"raskausoire"-ketju

täällä toinen joka tulee hulluksi!!! tää on niin syvältä tää odottaminen, päivät kuluu hitaasti ja miehellekin avauduin kuinka tämä kuumeilu on saanut minut ihan hermoraunioksi, varmaan hormoonit.... ei siis mitään uutta, jotenkin tuntuu että oireetkin hiipuu.. lämpö on ja pysyy.. pitäis vaan osata relata ja odottaa alkuviikkoa alkaako vai ei, mutta eipä minusta näytä siihen olevan =((
 
Mulla on nyt ensimmäinen kierto menossa pillereiden jälkeen ja en yhtään tiedä kierron pituutta, mut huomena aion testailla ekan kerran, ku mies on kotona vaan viikonlopun. Maanantaina tai tiistina odottelisin menkkoja alkavaksi..Mulla on tyhjennysvuodon jälkeen ollut satunnaista pistelyä alavatsassa, vähän menkkakipujen tapaista mut lievempänä. Mä oon myös palellut pari viikkoa ihan hitsisti aina välillä, mut voi olla et kämppä vaan tosissaan on viileä ;) Tää on kauheeta miten sitä vahtaa jokaista pientäkin "poikkeavaa" ja kuvittelee voisko tää nyt olla merkki raskaudesta! Huh jännittää, ku ei ees varmaan näkyis vielä huomenna vaikka olisinki raskaana, mut kokeillaan ;) Tsemppiä kaikille hermojen kestämisessä!:heart:
 
Onneksi on muitakin joilta hajoo pää tän odottelun myötä :) äsken 8 tuntinen työpäivä tuntu ihan hirveeltä :( tuntu että pisteli mahaan kokoajan ja nyt kotiin tullessa vihkii molemminpuolin. Hei teillä, joilla on raskautumisen myötä tullut rinnat kipeeks, niin miten ne on ollu kipeet? Mulla ollu ovulaation jälkeen nännit kipeinä kolme päivää ja nyt on kipua rintojen alla. Ei kärsi koskea. Kipeytyykö siis pelkästään nännit vaiko koko rinta? Huomenna aloitan kyllä jo testaamisen ni ei tarvi kärsiä :)
 
Täälläkin pää hajoilee?! Oon jättäny pillerit pois tammikuussa, sit käytettiin ehkäsynä "varmoja päiviä" kesäkuulle, jollon miehen sekavan työ tilanteen takia alotin taas pillerit, mut en sit syöny niitä, kun yhden laatan! Laskelmoin, että elokuulta alettiin oikeen yrittämään raskautta ja täällä palstoillakin pyörin sillon ahkeraan hämmästelemässä "raskausoireitani"! No eipä siinä keretty, ku muutama kierto yrittämään ja sit miehen tilanne meni taas siihen, et nähään harvoin ja on vaikee sovittaa "oikeille päiville". No ollaan sit koitettu parhaamme mukaan järjestää aikaa edes sinne päin millon vois raskautua, mut epätodennäköstähän se on, ku kierrotki heittelee sen viis päivää jnejnejne. Onneksi tämän tilanteen pitäis loppua kesään mennessä!!
Anyway...asiaan :D Laskelmieni mukaan pitäis olla aika epätodennäköstä, et voisin olla raskaana, MUTTA tissit hämää mua nyt NIIN paljon!! Esikoisesta mun ainoa selkeä raskausoire oli ihan sika kipeet rinnat (muistaakseni) neljä päivää ennen menkkojen alkua. Syksyllä, kun tällä pohdikelin "raskausoireitani", ni aina iso MUTTA oli se, että tissit EI ollu ajoissa kipeet ja sieltähän ne menkatki sit aina tuli. Kerran oli silleen, et edellisenä iltana ennen menkkojen alkua oli kipeet rinnat, mut muuten ei sellast oo ollu. No NYT mun tissit on NIIN kipeet ja tänään on kp26/28-33 (viimiset kierrot ollu tota 31 ja 33) ja sit oon täs kehittäny muitakin oireita...tietty!! Peittoja on heiluteltu vaan kp10, joten eihän sen nyt pitäis olla ees mahdollista et oisin raskaana?! Mua vaan nyt NIIN hämää noi JÄRKKY kipeet tissit!! Meinaan kyl ootella testien kanssa, mut kuhan nyt piti päästä tänne jakamaan tää epätietoisuus...kiitos "kuuntelusta" :LOL:
 
Mullakin ekasta kipeytyi rinnat, mut ei ennen oletettujen menkkojen alkua. En tarkkaan muista milloin se alkoi, mut tosiaan rinnat turposi ja olivat todella kipeät, siis koko rinta. Tuossa tuulimunaraskaudessa ei kipeytynyt rinnat lainkaan ja ihmettelinkin sitä. Pahoinvointia tms mulla ei ekassa ollut lainkaan eli tosi oireeton raskaus, kun tuo rintojen kipeytyminenkin meni ohi jossain vaiheessa. Tänään kp 27/28-? maanantaina olis tarkoitus testailla, JOS tarttee. Tänään ei taas tunnu olevan minkäänlaisia oireita.... ihan hulluahan tää on. :)
 
no niin.. nyt ei tarvii enää olla ihan sekopää ja etsiä kaikkia mahdollisia oireita.. aamupissi testattu ja selkeä nega =( jotenkin tämän myös arvasin... toki mennään vasta kiertopäivää 29/32-33, voihan se olla että vielä ei näy, mutta enpä jaksa uskoa.. Oireet vaan ottivat ja katosivat... aamulämmön mittasin ja sekin oli tippunut 36,7, ollut koko ajan 37+.( lämpö tippuukin muutaman päivä ennen kuin menkat alkaa) Menkat pitäisi alkaa ti tai ke.. joten odotellaan...
 
Mullaki tuntuu taas että liityn kohta uudelle kierrokselle :( tissit ei enää tänää niin kipeet kun eilen :( mutta limoja tulee kyllä joka aamu. Kertooko se sit tulevasta raskaudesta tai siitä et juon joka päivä greippimehua? Normisti ei oo tullu näin paljon, mut en oo kyllä juonu ikinä näin väkipakolla greippimehua :D
 
Huh huh... Onpahan taas ollut kierto.. Ja niin oon koittanu olla kuumeilematta & oireilematta, mutta kun sen epämääräsen viivasen tikkuun sain (josta tonne toiseen ketjuun kuvan linkitin) niin lähti vähän mopo käsistä... :saint: :headwall:

Ja se viivanen ei siis merkannut yhtään mitään. Tänään alkoi vuoto. JÄRKYTTÄVÄT kivut ollu jo, enemmän tai vähemmän, reilun VIIKON verran. Tänään olen NIIN kironnut kroppaani ja koko naiseutta......... Ei ole kivaa ei. :'(

Mutta tsemppiä kaikille paljon, koitetaan vaan jaksaa..!!
Itse rupean nyt pähkäilemään, että pitäskö tässä kierrossa nyt sitten pitkästä aikaa ruveta tikuttaa ovista.. huoh. Saa nähdä, katsotaan..
 
Voi harmi hawwe. :( Suosittelen sitä oviksen tikutusta, vaikka ei se tätä stressiä ainakaan yhtään vähennä. Jos vain on varaa kävisin ostamassa digitaalisen ovistestin ja silloin kun tikku näyttää ovista varmistaisin sen digillä. Mulla se ainakin tehos viimeks kun ovista hain, vaikkakin se meni kesken sitten ihan alussa (tuulimuna) tai itse luulin olevani jo raskaana 7+, mutta varhaisultrassa todettiin tuulimunaksi.

Äippä27 ei mullakaan näkynyt plussa vielä 2:ta päivää ennen oletettujen menkkojen alkamista ja tuolla se nega vipeltää. :)

Mikä kp sulla kusma on?

Mä ajattelin nyt kuitenkin testata huomenna, vaikka tosiaan edellinen kuukautisvuoto oli mitä oli niin huomenna niiden alkamisesta on 4 vkoa. Jännittää... Ihan tyhmää testata, tiedetään. Tää on niin tätä. :)
 
Mulla on kp23/28 menossa. Tästä aamusta alkaen testailen menkkoihin asti kun noita testejä on. Pistelyä mahassa ollu tänäänkin ja kerran on vihlassu ihan tuonne alas johonkin.. Rinnat vieläkin kipeet alhaalta ja sivusta :)
 
Sain testiin niin haamujenhaamun, etten tiedä tekeekö silmä tuon vai mikä on. Ei auta kuin huomenna testailla uudestaan ja ottaa testit mukaan kavereiden analysoitaviksi. Mulla tyylipuhdas negatestitulos tallella ja kun siihen vertaa näen jotain tuossa tämän aamuisessa... please...
 
Niin ja mitään oireita ei nyt ole. Ei nippailuja, ei rinnat kipeät jne. Edellisessä raskaudessa ihmettelin, kun ei tullut edes rinnat kipeeksi ja niinhän se olikin sitten tuulimuna. Toisaalta voi olla hyvätkin oireet ja silti tuulimuna, äähhh..
 
eilen en koneelle ehtinyt.. ja täti punainen sitten yllätti ja tuli kylään jo eilen eli kiertopäivällä 30, sitä kyllä odottelinkin kun kaikki oireet hävis jo aiemmin ja lämmöt laski niin siitä jotenkin epäily heräs.. joten ei joulusalaisuutta meille tullut =(( ei kun uutta yritystä kehiin, ajattelin koklata sitä hymynaama ovistikkua, sillä ei ainakaan tarvii arpoo et onko vai ei... terojakin olen miettinyt jos nyt tää kierto lähteekin heittelemään... normisti ollut 32-33, mutta nyt sitten kp2/30-33.
onko teillä muilla säännöllinen menkkakierros? vai millä "haarakalla menette" Plussaonnea vielä teille muille ja toivotaan että tärppäisi =) Itse lähden etsimään tammikuisten pinoa =)
 
Marde Toivotaan, että viiva vahvistuu siitä! :) Onnea haamulaisesta! :)

Äippä27 Pahoittelut menkoista! :hug: Ja ne hymynaamat on kyl hyviä testejä..ei tartte tosiaan arpoa..selkeesti näyttää oviksen..suosittelen! :) mulla on menkat ollu ny haarukalla kp28-kp32..eli heittelee..säännöllisiä ei oo nähnykään! :) mut onneks sentään aika säännölliset ja oviskin on aina ollu aikalailla samoihin aikoihin..

kusma ootko tehny jo testin?
 
Moi! Eilen nega ja tänää testiviivan lisäksi sain kolme haamuviivaa tai sit ne oli vaan viivanpaikkoja?? Ulkomaalaisia testejä ni en tarkkaa tiiä mihin kohti se oikee viiva pitäs ilmestyä. Noh... Testaillaan ja kyllä se viiva siitä tummuu jos on tummuakseen. Rinnat edelleen arat, jotka tähän asti ei oo ollu menkkojen ja ovisten aikoihin :)
 
kusma pidetään tosiaan peukkuja. Mulla kans raskaudessa, josta tuo tyttö sitten syntyikin, oli tuota menkkajuilintaa ja mulla ei normisti sitä ole kuin ihan pienen hetken ennenkuin "hanat aukeaa". Nyt ei ole mitään oireita kp29 nyt menossa ja kavereiden mielestä testit näyttää plussaa (tositosi haaleet viivaat). Mun mielestä viiva on hassussa paikassa, mut ei auta kuin huomenna taas testailla..
 
Mulla pientä mahakipua ja sitten etoo rasvaset ruoat. Mahakipu johtuu kahvista, tiedän. Ja rasvasen ruoan etominen on vaan mun psyykeen keino saada mut kuvittelemaan että olisin raskaana ja antaa siten toivoa ja paremman mielen.
 
Ai niin... Harrastettiin tänää sessyä ni jonkin aikaa sen jälkeen oli tullu vähän punertavaa vuotoa. Yleensä menkkaviikolla tää tarkoittaa sitä että menkat alkaa pian mutta katsellaan kuinka käy :(
 
Hellou! Viikon verran olen tekstejänne lueskellut ja kyllä teillä on ollut jännäilyä täällä! Ajattelin kirjoittaa palstallenne, vaikken ehkä ihan täysin tänne kuulukkaan.

Olen 22-vuotias nainen, parisuhteessa 27-vuotiaan miehen kanssa. Olemme seurustelleet vähän yli 2,5 vuotta, olemme asuneet yhdessä yli 2 vuotta. Emme ole niin sanotusti hankkimassa lasta, mutta kävi pikku äksidentti ja olen nyt sitten (pitkään vauvakuumeisena) kokoajan seurannut "raskausoireitanii".

No itse äksidentti: Lähdimme reissuun ja unohdin ehkäisyrenkaani kotia. Olimme jo sen verran pitkällä, ettemme palanneet apteekissa käymään, vaan soitimme apteekkiin mitä kannattaisi tehdä. Noh, ne sitten käski ottaa selvää missä paikkakunnilla on sähköinen reseptijärjestelmä ja löysimme sellaisen paikkakunnan netistä selattuamme ja ajoimme sinne... no kappas, olihan heillä kyseisen kaupungin apteekissa järjestelmä, mutteivat olleet vielä saaneet siihen koulutusta, joten eivät osanneet käyttää sitä.. loppu matkasta ei tällaista apteekkia ei enää ollut, joten päätimme mieheni kanssa, että nyt pidetään taukoa sitten kuukausi.

No sitten tää ehkäsypuoli.. sovittiin et käytetään kortsua tässä välissä. Mutta aina sitä ei ole käytetty vaan on käytetty keskeytys metodia.. En tiedä miksi..

Olen aina halunnut lapsen ja on jo pidemmän aikaa tuntunut, että kun suhde on vakaa niin miksi ei jo.. mies taas ei vielä halua ryhtyä hankkimaan lapsia, mutta sanoo ettei se mikään katastrofi ole. Hän ei ole muistutuksistani huolimatta ole saanut kortsuja haettua lisää ( se ei muista ku käy kaupassa). Siksi tää onki niin outoa ku tavallaan tuntuis et jos se ei ihan oikeesti vielä halua lapsia, niin sehän lähtis hakeen kortsut heti ku muistaa tai ei oikeesti harrastais seksiä nuin.. no, minä tietenkään vauvakuumeisena asiaan puutu :D

Tästä tulee pitkä viesti, mutta avaudumpa nyt! kun en lähimmillekkään niin kehtaa, tilanne on sen verran outo! Eli eilen sitten puhuttiin tuon ehkäisyrenkaan käytöstä ja mies sanoi et oon ollu ihan erilainen ilman sitä, siis iloisempi ja en ole murehtinut asioista samalla tavalla.. Hänen puolestaan voitais olla ilman hormonaalista ehkäisyä ja olla kortsuilla.. No sanoin sitte suoraan et kai se on ottanu huomioon et mähän kihisen riemusta jo siitä, et mä SAATAN olla pieniin päin tai et mulla on MAHDOLLISUUS tulla raskaaksi.. Sitte se sano et mun pitää itse miettiä minkä takia olen ollut erilainen.. mutta ensi kierrossa emme ehkäisyrengasta laita, koska selvitellään vaikuttaako nuo(kin) hormoonit minuun niin paljon..

Sitte pohdintaa: tuli mieleen että onkohan mieskin alkanut pikkuhiljaa jotenki miettii lapsia niinku et se vois tehdä niitä lähiaikoina? Ku ei se ressaa mistään.. yhdynnät keskeyttää, mutta tietää kyllä et siitäki voi raskaus alkaa (saarnasin sille siitäki).. Oonko mä kamala ihminen jos jätän sen renkaan pois, jos tää hyvä olotila johtuu vaan vauvakuumeesta? toisaalta huomaan kyl itsekkin että itselle on tullu esimerkiksi halut takaisin..

Ja asiaan: Nyt on kp 23/? . Eilen oli ihan sellaiset olot et menkat alkais, mut ei enää.. Nännit ovat olleet arat pari iltaa. Nippailuja on masussa, toisaalta tämmönen vauvakuumeinenhan tuntee niitä ihan kokoajan...

Toivottavasti joku jaksaa lukea.. ja en tiedä onko tää oikee keskustelualue, mutta tää tuntu et voisitte kommentoida, koska olette käyneet varmaan jotain tällaista läpi, siis että ku on lapsia alettu haaveileen ja miten mies siihen mukaan ym.. No täs tää kumminki :D
 
Viimeksi muokattu:
Saapikas Kannattaa keskustella sen miehen kaa ny vakavasti tästä asiasta, et jos te vaikka ette käyttäis mitään ehkäisyä enää, jos sulla kauhee vauvakuume on ja mieskään ny ei ainakaan pidä ihan katastrofina sitä vauvan tuloa.. :) en oikein osaa tähän muuta sanoo.. :) ja noita nippasuja mahassa tosiaan vauvakuumeinen tuntee kyl koko ajan..ainakin mä.. :D mut siis mä en oo koskaan perehtyny ehkäisyrenkaaseen, mut onks siinä siis ihan hormoneita? Jos on, niin sen käytön lopettaminen voi tehdä myös valeraskausoireita..pillereiden lopettamisesta niitä ainakin tulee.. mut nännien arkuus mulla ainakin meinas raskautta..mutta myös ovulaatiota..mulla on oviksen aikaan nännit kipeenä..ja sit raskauden aikana ne oli myös..mut raskauden aikana niistä tuli lopulta tosi kipeet..ettei pystyny ees mahallaan makaan ku tissit oli niin kipeet.. :)
pidetään peukkuja, et siellä saisit miehen vakuuttuun, et vauvaa alatte hankkiin! ;)
 
Ehkäisyrengas on hormonaalinen ehkäisymuoto, eli sama asia kuin pillerit. Varmasti keho nyt heräilee jotenkin ja sen seurauksenakin tulee näitä oireita.

Mielenkiinnosta ajattelin vähän kattoo mitä se mies meinailee seuraavassa/seuraavissa kierroissa ja sitte nostaa kissan pöydälle :) Uskon, et epävarmuus asiassa liittyy mun opiskeluun, sillä niitä on vielä 2,5 vuotta jäljellä.. toisaalta on mulla myös ammatti alalla, jolla on töitä paljon tarjolla :) Itsellään on vakituinen työ..
 

Yhteistyössä