***RD ODOTTAJAT 2010-2011!***

Mä kans rupesin lähes heti mittailee sokruja, ennen rasitusta joka oli rv12. Onhan noita jo varmasti "muutama" liuska menny :whistle:

Huomenna aattelin pitää taas mittailupäivän.

Supistuksista kärsivä MiljaK 31+2

Mä aattelin kanssa huomenna pitää mittauspäivän, oikeestaan huomisesta perjantaihin, ku pitäis kolmena päivänä viikossa noita sokruja mittailla. saa vaan nähdä mitä tää alkava flunssa niille arvoille tekee.

Maijamehi ja Toukka rv 33+2

Täällä taas tsempataan noitten arvojen kanssa!! :( Tänään on taas ollut paastoarvo 5,8.Iltaisin otan protaphane 10 yksikköä(Aloitin viikko sitten 8:lla) ja huomenna saan nostaa sen sitten 12,kun arvot heittelee ihan hullun lailla!!Mä mittaan 8x päivässä 7 pvä viikossa verensokerit,joten voitte uskoo miten sormenpäät kärsii... :'( :LOL: Oon yrittänyt syödä terveellisesti ja jättänyt kaikki herkut pois,mutta silti nuo arvot ovat korkeita??!!Meinaa hermot mennä kun ajattelee jatkuvasti,että miten se pieni oikein jakselee siellä masussa!!Onko teillä muilla tällaista tolkutonta väsymyksen tunnetta ja pahaa oloa??Mulla tulee sellainen olo varsinkin aamulla kun nousen ylös ja illalla jo melko aikaisin!!Ai niin...mulle määrättiin insuliinia naistenklinikalla,koska mulla oli jo viikon aikana joka aamu tuo paastoarvo 5,8!!

miita1969 & Walter 25+6

täällä paasto mitattu, 5.0 :D ...

kaikille iso :hug: :hug: Joilla ne heittelee ja kuriin ei meinaa saada.

Me lähetään juhannuksen jälkeen viikoksi reissuun, nii ajattelin suosiolla jättää mittaukset pois, ku ei sitä reissun päällä voi syödä miten kotona syö, kun ollaan hotellissa/laivalla yötä. Paastoja ajattelin mitata, mutta nuo muut saa jäädä kyl kesälomalle siksi aikaa :D

Yks viikko sinne tänne, ei mitää hallaa tee =)

vauvis ja allu 30+2

Moikka taas! Mä olin eilen nyt tokaa kertaa vauvan kokoarviossa, jännitti aika paljon etukäteen :| Onneksi ei ollut saanut nyt mitään superkasvuspurttia, vaan mentiin suunnilleen samoissa kuin kaksi viikkoa sittenkin, eli aivan yläkäyrän tuntumassa, mutta paremmalla puolella sitä. On silti mahdollista, että käynnistellään ennen laskettua aikaa, ei sieltä mikään ihan pikku kaveri vaikuta olevan tulossa...

Paastosokerit on kuitenkin pysyneet nyt aikaisempaa paremmin kurissa, joten insuliinia ei vieläkään aloitettu =) Viime kerralla oli nimittäin ihan hilkulla. Kahden viikon päästä sitten taas uusi kokoarvio, sitä odotellessa...

Täytyy nyt yrittää tsemppailla vähillä herkuilla, eihän tässä enää montaa viikkoa ole... Jätskiin silloin tällöin ajattelin antaa kuitenkin itseni sortua :ashamed:

Tsemppiä kaikille sokereiden kanssa painiskeleville, ei tää helppoa ole... :hug:

Niin ja mut voi lisätä tonne listaan, Tessu ja laskettu aika 22.7, ruokavaliolla mennään siis.

Tessu ja Vauva 34+6

Tessu Meillä on sama LA :D Mukava, että siule tehhään nuita kokoarvioita..meikii haluisin, mutta sinne on vielä reilu 2 viikkoa..sillon kumminkin jo 37+ menossa..tiiä mikä jättiläinen...

Eilinen mittailupäivä meni hyvin, mutta tulipa taas todistettua, että se korkein piikki ei todellakaan tule sillon 1h kohdalla..pitää kysellä neukusta, että mitä nuista mittauksista oikein kostuu ku ne ei anna oikeaa arvoa...että pitääkö sitten edelleen 1h arvoja mittailla vai voisiko vaikkapa 1,5 arvoja, jotka lähempänä totuutta...

Täällä alko tänään mammaloma ja sen kunniaksi taidan itseni kipata tuonne sohvalle löhöämään joksikin toviksi...on nimittäin sellasia vatstataudin tapasia vatsakipuja...ollut koko raskauden vaan tänään tuntuuvat jotenkin hirmu paljon pahemmin ja vauvski ei hirveemmin ole liikkunut :|

Täällä kans mietitty nuita ruuan jälkeisiä arvoja että jos se tunnin arvo ei olekkaan se korkein. Mulla oli rasituksessa kahen tunnin arvo korkeempi ku se tunnin, ja sen takia sitten narahin. Mutta eikös täällä joku sanonut sitä että ne on just nuo tunnin arvot jotka siihen vauvaan vaikuttaa? Mutta miksi se sitten on näin?

Täälläkin tänään mittailupäivä :)

Marlin ja Justiina 33+1

neuvolasta:

rv 30+2 (26+1)

paino: -193g/vko (+314/vko) JEE! :D
RR : 129/76 (137/80)
pissa : puhdas (puhdas)
HB : 118 (118)
SF: 27cm (25) keskikäyrällä mennään :)
lv : n/r (n)
tarjota : rt (rt)
sykkeet ja liikkeet ++

Kaikki hyvin, ja TH sanoi ettei tuntuis kovin isolta vauvalta :D Lähetteen laitto polille painoarvioon...

Miula olis huomenissa neukku, tosin oma neukkutäti ei ole ja mitään käsikopelo painoarvioo ei terkka vielä vauvasta ole antanut..ja vaikuttaa vähän sellaselta tätiltä, ettei välttämättä annakkaan..ja muutekin pelottaa koko neukku ku edellisestä neukusta kotivaan mukaan tullut painoa reilu 3kg :eek: :eek: Turvottaa tosin ihan hemmetisti...
Mistä päästäänkin aasinsillan kautta siihen, että toivottavasti ei ole myrkytystä kehittämässä vielä tähän muun lisäksi...päähän koskee, turvottaa, paino noussut äkisti ja mahaan välillä koskee....

Tuossa varsin katoin esikoisen aikasta äitiyskorttia, ja näillä viikoilla sf on ollu vaan sentin isompi, painoa on kuitenki sillon ollu 7.5kg enempi. Nyt sitten taas kehittelen kauhukuvia että vauva ois iso vaikka paino ei oo itellä noussu kymmeneen viikkoon. Vielä pitäs kaks viikkoo malttaa oottaa että pääse sinne painoarvioon.

Huoh.. nyt sitten temppuilee aamun paastoarvot... teki niin tai näin niin 5.6 näyttää aamulla mittari... raja 5.5 niin ei kai tuosta mitään insuliinihommaa kai tuu?? jos en heti syö aamiaistakaan niin ei nouse korkeelle, mut jos tolla paastolla syön heti niin sokrut 8.9 ja niillä main.. muuten päivällä tippuu reilusti alle viiden ku tulee touhuiltua aterioiden välissä kaikkee.

mulla taasen paastoarvot on nyt yllättäneet positiivisesti ja eilen oli 5,2 ja tänään 5,3. ei huono.
ti söin aika aikaisen iltapalan pelkkää pihviä ja hiukan salaattia; paastoaika yli 12h. eilen söin 21.30 aikaa grillattua kanaa, tomaattia, kurkkua ja manteleita; paastoaika vajaa 10h.
- ja muutenkin olen ollut tosi tiukasti VHH:lla ti ja ke eli hiilarit aikasta minimissä; sokruarvot alle 6 joka aterian jälkeen. tosin oon molempina päivinä yhden aterian jälkeen syönyt pienen tikkujäden makeannälkään. enkä tuosta päivittäisestä jäätelöstä luovu. :kieh: :saint:

Mulle soiteltiin tänään äippäpolilta, arvot kuulemma ok. Ja kun kerran osaan sanoa että mistä nousevat niin eivät huolestu. Painoarvioon pääsen joskus 38 viikolla, ku ennempää ei kuulemma tehdä mitään vaikka vauvan paino nousis. Kuulosti mun mielestä vähän oudolta. Soittavat nyt parin viikon päästä uudestaan. Niin ja jos arvot kovasti nousevat niin mun tarvii soitella sinnepäin ennen sitä.
Flunssa vaan vaivaa tällä hetkellä, joten se hieman häiritsee noita sokeriarvoja.

Maijamehi ja Toukka rv 33+4

Ilmeisesti ei, mut on sekin sit kiva jos vauva on silloin 38 viikolla niin suuri et tarttee sen takia mennä sektioon, jos ei muuten mahdu syntymään. En mä silti edes tiedä kuinka ison pystyisin ponnistamaan pihalle, esikoinen kun kuitenkin oli 3170g ja jotenkin toivon ettei tää olis paljoa isompi. No näillä mennään sit vaan eteenpäin=) Tarvii kysellä ens maanantaina neuvolassa et mitä mieltä neuvolatäti on vauvan koosta, tosin ei tää varmaan oo mitään mieltä, kun ei oo kerran se mikä siellä yleensä on.

:wave:

laiskana kopioin tekstin toisesta pinosta... :ashamed:
äitiyspolilla käyty ja melkoisesti uutta tulikin sitten kertaheitolla... lapsivesipunktioon varattiin aika ens viikon keskiviikolle, sillä selvitetään vauvan keuhkojen valmius. jos olo muuttuu kovasti tässä ennen sitä, voipi olla että synnytys käynnistetään jo silloin!!! :eek: ja sitten riippuen punktion tuloksista, voi ollä että käynnistetään heti juhannuksen jälkeen... eli saattaa hyvinkin olla, että meille tulee vauva vielä kesäkuun puolella!!!! :heart: :D alkoi vähän mietityttämään ja jännittämään... tähän asti on ollut tylsää oleskella vaan kotona ja yhtäkkiä tuntui siltä, että kiirehän tässä tulee, viimeiset viikot vietiin pois! hah, mikä kiire, mihin??? :LOL: mutta joo, paljon ajatuksia pyörii päässä...

teki samalla synnytystapa-arvion, vaikka sitä ei oltu tälle päivälle suunniteltu. mutta hyvin mahtuisi isompikin tulemaan, ainakin tämän lääkärin mukaan. :)

maijamehi kuulostaa kyllä aika oudolta tuo sun saama kohtelu ja vastaukset!!! jos nyt vaikka vertaan omaan kokemukseen, ja mähän siis ravaan tuolla kontrolleissa nyt n. viikon välein. ja kyllä tämän päivän käynnin perusteella ne tekevät asialle kyllä jotain jo ennen 38 viikkoa. mutta mullahan on insut käytössä, onko sulla? sekin saattaa jossain vaikuttaa asiaan... mutta aika hurjaa kuitenkin ettei mitään tee ennen sitä! :eek:

mulla itellä sokerit ollu nyt tosi hyvät ja insuliinit pelaa, joten en tiedä mistä toi vauva tota painoo ottaa, mutta nyt oon kyllä aika hyvillä mielin, kun tiedän että asian eteen tehdään jotain eikä anneta pikkuisen kasvaa ihan tolkuttomasti. erikoislääkäri (jolle tää mun lekuri soitti) ihmetteli että insuliinit aloitettiin vasta niin myöhään... :ashamed: se johtui siitä että mun sokereissa ei ollut mitään vikaa ennen insujakaan, eli sain ruokavaliolla pidettyä arvot hyvinä, mutta vauva kun kasvoi siitä huolimatta, aloitettiin insuliini. mut ilmeisesti liian myöhään... :(

noh, nyt taas odotellaan ens keskiviikkoon!!!

35+4 :heart: :heart: :heart:

(onko kenellekään tehty tuota punktiota, kokemuksia?????)

Ei täälläkää oo painoarviota vasta ku sillon rv 38+, ja viimesitä lääkäri-neuvolaakaan ei oo ku on kuulemma vaan ensi synnyttäjille :/

Mä jo ootin, että se olis tullu tässä kuukauden päästä, nii olis jotaki arvioo saanu, ku esikoiselta sain arvion siellä.

bambinalle tsemppiä :D :flower:

vauvis ja allu 30+3

tuntuu se kohtelu olevan erilaista ihan riippuen siitä missäpäin satut asumaan. Mullahan tosiaan ne paastot kokoajan koholla mutta eipä ne tunnu lääkäreitä häirittevän vaikka itse jo melkein kerjää sitä pitkävaikutteista insuliiniä. :headwall:
Varmaan ne ajattelee että tuon pitää olla pikkasen kipeä päästä kun haluaa itteä piikittää ;) :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja Maijamehi:
Ilmeisesti ei, mut on sekin sit kiva jos vauva on silloin 38 viikolla niin suuri et tarttee sen takia mennä sektioon, jos ei muuten mahdu syntymään. En mä silti edes tiedä kuinka ison pystyisin ponnistamaan pihalle, esikoinen kun kuitenkin oli 3170g ja jotenkin toivon ettei tää olis paljoa isompi. No näillä mennään sit vaan eteenpäin=) Tarvii kysellä ens maanantaina neuvolassa et mitä mieltä neuvolatäti on vauvan koosta, tosin ei tää varmaan oo mitään mieltä, kun ei oo kerran se mikä siellä yleensä on.
No joo onhan se hyvä että etes jossain vaiheessa saa sen arvion vauvan painosta, ja lantion koosta :) Omalle kohalle vaan oisin toivonu useempaa ultraa ku viime raskaudessa oli kans rd ja poika oli iso kokonen syntyessään. Ittiä vaan huolettaa että jos tää tulokas onkin saman kokonen, ja ihan vaan vauvan takia. Mulla alakautta kuitenki mahtus vielä viis kilonenki tulemaan suht hyvin :whistle:
Olikos sulla muuten viime raskaudessa rd?

Mulla ainakin kysyttiin heti tänään et onko paastoarvot vai ruuan jälkeiset olleet koholla. Ilmeisesti jos olisivat paastot olleet koholla, niin olisivat ottaneet käymään sinne äippäpolille ja tod.näk. silloin olis se pitkävaikutteinen otettu käyttöön.

Ruokavaliollahan mä näitä sokereita pidän kurissa, mut silti kans olen sitä mieltä et kiva sitten huomata 38 viikolla et olis pitänyt jo aiemmin tulla käymään. Mut silloinhan on myöhäistä jo jos toinen onkin kovin iso. Tämä siis on satks, mihin meen synnyttämään. eipä mulla siitä sinäänsä valittamista oo ollu.

Neukussa käyty ja kaikki vaikutti hyvältä, nyt oli eri terkka ku yleensä ja siltä sain paljon parempia vastauksia ku omalta... Eli kuten täällä jo sanottu ni niillä ennen ruokaa-arvoilla ei niin väliä ku eivät kuitenkaan hirmu paljon yli rajan ole... ja tämä ehdotti sitten, että mittaisin joku 4-6krt/päivä useempana kertana viikossa..eli vaikka 2xvko 4xpvä, saas nähdä mitä se "oma terkka" sitten siihen sanoo..sf mitta oli 2 viikossa kasvanut 2cm ollen nyt 33cm, mut sano ettei siihen hirveesti mitään sano ku kumminkin eri mittaaja ku viimeeksi...ja painoa viime neukusta oli tullut +634g/vko

Että näillä sitä sitten mennään...

maijamehi miekii pelkään sitä, että tää muksu on sillon arviossa jo niin iso, että sen takia joudutaan sektioon, mut viisaammat ovat olleet sitä mieltä, että aikasemmin ei sitä tarttee ni minkäs teet.. Toivotaan että siulakii vaan kaikki oli sitten hyvin :hug:

:wave:

bambinalle tsemppi punktioon
Tulethan kertomaan meille tänne miten meni. Itse saatan myös joutua/päästä siihen, joten kokemukset ovat tervetulleita!
Haluaisitko paljastaa vauvan painoarvion? Olisin kiinnostunut kuulemaan, että missä vaiheessa alkavat toimimaan tuolla meidän sairaalassa.

painoarvioista
Nehän valitettavasti saattavat heitellä ja riippua ultraajasta. Varsinkin isoilla vauvoilla heittelee enemmän kuin pienillä vauvoilla.

Meillä viisi vuotta sitten oli kaksi päivää ennen synnytystä painoarvio 4500g ja jatkettin vaan raskautta ja odottamista "koska on ihan normaalin kokoinen.." Poikamme painoi 5160g rv 41+3.

Bubbeli 22+0

bubbeli Ilmeisesti tuokin on lääkäristä kiinni :/ Jouduin ite käymään äitipolilla viime raskaudessa kohonneen verenpaineen takia, ja samalla vauva sitten ultrattiin. Painoarvio oli sillon 4.2kg ja lääkäri oli sitä mieltä että turha antaa vauvan enään kasvaa ja jäin suoraan osastolle käynnistykseen. Poika synty sitten seuraavana päivänä 40+3 viikolla, ja paino 4.4kg.

Söin eilen iltapalan jälkeen jätskiä semmosen 10 ruokalusikkaa, ja eipä sokerit ollu ku 5.3. Nyt sitten polttelee se jäätelö tuolla pakkasessa :whistle:

Yhteistyössä