raskausoireketju(mahd.)

  • Viestiketjun aloittaja kuumeilija
  • Ensimmäinen viesti
nasu, ei se vauvamaha ihan vielä kyllä varmaankaan kovana tuntuisi. ja mulla ainakin esikosta se masu tosiaan alotti kasvamisen tuola alhaalta päin, ylhäältä vatsa pullistui vasta loppuraskaudessa.

siskolla on tuntunut maha olevan kivikova aina välillä ja tutkimuksissa sitten selvisikin vilja-allergia.
 
eli yhteenvetona näihin kaikkiin oireisiin _voisi_ olla, että kuvittelen selkäkipupistelyt,alavatsan nipistelyt, rintojen arkuuden ja niiden painon tunteen. Lisääntyneen virtsaamisen tarpeen ja valkovuodon. Menkat muuten vaan heittänee häränpyllyä ja sitten on ilmaa mahassa tai joku allergia, joka pömpöttää vatsan.
Kuulostaa loogiselta.
 
tuota
nasulle,

voi kuule, monesti minäkin kuvittelin olevani raskaana juurikin noilla oireilla. eikä kuukautisia näkynyt ennenkuin kävin lääkärillä joka määräsi terolut-kuurin (raskaana en siis ollut).

oma pääkoppa ihan oikeasti VOI kehitellä oireita jos on toivetta raskaudesta. tai suuri osa oireista voi kertoa myös muusta, esim keliakiasta. tai hormonit heittelee miten sattuu senkin takia että kovasti toivot raskautta.

kävisit lääkärillä jos asia vaivaa. jos kuukautiset ovat 2 viikkoa myöhässä eikä testissä näy, tuskin olet raskaana.

ja ihan turhaan täällä muille kiukuttelet, syyttömiä he ovat sinun negatiivisiin raskaustesteihin tai niihin oireisiin joita tunnet.
 
Haluaisin
Yksi taas kaipailee apua...Pillerit olen lopettanut marraskuussa, 7 vuoden syönnin jälkeen. Vauvatilaus lähti tammikuun loppupuolella. Kierto on ollut 24-27 pv, yksi 30 päivänkin kierto välissä oli (joulu-tammikuu). Nyt tän kierron aikana tuli varsinaisten menkkojen aikaan limaista jojomaista kirkasta hajutonta väritöntä (tulikohan nyt varmasti tarkka kuvaus ) vuotoa. Nyt viime kk:sta on 37 päivää, siis 37!! Tein viimeksi eilen testin, mutta siinä se yksinäinen viiva taas törrötti...Vaivoja on: väsymystä, tunteiden ailahteluja, närästystä, kuvotus-kohtauksia päivän mittaan ja alavatsakipuja ja painontunnetta jo about 4 päivän ajan (siis vähintään, olen menny jo vähän sekaisin...). Normaalisti ennen kuukautisia mulla ei tällaisia oireita ole...vatsakipukin alkaa vasta aina yhtaikaa vuodon kanssa...Kyllästyttää..Onko siis mahdollista että haikara olisi viimein meilläkin vieraillut, mutta pitää nyt vain hullua jännityksessä?! Lauantaina ajattelin vielä kerran testata ja sitten menetän jo toivoni...
 
Mitä tää on?

Mul on rinnat ihan kauheen kipeet. Ei oo ikinä aikaisemmin ollet tälläiset.. Ei menkkojen edelläkään. Haittaavat jo nukkumistakin kun ovat niin arat. Tyyny on enemmän kuin tarpeeseen.

Miehen mielestä ovat kasvaneet parissa päivässä.. Olen kyllä itsekin samaa mieltä. Liivit käyvät ahtaaksi. Kp 31/21-46.

Yritystä takana 10 kk. Jos ei tätiä kuulu vappuun mennessä, testaan.
 
Joo, mullakin on toivetta mielessä. Syksyllä kävi niin, että oli nää ihan samat oireet: Rinnat arat ja huono olo ja väsymys..testasin ja plussaa näytti. Mutta siitä n. viikko niin oireet loppuivat kuin seinään ja testasin uudelleen niin negaa tuli.
Nyt oireet on taas ja en uskalla edes testata. Toisaalta menkat oli ihan normaalin oloiset kaks viikkoa sitten ja mun laskujen mukaan ovulaatio ois pitäny olla just ennen menkkojen alkua?? Miten se nyt muka olis mahdollista? Nyt just tuntuu että kuvittelen koska niin kovin toivon.
Plääh..
 
neitonen
Heips!

Mulla on oireina:

-Rintojen arkuus
-Jatkuva pissihätä
-Nipistelyt alavatsalla
-Väsymys

Nyt on kp32/28-30 ja testi näyttää negaa eikä menkkoja kuulu? :headwall:

Menkat eivät ole koskaan ennen olleet myöhässä, joten ota tästä nyt sitten selvää... Olen ihan hermona!

Ketään muita vastaavassa tilanteessa?
 
Minulla viime kierrossa ei kuulunut menkkoja ja oli kaikki mahdolliset oireet (väsymys, pahoinvointi, kipeät rinnat jne.) Tein testin kun menkat oli viikon myöhässä. Nega tuli ja heti perään alkoi menkat :( tais olla poissa psyykkisistä syistä, vaikka en omasta mielestäni stressannu ollenkaan.

Nyt uusi kierto (18/22-24) ja taas toivotaan, että tärppäis. Rinnat arat ja vatsa turvoksissa. Alta viikko sitten oli aikamoista vihlontaa alavatsassa, nyt hieman rauhoittunut.
Ei kuitenkaan kummempia oireita, joten jännä nähdä onko tärpänny.
 
Mulla ennen plussatestiä oli aika selkeät oireet. Sillä uskaltauduinkin testaamaan jo muutamia päiviä ennen kuin menkkojen edes piti alkaa ja plussaahan se näytti.

Oireina oli jokapäiväinen päänsärky, paleleminen, väsymys, rintojen turpoaminen ja jomottaminen, pieni lämmönnousu, etominen, voimakkaammat menkkamaiset kivut, jotka alkoi jo varmaan viikkoa ennen menkkojen odotettua alkamispäivää. Yleensä menkkakivut tulee mulle vasta toisena vuotopäivänä.

Nyt menossa rv 11
 
Miisa81
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.04.2007 klo 10:22 Miisa kirjoitti:
Voi vitsit, tehostunut hajuaistikinko voi olla merkki raskaudesta? Sithän näitä on jo vino pino:

-se hajuaisti... varsinkin tupakka, virtsa ja pesuaineet käy nenään
-pahoinvointia pari viikkoa
-alavatsassa tuntuu hassu vesi-ilmapallon kaltainen
-alavatsaa ja häpyä viiltelee
-huimausta
-himo terveelliseen ruokaan
-vatsa toimii-ei toimi-toimii-ei toimi...
-"yhden päivän menkat"
Yllä mainittujen lisäksi nyt on jo turvonneet rinnat (aina olen ollut A-kuppilaisia, nyt beetkään ei tahdo mahtua päälle...) ja pelottavat mielialan vaihtelut. Ruoat etoo. Pahoinvointi on kovaa, ei vain jostain syystä tule ylös asti. N. 1 dl siideriä sai ihan kamalan olon... Ja testi vaan näyttää negaa. Uskoin tuota testiä ja siksi kuvittelin voivani juoda tuota siideriä.

Ei tästä ota tolkkua. Edelliset kunnon menkat oli maaliskuun alussa.

Onko edes mahdollista että nämä oireet olisi raskauden aiheuttamia, varsinkin kun testi näyttää negaa? Eikös oireet nimenomaan johdu sen hormonin erittymisestä mitä testikin mittaa? TT-lääkärikin on ihan ymmällään ja omien etsintöjen perusteella vain raskaus sopisi kaikkiin oireisiin. Kovasti yritin itsestäni hepatiittin oireitakin etsiä... :kieh: Jo kertaalleen leikattuun endometrioosiinkaan nämä kaikki oireet eivät sovi.

En niin fanaattisesti toivo lasta, että tämä olisi psyykkisistä syistä johtuvaa (tai sit alitajunta tahtoo, enkä minä sitä vain ymmärrä).

Tosi sekavaa tekstiä, mutta olisin hurjan kiitollinen jos joku osaisi kommentoida tilannetta.
 
cecci
täällä kylmänväreitä ja kuumia aaltoja ja ihan ihmeellisiä unia =)

alabselkää poltteli aina oviksesta asti...

ja kp 27 /24-36 sitten testasin haamuviivan sekä mammaksin, että aconin kasettitestillä =)

nyt vaan toivotaan et kaikki menee hyvin ja täti pysyy kaukana. tänään siis kp 28
 
Miisa81
Päivitän hieman, jos joku painii samanlaisen ongelman kimpussa.

Olen käynyt nyt pariin päivään muutaman kerran työterveysasemalla. Siellä sekä lääkäri että hoitaja ovat olleet lähes varmoja että olisin raskaana. Raskaustesti näytti kuitenkin (taas) negatiivista. Verta saatiin koeputkiin 9:nnellä yrittämällä, huomenna saan tuloksia niistä.

Nyt siis näyttää siltä etten olisi raskaana vaikka kaikki oireet siihen viittaa.

Tämä asia ei oikeastaan enää tänne kuulu, mutta haluan "varoittaa" kuumeilevia siitä, että raskauden oireet eivät välttämättä tarkoita raskautta. Ilmoittelen edelleen kun taudinkuva selviää.

Plussaonnea kaikille jännääjille!

-Miisa
 
Piti kirjoittaa yhdestä `oireesta`. Olin neuvolassa tarkistuttamassa muutama vuosi sitten paikkojani, kun oli jotain häikkää. Hän kehotti mua tekemään rskaustestin koska kuulemma ulkoynnyttimeni oli miltei sinertävät, eli sellaisen merkki kuulemma vo kieliä raskaudesta. No hainpa testin mutten raskaana ollut. Tosin ajatus jäi nakertamaan kun toisenkin kerran kuulin saman version. Mutta tulin kyllä pari vuotta tapauksen jälkeen vielä raskaaksi vaikka aattelin lapsiluvun olevan jo täynnä.
 
Kiva lukea ja toivoa (koska mahd. on n.1% luokkaa).

Eli rengas jätetty pois 11/06, sitten todella pitkät kaksi kiertoa. Nyt terolutit apuna. Ovistestille viime viikolla testailin, eikä ovista tapahtunut. Tämä viikko vielä teroja syötävä ja siten vuodon pitäisi alkaa joskus 11pv aikoihin.

Mutta niihin oireisiin =) Eli eilen alkoi aivan kamala paleltaminen ja flunssaisuus. Siis ollut kaksi päivää Todella huono olo. Ei ruoka maistu, pissittää koko ajan. Pieniä nippailuja alavatsalla ja olen viikon ajan ollut todella itkuherkkä ja väsynyt. Mutta kuten sanottu, mahdollisuus on erittäin minimaalinen, että voisin olla raskaana, koska ovulaatiota ei testien mukaan tapahtunut. Nyt siis kp 19/29, 51-86. Eli terojen avulla kierto pitäisi olla n.29 päivää, kun sitä ennen oli 51-86 pv.

Ja ei näin aikaisessa vaiheessa edes oireiden pitäisi olla mahdollisia? Molemmissa kierroissa oli olevinaan selvät oireet, mutta nyt on aivan eri olo.. Huoh..

:snotty:
 
pallero81
mulla kävi näin:
ovulaatio --> viikko vihlontaa alavatsalla mol.puolilla ja keskellä
6vrk ovulaatiosta kiinnittymisvuoto ja hikeä pukkasi,selkä kipeä
menkkakivut alkoi kiinnittymisen aikaan--> jatkuivat reilu kaksi viikkoa
kiinnittymisen aikaan yöllä mahassa kramppi
valkovuoto lisääntyi
kiukkukohtauksia normia enemmän, jopa tuntemattomia kohtaan(en tietenkään näyttänyt)
tissit kipeät--> jatkunut tähän päivään asti
lämmöt koholla kokoajan ja paleltaa
menkkakivut on mutta menkkoja ei kuulu
painon tunne keskellä alamahalla
niinpä plussasin ja armoton väsymys alkoi.
nyt rvk 5+0 ja toivotaan että kaikki menee hyvin! :)
 
Taidan tulla tänne, kun hävettää jo tuol omassa ketjussa marista :whistle: :ashamed: .
Mulla nyt dpo14 ja menkkojen ois pitäny tänään alkaa, mut ei ole. Ovis oli tässä kierrossa myöhemmin, kun normaalisti.

Oireita:
- tissit kipeet, normalikierros koko rinta, nyt lähinnä nännit/käret ja välillä siis KIPUA

- lämmöt nous heti oviksen jälkeen ja ovat todella koholla, reippaasti yli 37C, normaali lämpö 35.5C

-> jotenka siis palelu on jo ihan sairasta. Aamulla pakkaan päälleni villasukista lähtien, palelen: yöllä, aamulla, päivällä, illalla, siällä, ulkona!

-> iho kuuma (tietty) ja helottaa

- pari päivää sit, n. dpo 10 alko alaselkäkipu, välillä tosi raju. Normaalikierrossa koskee just ennen menkkoja, mut ei näin pahoin. Tämä muistuttaa samaa kipua, joka mul oli kemiallisessa vähä aikaa sit

- sivuille, munasarjoihin kai, nipistelee vähän ovismaisesti, mut ei menkkamaisesti

- väsyttää,mut jaksan kyl kipeestä olosta huolimatta tehdä asioita ja ulkoilla normaalisti. Siis olo on kun flunssan tmv aikana, paitsi ei räkä vuoda, kurkku karhee

- eile otin parit ciiderit, maistu siltä, ku ois copparbergiin pantu kossua

Sellasia..Tarttee nyt YRITTÄÄ malttaa oottaa loppuviikkoo ja testailla, kolmas ois kovasti toiveissa..Miehelle esikoinen, joten todella toiveissa on! Yk2 kyllä vasta..
 
Pistänpä omia tuntemuksia sekaan. Pari päivää olis tätylin tuloon, ehkä :D Flunssa alkas muutama päivä sitten. Lämmöt ollut oviksesta asti koholla. Oviksesta asti valkkarivuoto tosi runsasta. Tänään alkas ihan hillitön vatsanvääntö ja pahaa tekee, muttei oksennusta, vielä :$ . Vatsa löysällä. Väsyttää, väsyttää
 
Laitanpa minäkin tänne tuntemuksia, (jotka toivottavsti eivät kokonaan johdu Teroista, joita popsin parhaillaan).

Aamuisin ihan sikapahaolo , herään jo aamuyöstä ja torkun loppuyön, pissalla pitää käydä jatkuvaan, aamulämmöt todella korkeat ja masua nippailee völillä, mutta ei menkkamaisesti. Tänään siis kp 22/28, oviksesta 9 päivää. Esikoista odottaessani olo oli samanlainen ja JO tässä vaiheessa kiertoa, joten toiveet korkeaalla, yritystä about kolme vuotta :\|
 
Heippa!

Minäkin laittelen tänne oireitani, jotka tosin voi johtua ihan muustakin kuin raskaudesta. Mutta toivossa on hyvä elää :) Eli siis syön teroluteja epäsäännölliseen kiertoon, toinen kuuri loppusuoralla. Kp 26/29~.

- Rintoja pistelee, jomottaa. Ei mitään kunnon kipua kuitenkaan.
- Tuntuu, et rinnat ois kasvanu/turvonnu.
- Alavatsalla varsinkin oikealla ollut nippailuja ja paineen tuntua.
- Yhtenä päivänä alavatsalla oikein "kupli".
- Lämmöt n. 0.2-0.3 normaalia korkeemmalla, siis tosi vähän.
- Tänään ainakin poskia kuumottanu, nytkin B)
- Pissattanu ehkä PIKKUSEN enempi mitä yleensä.
- Oon kokoajan miehelle vihainen jostakin. Tänäänkin siitä, kun ei tullut koulusta aikaisemmin siivoomaan mun kanssa. Huh, huh ;)
- Silloin tällöin ollut lievää yökötystä.

Nuo ainakin on ollu. Toivottavasti eivät oo mitään kuvitelmaa, senkin osaan aika hyvin nimittäin ;) Katsotaan mitä tästä tulee...
 
haaveunta
ee, ihana ketju! Kun ei näitä oireita oikein viitti kavereillekaan puida... nyt kp 28/~30

- paineentunne vatsassa
- närästys
- tänään ollut vilu
- yöpissaaminen (kp26->)
- huono olo, jos ei syö
- nälkä, nälkä ja nälkä
- lämmöt 0,3 astetta koholla
- suu kuiva ja maistuu oudolle
- välillä menkkamaista juilintaa
- lämmön/poltteentunne alavatsalla

Voipi olla sitten kuviteltuja, mutta mutta senhän näkee sitten viikonloppuna, kun on testauksen aika :D


mulla ihan samat ja kiertokin just sama ja ylikin saman verran ;)
Lisänä viellä yökkäilyt, siis että oksennus nousee suuhun...

ja sitten et hieman oviksen jälkeen paripäivää tuli muutamia tippoja verta(tai lähinnä valkovuotoa mut ruskeeta)...

Mut viel ei innostuta, niin monesti olen saanut pettyä. Eli testaile en ennen kuin sitten kun seuraavien menkkojen kuuluisi alkaa...
 
PippurinenMamma
Katselin vuoden 2000 muistiinpanojani, niin siinä oli alussa oireena itkuisuus ja nyt muistankin, että itkin toosi helpolla jo rv4. asti ainakin.
Viikolla 7 olin todella väsy+huonovointinen.
Sitten toki ollut metallinmakua suussa...
Tässä jotakin..

Nyt mua väsyttää, mutta kait ovis juttuja vasta....kp18/32-33
 

Yhteistyössä