Raskausoireiden arvuuttelijat!

  • Viestiketjun aloittaja Arvuutteija =)
  • Ensimmäinen viesti
toiveikas
Joo vähän itsekin ajattelin olevan liian aikaista.. koitan nyt ainakin ensi viikkoon odottaa jos vaikka sitten tekisi uuden testin :) on se viikko tosiaan pitkä aika odotella.. mutta jos ei kuukautisia kuulu niin kp30 voisi testailla... :)
 
Emppu
nyt alan käymään epätoivoiseksi ja kärsimättömäksi.
menkkojen olis pitäny alkaa 6päivää sitten. mut eipä näy. menkkakivut kyllä alko jo sillon. ja siitä asti kestäny. normaalisti kun kivut alkaa niin tiedän et seuraavana päivänä alkaa menkat. mut nyt ei tuu ulos mitään :S Testin tein eilen. negaa näytti :/ mistä tämä johtuu. alavatsa kivut vaan on ja pysyy.
 
toiveikas
nyt alan käymään epätoivoiseksi ja kärsimättömäksi.
menkkojen olis pitäny alkaa 6päivää sitten. mut eipä näy. menkkakivut kyllä alko jo sillon. ja siitä asti kestäny. normaalisti kun kivut alkaa niin tiedän et seuraavana päivänä alkaa menkat. mut nyt ei tuu ulos mitään :S Testin tein eilen. negaa näytti :/ mistä tämä johtuu. alavatsa kivut vaan on ja pysyy.

Käsittääkseni kaikilla ei ole vielä tuossa vaiheessa raskaus näkynytkään. Jos olisin samassa tilanteessa tekisin parin päivän päästä testin aamupissasta ellei kuukautiset ole alkaneet. Jos testi näyttäisi vieläkin negaa niin soittaisin terveyskeskukseen ja pyytäisin tekemään testin ihan verikokeella. Jaksamisia.. itse toivon kanssa kovasti lasta mutta pari päivää sitten alkoi menkat vaikka melko selkeitä oireita olikin.. :( nyt toivon vaan että tästä kierrosta tärppäisi :)
 
Viimeksi muokattu:
Emppu
niin ajattelinkin testata viel jos ei menkkoi kuulu. masennun kuitenkin taas vaan :/ tää odottelu vaan on niin jotain kamalaa!! tiedän vaan että en kuitenkaan ole raskaana. eihän tässä elämässä mene ikinä mikään niin ku haluais :S marttyyriminä taas iskee.
 
Emppu
menkkaoireet senkun vaan jatkuu, mutta menkkoja ei kuulu eikä näy. ikinä ei kyl ole ollut tälläista. Ajattelin huomenna aamulla testata. jos edelleen nega niin sit kyl uskon jo ettei tässä raskaana olla.
 
vieras
^^

Mulla taas niin ett ala vatsassa ollut samanlaista kipua kun menkkojen aikana jo melkein 2kk:n ajan ja menkat tulee mutta ei kyllä mitenkään normaalisti.

Terveyskeskukseen soitin ja kerroin tilanteen niin sanoivat vaan että laitetaan tänne jonolle odottelemaan aikaa. Oon tässä odotellu nyt sitä aikaa koko ajan peläten että mulla on joku kamala tulehdus tai jotain sen tyylistä ja eikun vaan odotellaan.

Raskaustestin olen siis tehnyt jo kolmesti, viimeisimmän parisen viikkoa sitten joten raskaana en ole.
 
Emppu
Oon miettinyt kanssa sitä yksityistä mutta ei vaan oikein ole varaa. asun pienellä kylällä ja täällä lääkärit on aika välinpitämättömiä. joten sieltä ei paljon apua saa :S
 
tiiko
menkkaoireet senkun vaan jatkuu, mutta menkkoja ei kuulu eikä näy. ikinä ei kyl ole ollut tälläista. Ajattelin huomenna aamulla testata. jos edelleen nega niin sit kyl uskon jo ettei tässä raskaana olla.
Itellä menkkojen pitäisi näinä päivinä alkaa. Ensin pissatti jonkun aikaa ja nyt on jo viikon ajan ollut maha kipeä niinku olis menkat. Yleensä kivut alkaa vasta menkkojen ekana päivän ei ennen. Jouluaattona tein aikasen testin ja oli negatiivinen. Tänään ostin hetken mielijohteesta testin ja näytti jopa plussaa. Ekan kerran sitten huhtikuun 2008, kun yrittämään alettiin. Jotenkin tämän mahakivun ja jatkuvien pettymysten jälkeen ei jaksaisi luottaa siihen. Aamulla uusi testi, jotta saan varmuuden :)
 
Viimeksi muokattu:
maalainen
Jaahas... Jos huomenna taas aloittaisi jännittämisen. Mitään kummempia oireita ei ole ollut, palellut on normaaliakin enempi, mutta olenkin ollut väsynyt ja silloin aina palelee (väsymys taas johtu tuosta 1v 5kk yöpyörimisestä). Tänään alkoi taas oikealla puolella "munaskuitten" (munasarjojen) kohdalla tuntumaan sellaista outoa painetta. Sinänsä ei outo tunne, koska kuukautisten jne aikaan se tuntuu. Katsotaan nyt milloin ne kuukautiset alkais, viime kiertohan meni viikon pitkäksi eli 34pv, tosin siel oli se se outo testiplussakin kp29 (eli se kun normaalin kierron mukaan kuukautiset olis pitäneet alkaa). Ihmetellään...

Naama muuten kukkii ihan tautisesti! Alkoi lähes heti, kun hormonikierukka saatiin ulos...
 
Neella
Paljon onnea tikolle ja tarrasukkia!!

Täällä tädin pitäisi tulla pian kylään tai vaihtoehtoisesti olla vauva masussa. Lapsettomuusklinikalta pitäisi tulla vuodenvaihteessa aikaa (tosin vasta helmikuulle sen saa näköjään).
 
Saisi tulla, 28v.
Onnea Tiikolle!!!

Mikäs sulla Neella on tilanne? Olen kuullut aika monista pariskunnista, jotka lapsettomuustutkimuksiin aikaa odotellessaan ovatkin plussanneet. Ilmeisesti sitä "lakkaa yrittämästä", ja silloin sitten tärppääkin, kroppa vissiin on vähemmän stressitilassa. Toivottavasti teille kävisi niin!

Palailin eilen pitkältä lomareissulta. Muutama päivä ennen lähtöä tehtiin keskenmenon (joka huomattiin rv 12+5) vuoksi kaavinta. Kaavinnan jälkeen pientä vuotoa oli kaksi viikkoa ja nyt kaavinnasta onkin jo tasan neljä viikkoa aikaa. Täytyy sanoa, että vaikka kaavinnan jälkihoito-ohjeessa sanottiinkin, että ennen uutta yritystä pitäisi odottaa yhdet kuukautiset, niin muutaman kerran tässä ollaan ilman ehkäisyä harrasteltu. Mulla alkaa siis heti tämä jännäily, että milloin tärppäis uudelleen.

Keskenmenosta toipuminen tapahtui yllättävän hyvin. Alunperinhän minulla yritettiin lääkkeellistä tyhjennystä, jonka epäonnistuttua tehtiin kaavinta. Jos olisin tiennyt millaista on lääkkeellinen tyhjennys, joka ei vaan onnistu, olisin vaatinut alunperinkin päästä kaavintaan. No, joka tapauksessa kroppa on toipunut, ja henkinenkin puoli alkaa olla kunnossa. Siihen auttoi lomamatka ja joku ennakkoaavistus "kaikki ei ole kunnossa" jo ennen keskenmenon toteamista.

Sellaista täällä. Odottelen siis ekoja menkkoja km:n jälkeen. Kp:sta ei ole tietoakaan, miten se lie lasketaan kaavinnan jälkeen...

Täällä on vähän hiljasta, onko kaikki vielä uudenvuoden huumassa...? :D
 
-M-
--------------------------------------------------------------------------------

Yritystä takana 19 kk ja nyt ekan clomikuurin aikana tuli vihdoin ovulaatio.
Nyt kp 24/26 (ovuloin joulunpyhien aikana) ja oireita seuraavanlaisesti:


Heti oviksen jälkeen alkoi rinnat aristaa ja ovat vieläkin suhteellisen arat.
Muutaman päivän ovulaation jälkeen oli ihmeellistä päänsärkyä
Ihme juilimista oikeassa munasarjassa
Jano
palelee
yöllä hikoiluttaa
röyhtäyttää
nälkä
yöllä herättävä pissalle
vihlontaa alavatsassa/ alaselässä
yhdyntä kipuja/vihlontaa
vatsaturvoksissa, ilmavaivoja
lämmöt hieman koholla

eli aika paljon on oireita mutta en tiedä uskaltaako vielä toivoa onnistumista..

Tekisi mieli jo testailla mutta täytyy nyt odottaa ensi viikkoon josko ne menkat kuitenkin sieltä alkaa..
 
Minni83
Mä olin mieheni kanssa sillain heti menkkojen jälkeen. Menkat oli 13.12.2009. Me oltiin ilman kumia enne siemensyöksyä otettiin pois. Mutta alan jo epäileen että ottiko se tarpeeksi ajoissa sen pois kun mulla alkoi rinnat kipeytyä jo 24.12.2009 ja nyt rinnat on todella arat ja nännit myös. Ja mulla pitäisi alkaa menkat 10.1. mutta ei tietoo alkaako. Rinnoissa näkyy myös verisuonia. Mulla on ollut lämmöt koholla 37.2-37.6 siinä vaihtelee. Alaselkä kramppaa öisin kun koittaa nukkua. Varsinkin jos mahallaan nukkuu. Joku päivä mulla alavatsaa nipisteli. Eks mulla nyt pitäisi olla kuivakausi kun menkkojen pitäisi alkaa sunnuntaina. Mutta mulla tulee valkovuotoa
 
Irkkis
Hei kaikki!

Olen aivan uusi tässä raskausoireiden maailmassa syötyäni pillereitä (Femoden) 14 vuotta putkeen. Nyt sitten muutama viikko sitten lopetin ja tämän viikon ke pitäisi alkaa kk, mikäli menisivät sillä aikataululla kun pillereiden aikoihinkin. Päätimme avomieheni kanssa siis, että jo on tullut riittävästi yhden elämän ajaksi tungettua hormooneja elimistöönsä ja vauva olisi myös tervetullut, vaikkakaan missään nimessä tarkoitus ei ollut varsinaisesti aktiivisesti vielä alkaa yrittää.

No, olenkin ollut aivan ihmeissäni omasta reaktiostani, siitä, miltä tuntuu ajatus siitä, että periaatteessa raskaaksi tuleminen on mahdollista koska vaan (no, tiedätte, mitä tarkoitan, tietysti tiettyinä päivinä), ei enää ole mitään, mikä sitä varmasti estäisi! Ja nyt tajuan, että mitään en niin paljon toivo kuin plussaa! :) Itse asiassa olen onnellinen pelkästään siitä, että nyt tämä asia on tullut minulle niin selväksi.

No, pillereiden lopettamisen jälkeen onkin sitten ollut KAIKKI mahdolliset oireet - ymmärrän kyllä, että käytännössä ne lienevät vain pillereiden lopettamisoireita, mutta listaanpa nyt kuitenkin huvikseni, elikkä:

- huimaus
- väsymys
- etova olo, välillä oksu nousee kurkkuun
- painon tunne alavatsassa
- oikealla puolella alavatsaa jomotusta, ja eilen ensimmäistä kertaa vihlaisuja
- erilaisia vatsavaivoja, kuten ilmaavaivoja, närästystä, röyhtäilyä (normaalisti varsinkaan kahta jälkimmäistä ei koskaan)
- heikohko olo, ikään kuin kunto huonontunut
- rinnat hieman suurentuneet, samoin nännit, nännit myös ihan vähän kosketusarat + reagoivat esim. kuumuuteen saunassa ja "pitkät päällä"
- yleensä ei koskaan tule verta ikenistä hampaita harjattaessa, nyt viikon sisällä 2 kertaa
- alaselkäkipuja (joita kyllä normaalistikin silloin tällöin)
- kuumia aaltoja
- iloinen ja positiivinen olo (!!!)
- aivastelua
- nuhaista oloa, nenä tukossa iltaisin
- nukahtamisvaikeuksia (ennenkin välillä ollut)
- suonenvetoja ja elohiiriä reidessä + elohiiri silmässä muutamaan kertaan
- tekee mieli hedelmiä
- juon paljon ja vastaavasti käyn usein vessassa, mutta tämä on kyllä normaalia minulle

Ja siis TODELLA toivoisin plussaa, mutta olen siis alunperin ajatellut, että 1-2 vuotta siihen tuollaisen pillerirupeaman jälkeen menee. Nyt kun olen lukenut läpi kaikki mahdolliset keskustelupalstat :) olen kuitenkin törmännyt siihen ilmiöön, että joillakin on tällaisessakin tilanteessa heti saman tien tärpännyt, joten ei se ilmeisesti mahdotontakaan ole :).

Tein viime viikolla aivan liian aikaisin testin, joka oli tietysti negatiivinen. Nyt olen tilannut postitse sellaisen digitaalisen testin ja ajattelin tehdä sen loppuviikosta, mikäli kk eivät ala.

Halusin vain jakaa jonkun kanssa, näistä ei oikein muualla viitsi kauheasti jutella :). Ja jos jonkun mielestä on todennäköistä, että olisinkin raskaana, niin kannustusta otetaan ilolla vastaan :).
 
Neella
Siemensyöksyn "keskeyttäminen" ei ainakaan ole mikään ehkäisytapa. Touhutippoja tulee koko ajan.

Meillä vaan uutta yritystä toisen perään. Eilen oli hassuhko olo, mietin jospa olisi tärpännyt. No, ei voi tietää ennen kuin ehkä viikon päästä. :)

Saisiko, toivottavasti teillä tärppäisi jo tästä kierrosta ja tarrasukat kestää! <3

Miten on, aiotteko alkaa seuraamaan (maailmanturhintaohjelmaa) martinan odotuksesta?
 
Saisi tulla, 28v.
Noniin, menkat alkoivat tasan 28 päivää kaavinnasta, eli kroppa on taas normaali"toiminnassa". Vaikkei heti tärpännytkään (mikä ois ollutkin ihme), niin oon kyllä tosi tyytyväinen, että kierto ei mennyt sekaisin kaavinnasta. Nyt siis aloitetellaan taas puhtaalta pöydältä ja lääkärin suosittelema "yhdet kuukautiset ennen uutta yritystä" on toteutunut.

Toivotaan Neella, että sun hassu olo johtuisi raskautumisesta! Ja ei, en aio alkaa seuraamaan Martinan ohjelmaa. Jotenkin ällöttää koko ihminen, vaikuttaa niin julkisuushakuiselta ja kaikentietävältä. Muutenkin kyllä tulee seurattua tosi vähän telkkua.

Moikkelis Irkkis ja tervetuloa seuraan! Sun tilanne kuulostaa samalta kuin omani reilu puoli vuotta sitten. Lopetin pillerit viime vuoden kesäkuussa, ja vaikka asenne olikin, että tulee jos on tullakseen, niin silti jotenkin innostuin niin paljon ajatuksesta, että kokeilin jopa ovulaatiotikkuja heti toisesta yrityskierrosta. No ne ei mulla toimineet, ja se oiskin tarina erikseen (näyttivät kyllä raskauden : ) Ekan kierron pillereiden lopettamisen jälkeen muistan tosi selvästi. Oli kesä, ja olin aika varma, että olen raskaana. Ihan kaikki mahdolliset oireet olivat ja täsmäsivät ja oireet oli vielä aika voimakkaitakin. Kierto kesti 36 päivää, ehdin jo tehdä testinkin, mutta pettymys tuli menkkojen myötä. Mikä ei kuitenkaan tarkoita sitä, etteikö sulla olisi voinut tärpätä heti! Toivotaan niin. Oireet ainakin kuulostaa lupaavilta! Meillä sitten tärppäsi jo neljännestä yrityskierrosta. Tuossa kierrossa oireita ei ollut mitään ja olin aivan varma, että nyt ei ainakaan ole tärpännyt : ) Kävi kuitenkin niin, että ekassa ultrassa (rv12+5) todettiin vauvan kuolleen viikolla 9. Pettymys oli tosi suuri. Mutta, nyt siis ensimmäinen kierto kaavinnan jälkeen. Yritän olla vähän maltillisempi, ettei menisi liialliseksi yrittämiseksi. Olen vaan aika kärsimätön luonne. Kerrohan Irkkis kuulumisia, miten menee ja mikä on oireiden laita! Odottelen täällä peukut pystyssä plussauutisia!!!!
 
Iina
Heippa! Irkkis, kovin läheltä liippaa tarinasi! Pillereiden syöntiä suunnilleen samat vuoden takana, tosin lopetin ne jo viime kesänä kun päätimme miehen kanssa, että elämä on sillä mallillaan, että vauva voisi tulla. Syksyllä en nyt niin kauheasti ajatellut raskaaksi tulemista, vaikka toki mullakin oli kaikki nuo mainitut oireet mutta pillereistä "toipumisen" piikkiin varmasti menivät. Nyt vasta kuukauden verran on ollut sellainen olo, että voi jospa pian jo tärppäisi! Pari päivää on mennyt tässä kovasti itseä kuulostellessa, vatsa on ihan turbona ja rinnat kipeinä, ei mene täysin normaalien oireisiin kun menkkoihin on viikko, mutta voivat ihan hyvin olla sitäkin. Kauheasti tekisi mieli kirjoittaa, että tiedän olevani nyt raskaana, mutta se on kyllä itsensä huijaamista. Olen joululoman aikana lukenut varmaan kaikki keskustelupalstat raskausoireista jne. tänään etenkin perheen ja uran yhdistämisestä. Kirsi Pihan Äitijohtaja -kirja on niihin pohdintoihin ihan hyvää lääkettä jos jotakuta muutakin mietityttää! Voimia ja tsemppiä!
 
Irkkis
Moi!

Voi kun oli ihana saada vastauksia, kiitos Saisi tulla, 28 v. ja Iina!!! Tilanne on nyt sitten kehittynyt niin, että tänään, eli reilu päivä etuajassa alkoi erittäin niukka vuoto, ilman mitään normaaleja menkkatuntemuksia. Ja, kuten jo arvaattekin :), olen tietysti jo lukenut kaiken mahdollisen valekuukautisista, jotka siis ilmeisesti ovat yllättävän tavallisiakin alkuraskaudessa ja nyt tietysti vielä sinnittelen siinä ajatuksessa, että kyse olisikin niistä, kun kuulemma tulevat juuri suunnilleen silloin, kun normaalisti olisi kuukautiset ja ovat niukat ja kivuttomat.

Toivottavasti se netistä tilaamani testi nyt olisi tullut, huomenna aamulla olisi otollinen aika tehdä uusi testi, kun on vapaapäivä.

Toisaalta, jos nyt kyse on ihan normikuukautisista, niin sekin on varmaan positiivinen juttu, eli ainakin keho jollakin tavalla toimii, olen nimmittäin kuullut, että joillakin luomukuukautiset viipyvät monta kuukautta ja ehkä eivät edes ala ollenkaan itsestään. Tosin joillakin taas tulee muutama kk ihan normaalisti ja vasta sen jälkeen kroppa tajuaa, että hei, nyt ne pillerit ei enää aikataulutakaan mua, mitäs nyt, ja sitten vasta kierto sekoaa.

Jänniä aikoja joka tapauksessa :). Ja tiedän tunteen, Saisi tulla 28 v. - olen myös tosi kärsimätön luonne, mutta toisaalta ihanaa, että tässä asiassa ei voi muuta kuin go with the flow...:). Kiitokset vielä kerran vastauksistanne ja halauksia - ja ilmoittelen, miten tilanne kehittyy :):):).
 
Irkkis
...että tosi ikävä kuulla, Saisi tulla 28 v., että kävi tuolla tavalla. Ei muuta kuin onnea uusiin yrityksiin, näköjään nämäkin tilanteet ovat valitettavan yleisiä, itsekin jo valmiiksi pelkään tuota(kin) :(.

Iina: pidetään tosiaan peukkuja, tsemppiä sinne ja odotellaan jännityksellä, mitä tuleman pitää!
 
Emili16
Heissuli!

Oon 16v tyttö eli ihan lapsi vielä itekkin, mutta pelkään että "vahinko" on käynyt ! Menkkojen piti alkaa 28.12, ja yleensä ollu säännöllinen kierto ja nyt vieläkään ei näy eikä kuulu, ja harrastin seksiä ilman ehkäsyy muutaman kerran näin jälkeenpäin ajatellen juuri ehkä oviksen aikoihin. eli menkat nyt 8-9pv myöhässä. Ja kaiken lisäksi oireita on alkanut tulla jos jonkinlaisia:

-viiltävät vihlaisut alavatsassa ja jatkuvat menkkamaiset kivut, mutta ei vuotoa
-flunssaoireita
-järkyttävän suuri ruokahalu
-tissit on tosi arat
-hajuaisti tarkka
-selkäkivut
-väsyttää
-vetää suonta koko ajan
-turvottaa
-maha sekaisin
-paljon valkovuotoa

En tiiä onko nuo kaikki edes raskausoireita mutta kuitenklin tuommosia olen huomannut. Koko ajan pitää miettiä että onko sitä raskaana vai ei. Tiiän että oli tyhmää olla ilman ehkäisyä mutta eihän sitä saa tekemättömäksi ja kaiken lisäksi en tiedä haluanko lapsen vai en, vaikka olenkin TOSI nuori. Eikä tunnu oikeudenmukaselta, että te toivotte ja yritätte vauvaa vaikka kuinka mutta silti ei onnista ja jos minulla vahingossa onnistikin :/ raskaustestin olen kerran jo tehnyt mutta se näytti negaa, tosin tein aika aikaiseen, ettei se siinä muutenkaan ehkä olisi näkynyt. Kaiken lisäksi ei ole rahaa ja äitiltä en voi sitä raskaustestiin pyytää sillä hän ei ymmärtäisi.

Mitä luulette että pitäisi tehdä ja miltä oireet kuullostaa?
 

Yhteistyössä