Raskausoireiden arvuuttelijat!

  • Viestiketjun aloittaja Arvuutteija =)
  • Ensimmäinen viesti
Neella
Hei emili,

niin tyhmältä kuin kuulostaa, niin rahaa raskaustestiin löytyy AINA jostakin. Lainaat kaveriltasi tai keräät kodin nurkista 5e kasaan. Aina voit sanoa äidillesi, että tarvitset välipalan huomenna kouluun mukaan ja pyydät 5e. Tai että tahdot käydä kaverisi kanssa kahvilla? Tai tarvitset sukkia, ja kävisit ostamassa? Rahaa järjestyy. Testi on oikeastaan ainut joka kertoo sen, onko vahinko tapahtunut.
 
Emili16
Neella: No kyllähän sitä rahaa saattais se 5e äitiltä saadakkin, mutta haluaisin ostaa kunnon testin ihan apteekista enkä mitään halpoja rfsu:n testejä joista ei ikinä tiiä näyttääkö ne oikein vai ei, ja joutuu taas ostamaan niiden jälkeen uuden kuitenkin jos tarvii...Ja kyllä mua pelottaa se tehdäkkin enkä ole varma haluunko tehdä vai en, koska en tiedä mitä teen jos sitten oonkin raskaana..Onneksi olen edes siinä onnelisessa tilanteessa, että seurustelen eikä tarvitse yksin miettiä asioita :) Jos olen raskaana mitä luultavimmin pidän sen, mutta sitten menee koti ja perhe varmaan alta, ja opiskelut sais jäädä sikseen niin siks mietityttää.

Noh, pitää katsella,tsemppiä kuitenkin kaikille, jotka vauvaa yrittää :) toivon että onnistaa.
 
Iina
Neella: No kyllähän sitä rahaa saattais se 5e äitiltä saadakkin, mutta haluaisin ostaa kunnon testin ihan apteekista enkä mitään halpoja rfsu:n testejä joista ei ikinä tiiä näyttääkö ne oikein vai ei, ja joutuu taas ostamaan niiden jälkeen uuden kuitenkin jos tarvii...Ja kyllä mua pelottaa se tehdäkkin enkä ole varma haluunko tehdä vai en, koska en tiedä mitä teen jos sitten oonkin raskaana..Onneksi olen edes siinä onnelisessa tilanteessa, että seurustelen eikä tarvitse yksin miettiä asioita :) Jos olen raskaana mitä luultavimmin pidän sen, mutta sitten menee koti ja perhe varmaan alta, ja opiskelut sais jäädä sikseen niin siks mietityttää.

Noh, pitää katsella,tsemppiä kuitenkin kaikille, jotka vauvaa yrittää :) toivon että onnistaa.
Jos äidin kanssa ei voi jutella (itse en ainakaan olisi voinut tuon ikäisenä) niin löytyisikö lähistöltä joku muu luotettava aikuinen? Täti? Serkku? Vanhempi kaveri tai kaverin sisko? Uskon, että pienestä taustatuesta ei olisi haittaa.
 
Viimeksi muokattu:
Iina
Eilen oltiinkin sitten yllättäin vähän iltaa istumassa porukassa, jossa ensimmäisenä tarkastetaan onko kukaan mennyt salaa kihloihin tai näyttääkö joku olevan pieniin päin :D Normaaleja tyttöjen juttuja siis.... Muistelen jostain lukeneeni, että moni on kokenut yhtenä raskausoireena sen, että alkoholia ei tee mieli. En tiedä mikä olisi oikea linja esim. viinin suhteen, mulle se kyllä maistuisi, mutta ei oikein kärsi ottaa kuin muutaman lasillisen. Ja eikö sitä eilenkin taas tuputettu oikein olan takaa...

Vielä pitäisi viikon verran taas ihmetellä jotta ollako vai eikö olla...puuh... Sitä juilimista kyllä vatsassa riittää ja rinnat on tosi herkkinä, mutta mutta... ei auttaisi toivoa liikoja!
 
Irkkis
...eli eilinen erittäin niukka vuoto on pikku hiljaa yltymässä, taitaapi olla ihan normikk nämä. No, olisihan se tosiaan ollutkin aika hurjaa, jos olisi noin vaan heti napannut, vaikka avomieheni onkin vakuuttunut siitä, että kun hänen "superspermansa" ja mun munasolu kohtaa toisensa, niin sitten niitä ei pidättele enää mikään :D.

Eli varmaan nyt sitten tämä varsinaisesti alkaa tämä pillereiden jälkeinen elämä, ekat luomut menossa ja tämän jälkeen siis voi oikeasti tosissaan ruveta yrittämään. Aion nyt varmuuden vuoksi tehdä sen yhden testi vielä, jotta saan lopullisen mielenrauhan (hetkeksi) ja olen ainakin oppinut sitten sen, että vaikka mulla olisi MITÄ oireita, niin ne ei välttämättä tarkoita yhtään mitään. Eli en aio enää stressata ja miettiä, teen vaan aina välillä testin ja sillähän se sitten selviää.

Oikeastaan ihanaa, nyt alkaa tämä jänskä vaihe. Ja on aivan mahtava ajatus, että on kuitenkin aika todennäköistä ja mahdollista, että tämän vuoden 2010 aikana tulisin raskaaksi...eipä ole koskaan aiemmin ollutkaan tällaista vuotta :).

Mukavaa loppiaista kaikille!
 
Emili16
Jos äidin kanssa ei voi jutella (itse en ainakaan olisi voinut tuon ikäisenä) niin löytyisikö lähistöltä joku muu luotettava aikuinen? Täti? Serkku? Vanhempi kaveri tai kaverin sisko? Uskon, että pienestä taustatuesta ei olisi haittaa.
No ainut ketä voisin ees ajatella on isipuoli, vaikka se ei ehkä kuuulostakkaan ihan loogiselta vaihtoehdolta, mutta kuitenkin. Se kun tietää että olen jo seksielämän aloittanut, mistä äiti taas ei edes tiedä mitään niiin voin vaan kuvitella miten äiti reagoisi kun tietäisi. Isipuoli ymmärtäis, ja itseasiassa tietää jonkin verran tästä tilanteesa että eipäilen olevani raskaana, kun eilenkin tuli kysymään ihan suoraan olenko kun kuulemma ruoka on alkanu maistuu ylllättävän paljon :D vastasin vaan niinkuin totuus on että en tiedä. Hän vois suostua ostamaan mulle testin, mutta pelkäään silti kysyä. Nuoria kuitenkin ovat onneksi n.35 vuotiaita molemmat, äiti ja isipuoli, että eivät onneksi kovin vanhoillisia.

Näyttääkö clear bluen testit miten herkästi? ja kun menee apteekkiin pitääkö kysyy sieltä niiltä myyjiltä apua vai onko ne ihan hyllyssä?
 
Viimeksi muokattu:
Irkkis
No ainut ketä voisin ees ajatella on isipuoli, vaikka se ei ehkä kuuulostakkaan ihan loogiselta vaihtoehdolta, mutta kuitenkin. Se kun tietää että olen jo seksielämän aloittanut, mistä äiti taas ei edes tiedä mitään niiin voin vaan kuvitella miten äiti reagoisi kun tietäisi. Isipuoli ymmärtäis, ja itseasiassa tietää jonkin verran tästä tilanteesa että eipäilen olevani raskaana, kun eilenkin tuli kysymään ihan suoraan olenko kun kuulemma ruoka on alkanu maistuu ylllättävän paljon :D vastasin vaan niinkuin totuus on että en tiedä. Hän vois suostua ostamaan mulle testin, mutta pelkäään silti kysyä. Nuoria kuitenkin ovat onneksi n.35 vuotiaita molemmat, äiti ja isipuoli, että eivät onneksi kovin vanhoillisia.

Näyttääkö clear bluen testit miten herkästi? ja kun menee apteekkiin pitääkö kysyy sieltä niiltä myyjiltä apua vai onko ne ihan hyllyssä?
Kuulostaa siltä, että isäpuoleltasi voit sitten pyytää apua, selvästi hän jo tarjosikin mahdollisuuden siihen, kun kerran itse otti asian puheeksi. Jos testin tekee liian aikaisin, se voi näyttää negaa, vaikka olisitkin raskaana. Yleensä kai sanotaan, että jos kuukautiset ovat viikon myöhässä, silloin testi todennäköisesti jo näyttää todellisen tilanteen, vaikka pahimmillaan voi mennä parikin viikkoa kuukautisista, että näkee varmasti. Jotkut testit kylläkin lupaavat näyttää tilanteen jo 4 päivää ennen kuin kuukautisten pitäisi alkaa. Ainakin omassa apteekissani testit ovat hyllyssä, mitään ei tarvitse keneltäkään kysyä, voit ihan rauhassa tutkia niitä ja valita sopivan. Tsemppiä sulle, toivottavasti asiat ratkeavat parhain päin!
 
Viimeksi muokattu:
Neella
Emili16, apteekin hyvät testitkin maksaa about 5e, kyllä niihin voi luottaa. Ja jos et tahdo kertoa syytä siihen, miksi tarvitset rahaa niin pyydä juuri jotakin muuta varten. Itse kun 16 vuotiaana tarvitsin testiä niin pyysin isältä ihan normaalisti kahville menoa varten rahaa, enkä enempiä selvitellyt asiaa.
 
Emili16
Emili16, apteekin hyvät testitkin maksaa about 5e, kyllä niihin voi luottaa. Ja jos et tahdo kertoa syytä siihen, miksi tarvitset rahaa niin pyydä juuri jotakin muuta varten. Itse kun 16 vuotiaana tarvitsin testiä niin pyysin isältä ihan normaalisti kahville menoa varten rahaa, enkä enempiä selvitellyt asiaa.
Isipuoleni ostaa minulle testin huomenna, eli se asia on kunnossa. Epäilykset raskautta kohtaan senkus vahvistuu, jouduin tänään lähtee lukiosta pahanolon takia kotiin.. En oikein tiedä miten suhtautua tähän, toisaalta pelottaa , mutta toisaalta olo on jännittynyt ja iloinen :) tänään siis kp 39/28

Kiitti kun olette auttaneet, kerron sitten miten käy :)
 
Viimeksi muokattu:
Judventti
Sais jo: Kurja kuulla keskenmenosta :(

).( Pidin pientä palsta taukoa ja olen hiukan pihalla, vaikka kävinkin lukemassa viestit tauon ajalta. Oma mielenkiintoinen työ osoittautui varsinaiseksi kusetukseksi, joten olen tällä hetkellä työtön :D saisin työtä toki vanhasta paikasta, mutta en ole menossa enkä mene. Sen alan töitä teen seuraavan kerran yrittäjänä :)

Nyt meillä yritys on lähtenyt ns. AY:llä eli tässä piinaillaan, että onko oviksen aikoihin ajoitettu yhdyntä tuottanut tulosta vai ei. Pe laulatettiin lakanoita, la, su ja ma tuhrutteli (ovis?) ja sitten taas viikon alkupuolella, kuten tänäänkin. Mutta saas nähdä kun paukattiin molemmat kipeiksi. KP 15/28-35

Kakslahkeinen ei usko, että olisin raskautunut...mä olen meinannut jo ostaa ensimmäiset vauvakamat =D ja käynyt katselemassa nimiä sekä odotusvaatteita :) mutta noh..tiedetäänhän se, ettei se vauva sieltä heti tule vaikka muut ois tullukkin "tilaamatta"
 
Sara
-rinnat ja nännit on tullut todella kipeäksi yli kaksi viikkoa sitten.
-aamulla mulla on lämpö 37 ja illalla 37.5
-pissa on sameaa
-alaselkä kramppaa yöllä jos nukkuu mahallaan
-välillä on kylmä
-jotkut ruoat ei maistu
-silmät on kirkkaat
-pissattaa jatkuvasti
-väsyttää ihan kauheesti
-nälkä on kokoajan
-mielialat vaihtelee
-vihlaisukipuja vasemmalla puolella alavatsaa
-vatsa on löysällä
-illalla kun koittaa nukkua nenä tukossa
kuukautiset pitäisi alkaa seuraavan viikon alussa. Miltä noi kuullosti? Voisinko olla raskaana?=)
 
Emppu
Tää on niiiiiin turhauttavaa. menkat myöhässä nyt hmm. 3 viikkoa. juu. eikä niinku mitään. testit negaa, eikä menkkoi kuulu. "menkkakivut" oli tossa vähän aikaa pois, mutta palas taas eilen. mutta itse menkkoja ei kuulu eikä näy. Raskaana en ole, 5testiä tehny ja kaikki nega joten uskotaan. Lääkäriin en pääse, sanoivat että ainakin 2kk voi odottaa ihan hyvin jos en kerta raskaana ole. näin täällä.
 
hulabalooba
Olisko kenelläkään mitään käryä noista ovulaation jälkeisistä lämmöistä?

Tiedän, että ne kuuluis mitata aamuisin suusta/takamuksesta, mut oon ihan "huvikseni" mitannu kainalosta joka ilta ja olen aina jossakin vaiheessa pistänyt merkille, että iltalämmöt nousee 36.6 asteesta noin 37 asteeseen aina jossakin vaiheessa kiertoa (mulla on epäsäännöllinen kierto ja muutama km takana sekoittamassa rytmiä) ja pysyy korkeana viikon verran ja sit pikkuhiljaa laskee alemmas ja aika pian alkaakin kuukautiset.

Ovulaation olen muutaman kerran ollut tunnistavani ja huomannut, että luteaalivaihe on aika tarkkaan 13 päivää. Mut ihan tarkkaa yhteyttä en oo huomannut ovulaatiolla ja iltalämmön nousulla, eli kun uskoisin ovuloivani (on limoja ja jomottelee) niin tuo lämpö nouseekin vasta muutaman päivän päästä: eli ovulaatio -> 3-4 päivän päästä lämpöä illalla 37.1 -> 5-7 päivän päästä alkaa laskea -> 2-3 päivän päästä kuukautiset. Jotakuinkin noin..

MUTTA tällä kertaa en ole vielä huomannut varsinaista ovulaatiota, viikko sitten limat oli runsaammat ja vähän nipisteli, mutta tuntuu että mitään kuivaa kautta ei ole vielä alkanutkaan. Tässä nyt olennainen: Nyt n. 5 päivää sitten iltalämpö olikin taas tutut 37.1 (eli siis nousseet), seuraavana päivänä vähän enemmän ja taas enemmän ja tänään mittasin jo 37.5 ?! Normaalisti tuollainen lämpö on mulle jo kuumetta, olisin siis enemmän tai vähemmän tulossa kipeäksi. Nyt ei oikeastaan ole muuta "kuumeen" oiretta, kuin että hengitys tuntuu lämpimältä, sellaiselta kuin kuumessa usein tuntuu.

Voisinkohan olla raskaana? :D Nyt on siis kp 36 ja viimeisin harvinaisen lyhyt kierto oli 39 päivää. Mulla kun usein on myös noita 50-60 päivän megakiertoja... :/

Malttamattomana tein jo aamulla raskaustestin, mutta siihen ei tullut hyvällä tahdollakaan mitään. :D

Niin, ja jos keksimällä keksin muita oireita, niin tissit on ehkä vähän turvoksissa ja kutiaa (liekö syynä nää kylmät ilmat) ja petipuuhat tuntui eilen kurjalta, alamaha/kohtu tuntui jotenkin aralta (kunhan ei mikään tulehdus sit olis, mikä ton lämmönkin nostaa). Niin joo, ja mulla oli tässä viikko sitten jotenkin henkisesti tosi rankkaa, omituinen mielialan romahdus tai sellainen, nyt näyttää jo valoisammalta. Mulla on kyllä jo yksi lapsi, mutta silti näitä raskausoireita jaksaa pähkäillä. :D
 
hulabalooba
-rinnat ja nännit on tullut todella kipeäksi yli kaksi viikkoa sitten.
-aamulla mulla on lämpö 37 ja illalla 37.5
-pissa on sameaa
-alaselkä kramppaa yöllä jos nukkuu mahallaan
-välillä on kylmä
-jotkut ruoat ei maistu
-silmät on kirkkaat
-pissattaa jatkuvasti
-väsyttää ihan kauheesti
-nälkä on kokoajan
-mielialat vaihtelee
-vihlaisukipuja vasemmalla puolella alavatsaa
-vatsa on löysällä
-illalla kun koittaa nukkua nenä tukossa
kuukautiset pitäisi alkaa seuraavan viikon alussa. Miltä noi kuullosti? Voisinko olla raskaana?=)

sara: ...Jos tota sun listaa tarkastelee, niin eihän siitä taida puuttua yhtäkään sellasta oiretta mitä ei jossakin ensioireiden listassa mainittais... :D Eli jos kaikki todella löytyy, niin onnittelut jo etukäteen! :)
 
Viimeksi muokattu:
iiiris
Tuntuu, että siitä on tuhat vuotta kun viimeksi tänne kirjotin, vaikka eihän siitä olekaan kuin muutama kuukausi :D Paljon on näköjään tapahtunu ja paljon uusia nimiä/ihmisiä tullu mukaan ketjuun :)

Meillä nyt yk5, kp31 eikä vieläkään vauvaa, arrrgh. Ovulaatio taisi kipujen perusteella olla viime keskiviikkona (kp28) ja pupuiltiin tiistaina eli kyllä siellä pitäis simppoja olla ollu odottelemassa. Se tosin ihmetyttää, että ovun aikoihin rinnoissa ei ollu minkäänlaisia tuntemuksia, yleensä ovat turvonneet ja nännit toosi arat. Ja aamulämpö ei noussut yhtään, tänään oli 36,4. Normaali lämpö on 36,5. Eikös ovulaation jälkeen lämmön kuulu kohota, kunnes se sitten vähän ennen menkkoja laskee? Näin mä oon ymmärtäny. Eli eikö ovulaatio olekaan vielä tapahtunu? Vai mitä ihmettä?
Mä en oinasluonteineni todellakaan ole sieltä kärsivällisimmästä päästä, eli jotain tarviis nyt tapahtua! Mahdolliseen kiinnittymiseenkin on vielä mooonta päivää, eikä sitäkään välttämättä tapahdu o_o Ikäni (20) puolesta mun kuuluis olla nyt just hedelmällisimmässä iässä, minkä hvetin takia mitään ei sitten tapahdu?!

Kuulisin mielelläni jos jollain on hyviä ja toimivia vinkkejä vauvastressin vähentämiseen ?

Sori kiukuttelu, alkaa vaan jo turhauttaa koko touhu ja pakko päästä välillä purkautumaan muuallekin kuin omalle miehelle :)
 
Sara
Mulla alkoi menkat perjantaina... etuajassa... hormonit varmaan sekaisin kun oli kaikennäköisiä oireita. Miten muuten kun menkat alkaa pitäsikö rintojen arkuus lähteä pois??? mulla on vieläkin rinnat todella arat.
 
Judventti
Sara: Mulla on välillä rinnat ollu kipeät viel menkkojen jälkeenkin. Näköjään vauvakuumeilu aiheuttaa ko. asian?

iiiiris: Taidetaan saada jännäillä yhdessä?

).( Ei ihmeempiä...ollaan kuin aropuput vaikka ovis onkin mennyt ja ollut. Jännittää ja ei :) vähän se tuhruvuoto häiritsee, mikä oli menkkojen jälkeen. Sellaista kirkasta limaverta 3pv ajan...
 
iiiris
Sara: Vaikuttiko ne normaaleilta menkoilta, sellaisilta kuin sulla aina ennenkin on ollu? Ettei vaan ois ollu valemenkat... :)

Judventti: Juu, yhdessä päästään jännäilemään :) Laskeskelin, että pillereiden jälkeen lyhyin luteaalivaihe on ollu 8 päivää, eli aikaisintaan torstaina odotan menkkoja alkaviksi. Ja tietenkin oon ehtiny jo keksiä joka päivälle jotain tekemistä etten muistais ajatella koko raskautumista ja jännittää alkaako ne menkat vai ei :)

Saisi tulla, 28v: *halaus* tosi ikävää kuulla että kävi noin :(
 
iiiris
Oon tässä vähän tutkiskellu ja lueskellu juttuja netistä, enkä olekaan enää yhtään varma ovuloinko :/ Nyt vasta 5. kierto pillereiden pois jäämisen jälkeen, ja aikaisemmissa kierroissa on aina jossain vaiheessa pärähtäny nännit niin aroiksi, että oon päätelly sen merkkaavan ovulaatiota. Kunnollista vahvaa viivaa en ovulaatiotikkuihin ole ikinä saanut, vaan aina on jäänyt c-viivaa vaaleammaksi. Niin myös tässä kierrossa, ja sen lisäksi ei tullut mitään tissituntemuksiakaan. Ainoastaan se keskiviikkoinen alavatsajomottelu, mutta sehän nyt voi joutua ihan mistä vaan... Eli nyt oon lähes varma että en oo kertaakaan ovuloinu luomukierroissa, ja se jos mikä harmittaa. Turha siis odotella mitään vauvauutisia tästä(kään) kierrosta, huoh. Onneksi ensi viikolla aika gynelle, niin pääsen siltä tivaamaan että onko ovulaatio tapahtunu vai ei. Eikös gyne sen pysty havaitsemaan? Vai kuvittelenko ihan olemattomia :)
 
Sara
Tää on kyllä kummallista mulla on nännit ja rinnat kipeät ja lämmöt koholla ja kolmas menkka päivä menossa. Oliskohan niukempaa vuotoa kun yleensä. Kun aloin miettiin että onko nää valemenkat niin tein raskaustestin ja negaa se näytti. Miks sitten noi rinnat ja nännit on kipeät ja lämmöt koholla?
 
voi jeesus
Tää on kyllä kummallista mulla on nännit ja rinnat kipeät ja lämmöt koholla ja kolmas menkka päivä menossa. Oliskohan niukempaa vuotoa kun yleensä. Kun aloin miettiin että onko nää valemenkat niin tein raskaustestin ja negaa se näytti. Miks sitten noi rinnat ja nännit on kipeät ja lämmöt koholla?

Tiedän, et tää on arvuuttelijoiden ketju (ja kun itekin aina loppukierrosta arvuuttelen) ni ymmärrän kyllä, että se on tosi tuskaa kun haluaa olla raskaana eikä siitä kierrosta sit tärppääkään.

Mut jos menkat on jo alkanu ja testi näyttää negaa niin et sä kyllä ole raskaana, luovuta jo. Aniharvalla tulee mitään menkkoja kun on raskaana...tää on vaan mun mielipide...
 
Viimeksi muokattu:
Sifaka82
Saisi nyt tulla: Oon tosi pahoillani et jouduit käymään läpi tuon kaiken! Jaksamisia!

Oon tässä vähän tutkiskellu ja lueskellu juttuja netistä, enkä olekaan enää yhtään varma ovuloinko :/ Nyt vasta 5. kierto pillereiden pois jäämisen jälkeen, ja aikaisemmissa kierroissa on aina jossain vaiheessa pärähtäny nännit niin aroiksi, että oon päätelly sen merkkaavan ovulaatiota. Kunnollista vahvaa viivaa en ovulaatiotikkuihin ole ikinä saanut, vaan aina on jäänyt c-viivaa vaaleammaksi. Niin myös tässä kierrossa, ja sen lisäksi ei tullut mitään tissituntemuksiakaan. Ainoastaan se keskiviikkoinen alavatsajomottelu, mutta sehän nyt voi joutua ihan mistä vaan... Eli nyt oon lähes varma että en oo kertaakaan ovuloinu luomukierroissa, ja se jos mikä harmittaa. Turha siis odotella mitään vauvauutisia tästä(kään) kierrosta, huoh. Onneksi ensi viikolla aika gynelle, niin pääsen siltä tivaamaan että onko ovulaatio tapahtunu vai ei. Eikös gyne sen pysty havaitsemaan? Vai kuvittelenko ihan olemattomia :)
En minäkään iiiris saanu ikinä ovulaatiotikkuun testiviivaa vahvempaa viivaa. Oli päiviä milloin oli ihan tyhjä tikku ja siitä se vahvistu vähäksi aikaa ja sit taas hävis. Ja raskaaksi silti pariinkin otteeseen :) Itse muuten käytin sitä Persona ehkäisylaitetta... toimi, näytti sitten 4-5 kkn päästä oviksen (normit tikut ei muistaakseni näyttän sillonkaan tasavahvaa viivaa ku laite näytti) sen yhden kerran, mikä päätty km mut heti samasta kierrosta sitten limojen tarkkailulla ja mahanippailujen perusteella tärppäs. Vaik en mikään itsetuntemuksen mestari ole...

Ei ku lykkyä pyttyyn kaikille!!!!!
 
Viimeksi muokattu:
Sifaka82
Tiedän, et tää on arvuuttelijoiden ketju (ja kun itekin aina loppukierrosta arvuuttelen) ni ymmärrän kyllä, että se on tosi tuskaa kun haluaa olla raskaana eikä siitä kierrosta sit tärppääkään.

Mut jos menkat on jo alkanu ja testi näyttää negaa niin et sä kyllä ole raskaana, luovuta jo. Aniharvalla tulee mitään menkkoja kun on raskaana...tää on vaan mun mielipide...
Mulla itseasiassa viimeisin km, testi näytti negaa ku menkat päivän myöhässä. Oireita oli ihan pikkasen.. harmistuneena et menkat alko tietenki, mitkä oli normaalit. Sit tuli viikon päästä outo olo ja tein testin. Ihan selkeä plussa. noin viikko siitä sit alko vuoto taas ja loppu km tyhjennysvuoto. Et ei se kuule aina ihan niin ykselkosta ole....
 
Viimeksi muokattu:
voi jeesus
Mulla itseasiassa viimeisin km, testi näytti negaa ku menkat päivän myöhässä. Oireita oli ihan pikkasen.. harmistuneena et menkat alko tietenki, mitkä oli normaalit. Sit tuli viikon päästä outo olo ja tein testin. Ihan selkeä plussa. noin viikko siitä sit alko vuoto taas ja loppu km tyhjennysvuoto. Et ei se kuule aina ihan niin ykselkosta ole....

Kyllä mä silti väittäisin, että on hyvin epätodennäköistä olla raskaana jos on menkat alkanu ja testi näyttää, ettei ole raskaana...ja että siinä tekee vaan kiusaa itselleen, jos esimerkiksi joka kierrossa elättelee vielä toiveita raskaudesta kun menkat on jo päällänsä. Varsinkin jos toiveet elää pelkkien rintakipuilujen / lämmön takia. Poikkeuksia tosin on ja pahoittelut sulle keskenmenosta.

Nim. neljä keskenmenoa kokenut kolmen lapsen äiti
 
Viimeksi muokattu:
Saisi tulla, 29v.
Kiitos pahoitteluista Sifaka ja Judventti!! Elämä jatkuu, muuta ei voi, ja pitää vaan toivoa, että joskus vielä tulen raskaaksi.

Iiris: nuo ovulaatiohommelit on kyllä jänniä juttuja. Mullahan ei ovulaatiotikut missään vaiheessa näyttäneet, että ovuloisin. Ja olinkin joka kierrossa sitä mieltä, että paskat, en edes ovuloi! Kuitenkin mulla oli aina kp 12-16 jotain ihme kipuja, joista päättelin, että saattaa munaskuissa jotain tapahtuakin. Limoja mun oli turha tarkkailla, niistä ei saanut mitään tolkkua. Kävi siis niin, että kierrossa, jossa raskauduin, ovulaatiotikut ei edelleenkään näyttäneet mitään. Jälkeen päin asiaa laskeskellessani tulin johtopäätökseen, että kp 12 tapahtunut sekstailu on tehnyt mut raskaaksi (kierto oli tuolloin 27-29 päivää). Juttuhan päättyi keskenmenoon. Mutta siis älä heïtä kirvestä kaivoon, toivoa on!

Mä odottelen ovulaatiotuntemuksia ekojen keskenmenon jälkeisten menkkojen jälkeen. Mitään ei oikein tunnu, mutta seksihalut on lisääntyneet : ) Toivon edelleenkin, etten taas ala ottamaan suorituspaineita, vaan että periaate "tulee jos on tullakseen" pätisi tässä elämässä. Olikos jollain vinkkejä kuinka välttää liika yrittäminen? :D
 

Yhteistyössä