Raskausoireiden arvuuttelijat!

  • Viestiketjun aloittaja Arvuutteija =)
  • Ensimmäinen viesti
iiiris
Kiitos tsemppauksesta, Saisi tulla, 29v, ja synttärionnittelut! :)

Kyllä se nyt vaan niin on, että tässä kropassa ei ovulaatiota tapahdu. Gyne todisti sen tänään ultraamalla kohdun. Ei ole vielä tapahtunut, eikä ilmeisesti ihan pian oo tapahtumassakaan. Ja nyt kuitenkin jo kp34 :(

Gyne antoi mulle kaksi vaihtoehtoa:
1) Jatkan ovuloimatta, ei kuulemma haittaa mitään. Mutta ois musta kiva jos kroppa toimis kunnolla, nyt on niin viallinen olo :( Ja voihan olla, että ovuloisin jossain toisessa kierrossa.

2) Lääkkeet, joilla saadaan käynnistettyä tuo kropan keltarauhashormonin tuotanto. En tiedä menikö tuo oikein, mutta tarkoitan kuitenkin sitä hormonia mistä tää koko ovulointihomma nyt kiikastaa :D

Juteltiin äsken miehen kanssa, ja kyllä me taidetaan kuitenkin kallistua noihin lääkkeisiin :) Meneekö se sit niin, että jos nyt vaikka yhden kierron ajan syö lääkkeitä, niin elimistön hormonitasapaino voi normalisoitua ja seuraavassa kierrossa ovulaatio tapahtuu taas ihan luonnostaan?
 
Saisi tulla, 29v.
Kiitti iiris synttärionnitteluista, tarkkanäköistä :D Joulukuussa olisi kolmekymppiset, toivottavasti raskautuisin sitä ennen!! : )

Kyllä mäkin varmaan aloittaisin lääkkeet, jos kerta olisi todistettu, ettei ovulaatiota kropan toimesta tapahdu. Jos vauva on haaveissa, niin ei siinä oikein muuta vaihtoehtoa ole. Ja gynehän se tietää, mitkä on vaihtoehdot ja miten kannattaa toimia. Mäkin ajattelin, että jos kevääseen mennessä ei ole tapahtunut mitään, niin menen gynelle kyselemään mitä olisi tehtävissä. Nyt odottelen, että kroppa toimisi "normaalisti" keskenmenon jälkeen. Jos se toimii niin kuin ennen, niin mulla pitäisi olla hyvät mahikset raskautua.
 
Judventti
Sais jo tulla: Onnea :)

Iiris: Eiköhän niistä lääkkeistä ole apua ja käsittääkseni käynistävät sen ovuloimisen.

).( Kp 21/28-35 eikä mitään oireita. Ei ole rinnat kipeet tai muutakaan. Viikon päästä vois varovasti testailla, ellei täti ole kurvannut paikalle. Ja töitäkin pitäis hakea, jotta saisin oman verkkobisneksen pyöräytettyä tässä jossain vaiheessa käyntiin. Hieman vaan on inha olo, kun yritän raskautua ja joudun huijaamaan tulevaa työnantajaa, mutta eipä se raskaus musta kykenemätöntä työntekijää tee...
 
Neella
Iiris, miten ultralla pystyttiin toteamaan se, että ovista ei tapahdu? Viime keväänä kävin ultrassa, eikä mitään semmoista sanottu. Pelkästään, että kaikki näyttää normaalilta.

Alkaa kärsivällisyys mennä! Varmaan 2kk sitten tuli kirje lapsettomuuspoliklinikalta, että aika lähetetään perässä. Soitin sinne ja sanoi, että nooo varmaan vuoden vaihteessa tulee ja itse aika olisi helmikuussa. Kröhöm, missä mun aika on? Postimies kohta häiriintyy kun ramppaan koko ajan postilaatikolla utelemassa mahdollista kirjettä. :)

Onnittelut synttäreistä Saisitulla29! Itselläkin puski mittariin 19-vuotta vihdoin ja viimein (Ja 17 olin, kun aloitettiin lastensaamisyritykset)

Menossa 31/(28?). Tuskinpa tärpännyt, mutta pitää vaan jaksaa toivoa! Siksi ei täälläkään niin uskalla enää "arvuutella", kun omat arvuuttelut ei enää niin positiivisina meinaa pysyä.
 
Saisi tulla, 29v.
Kirjoittelen täällä juuri yövuoron jälkeisiltä unilta heränneenä : ) Heti kun heräsin, tuli (ylläri) vauva-asiat mieleen. Työkaverin kanssa juteltiin yöllä asiasta, ja jälleen kerran teki hyvää keskustella asioista vähän vanhemman ja kokeneemman naisen kanssa.

Mulla on nyt kp 14 meneillään ja on jos jonkinlaista ovis-tuntemusta. Onko ne sitten aitoja vai toiveiden aiheuttamia, mutta nipistelee muka munasarjojen kohdalla. Ja vielä molemmilla puolilla olevinaan :D Tissitkin oli turvoksissa ja eilen oli pitkin päivää kovia kipukohtauksia, jotka sai mahankin sekaisin. Toivottavasti kyseessä ei ole mikään suolistopöpö!

Judventti: minusta meidän naisten pitää ajatella vain itseämme tietyissä asioissa. Me "yrittäjät" ei oikein ikinä voida tehdä mitään ratkaisuja työrintamalla, jos vaan koko ajan ajatellaan mahdollista vauvan tuloa työnantajan näkökulmasta. Raskaaksi tulon pitäisi olla maailman luonnollisin asia myös työasioiden suhteen, eli sitten jos käy niin, että esim. alkutyösuhteessa tuleekin raskaaksi, niin sitten käy niin, se on naisen oikeus. Ihan oikein siis teit Judventti, älä pode huonoa omaatuntoa!

Neella: oletko soittanut sinne lapsettomuuspolille ja kysynyt onko sun lähete ylipäänsä mennyt sinne? Ettei siinä vaan ole käynyt joku moka/unohdus? Nokka pystyyn nyt vaan! Eihän sitä tiedä vaikka teillä ois nyt tärpännyt? Onko menkat tulleet...?
 
Neella
Siis sieltä lapsettomuuspoliklinikalta tuli kirje, että lähete on vastaanotettu ja aika tulee perässä kirjeitse. Odottelin pitkään ja varmaan kuukausi sitten soitin ja kyselin ajan perään: sanoivat, että kirje tulee varmaan vuodenvaihteessa ja itse aika helmikuulle. Tammikuu alkaa olla lopuillaan eikä kirjettä ole tullut, enkä välttämättä kehtaisi soittaa enää uudestaan sinne huhuilemaan ajan perään.

Menkkoja ei näy eikä kuulu, mutta aamuisin tuntuu aina menkkamaista kipuilua, joka katoaa tosin melkein heti. Jos ei lasta nyt kuulu, niin kyllä vielä tulee oikea aika. :)

Asiasta toiseen, anoppi oli käynyt taas ostelemassa vauvojenvaatteita etukäteen.
 
hulabalooba
Olisko kenelläkään mitään käryä noista ovulaation jälkeisistä lämmöistä?

Tiedän, että ne kuuluis mitata aamuisin suusta/takamuksesta, mut oon ihan "huvikseni" mitannu kainalosta joka ilta ja olen aina jossakin vaiheessa pistänyt merkille, että iltalämmöt nousee 36.6 asteesta noin 37 asteeseen aina jossakin vaiheessa kiertoa (mulla on epäsäännöllinen kierto ja muutama km takana sekoittamassa rytmiä) ja pysyy korkeana viikon verran ja sit pikkuhiljaa laskee alemmas ja aika pian alkaakin kuukautiset.

Ovulaation olen muutaman kerran ollut tunnistavani ja huomannut, että luteaalivaihe on aika tarkkaan 13 päivää. Mut ihan tarkkaa yhteyttä en oo huomannut ovulaatiolla ja iltalämmön nousulla, eli kun uskoisin ovuloivani (on limoja ja jomottelee) niin tuo lämpö nouseekin vasta muutaman päivän päästä: eli ovulaatio -> 3-4 päivän päästä lämpöä illalla 37.1 -> 5-7 päivän päästä alkaa laskea -> 2-3 päivän päästä kuukautiset. Jotakuinkin noin..

MUTTA tällä kertaa en ole vielä huomannut varsinaista ovulaatiota, viikko sitten limat oli runsaammat ja vähän nipisteli, mutta tuntuu että mitään kuivaa kautta ei ole vielä alkanutkaan. Tässä nyt olennainen: Nyt n. 5 päivää sitten iltalämpö olikin taas tutut 37.1 (eli siis nousseet), seuraavana päivänä vähän enemmän ja taas enemmän ja tänään mittasin jo 37.5 ?! Normaalisti tuollainen lämpö on mulle jo kuumetta, olisin siis enemmän tai vähemmän tulossa kipeäksi. Nyt ei oikeastaan ole muuta "kuumeen" oiretta, kuin että hengitys tuntuu lämpimältä, sellaiselta kuin kuumessa usein tuntuu.

Voisinkohan olla raskaana? :D Nyt on siis kp 36 ja viimeisin harvinaisen lyhyt kierto oli 39 päivää. Mulla kun usein on myös noita 50-60 päivän megakiertoja... :/

Malttamattomana tein jo aamulla raskaustestin, mutta siihen ei tullut hyvällä tahdollakaan mitään. :D

Niin, ja jos keksimällä keksin muita oireita, niin tissit on ehkä vähän turvoksissa ja kutiaa (liekö syynä nää kylmät ilmat) ja petipuuhat tuntui eilen kurjalta, alamaha/kohtu tuntui jotenkin aralta (kunhan ei mikään tulehdus sit olis, mikä ton lämmönkin nostaa). Niin joo, ja mulla oli tässä viikko sitten jotenkin henkisesti tosi rankkaa, omituinen mielialan romahdus tai sellainen, nyt näyttää jo valoisammalta. Mulla on kyllä jo yksi lapsi, mutta silti näitä raskausoireita jaksaa pähkäillä. :D

Jep, eli ihan ajattelin tulla kertoon, että tänään plussasin kp 46 :D

Ainakin mun tapauksessa noi iltalämmötkin kerto tärppäämisestä. Nega tuli vielä kp 40, ei siis haamun haamua. Uskon, että ovulaatio tapahtu kp 30 kieppeillä. Mut tässä nyt siis oireita rv 4+2:

- pari hirveän kipeää ihonalaista finniä kaulassa
- iltaisin lämpöä keskimäärin 37.2
- hirveä kiukutus, kaikki ärsyttää

Plussaonnea!
 
Viimeksi muokattu:
iiiris
Neella: Mut ultrattiin sisäkautta. Eli rasvattiin sellasen n.20cm pitkän putken pää, joka oli vähän pyöreämpi ja paksumpi kuin muu laite ja se sit työnnettiin sisään :D Pelkäsin sitä ihan hurjana etukäteen, mutta ei se sitten loppujen lopuksi tuntunut yhtään miltään. Itse asiassa ekaa kertaa oli KIVAA gynen luona, vaikka tehtiinkin ultran lisäksi normaalit sisätutkimukset yms :) Liekö sitten johtunut kerrankin asiansa osaavasta tohtorista tuo ettei sattunut yhtään.
 
Saisi tulla, 29v.
Oikein paljon onnea hulabalooba!!!

Ja Neella, pahoittelut menkkojen alkamisesta! Kyllä sinä minun mielestäni voit soittaa sinne lapsettomuuspolille ja kysyä missä mennään. Kun olet vaan asiallinen ja vaikka kerrot pienen valkoisen valheen (esim. olet lähdössä helmikuussa reissuun ja et halua että aika sattuu just silloin), niin kyllä ne siellä ymmärtää.

Mulla oli ja meni ovis. Siis ilmeisesti, koska en mä nyt oikein tiedä mikä on kierron pituus. Viime viikolla nippaili ja paikat oli kosteat... :DD No joo, pientä mahatuntemusta on edelleen. Ennen keskenmenoa täällä valittelin, että ensin on menkkakivut, sitten alkaa ovistuntemukset, jotka jatkuu tosi kauan ja sit oviksen ja menkkojenkin välissä on jotain mahatuntemuksia (paitsi tärppikierrossa ei ollut!) ja sit alkaakin taas menkkakivut. Että siis ihan koko kierron ajan tuntuu jotain juilimisia/nippailuja... Onko muilla näin?
 
Maalainen
Tulinpa minäkin arvuuttelemaan... Ovulaation piti olla laskujen mukaan sunnuntaina, siis kp15, lauantaina jo tuntui et joo, ovuloin. Tiistaina ihan järkyt kivut oikealla (kp17), buranaa kehiin, järkky valkovuoto kyl loppui su-ma välisenä yönä. Tänään iski jonkun asteinen hermoromahdus! Meidän piti lähteä viikonloppuna koko perheen voimin erääseen ulkoilma tapahtumaan, mutta koska pakkasta on noin pirusti niin ei lähdetä. Miespä menee sit yksin! Ei päätetty näin vaan se oletti kauniisti, et hän menee ja minä jään lasten kanssa tietenkin kotiin! ARGH!!! Pyykin pesu ja siivous, ruuanlaitto jne kaikki mun harteilla. Mies käy töissä, mut minä hoidan 24/7 tuota poikaamme, yöt ja päivät, vessaankaan en mene ilman poikaa. Olisko puolentoista vuoden aikana mies alle sormien määrän herännyt pojan kanssa yöllä ja tuo herättää hyvänäkin yönä neljästi! Hei hulluhan mä olen kun edes toisesta (itselleni kolmannesta) haaveilen! Mut kun toi poika on vaan niin ihana... eikä se mieskään hullumpi aina ole... ja nää mun hormoonit on ihan selaisin... poistun siis nolona takavasemmalle tekeen ruokaa.
-Maalainen kp19/28(-34)
 
kmk_85
Mulla olisi alkaa menkat toissa viikolla tai olisivat pitäneet viim. torstaina alkaa mutta eipä ole näkynyt eikä kuulunut ;)... Yleensä ovat olleet säännöllisiä.

Lasta ollaan tässä yritetty, joten olisi aivan ihanaa jos nyt tärppäisi, toivon mukaan! Ensi viikolla testiä ostamaan jos ei mtn näy :DDDD

Ruokahalu on kyllä kova, mieliala vaihtelee vähän väliä yms yms...
 
Saisi tulla, 29-v.
Kmk_85: ootpa sitkeä kun maltat odottaa testin tekemistä... Tsemppiä sulle!

Mitäpä Maalaiselle kuuluu? Joko raivo on laantunut?

Mulla on meneillään 23/29 (?) ja lämmöt on ilman flunssaa äsken mitattuna 37.4. Flunssaa oli viime viikolla ja nenä varsinkin iltaisin ihan tukossa. Ns. kuivaa kautta ei myöskään ole ollut, oletetun oviksen jälkeen oli yksi kuivahko päivä, ja sen jälkeen valkkaria on tullut vaihtelevasti. Ja kyllä, kyttään oireita : ) Paleltaa (niin kuin ekassa -kesken menneessä -raskaudessakin) ja vituttaa välillä niin ettei veri kierrä päässä!! Tosin mielialanvaihteluja on aina aika ajoin, ja luulen, että lämmöt kohoaa aina kun on stressiä, vitutusta tai surua. Ei siis mitään pitkälle meneviä johtopäätöksiä tästä... Muutenkin aika vähän on tullu peittoja pöllyyteltyä : /

Onko muita jännääjiä kierron samassa vaiheessa? Tai muuten?
 
Olivia_
Tulinpas kuikkaamaan jännääjien kuulumisia! :) Ja on ihan pakko kommentoida, Saisi tulla, 29, että kylläpäs kuulostaa lupaavilta nuo sun lämmöt.

Itselläni oli ihan sama juttu. Lämmöt oviksen jälkeen koko ajan jotain 37.3. Olin sairastanut 1-2 aikaisemmin flunssan ja kuvittelin, että lämmön nousu johtuu siitä. Mutta toisaalta tiesin koko ajan, että jotain outoa siinä oli. Mulla ei oikeestaan koskaan nouse kuume ja yhtäkkiä lämmöt oli viikkokaupalla sinnikkäästi korkeella. Taitaapi olla itse asiassa vieläkin.

Tsemppiä kovasti kaikille ja paaaljon plussatuulia!

Olivia & Vauveli 16+1 (tuntuu, että eilen täällä jännäilin ja nyt ollaankin jo tässä)
 
Saisi tulla, 29v.
Tulinpas kuikkaamaan jännääjien kuulumisia! :) Ja on ihan pakko kommentoida, Saisi tulla, 29, että kylläpäs kuulostaa lupaavilta nuo sun lämmöt.

Itselläni oli ihan sama juttu. Lämmöt oviksen jälkeen koko ajan jotain 37.3. Olin sairastanut 1-2 aikaisemmin flunssan ja kuvittelin, että lämmön nousu johtuu siitä. Mutta toisaalta tiesin koko ajan, että jotain outoa siinä oli. Mulla ei oikeestaan koskaan nouse kuume ja yhtäkkiä lämmöt oli viikkokaupalla sinnikkäästi korkeella. Taitaapi olla itse asiassa vieläkin.

Tsemppiä kovasti kaikille ja paaaljon plussatuulia!

Olivia & Vauveli 16+1 (tuntuu, että eilen täällä jännäilin ja nyt ollaankin jo tässä)
Kiitti Olivia!! Yritän olla intoilematta, etten sitten pettyisi jos raskaana en olekaan. Tosiaankin kun on vasta eka yrityskierto keskenmenon jälkeen, niin ei pitäisi innostua liikaa. Edessä voi olla vielä pitkä tie! Hirveesti tsemppiä sulle raskauteen. Muista ottaa rennosti!!! : )
 
Viimeksi muokattu:
2+1
Hei toverit!!!
Meillä jo onnellisesti kaksi lasta, mutta minkäs teet tuolle sisäiselle äänellesi, joka hutaa, että vielä ykis, vielä yksi... :)
Mietinkin tässä eniten sitä, että kun minullakin nyt raskauksien jälkeen ovulaatio tuntuu, niin mikä silti on se oikein hetki ?? Kun olen kuullut, että siinä vaiheesssa kunovis selvästi tuntuu, niin olisi jo myöhäistä...?? Nyt puuhailu osuikin ihan siihen oviksen "alkuun". Eli selviten ovis tuntuikin seuraavana ja sitä seuraavana päivänä. (Olimme estyneitä varmmistelemaan tuolloin, mikä oli totitosi iso harmi). Nyt sitten hoen itselleni, että ajoitus oli oikea ja että olisi mahdollista ola raskaana. Ja kuvittelen myös noita kaikkie oireita, kuten lukemäni perusteella jokunen muukin tekee ;).. Menkat pitäisi alkaa loppuviikosta. En "uskalla " tehdä testiä kun sitten ei enää voi jännitää.... Edellisillä kerroilla olen vaan jotenkin tiennyt olevani raskaana. Hassusti katsoin silloin peiliin useasti ja mielestäni näin sen omilta kasvoiltani. Kuullostaa varmaan ihan sekopäiseltä, mutta jotenkin se vaan niin meni! Nyt olen hetkittäin "varma" että olen , mutta toisaalata....en tiedä. Voi kun olisin....!!! JAKSAMISTA kaikille tällä saralla!!!
 
Saisi tulla, 29v.
2+1: mä olen kuullut, että hyvä olisi jos simpat ois odottelemassa jo valmiudessa ennen ovista. Eli teillä on ajoitus ollut ihan hyvä! Toivotaan, että plussa saapuu!!

Meneillään on kp 26/28 (?) ja kyttääminen jatkuu... Olo on sellainen, että ei pitäs intoilla, menkat ovat saapumassa. Lämmöt on edelleenkin ylhäällä ja pientä flunssaa, sekä mahanippailuja riittää. Samoja oireita on ollut aikaisemmissakin nega-kierroissa, joten jäitä hattuun vaan : /

Onkos tämä ketju nyt lopullisesti hiljenemässä vai missä kaikki luuraa? : )
 
Karvakorva85
täällä kp35/32 eilen alkoi menkkakipuilut ja tänään ollut ihan järkyttävää pahoinvointia.
No ootellaan nyt ainakin sinne kp 40 ellei täti tule tänä yönä.

itkuherkkyyttä on ja kovin :D
 
jippuli
mulla menkat kohta 2 vkoa myöhäs.. viikko ennen kun menkkojen olis pitäny alkaa tuli tiputteluvuotoa.. nyt iski päälle armoton flunssa.. testejä oon tehnyt jo 4 ja kaikki negaa :( toki menkat on ollu kauan epäsäännölliset...
mutta olin jo ihan varma plussasta...
pitää varmaan jotain gyne aikaa varata jos ei ala menkkoja kuulua... aattelin kyllä taas huomen testailla.. jos vaikka ilmestyis se plussa....
 
venni
Heips!

Vieläkö mahtuisi mukaan yksi sekopääksi tuleva näiden "raskausoireiden" kanssa? :D
Meillä on jo yksi ihana lapsukainen, nyt toista innolla toivomassa. Kaikki "oireet" raskaudesta on tietysti päällä, kuten kaikilla muillakin haaveilijoilla ;) On vaan kertakaikkiaan sellainen olo että on raskautunut. Esikoinenkin tärppäsi ekasta, jospa tämäkin pian. Ensi viikolla pitäisi täti tulla kylään, toivotaan kovasti että jättää tulematta, testiä en uskalla tehdä, ennen kuin olisi myöhässä..
Onko muita jotka jännää lähiaikoina tuleeko plussa?
 
jippuli
ei kuulu menkkoja... kiertopv 43/27-52..... ajattelin huomenna jälleen kerran testailla... pää on keksiny jos jonkinlaisia oireita.. on väsy ja huono-olo.. turvottaa ja nippailee mahaa.. selkä on kipeä kuten edellisessä raskaudessa yms yms
yritän silti pitää innostumisen kurissa.. vaikka taas muka tuntuu että on raskaana.. mutta en tajua miksi testit silti edelleen näyttää negaa :(:(:(
 
puukenkä
Täällä kanssa yksi oireiden ihmettelijä ja kuvittelija.. Jatkuva vessassa juoksu osoittautui virtsatietulehdukseksi.. että se meni tuon kuvittelun piikkiin :D

Viime yönä heräsin unesta, jossa mieheni oli pakottanut minut ottamaan silikonirinnat. Rinnat oli yhtä pienet kuin ne aiemmat, mutta isot arvet oli, ja särki ihan pahukseksi leikkauksen jäljiltä. Siinä sitten peilin edessä unessa ihmettelin, että oliko nyt sen arvoista, kun ei ulkomuotokaan näytä muuttuneen. Keskellä yötä herätessä rintoja särki kovasti. Tämän menee siis vielä oireitten ihmettelyn piikkiin. Ensi viikonloppuna testataan!
 
jippuli
edelleenkään ei menkkoja kuulu ja testit negaa... pari päivää yrittäny saada lääkäriaikaa, mutta en oo päässy läpi... kiertopv 56 tai sinnepäin...

onko kellään muulla kotitestit näyttäny negaa ja ollu silti raskaana? pitää varmaan huomenna käydä ihan paikanpäällä varaamassa aikaa!
oireita on muka vaikka mitä!!! tissit ollu viikonlopusta asti ihan hirmuisen kipeet! onko nyt raskausoire vai menkkaoire!!!

voi tätä naisen elämää ja mielikuvitusta....
 

Yhteistyössä