Raskausoireiden arvuuttelijat!

  • Viestiketjun aloittaja Arvuutteija =)
  • Ensimmäinen viesti
depsi
Käy ihmeessä ostamassa testi. :) Minulla myös kouraisee oikein kunnolla alamahasta kun aivastankin.
Käy ostamassa clearblue sillä saat varman tuloksen.
Itsekkin Tein tänään sillä ja näyttää raskaana 1-2 :) Kerro sitten miten kävi :)

Onnea!
 
Toiveikas
Hei vain!

Olen seota, kun mietin sitä, olenko raskaana vai en. Nyt olen ollut viimeisen viikon asteen verran rauhallisempi, sillä tein raskaustestin menkkojen loppupäivinä 11.5., ja tulos oli mielestäni negatiivinen. Kuitenkaan. Rupesin pohtimaan nyt sitten tässä tätä kaikkea, mikä minussa on ja mitä miusta tulee ulos jne. Ja raskausajatus alkaa palautua uudelleen mieleen.

Sain ensinnäkin elämäni ensimmäisen hiivasienitulehduksen noin reipas kolme viikkoa sitten. Ja se uusi itsensä nyt kolme päivää sitten. (Olenko ymmärtänyt oikein, että hiivasieni on yleinen raskausaikana?) Hiivasieni alkaa olla jo paranemaan päin, mutta valkovuoto on punertavaa eli siis vaaleanpunaista. Ja menkkoja en odota vielä moneen viikkoon! Sukupuolitaudin mahdollisuutta ei ole.

Mikä olikaan sitten erikoista edeltävissä menkoissa: ne olivat valtavan epätavalliset! Jätin ehkäisyn (NuvaRing) pois noin reipas kuukausi sitten. Kärsin suhteellisen kovista menkkakivuista ,ja ne alkavat yleensä viikkoa ennen menkkoja, loppuvat sitten ja alkavat menkkojen ensimmäisenä päivänä uudelleen. Nyt kuitenkin alavatsakipuilua on ollut melko tasaisesti jokaiselle päivälle ja jatkuu edelleen. Kaikentuntuista kipua, nipistää, jomottaa sykkii. Lisäksi maha on turpeinen ja jotenkin "ilmapallomaisen tuntuinen" -jos tuossa on nyt mitään järkeä. Lisäksi viime menkat alkoivat päivän liian aikaisin ja vuodoltaan olivat varsin niukat.

Sanoin, että raskaustestin tulos oli _mielestäni_ negatiivinen, sillä rupesin arpomaan haamuviivaa. Muistan ajatelleeni testin tulosta katsoessani, että mahtaaakohan tuo olla viiva vai ei. (Jotenkin kai se näytti viivalta) Tilasinkin nyt netistä raskaustestin (2kpl) hyvin extempore, sillä en haluaisi vatvoa tätä asiaa mielessäni pidempään, vaan haluan tietää, onko sisälläni ihmisen alkua vai ei. Nyt pitäisi saada ainakin selkeä vastaus.

Ja eipä siinä suinkaan vielä kaikki oireet. Tissit oioi, kun ovatkaan arat! Viluttaa yllättävän usein, tosin se voi johtua alhaisesta verenpaineesta, mikä mitattiin miulle viikko sitten (yläpaine oli 78 ja ala 48!! Eikai tuo ole raskauden oire? Kummastelen tuota siksi, koska harrastan hyvin paljon liikuntaa ja elän muutenkin melko terveellisesti; mitä nyt toisinaan tulee herkuteltua. :] )

Suussa olen maistanut jonkin varsin omituisen maun. En osaa sanoa, onko se metallinen, mutta jotenkin varsin erikoinen. Lisäksi olen aivan _mielettömän_ väsynyt, ja saan koko ajan ravata vessassa pissillä. Sitten vatsa taas ei toimi laisinkaan; välillä tulee ripulina ja välillä menee päiviä ettei tulee mitään! Vatsan toimintaa oon yrittäny rauhoitella maitohappobakteereilla, mut eipä ole liiemmin auttanut. Mielialat on hyvin vuoristorataiset ärsyyntyneestä itkuisen surulliseen ja masentuneeseen. Liioin raivarikohtauksia en ole onneksi saanut!

Ja sitten ihan vaan tää riipiva ajatus mahdollisesta raskaudesta. Enkä halua tarkoittaa tätä negatiivisesti, mutta kaikki tää epävarmuus vaan väsyttää ja kyllä vähän huolestuttaakin. Oikeastaan jokainen yllä mainitsemani "oire" voitaisiin myös selittää joillakin muilla asioilla, tosin ainakin kuukautiset on nyt poisluetut. Mutta ihanaahan se olis, jos nyt onni potkaisisi. :)

Saattanenkin kuulostaakin naiselta, jolla ei ole vielä lapsia. :)
 
Liljannes
Mulla pitaisi alkaa menkat ensi viikolla ja nyt on tullut valkovuoto tosi runsaasti.Siis ihan kuin menkat olisivat tulleet.Pikkuhousut ihan markina.Aamu lammot korkeella 36,8 .normaalisti 36.2.Mitaan muita oireita ei erikoisemmin ole mutta olemn vaan lukenut etta ,runsas valkovuoto saattaisi olla raskaus oire myos.Toivossa eletaan viela .
 
Huuhailija
... kaksi lasta, kolmas tervetullut, kuparikierukka poistettu, eka yrityskierto meneillään, 3+2.
Oireita: Alamahassa jomotusta jo useamman päivän ajan ja istuessa tuntuu, kuin siellä olisi joku ihme möykky. Housut kiristää sillä lailla, että jos en raskaana ole, niin läskistynyt vajaassa viikossa aika lailla;) Hajutkin mukamas ottavat nokkaan ja välillä mukamaste etoo
 
nea
Kysyisin nyt taaltakin etta onko hailahtelevaisuus raskausoire.Mulla pitais alkaa parin paivan paasta menkat ja nyt oon ollut tosi hailahtavainen ja vahan on semmonen omituinen olo .Valko vuotoa on tosi paljon.Siis oikeen limapalloja vessassa kaydessa .,eiko nyt pitais olla kuivakausi menossa ?,siis ennen menkkoja.Testin tein paripaivaa sitten ja negaa naytti.nyt ois28/32 Nakyiskohan se raskaus edes viela tikussa.? Toive ajattelua kai.
 
hmm...
Minä olen tässä keskustelussa varmaan hieman toisesta syystä, en halua tulla raskaaksi, mutta pelkään että vahinko saattoi käydä. Minulla siis jäi kondoomi sisälleni, (jossa oli jo eritettä)Pysyykö erite siellä kondoomin kärjessä vai onko mahdollista että sitä on päässyt valumaan ulos? Menkkojeni pitäisi alkaa alle viikon päästä, ja minulla oli tästä tapahtumasta about viikon päästä menkat kesti 1 ja ehkä vähän toistakin pv. Meillä ei ollut muuta ehkäisyä kuin kondoomi..
 
RockerBabe
Moi kaikki oireilijat ja arvailijat!
Tääl on aika hiljaista..toivottavasti joku vielä vastaa.

Ollaan yritetty ekaa pikkuista jo 1.5 v ja takana 2 aikaista keskenmenoa. No nyt olen odotellut kk alkua jo noin 5 pv. Riippuu miten laskee,mulla aikaisemmin ollut kierto 32 vrk ja nyt loppukeväästä asti 27-28 vrk. Viimeiset kk alkoi 19. Syyskuuta.
Ei ole oksetusta mutta ei tee muuten ruokaa mieli. Ja nenä on tosi tukossa aamulla ja illalla sekä lämmöt noin 37 muutaman päivän. Välillä tuntui kuin olis flunssa tulossa mutta ei sit kuitenkaan. Ei muita oireita.
Vähän pelottaa mennä taas 100nnen kerran :) ostamaan raskaustestiä. Jos en ole raskaana niin mistähän tuo menkkojen viivästyminen johtuis.. Onko kellään viivästyneet stressin takia?
Ja sit sellainen taikauskoinen olo että jos teen testin nii menkat tulee tietysti heti :-/
johtuu varmaan noista km-sta.
Kirjoitelkaa vastauksia! Ja muut arvailijat onko tärpännyt? !
Itselläni on menkat myöhäs jo 2viikkoa 4 pv ... ja viime yönä mulla oli jtn outoa vihlontaa ala selästä ja mahalle melemmin puolin eli en tiedä ett mistäs se johtuu.. en oo tehny testejä vaik kyllä pitäis.. en haluais taas pettyä!
Vuosia rupee olla niin paljon ja lapsia haluaisimme muttei oo vaan tärpänny viel :S takana yks pakko abortti (siitä alkaa olemaan jo 10v)ja yks keskenmeno(ja siitä n 5v)
 
Viimeksi muokattu:
marge
Oon syöny säännöllisesti e-pillereitä. Noh söin siinä viimesen pillerin liuskasta ja noin 2-3 pvn päästä siittä alako kuukautiset. Ne kesti oman aikasa ja loppu sopevasti siihen ku piti taas alottaa syömään pillereitä.

No eipä siinä mittää söin sen ensimmäisen pillerin liuskasta, mutta sen jäläkeen unohin syyvä 2 päivänä ja mieheni kans harrastettiin juurikin niinä molempina päivinä seksiä. Eekkata tässä vaa mietityttää aika hyvästi, että lienetkö käyny sitte vahinko ja sitä ollaan kohta puolii raskaana...??
Nii ja tuossa ku söin sen yhen 8pv ja en enempää tässä kuussa niin tuli verta taas 13pv jonku verran ja 14 pv tooosi vähän.. ett' mitähä ihimettä, vasta oli kuukautiset niin uuellee verta kylläkin vähän.

Sovittii sitte miehen kans, että en syö nyt tässä kuussa niitä pillereitä ollenkaa katotaa ensinnäki sitäki että vaikuttaako ne pillerit tähän minun jatkuvaan mielialanvaihteluihin.

Kertokaapa vaan mitä eppäilettä! Onkoha käyny niin että sitä ollaa raskaana vae ei. ikinähä ei kyllä voi tietää ennenkö teen raskaustestin, mutta siihen testin tekemiseen menee vielä reilut viikko nii voisin haluta tietää että mitä muut eppäilee..

Naatos kim elikkä kiitos nam! :)
 
Plussapliis
Hei. Tässä puoltoista vuotta yrittänyt tapaus. Löysin tämän viestiketjun kun hain vertaiskokemuksia. Olen fiilistellyt kaikkien kokemuksia surullisena ja tajuttoman iloisena. Olisipa hauska kuulla, saitko Olivia tytön vai pojan, menikö kaikki hyvin.. Entä Neella? Joko on (toivottavasti) tärpännyt. Rockbabe, teitkö testin ja plussasitko?? Näistä teidän jutuista on niin kauan jo ja tuskin ihan heti tänne tulee vastauksia enää, mutta toivon sydämestäni, että teillä on kaikki hyvin ja haaveet toteutuneet.



Itselläni myöhästyi menkat 6 päivää. Malttamaton testi ja tuli nega. Sitten alkoi menkat. Kestivät vajaa 3 päivää (normi 4-5) ja ehkä hieman niukemmat ku yleensä. Ei mulla olekaan kovin runsaat menkat olleet enää aikuisiällä (nyt ikää 31-vuotta). Noh, ajattelin jo, että hyytymistä ja tummasta verestä huolimatta ne oli valemenkat ja tein testin. Nega. Mulla oli etovaa oloa, väsymystä, päänsärkyä ja vihlaisuja ja kramppeja alavatsassa. Tissit on iha ku ennenkin, pehmeät eikä mitään muutoksia. Joskus, eikä siis tosiaankaan joka kierrossa ne ovat pinkeet ja kipeät, joten siitä en tekisi oiretta itseni kahdalla, vaikka mikä olisi. NYt olen tuntevinani mukamas kohtuni vähän "möykkynä" mutta toitotan itselleni, että kuvittelen.
Menkat mulla on tasaiset, tulevat 22-23 (kierto n. 28pvä) päivän välein ja usein niiden tulemiseen liittyy kramppeja ja kipuja erityisesti vasemmalla puolella, joka helpottaa oviksen jälkeen ja menkkoihin ei liity juurikaan kipua, kuin pientä vihlomista emättimessä.

Mä niin toivoin sitä lasta kun menkat myöhästy.. ja itkettää joka toinen päivä harmittaa, että oon saanu negat testeistä enkä voi olla ajattelematta asiaa. Olen ollut valmis äidiksi joo niin kauan, ja mistään en haaveile niin paljon kuin plussasta..

Olisipa kiva, jos tämä vanha ketju heräisi edes hetkeksi henkiin.
 
MAMMA
Voiko joku vastaa mun kirjoitukseen olis tärkeetä .
Minulla on menkat myöhässä on ollu pahaa oloo oksettaa kiukuttaa väsyttää
Mielialavaihtelua on jatkuvasti valkovuotoo on koko aijan vessa hätä jatkuvasti on
on menkat myöhässä noin kuukauden . Olen tehny raskaus testejä näyttää negaa .


Olis kiva jos joku vastaisi . Minulla on jo yks lapsi yritän toista lasta :D
 
sekasin(ko)
täällä yksi peloissaan oleva tai sanotaanko kauhunsekaisin tuntein kun kuvittelee että kaikki on mielikuvitusta...olen käyttänyt ehkäsyrengasta jo kohta kolmisen vuotta eikä ole pettänyt..nyt epämääräisiä oireita..vaisto,se oli ensimmäinen,että kaikki ei ole niinkuin pitäisi,jumalaton väsymys, ennen menkkoja joiden piti alkaa jäi aina varmat pms oireet pois eikä finnin finniä.kakomista ja etovaa oloa satunnaisesti ja tuntuu että on lisääntyny.laihduin kolmisen kiloa,paleltaa,enemmän vessakäyntejä ku normaalisti,parin tunnin välein pitäis syödä ku tulee nälkä mut aamuisin ei tee mieli.silti puuroa ahdan jonku verran..renkaan poiston jälkeen piti alkaa ja tuli vaan kerran per päivä kirkkaan punaista vuotoa pissatessa ja muuten tamponi kuiva ja yhtenä päivänä jäi vuotelut kokonaan.siitä 4päivää myöhemmin rusehtavaa menkkamaisten kipujen ohela ruokalusikallinen ja hieman kirkkaan puna-oranssia perään ja yöllä ei mitään.aamulla hieman kirkkaan punaista vuotoa ja outoa,tuoksui raudall..meni ohi ja sen jälkeen etova olo korostunut sekä alavatsa hassun pinkeä..negaa tullu 4krt ja tk.ssa pissasta juuri nega..laskin että jos olisin ei näkyisi viikkojen pohjalta vielä hcg testeissä..tiedä sitten.ei sukupuolitauteja eikä tulehdusta ainakaan crp.n mukaan.nyt valkovuotoa tulee reippaammin ja väliin kuplivaa?? auttakaa . tuntuu että kroppa ihan sekasi ja kohta pääkin :D
 
sekasin(ko)
täällä yksi peloissaan oleva tai sanotaanko kauhunsekaisin tuntein kun kuvittelee että kaikki on mielikuvitusta...olen käyttänyt ehkäsyrengasta jo kohta kolmisen vuotta eikä ole pettänyt..nyt epämääräisiä oireita..vaisto,se oli ensimmäinen,että kaikki ei ole niinkuin pitäisi,jumalaton väsymys, ennen menkkoja joiden piti alkaa jäi aina varmat pms oireet pois eikä finnin finniä.kakomista ja etovaa oloa satunnaisesti ja tuntuu että on lisääntyny.laihduin kolmisen kiloa,paleltaa,enemmän vessakäyntejä ku normaalisti,parin tunnin välein pitäis syödä ku tulee nälkä mut aamuisin ei tee mieli.silti puuroa ahdan jonku verran..renkaan poiston jälkeen piti alkaa ja tuli vaan kerran per päivä kirkkaan punaista vuotoa pissatessa ja muuten tamponi kuiva ja yhtenä päivänä jäi vuotelut kokonaan.siitä 4päivää myöhemmin rusehtavaa menkkamaisten kipujen ohela ruokalusikallinen ja hieman kirkkaan puna-oranssia perään ja yöllä ei mitään.aamulla hieman kirkkaan punaista vuotoa ja outoa,tuoksui raudall..meni ohi ja sen jälkeen etova olo korostunut sekä alavatsa hassun pinkeä..negaa tullu 4krt ja tk.ssa pissasta juuri nega..laskin että jos olisin ei näkyisi viikkojen pohjalta vielä hcg testeissä..tiedä sitten.ei sukupuolitauteja eikä tulehdusta ainakaan crp.n mukaan.nyt valkovuotoa tulee reippaammin ja väliin kuplivaa?? auttakaa . tuntuu että kroppa ihan sekasi ja kohta pääkin :D
 
Gynekologille
täällä yksi peloissaan oleva tai sanotaanko kauhunsekaisin tuntein kun kuvittelee että kaikki on mielikuvitusta...olen käyttänyt ehkäsyrengasta jo kohta kolmisen vuotta eikä ole pettänyt..nyt epämääräisiä oireita..vaisto,se oli ensimmäinen,että kaikki ei ole niinkuin pitäisi,jumalaton väsymys, ennen menkkoja joiden piti alkaa jäi aina varmat pms oireet pois eikä finnin finniä.kakomista ja etovaa oloa satunnaisesti ja tuntuu että on lisääntyny.laihduin kolmisen kiloa,paleltaa,enemmän vessakäyntejä ku normaalisti,parin tunnin välein pitäis syödä ku tulee nälkä mut aamuisin ei tee mieli.silti puuroa ahdan jonku verran..renkaan poiston jälkeen piti alkaa ja tuli vaan kerran per päivä kirkkaan punaista vuotoa pissatessa ja muuten tamponi kuiva ja yhtenä päivänä jäi vuotelut kokonaan.siitä 4päivää myöhemmin rusehtavaa menkkamaisten kipujen ohela ruokalusikallinen ja hieman kirkkaan puna-oranssia perään ja yöllä ei mitään.aamulla hieman kirkkaan punaista vuotoa ja outoa,tuoksui raudall..meni ohi ja sen jälkeen etova olo korostunut sekä alavatsa hassun pinkeä..negaa tullu 4krt ja tk.ssa pissasta juuri nega..laskin että jos olisin ei näkyisi viikkojen pohjalta vielä hcg testeissä..tiedä sitten.ei sukupuolitauteja eikä tulehdusta ainakaan crp.n mukaan.nyt valkovuotoa tulee reippaammin ja väliin kuplivaa?? auttakaa . tuntuu että kroppa ihan sekasi ja kohta pääkin :D
Varaa aika gynekologille niin turhat mietiskelyt jäävät pois.
 
Viimeksi muokattu:
tiedonjanoa
Eli kp16 harrastettiin seksiä ja kierto n.24-28pv. Yleensä 28. Ei olle tullut ainakaan vielä mitään kiinnittymisvuotoa, tai en ole huomannut. On siis nyt kp21. Mutta toissapäivänä mulla oli hieman kuumeinen olo ja kylmä. Tänään on tuntunut pientä menkkamaista kipua. Kohdunsuu oli tänään kova ja ylhäällä. Kp.19 tuntui kuin se olisi ollut alempana ja pehmeämpi. Kokemuksia/neuvoja? :)
 
Huolestunut
Moikka!
Haluaisin kanssa tiedustella mahdollisuutta raskauteen. Kuukautiset ovat vain 4 päivää myöhässä mutta silti. Pari päivää sitten tunsin hieman pistävää kipua alavatsassa. Ja mielialat lähtivät taas menemään vuoristorataa. Ajattelin että nyt on menkat alkamassa. Kun tulin kotiin huomasin pientä vuotoa ja ajattelin että selvä merkki. Mutta vuotohan loppuikin siihen. Olen harrastanut seksiä viikolla jolloin ovulaatio saattoi tapahtua kun en merkitse yleemsä ovulaatio päiviä mutta luulisin näin. Viime yönä uni ei oikein suostunut tulemaan. Ja tänään on ollut illalla huono olo. Ja rinnat varsinkin nännit ovat arat. Kannattaako huolestua kun kuukautiset ovat kuitenkin vasta alle viikon myöhässä?
 
Raksu
Hei.
Tässä hieman jännäilen, että olisinko mahdollisesti raskaana, nyt 36/28-30 menossa. Oireet eivät ole kyllä kummoiset:
- kuukautiset jääneet pois
- rinnat lämpimät ja nännit nöpöttävät helposti, jos koskee (ei yleistä normaalisti)
- välissä pieniä vilun väreitä
- itkuherkkyttä (kaupassa tuoreen pullantuoksu sai melkein kyyneleet valumaan :D)

Ehkäisyä olemme vielä käyttäneet, vaikka lapsista ollaan puhuttukin. Muutaman kerran mies ottanut minut paljailtaan, ennen kondomin laittoa päälle. Ehkä vain kuvittelen kaiken :rolleyes::D
Mutta miltä teistä muista kuulostaa??

Auttakaa tietämätöntä.
 
haihattelija
Jos täällä joku vielä käy niin auttakaa mua! Tässä mennään vasta kp24/28-29, eli viikon verran pitäis jaksaa odotella ennen kuin voi testata. Ainoo mahdollinen oire on se, että palelee aivan järjettömästi. En tiedä onko flunssa tulossa ja johtuuko palelu siitä, mutta jotenkin aivot vääntää sen mahdolliseen raskauteen. Muita oireita ei toisaa oo. Mitä nyt alavatsassa tuntuu pientä nipistelyä, mutta oon tarkkaillut kehoani sen verran että sitä tuntuu aina. Millä jaksaa oottaa testipäivään?!?!?
 

Yhteistyössä