viikon jälkeen monelle insuliinit joudutaan määräämään vaikka siihen asti oliskin pärjänny ruokavaliolla. niin kun mulle kävi. mutta sulla edelleen tosiaan arvot hyviä ja ei varmaan vaadi paljoa muutoksia elintapoihin että pysyvätkin hyvinä vaikka nyt oliskin noususuhdanteessa. kun mullahan pysyi ruokavaliolla vaan sillee kurissa et jätin ihan kaikki herkut pois... ei ollut helppoa, joten siinä mielessä nuo insuliinit ovat helpottaneet... mutta uskon että sun arvot pysyvät hyvinä loppuun asti!
ja tuntuis olevan sillee käytäntönä muuallakin että vaan sillon tutkitaan ultraillaan tarkemmin jos on nuo insut käytössä... harmillista. uskon kuinka vaikeeta tuo odottaminen varmasti on!!! kun se 1,5-2 viikkookin aina seuraavaan käyntiin asti on yhtä piinaa! :kieh: mutta eiköhän mei kaikki tästä jotenkin selvitä, paremmin tai sit vähemmän paremmin, mutta jotenkin kuiteskii!! :D

No nyt ennen iltapalaa (se vähemmän tärkee arvo) oli 5.8... Se on nyt noussut... Huomenna meinasin mittailla ja kattooo mitä arvoja huomenissa saan...Niin se varmaan yks kantaan pittää rueta tekemään, että jättää nuita herkkuja pois..en kyllä niitä nyttenkään hirveesti ole syönyt, mutta pitää vaan ne vähätkin karsia...Toivotaan todella, että ne tärkeet arvot pysyy kurissa...vaikka kuinka kaikki menee hyvin ni silti olo on oikeestaan mitä paskin..muutenkin mietityttää vähän kaikki, synnytys, vauvan hoito yms ni siihen vielä erilaiset sokeriarvot ku aikasemmin ni johan se tälläsen höppänän pään pistää niin sekasin ku olla ja voi :'(

Mulle on soiteltu noin kerran kuukaudessa äippäpolilta ja joka kerta on ollut yks tai kaks ylitystä eli sallitun arvon ylitystä, mutta eivät ole siellä huolissaan. Joten täällä odotellaan sitä 38 viikolla tehtävää painoarviota, ennen sitä ei kuulemma tehdä mitään vaikka vauva kasvaiskin isona:(

Maijamehi ja Toukka rv 34+0

Mie olen nyt tainnut tasan kuukauden mittailla ja siinä aikana on tullut 5 ylitystä nuissa ennen ruokaa arvoissa iltasella... (5.5 5.6 5.6 5.7 5.8) Eihän se mualimaa kaada, ei todellakaan, mutta mietityttää sitäkin enemmän... Ja se mikä tuli taasen tänään todistettua ni oli se, että miule tulee korkein piikki vasta 1,5h syömisestä...

Sitä mietin, että kun ne tunnin arvoja käskee mittailla ni onkohan se sitten niin, että jos se sokeri vaikka nouseekin korkeemmalle, mutta siihen menee yli tunti, ni se ei olis niin vaarallista?? Ku keneltäkään en ole oikein tähän vastausta saanut...Vaikka kuinka sanon, että korkein piikki 1,5h ruuasta, EI 1h ruuasta...Hymisseet vain ja käskeneet mitata tunnin arvon...

Noh huomenna mittaillaan ja toivotaan, että kaik arvot olis reilassa...

Hirveesti omaa oloani valitan vaikka mikään ei pahemmin ole pielessä, pyydän anteeksi ja suuresti tsemppaan teitä, keillä on enemmän murhetta näitten sokrujen kanssa ku miula :hug: :hug: :hug:

:wave:
Mä edelleen odottelen sitä kutsua polilta, eihän tässä ole kuin kuukausi jo odotettu :whistle:

Rae, mulla on nyt alkanu nousta arvot. Ennen leipien ja jogurtin jälkeen arvot olleet 4.5-5.5 mutta nykysin 6:n paikkeilla. Täytyy siis jättää joko leipä tai jogu samalta ruualta pois ja korvata salaatilla. Ottaa päähän tämä arvojen huononeminen, mutta odotettavissahan tämä on ollut. Viime raskaudessa viimeset viikot oli todella tiukkaa ruuan laskemista ja nälkä oli AINA. Silloin olisi kai olleet insut paikallaan.

Bambina tsempit! Aikoinaan tosiaan rupeavat käynnistelemään!!

Minä oon tänä päivänä lueskellu karppauksesta ja ajattelin josko rupeaisin myös sille linjalle. Ei hiilareita kokonaan pois vaan minimiin ja nekin hyvistä lähteistä.
Ei tartteis nähdä nälkää jos loppuaikana tosiaan alkaa sokerit heitellä..

MiljaK 32+0

Yhteistyössä