Hellou! Viikon verran olen tekstejänne lueskellut ja kyllä teillä on ollut jännäilyä täällä! Ajattelin kirjoittaa palstallenne, vaikken ehkä ihan täysin tänne kuulukkaan.
Olen 22-vuotias nainen, parisuhteessa 27-vuotiaan miehen kanssa. Olemme seurustelleet vähän yli 2,5 vuotta, olemme asuneet yhdessä yli 2 vuotta. Emme ole niin sanotusti hankkimassa lasta, mutta kävi pikku äksidentti ja olen nyt sitten (pitkään vauvakuumeisena) kokoajan seurannut "raskausoireitanii".
No itse äksidentti: Lähdimme reissuun ja unohdin ehkäisyrenkaani kotia. Olimme jo sen verran pitkällä, ettemme palanneet apteekissa käymään, vaan soitimme apteekkiin mitä kannattaisi tehdä. Noh, ne sitten käski ottaa selvää missä paikkakunnilla on sähköinen reseptijärjestelmä ja löysimme sellaisen paikkakunnan netistä selattuamme ja ajoimme sinne... no kappas, olihan heillä kyseisen kaupungin apteekissa järjestelmä, mutteivat olleet vielä saaneet siihen koulutusta, joten eivät osanneet käyttää sitä.. loppu matkasta ei tällaista apteekkia ei enää ollut, joten päätimme mieheni kanssa, että nyt pidetään taukoa sitten kuukausi.
No sitten tää ehkäsypuoli.. sovittiin et käytetään kortsua tässä välissä. Mutta aina sitä ei ole käytetty vaan on käytetty keskeytys metodia.. En tiedä miksi..
Olen aina halunnut lapsen ja on jo pidemmän aikaa tuntunut, että kun suhde on vakaa niin miksi ei jo.. mies taas ei vielä halua ryhtyä hankkimaan lapsia, mutta sanoo ettei se mikään katastrofi ole. Hän ei ole muistutuksistani huolimatta ole saanut kortsuja haettua lisää ( se ei muista ku käy kaupassa). Siksi tää onki niin outoa ku tavallaan tuntuis et jos se ei ihan oikeesti vielä halua lapsia, niin sehän lähtis hakeen kortsut heti ku muistaa tai ei oikeesti harrastais seksiä nuin.. no, minä tietenkään vauvakuumeisena asiaan puutu
Tästä tulee pitkä viesti, mutta avaudumpa nyt! kun en lähimmillekkään niin kehtaa, tilanne on sen verran outo! Eli eilen sitten puhuttiin tuon ehkäisyrenkaan käytöstä ja mies sanoi et oon ollu ihan erilainen ilman sitä, siis iloisempi ja en ole murehtinut asioista samalla tavalla.. Hänen puolestaan voitais olla ilman hormonaalista ehkäisyä ja olla kortsuilla.. No sanoin sitte suoraan et kai se on ottanu huomioon et mähän kihisen riemusta jo siitä, et mä SAATAN olla pieniin päin tai et mulla on MAHDOLLISUUS tulla raskaaksi.. Sitte se sano et mun pitää itse miettiä minkä takia olen ollut erilainen.. mutta ensi kierrossa emme ehkäisyrengasta laita, koska selvitellään vaikuttaako nuo(kin) hormoonit minuun niin paljon..
Sitte pohdintaa: tuli mieleen että onkohan mieskin alkanut pikkuhiljaa jotenki miettii lapsia niinku et se vois tehdä niitä lähiaikoina? Ku ei se ressaa mistään.. yhdynnät keskeyttää, mutta tietää kyllä et siitäki voi raskaus alkaa (saarnasin sille siitäki).. Oonko mä kamala ihminen jos jätän sen renkaan pois, jos tää hyvä olotila johtuu vaan vauvakuumeesta? toisaalta huomaan kyl itsekkin että itselle on tullu esimerkiksi halut takaisin..
Ja asiaan: Nyt on kp 23/? . Eilen oli ihan sellaiset olot et menkat alkais, mut ei enää.. Nännit ovat olleet arat pari iltaa. Nippailuja on masussa, toisaalta tämmönen vauvakuumeinenhan tuntee niitä ihan kokoajan...
Toivottavasti joku jaksaa lukea.. ja en tiedä onko tää oikee keskustelualue, mutta tää tuntu et voisitte kommentoida, koska olette käyneet varmaan jotain tällaista läpi, siis että ku on lapsia alettu haaveileen ja miten mies siihen mukaan ym.. No täs tää kumminki