Raskauspahoinvointiin lääkettä???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Yritin ostaa apteekista jotain inkivääri valmistetta, mutta sitä ei kuulema ole enää saatavilla.. Kertokaas nyt miten mä selviän? Mikä vois ennaltaehkäistä myös pahoinvointia ja holtitonta oksentelua, 8-16 olisi selvittävä kasassa...

Niin ja syömiset ym. tiedän et pitäis syödä vähän ja usein jne jne... nyt kaipaan jotain isompaa apua...

Harmi kun näin iloiseen asiaan liittyy myös näin kamalaa...

täällä yksi jolla kesti 12 viikkoa oksentelua, mulla auttoi vihreiden omenien sekä appelsiinien popsiminen pitkin päivää...vähän, kyllä se etova olo oli silti mut vähän auttoi ja muista juoda paljon

Valitettavasti mun on hieman latistettava. Mulla ei ole missään raskaudessa toimineet nämä pahoinvointiin tarkoitetut lääkkeet :( Joka kerta olen ollut todella kipeä viikot 5-18 eikä siinä ole auttanut mikään muu kuin vain aika. Joka kerta olen kuitenkin kokeillut toiveikkaana ;)

näin viimeksi apteekissa sellaisen rannekkeen, mitä mainostettiin matkapahoinvointiin, mutta siinä paketissa luki pienellä myös morning sickness. Päättelin, että sitä voisi siis käyttää raskaanakin :) Huomasin sen vaan liian myöhään, mulla alkaa pahoinvointi olla jo ohi (rv26 menossa), niin en tutkinut tarkemmin.

Mulla ei tuu muuta mieleen kun se vippaskonsti, että aamulla heti ekaks ENNEN kuin nouset sängystä ees ylös pistät suuhus jotakin, vaikka vettä ja keksiä. Eli varaat ne siihen yöpöydälle tai joku tuo sulle. En tiiä auttaako, oon vain lukenut et joillain auttais.

Ja jos ei auta ni saikkua saa varmaan ton vuoksi vähän kerrassaan. Jos jatkuu vielä isommilla viikoilla ni tohon on kai jotain lääkettä olemassa... varma en oo. Kummitäti oksensi koko raskauden ajan.

En osaa valitettavasti vinkkejä antaa, mutta neuvolassa nimenomaan varoiteltiin käyttämästä luontaistuotekauppojen tuotteita. Eivät ole tutkittuja, ei tiedä, onko niistä haittaa sikiölle. Homeopaattisia saa joistakin apteekeistakin. Varmaan osaisivat paremmin sanoa, onko varmasti turvallista.

Mulle määrättiin jossain vaiheessa ihan tavallisia matkapahoinvointilääkkeitä raskauspahoinvointiin. Kyllä ne ainakin siinä mielessä auttoivat, että nukuin suurimman osan päivästä (ja nukkuessani mä en sentään oksentanut). Mutta kun niistä tosiaan tuli vain tokkurainen ja väsynyt olo, lopetin niiden käytön parin viikon jälkeen.

B6 vitamiini (Heksavit) muistaakseni saattaisi auttaa. Mutta siitä se miedompi vahvuus. Tarkista asia kuitenkin neuvolasta ennen kuin menet popsimaan tabletteja! Voin muistaa väärin ja aika ajoin suositukset muuttuvat ja tulee uutta tietoa.

Minäkin olen kokeillut b6 vitamiinit, pienet ruokamäärät, raikkaat syötävät, syönnit aamulla ennen sängystä nousua, mutta minulla ei ne auta. Vain aika auttaa, pahoinvointia ollut aina vkot 5-16 tai 5-20.

Mutta hyvä keino, millä päivän saa käyntiin ja pystyy vähän syömään jotakin (esim. weetabixiä tms.) on, että herättyä juo pari lasia vettä ja oksentaa ne pois. Siis oksentaa veet pois, ihan mahanesteille asti. Tämän jälkeen olo paranee (ainakin minulla) niin paljon, että pystyy jotakin syömään ja saa jonkinlaisen alun päivälle. Sitten pitää vain muistaa syödä "koko ajan", vaikka kuinka tekisi pahaa ja olisi oksennettava kaikki saman tien pois.

Yhteistyössä