Raskausoireiden arvuuttelijat!

  • Viestiketjun aloittaja Arvuutteija =)
  • Ensimmäinen viesti
J@@n@
Mitä mieltä ootte voisinko olla raskaana?
Kiertopäivä on28/29. Itku herkässä, alaselkä kipee, vatsa nippailuja, rinnat todella kipeet, rinnan ympärykset tummunut, nännit kipeet, aamuisin kun herään on kauheen kylmä. Lämmöt koholla, Joudun ramppaan vessassa tiuhempaan... siinä ne oireet taisi olla... =)
 
pöhkö kuumeilija
Mulla nyt menossa kp21/28, eli ei vielä viikkoon pitäis menkkojen alkaa,mut tajuttomat nippailut ja PMS-oireet! Rinnat kans melko herkkinä, tosin ne on aina menkkoja tosi kipeät. Siis oireet pähkinän kuoressa: Aivan kuin menkat alkais justiinsa, vaikka aina alkaneet kellontarkasti kp 28 tai viimeistään kp 30... =/
 
pöhkö kuumeilija
Voi tämä tietenki olla joku tulehduskin, kun viimekin yönä repi niin nivusista ja häpyluun kohdalta... Mut mikä tulehdus aiheuttaa tällaista? Mulla on ollut parin vuoden sisällä sekä hiiva että VTI, mutta kummatkin erilaisia. No jos nyt malttais odotella ne menkat ja jos sen jälkeen vielä vihloo niin käydä sit gynellä.

Onko muilla ollut epäilyttäviä vatsakramppeja kiinnittymisen aikoihin? Mulla kävi aiemminkin näin, ja silloin olin raskaana. Tosin alkoi hieman yli viikko oviksesta ja olivat paljon lievempiä. Ja silläkin nämä vihlonnat pelottaa, kun kahdessa raskaudessani ollu paljon vatsatuntemuksia ja molemmat menneet kesken. :(.
 
piinaelli
Täällä yks piinailija. Dpo 4 ja hirmuinen oireiden kyttäily... Näin aikaisessa vaiheessa tuskin mitään oireita pitäisi vielä olla, mutta huono olo on ja tekee koko ajan mieli röyhtäillä.. Alavatsassa on tuntemuksia, mutta niin on aina kierron tässä vaiheessa.

Mulla on kierto 30 pvää, joten hetken jos toisenkin saa vielä odotella.. Menkkojen pitäis alkaa aikaisintaan 1.9.

Odottavan aika on tooooosi pitkä!

Plussa pärähti testiin. Viikkoja nyt siis 4+5
 
Viimeksi muokattu:
piinaelli
Eipä hirveesti minkäänlaisia. Itku herkässä, jatkuva pissahätä, joka kestänyt puolitoista viikkoa, vatsa aamuisin sekaisin ja vatsan turvotus

Rinnat ei kipeet, ei turvonnu, mahaa nippailee samalla tavalla, kuin yleensäkin oviksen jälkeen, huono olo mulla on aina oviksesta menkkoihin. En tuntenu mitään kiinnittymistä, ei kiinnittymisvuotoa, ei lisääntynyttä valkkista, päinvastoin, alakerta on kuin sahara..
 
Minea_
Mulle tehtiin TK:ssa testi viime viikolla, tulos negatiivinen. Kehotettiin tekeen uudelleen jos ei menkkoja kuulu (oisi pitäny viime maanantaina alkaa..) eikä näy eikä kuulu. Kipuiluja on kyllä ollu ja rinnat on tosi arat, aamu oksuilua ollu myös (tänään viimeks) mutta testin tulos oli jälleen nega! Ilmeisesti se keho sitten keksii noita oireita?? Ehkäsy tosiaan jätetty pois että silleesti ihan mahollista olisi ollakkin mutta tää on jo ikävää! Siis nää olot ja se kun ei nyt sitten tiiä mikä on selityksenä. Oisko se ressiä ja valeraskautta...
 
pöhkö kuumeilija
Ahdistaa nämä valeoireet ja -raskaudet :D Aina muka kaikkea oiretta jne.
Nyt sit eilen tuntu kyl et menkat alkais justiinsa, vaikka nippailut ovatkin hieman vähentyneet... Silloin tällöin tulee sellaisia oikein teräviä vihlaisuja, yleensä just ku oon jossain menossa eikä varmasti ole siteitä mukana.
Toinen, mitä ilmenny parina aamuna, on se, että pyöräillessä töihin alkanu tekeen pahaa. Luultavasti vain poljen turhankin tehokkaasti ja kunto ei ihan riitä. Illalla myös kaupassa tuntu aika öklöltä olo, kun piti koittaa miettiä, et mitä laittais ruoaksi niin mikään ei tuntunu maistuvan. Lisäksi olen saanut jonku lisäainekammon, ikinä aiemmin ole edes välittäny. Mut nämäkin saattaa johtua ties mistä, luultavasti ensisijaisesti pöljästä päästä.
Rinnatkaan ei ole edes herkkinä, mut vähän pinkeinä ja hieman turvonneet. Tämäkin ihan tuttua hommaa, n. 2 päivää ennen menkkojen alkamista kipeytyvät sit tosissaan. Ja aina muka kipeempinä kuin viime kuussa.

Ei kait nämä muuten niin ärsyttäis, muttei tahdo uskoa, et parin vuoden yrityksen jälkeen, kahden keskenmenon jälkeen VIELÄKIN voi toiveet nousta niin korkeelle, et kuvittelee näitä samoja oireita x(
Tuntuuko teistä samalta?
 
pöhkö kuumeilija
No niin, tänään kp26/28 sitten tuli perinteiset menkkoja edeltävät tuhrut =) Eli oli taas valeoireista kysymys. Jos jonku piikin vois tähän vauvakuumeeseen saada, niin ottaisin mieluusti vastaan...

Eli tässä vielä pähkinänkuoressa:
kp17 vihloksintaa, eli ihan selvästi "kiinnittymiskipuja"
kp20 vihlonta jatkuu, alko PMS-oireet
kp24 vihlonta ja PMS loppu kuin seinään, rinnat ja nännit kipeyty
kp26 tuhrua
ja tästä se kaksi päivää niin alkaa menkat, tämä toistunut jo yli vuoden ajan

No, ehkä se ensi kierto... tai sitä seuraava... jos sitte vuoden päästä
 
Hmmmmm
Hei.Minakin tassa haaveilen raskaaksi tulosta ekaa kertaa, ja olen mittaillut aamulampoja jo pari viikkoa ,mutta lampo ei vaan nouse.Itse asiassa lammot ovat tavallista alempana.Aika seuraaviin menkkoihin on noin viikko.
Onkohan niin etten ovuloi tassa kuussa ollenkaan?'.Va onko muuta selitysta tahan?
 
Dahlia-
Minäkin tänne nyt lisäilen omat oireilut, eli viikon päästä pitäisi täti kyläillä ja nyt on jo jonkun aikaa ollut virtsarakontulehduksen tapaisia oireita. Lähinnä sellaista jännää paineen tunnetta ja ajoittaista kirvelyä ja kutinaa alapäässä, ei kuitenkaan jatkuvaa vaan sillon kun käy esim. vessassa ja sen jälkeen. Jossain luki että alkuraskauteen kuuluu joillain tuo kirvely (toivottavasti on tätä!) mutta nähtäväksi jää että joutuuko menemään lääkäriin tulehduksen takia.. Ja oviksen aikoihin maha oli todella turvoksissa, suorastaan pelotti että mitä on tapahtunu kun olo tuntuu jo nyt raskaalta :D Kaiketi nämäkin on niitä haaveunia, saisi jo hitto vie tärpätä! :D
 
VauvaTuulia
Moi kaikki oireilijat ja arvailijat!
Tääl on aika hiljaista..toivottavasti joku vielä vastaa.

Ollaan yritetty ekaa pikkuista jo 1.5 v ja takana 2 aikaista keskenmenoa. No nyt olen odotellut kk alkua jo noin 5 pv. Riippuu miten laskee,mulla aikaisemmin ollut kierto 32 vrk ja nyt loppukeväästä asti 27-28 vrk. Viimeiset kk alkoi 19. Syyskuuta.
Ei ole oksetusta mutta ei tee muuten ruokaa mieli. Ja nenä on tosi tukossa aamulla ja illalla sekä lämmöt noin 37 muutaman päivän. Välillä tuntui kuin olis flunssa tulossa mutta ei sit kuitenkaan. Ei muita oireita.
Vähän pelottaa mennä taas 100nnen kerran :) ostamaan raskaustestiä. Jos en ole raskaana niin mistähän tuo menkkojen viivästyminen johtuis.. Onko kellään viivästyneet stressin takia?
Ja sit sellainen taikauskoinen olo että jos teen testin nii menkat tulee tietysti heti :-/
johtuu varmaan noista km-sta.
Kirjoitelkaa vastauksia! Ja muut arvailijat onko tärpännyt? !
 
Marie.
Hei
Löysin tän pitkän ketjun, kun etsiskelin oireita. Ikää 41 ja kolmatta raskautta odotellessa, kun edellisestä 13 v. Hormonikierukka poistettiin elokuussa ja samantien alkoi kuukautiset ja sen jälkeen ollu 27 ja 25. Nyt, tänään olis jo taas päivissä 25.. välillä pientä nipistelyä alamahassa, pahoinvointia (tosin antibioottikuuri päällä), mutta ei mitään mielialajuttuja. En vaan "uskaltanut" tehdä testiä, kun olen sen joka kerta nyt tehnyt, niin samana päivänä ovat alkaneet, hätähousu :).
tuota valkovuotoa hieman ihmettelen, kun se vaan tuntuu jatkuvan ja vaaleana, en muista näin runsasta ennen alkamista olleen.. saattaapi olla toiveajattelua, mutta ihmettelenpä kuitenkin. Onko tietoa siitä kellään?
 
Karolina
Miltä nää mun oireet kuullostavat?
paleltaa, tänään on posket punaisena, lämmöt koholla, alaselkään sattuu, jos nauran tai venytän itseäni sattuu alavatsaan, maha ja rinnat turvoksissa, rinnat ja nännit kipeät, nään raskaus unia=) kuvittelenko mää nää kaikki oireet vai olisiko toivon kipinää olla raskaana?=)
 
kitty
Karolina... oireesi voi hyvin viitata raskauteen, tai sitten ei.
Itselläni 2 km takana (vko 5 ja 6) eli hyvin hyvin alku metreillä... mutta olen myös kuvitellut olevani raskaana varmaan joka toinen kk. (nyt ollut puoli vuotta raskautumaton olo) Varsinaisesti täällä ei yritystä olekkaan, mutta tulee jos tulee mentaliteelilla...

nyt sitten eka kerta yli puoleen vuoteen kun mielestäni taas oireita. (tänään 25/ 25-28)

*yli viikon ollut melko "kosteaa", yleensä ennen menkkoja täysin kuivaa kautta...
* n. viikon verran olleet rinnat Tosi kipeät, normi kierrossa ei juurikaan...
* ällötystä ja heikkoa oloa muutamana päivänä
* samoin kun vatsa ollut aivan sekaisin... (lievää vatsatutia?)
* itkuherkkyys lisääntynyt
* ovismaisia tuntemuksia: moni mies näyttää potentiaaliselta "partenerilta",etenkin oma ;) nipistelyä alavatsalla (voisi liittyä menkkoihinkin) muttei lainkaan jomottelua.. lähinnä pistelyä
* järkyttävä himo pähkinöihin ja salaattiin ym. kevyempään ruokaan..
* kummallisia unia... (liittyen raskautumiseen)
* huimausta parina päivänä..
* vilukohtauksia
* kahvin suurkuluttajana sekin ajoittain ällöttänyt
* eilen suunnaton ärtymys ilman syytä, tänään "onnellinen ilman syytä"...


yritän muistaa kertoa miten tässä kävi.. todennäköisesti menkat alkaa huomenna tai parin pv sisällä. Jos ei niin onnessani ehkä unohdan tulla tänne kertomaan :D
 
lilyfantti
Meikä on ihan fiiliksissä lukenut näitä keskusteluja nyt pari päivää, kun rupesin ite oireilemaan aika kummasti... Toiveissa olis kovasti raskautuminen, mutta se tuntuu tosi epätodennäköiseltä. Mies ei sanonut 1,5 viikkoa sitten että kondomi ois mennyt rikki, mut jotenkin mulla on vaan sellanen epämääräinen fiilis että saatoin raapaista vahingossa siihen kynnellä ihan pienen reiän... liekö sit väsymystä mieheltä mennyt ohi moinen vai eikö se vaan kehdannut sanoa kun olin rippileirillä töissä koko hiihtoloman ja ressasin sitä... 0:)

Eipä auta ku ootella tätiä kylään vielä viikko ainakin. Nyt on menossa kp 23/28, kyseinen mahdollinen vahinkokerta on ollut kp 13 muistaakseni.
Tähänastisia "oireita" (jotka siis oli jo ennen googlettelua, mutta sen jälkeen varmasti kaikenmoiset toiveet on ylläpitäneet ajatuksia):

- arat tissit ja erityisesti nännit, jotka näyttää mun silmiin tummemmilta
- alavatsan ja -selän juilinta ja kipuilu
- paha olo (etenkin kp 20, matkapahoinvointia, jota tosin mulla on muutenki ollut)
- huimaus
- lämpö ollut poikkeuksellisen korkea tähän päivään asti, nyt taas normaali. johtunee flunssasta tosin

Plussatuulia toivottelen kaikille jotka tätä lukeepi ja itselleni myös, josko tärppäis!! ++++++++ :)
 
jadeliina
Moi! Menkat loppui 22.4 ja ovis oli 29päivä.

Vatsa on kouristellut,inhottavia vihlasuja,väsymystä ja mieliala heittelee.. Voisinkohan olla jo raskaana?
Olemme sentään mieheni kanssa yrittäneet lasta tosi kauan. Alan olla hieman epätoivoinen :(
 
orm
hei,

olen ollut jo pitkään ilman pillereitä ja lapsi tervetullut. Kiertoni pituus on 35pv parin päivän heitoilla ja menkat on nyt myöhässä viikon tai kaksi... ( olen huono laskeskelemaan ja merkkailemaan kiertoani )...
noh, pari päivää sitten minulla alkoi vatsan kouristelu ja outo tunne, runsas valkovuoto sekä vessassa ravaaminen ja innostuin jo raskaudesta! tein testin, mutta testi oli negaa... seuraavana päivänä oloni tuli kuumeiseksi ja flunssaiseksi ja illalla kohosi kuume vähän yli 37 astetta. nukuin pienet päikkärit ja siihen loppui KAIKKI vaivat. odottelin että oireet jatkuisivat, mutta ne ei eivät ole palanneet :/

nyt yritän puntaroida missä viipyvät menkat? tai mistä johtui niin runsas valkovuoto jollaista ei ole koskaan ennen ollut? ja outo tunne mahssa?.... onko ne menkat tulossa vain myöhässä parin kolmen viikon viiveellä, vai voiko raskaus olla vielä mahdollinen?..
 
depsi
No voit olla raskaana,mutta ovulaatiossakin on saman laisia oireita. Minullakin tuli sunnuntaina kamalia kouristuksia..ensin minulla oli kyllä vähän huono olo ja sitten alkoi heikottamaan,mutta heti kun nuo olivat menneet ohi niin vatsa alkoi kouristella niin paljon,etten uskaltanut sängystä nousta ylös.

Mulla ainakin tulee aika runsaasti valkovuotoa kokoajan,alavatsa/alaselkä vihloo/polttelee ja ennen tuota kaikkea mulla oli ihan samat oireet mitä sinulla on ollut ja sitten yhtäkkiä kaikki loppui.

Tein testin eilen illalla ja näytti haaleaa viivaa ja sitten seuraavana aamuna tein uuden ja näytti taas samaa,mutta vähän tummempaa. Ja eihän se raskaustesti voi näyttää ollenkaan viivaa jos ei olisi hormonia virtsassa. Teen testin vielä parin päivän päästä uudelleen. Plussaonnea!
 
orm
noni, nyt on sitten kolmatta viikkoa myöhässä menkat... en oo uskaltanu tehä testiä, koska oireita ei oo palannu? :/ ainoo oire on aamuisin tosi etova olo! yleensä juon aamuisin kahvia, mutta nyt kahvi ei oo yhtään maistunu aamuisin... :/ välillä niistäessä voi olla pieni kouraisuja alamahassa...?
pitäisi ehkä käydä pikkuhiljaa ostamassa testi...... mut, yleensä kun sen käy ostaan niin sitten ne menkat tuleeki :D
viimeviikolla oli kamala stressi, mutta en sitten tiedä voiko viime viikon stressi vaikuttaa menkkoihin joiden piti alkaa kaksi viikkoa sitten?... spooky.
pitää huomenna vaikka käydä hakeen testi jos ei näy mitään.

ainoo kyllä huomasin tänään, että alapää tuntuu jotenkin... kuivalta? mulla yleensä tämän tuntuisia oireita kun menkat loppumassa, mutta muita menkkojen oireita ei sitten ookkaan? yleensä maha ihan sekaisin päivää / kahta päivää ennen alkamista?....
 

Yhteistyössä