raskausoireketju(mahd.)

  • Viestiketjun aloittaja kuumeilija
  • Ensimmäinen viesti
-todella kipeät ja turvonneet rinnat
-lämmöt kohollaan(aamuisin 36.3,paivällä 36,8 norm.alle 36)
-runsas valkovuoto
-finnejä eri paikoissa kun ennen
-etovaa oloa
-kylmä
-nenä tukkoisuutta
-alaselkä/vatsa kipua, jomotusta
-alavatsan repimiskipuja kun nousee/yskii/aivastaa
-vatsa turvoksissa
-väsyttää
- kp33 tuli ruskeaa vuotoa(tod.vähän)

raskaustestejä olen tehnyt kp30 ja kp 35 jolloin ei tullut edes haamua. kp 41 tuli haamu ja kp43 vahvempi plussa!!!!
 
Tämän hetkinen tilanteeni. Kp31/28-31 Ovislimat bongattu kp 18

Tässä oireeni jotka poikkeavat menkkaoireista

*Mahassa on ollut menkkamaista kipua viimeiset viisi päivää (yleensä alkaa päivä ennen kuukautisia)

*Lämmöt ovat koholla 37,5 (yleensä putoaa ennen menkkoja)

*Iltaisin on ollut lievästi huono olo tai paremmin sanottuna pala kurkussa (voi olla kuvittelua)

*viimeiset kaksi päivää on yököttänyt kun olen pessyt hampaita (hmm.. tätä ei yleensä tapahdu)

*janottanut hieman normaalia enemmän (voi olla sattumaa)

*TUOREIN OIRE; huomasin tänään aamulla että ikeneni ovat selvästi turvoksissa ja arat kun pesin hampaita (??????????????)


Mieli teksisi testata, mutta en kun en halua pettyä. Odotan ainakin viikon vielä. Jospa ne oireetkin vielä voimistuisivat. ;)
 
On päässyt tippumaan kauas.
Mites te joilla on ollut ja on testin teko lähellä,ite olen tehnyt negoja kaksi kappaletta,mutta silti toivo on yllä kun ei vaan menkkoja kuulu,
lämmöt on korkealla ja kohdun nipukka tosi ylhäällä mut eipä juuri muuta,vähä ehkä mahaa ja tissejä juilii.
Kierrosta ei ole tieto muuta kuin odotin tätiä jo viimme viikolla,ja nyt odotan tällä viikolla?????
 
Uskomaton yllätys oli eilinen plussa testissä. Tässä omia oireitani ennen plussaa, jos niistä vaikka olisi jollekin apua:

- muutama päivä ovulaation jälkeen vatsaa poltti rajusti muutaman hetken ja tuli pienen pieni tippa verta valkovuoden seassa

- rinnat turposi ja ne tuntuivat painavilta, tämän todella huomasi, ei tarvinnut arvailla (hyppiessä rintoihin myös sattui)

- noin viikko ovulaatiosta huimasi kaupungilla ja oli pakko mennä äkkiä istumaan (minua ei yleensä huimaa)

- suussa sellainen jännä makeahko maku, melkein kuin flunssassa

- tämä tuskin oli oire, mutta nauratti: mieheni ruokahalu kasvoi järjettömästi, hän vain söi ja söi ja söi, aina nälissään

Plussaonnea kaikille!
 
Nyt on siis menossa kp34/28-31. Lämmöt ovat edelleen korkealla ja muutenkin oireet kummittelevat. Huomasin äsken vessassa käydessäni että valkovuotoni on aavistuksen rusehtavaa. Tätä ei olisi muuten huomannut ellei paperia olisi tutkinut tarkkaa. Housuissa ei näy mitään. En uskalla tehdä testiä vieläkään. :/
 
Heips!!
mulla pitäis menkkojen alkaa 9päivän päästä (toivottavasti ei) :whistle: kierto aina ollu säännöllinen 28pvä, ovulaation tunnistan kun se aina ollu kivulias...
Mutta nyt tullut oviksen jälkeen "oireita"
- vatsa todella turvonnut
- jatkuva jano
- janoa seuraa vessahätä :)
- mielialavaihtelut (todella selkeet)
- alavatsa ja alaselkä on kipee, vähän niinku menkkojen alkaessa...
kaikki nää oireet tuli pari päivää oviksen jälkeen :\|
En oikein tiedä uskaltaisko tässä nyt alkaa juhlia, mut ei nää kyllä normaalia ole :LOL:
 
en tiiä mihin ketjuun kirjottais joten kait tää on oikea paikka.
Asia on niin että viime menkoista asti on ollut hirveä vauvakuume. Ja tieto lisää tuskaa koska mitä enemmän luen sitä enemmän oireita kuvittelen itselleni. Järki sanoo että olen ihan tyhmä mutta salaa sitä toivoo kuitenkin.

Kaikkein idioottimaisin juttu tässä on se että mulla on käytössä kuparikierukka ja kiertopäiviäkin vasta menossa 21. Yritän järkevästi selittää itselleni mistä kaikesta muusta oireet voi johtua etten stressais tän asian kanssa koko ajan (mikä on tosi rasittavaa, alan tulla hulluks) mutta silti....

Ainut oire jota en voi muulla selittää on sillon tällön iskevä kuvotuksen tunne. Mahakivut, väsymys, palelu yms. voi johtua niin monesta muustakin asiasta kuin raskaudesta kuten tulevasta flunsassta, työstressistä jne.

*huokaus*

kysyn ehkä väärältä porukalta mutta miten tän asian sais pois mielestä? Miten saisin itseni uskomaan etten ole raskaana? Mitkään järkiperustelut ei näköjään riitä. Ehkä asia sitten menee kaaliin kun menkat alkaa.

*huokaus*

ja silti sitä osittain toivois...
 
heips haahuilia =)
mulla ollu sama tilanne aiemmin joten ajattelin kertoa oman jutun...
mun kuumeeseen sain helpotuksen kun jätin ehkäisyn pois ja 2kk sen jälkeen tulin raskaaksi :heart: nyt tyttö jo 1v8kk ja toista yritetään =)
oikein paljon haleja sulle :hug:
 
pöljä
Siis hormonikierukan poistosta on 9 päivää aikaa, ja olen muka jo raskaana. Tietysti vauvakuume on niin kova, että kuvittelin kierukankin aikaan olevani raskaana varmaan kolme kertaa, joten noita negatiivisia testejä on tullut tehtyä.

Ja oireet:
-väsymys (vois vaan nukkua)
-valkovuotoa tulee "loronaan"
-itkuherkkyys (on kyllä välillä muutenkin)
- ei tee mieli kahvia ( yleensä juon 4-5 kuppia päivässä)
-tekee mieli kaikkea raikasta, kuten hedelmiä. Janottaa.
- noin viikko sitten tuntui vihlontaa alavatsassa

Mutta tulis nyt edes menkat niin vois sen jälkeen olla paremmin kärryillä kierrosta. Nyt kun ei oo menkkoja ollu pariin vuoteen niin ei tiedä edes missä vaiheessa kiertoa oon. Ja millon sitä ees kannattaa testailla, jos ei menkatkaan tuu vielä pitkään aikaan?
 
toinen samanlainen
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.10.2006 klo 12:22 haahuilija kirjoitti:
en tiiä mihin ketjuun kirjottais joten kait tää on oikea paikka.
Asia on niin että viime menkoista asti on ollut hirveä vauvakuume. Ja tieto lisää tuskaa koska mitä enemmän luen sitä enemmän oireita kuvittelen itselleni. Järki sanoo että olen ihan tyhmä mutta salaa sitä toivoo kuitenkin.

Kaikkein idioottimaisin juttu tässä on se että mulla on käytössä kuparikierukka ja kiertopäiviäkin vasta menossa 21. Yritän järkevästi selittää itselleni mistä kaikesta muusta oireet voi johtua etten stressais tän asian kanssa koko ajan (mikä on tosi rasittavaa, alan tulla hulluks) mutta silti....

Ainut oire jota en voi muulla selittää on sillon tällön iskevä kuvotuksen tunne. Mahakivut, väsymys, palelu yms. voi johtua niin monesta muustakin asiasta kuin raskaudesta kuten tulevasta flunsassta, työstressistä jne.

*huokaus*

kysyn ehkä väärältä porukalta mutta miten tän asian sais pois mielestä? Miten saisin itseni uskomaan etten ole raskaana? Mitkään järkiperustelut ei näköjään riitä. Ehkä asia sitten menee kaaliin kun menkat alkaa.

*huokaus*

ja silti sitä osittain toivois...
Olisin voinut kirjoittaa taman viestin... :LOL:

Taysin samanlainen jaarapaa haaveilija. Ainoa etta olen tehnyt tuota jo monenmonta kiertoa - joka kuukausi. Ja kierukka on...

Kai se joskus helpottaa!! =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.10.2006 klo 22:04 nita kirjoitti:
Heips!!
mulla pitäis menkkojen alkaa 9päivän päästä (toivottavasti ei) :whistle: kierto aina ollu säännöllinen 28pvä, ovulaation tunnistan kun se aina ollu kivulias...
Mutta nyt tullut oviksen jälkeen "oireita"
- vatsa todella turvonnut
- jatkuva jano
- janoa seuraa vessahätä :)
- mielialavaihtelut (todella selkeet)
- alavatsa ja alaselkä on kipee, vähän niinku menkkojen alkaessa...
kaikki nää oireet tuli pari päivää oviksen jälkeen :\|
En oikein tiedä uskaltaisko tässä nyt alkaa juhlia, mut ei nää kyllä normaalia ole :LOL:
Tätä lähdin tästä ketjusta hakemaankin, eli että onko jollakin muullakin ovulaatio ihan selvä tapaus, eli se on kivulias kuten minulla! =) Nyt mulla on kp 15 ja ovulaatio oli satavarmana kp 13. Voiko jossain vielä mennä pieleen jos ovulaatio on noin hyvin bongattu ja "pullat on pistetty uuniin", voiko olla että munasolu ei välttämättä silti hedelmöity vaikka olen selvästi ovuloinut??? *kysyy tyhmänä* :ashamed:

Jos oireita lähtee miettimään, niin
* lievää väsymystä
* postimerkin maku suussa?!?!
* kauhee jano koko ajan, mitä normaalisti ei oo ja nyt oikeen suuta kuivaa
* vessassa saa rampata tuon tuostaki
* maha jotenki turvonneen olonen ja iso, vaikka tässä syksyn mittaan olen iloinnut siitäkin että salilla/jumpassa käytyäni olen saanut vatsaa kiinteämmäksi!!!

Että tämmössii oireita, ilomielin tulen kertomaan kuinka tässä käy, ens viikolla pitäs menkat alkaa, jota en toivois kyllä olleskaan. B)
 
hei! miten on itsekullekkin käynyt?
oletteko raskaana?
minulla kp18 menossa
-ja nyt tänään oli aivan kuin mahapöpö oisi ollut tulossa.
-hajuaisti toimii
-mahaa nippaillut
-väsymys ja vilutus
voihan tosin olla että mulla vilkas mielikuvitus :hug: :hug:
 
Hello hello!!!
Onpa mukava ketju.

Mulla on tänään kp 30/28-29. Testasin aamulla acon testillä ja negaa näytti. Oireita silti roppa kaupalla, mutta taitaa siis olla vain jotain mega kuukautis oireita.....

- Lämpöilyä 36.9-37,4 ja nenä vuotaa, nyt 37,1
- Vatsan nippailuja ja välillä oikein repivää, vihlovaa kipua. Nyt ei tunnu mitään
- Alaselkäsärkyä kp 26
- Päänsärkyä kp 28-29 :headwall:
- Rinnat tuntuvat painavilta ja nännien ympärille on tullut valkoisia pieniä näppyjä, huomasin eilen :ashamed:
- ja uusin on juuri alkanut oksetus olo, yöks

Helkkarin testi vaan kun näytti negaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 
Voisiko olla
Loistava ketju :)

Bongasin ovulaation hieman ajoissa, n. kp 11/35. Nyt tuosta on viikko (dpo 7), ja olen oireillut pari päivää seuraavasti:

- Menkkamaisia kipuja sekä alavatsalla että alaselässä
- Tuhruvuotoa (ensimmäisestä oli paljonkin)
- Näläntunne koko ajan
- Flunssaa (on varmaan muutenkin)

Nyt pitää jännittää vielä ainakin viikko, ennenkuin testaa. Ehkä kauemminkin
:p
 
tämmöisiä
empä tiedä mutta koko naama kukkii. ja sunnuntaina pitäis alkaa menkat. rinnat tuntuu hieman raskailta. ja eilen oli hieman pahaa oloa. vuoroin kylmä sekä hiki. jännättä tuo naaman kukinta kun finnejä ei yleensä ole naamassa.
 

Yhteistyössä