"raskausoire"-ketju

Mullakin alko nyt ekat ihan kunnon menkat. Sit laitetaan peitto heilumaan kun tästä päästään :) kaikki lyhenteet haluisin tietää mitä täällä käytetään, noi luvut esim. 28/28, kp yms...
Niin ja hei, miten ton nimen saa tollein vahvistetusti näkyviin tekstiin? oon ihan käsi tietokoneiden kans :D
 
zuuup, tottakai voit kirjotella! Tänne saa kaiken näköset "raskausoireilijat" kirjotella, vaikka ne ei niitä oikeita oliskaan.. Tai siis itsekin luulen olevani paksuna vähän väliä, myös silloinkin kun se ei ees olis mahdollista.. :D :snotty:

m-a-y, ton lihavoidun tekstin saa kun painaa sitä lihavoi-nappia tossa kirjotuskentän yläreunassa. Siinä on myös ne alleviivaus-jutut, hymiöt ym. Lyhenne kp tarjottaa kiertopäivää. Eli esim mulla on nyt kiertopäivä 29, eli edellisten menkkojen alkamispäivästä on 29 päivää. Ja se että mulla on nyt 29/28-31 tarkottaa siis, että menossa kiertopäivä 29/ ja yleensä kuukautiskiertoni on 28-31 päivää. Pysyy siis kärryillä menkoissaan ja että millon voi ruveta jännäämään :) Toivottavasti selventi selitykseni :)

merinorsu, pahoitteluni negasta :( Jospa huomenna kävis paremmin! :flower:

Mä hillitsin itseni, enkä testannut aamulla. Ajattelin nyt kerrankin malttaa edes yhden päivän odottaa.. Voi sitä rahan määrää mikä on testeihin mennyt.. :xmas: Mulla edelleen tissit kipeet ja ilta oli yhtä menkkakipua. Siis tosi tuntuvat kivut vatsassa ja selässä. Mutta tää on outoo, tänään ne kivut on, ainakin so far, vähän niinku kadonneet.....!!! Outoa! Jännää! Olin ihan varma kun aamulla raahustin vessaan että menkat alkaa, mut eipä alkanut. Jos nyt ei tänään ala, niin vois huomen aamulla testailla.. Iiiiik :LOL:
 
Mäkin mietin yhtenä päivänä,että kuinka paljon ihminen käyttää turhaan rahaa raskaustesteihin. Miksi ei vain voi odottaa niin kauan,että ne menkat on kunnolla myöhässä ja tehdä sitten sen yhden tai kaksi testiä?!?Ei vaan pitää käydä ostamassa apteekista ja marketista kaikki mahdolliset testit ja kuluttaa niihin pieni omaisuus.
Enkä oikein edes enää tiedä,että mitä tässä pitäisi ajatella,kun menkat on myöhässä ja testit negoja :D pitäisikö murehtia nyt sitä negaa vai menkkojen myöhästelyä.
 
Voi rähmä sanon mä! Mielessä huhuilee nuo negatiiviset testit mutta siltikin...

Tuo vatsa ja selkä edelleen oireilee ja nyt on lisäksi tullu todella runsas valkovuoto. Onkohan ovis meneillään sitten? :/ Päätäkin särkee. Niin ja iltaisin on lämmöt koholla, voiko sekin liittyä ovikseen?

Tsemppiä kaikille!
 
Viimeksi muokattu:
zuuupp- Oviksessahan on vähän samanlaiset oireet ku raskaudessa, et voihan se olla sitäkin.. ja lämmöthän esimerkiks kohoaa oviksen aikana..mut eikös sulla ollu jo kierto aika pitkällä, et olis sit tosi myöhäinen ovis kyl?!
 
Kiitoksia paljon vastauksista :) tollo mikä tollo, en oo tajunnu ees kattookkaan näitä kirjotusjuttuja, tai siis huomannu että tästä laatikostahan ne saa tehtyä :D
Loppuis nyt nää menkat niin pääsis jännittelemään, että milloin tärppää. Kovasti oon yrittäny ajatella, ettei sitä tekemällä lähdetä tekemään, mutta kyllä mä jo mahdolliset tärppipäivät laskin... ei tämä naisena olo ole helppoa :)
 
Moikka!
Muutaman tovin luettuani teidän juttuja päätin liittyä mukaan.
Lopetin pillerit 24.9. ja menkan alkoivat 27.9.
Pillereiden syöntiä takana varmaankin 7 vuotta eli kroppa voi olla sekaisinkin...
Mutta olen tässä viime päivät tunnustellut itseäni ja luonut kans jos jonkinlaisia oireita. :)
Maha on ollut kummalinen viimeisen viikon ja nyt pari-kolme päivää enemmänkin kipeä. Mietin, että voiko olla vaan pillereiden lopettamisesta johtuvaa, joka vasta nyt, voiko olla todella myöhäinen ovulaatio? Mutta kestääköhän ovulaation aikaan vatsakivut näin kauaa? Myös nännit ovat tulleet viikon mittaan aroiksi... ehkä.:D
Vauva olisi kyllä hyvin tervetullut ja lastenhuoneen sisustuskin on jo valmiiksi mietitty. :D
 
hawwe: pahoittelut täältäkin :hug: Tuplakurja päivä kyllä jos oot ehtiny testinki tehdä ennen kun on menkat tullu.

Suandra: saattaapi olla ihan käynnistyilevää hormonitoimintaaki vielä sun tuntemukset, tai sitte raskausoireita! (Toivotaan tietty jälkimmäistä!) Mutta olipa kumpaa tahansa, niin hyvä merkki silti kaikki oireilut, tarkoittaa että jotain tapahtuu kropassa. :)

Itsellä menossa dpo7, eikä vielä hurjempia oireita ole ollut muutamia nippailuja lukuunottamatta. Oireettomuus selittyy ehkä silläkin, että tiedän että "oikeat" oireet ei oikeastaan voi juuri alkaa ennen alkion kiinnittymistä.
 
Eipä tärpännyt tässäkään kuussa. Menkat oli jostain syystä kolme päivää myöhässä ja ehdin jo toivoa parasta. Tänään olin tekemässä toista testiä, mutta eipä sitten tarvinnutkaan :/
On taas jotenkin niin huono ja tyhjä olo. Ei se auta kun laittaa uutta matoa koukkuun, josko se ens kuussa tärppäisi.
 
Eihän tämä vanha ketju ollutkaan, kun edellinen viesti olikin lähetetty tänää, katsoin väärin :D Toivottavasti olen tervetullut joukkoonne jännäämään. Onko kellään ollut kovaa huimausta alkuraskaudessa? Itselläni olis suunnilleen 3+3 menossa ja olen nyt kärsinyt kovasta huimauksesta viikon verran, eli se alkoi jo muutama päivä oletetun oviksen jälkeen. Lisäksi rinnat kipuilee sisältäpäin ja nännipiha hieman tummunut. Menkkamaisia kipuja ollut alavatsalla jo reilu pari viikkoa, mutta nyt vähentynyt. Nyt vihloo vain äkkinäisten liikkeiden yhteydessä tai esim. jos kantelen/nostelen muita vauvoja ja lapsia. Jänskättelen onko mielikuvitusoireita vai oikeita kun mielikuvitus tehnyt kepposia ennenkin :D Yritystä takana jo kohta vuosi ja yks keskenmeno. Mut löytyykö muilla tämmösiä oireita?
 
Voin kertoa, minulla on ollut kaikkia oireita jo vaikka kuinka kauan. Kaikki alkoi toissakesänä kun menkat jäivät pois. Olivat yhteensä 9 kk pois vaikka en ollut raskaana. Silloin oli kaikkia oireita, kuumeilua, pahoinvointia, heikotusta, jatkuva vessahätä ja nipistelyä jossain tuolla seudulla :D Sama on nyt, kun kuukautiset on käyttäytyneet omituisesti. Että tässä sitä taas mennään ja tutkaillaan itseä suurennuslasilla joka näyttää (ikävä kyllä) omiaan.
 
Suandra Komppaan Teslaa, että saattaa olla juurikin sitä hormonitoimintaa vaan tai sitten raskautta! Vaikea sanoa, kun itelläkin tosiaan pillereiden lopettamisen jälkeen oli ihan oudot olot..ihan ku olis raskaana ollu..mut ei ollu sit kuitenkaan..naisen kroppa on ihmeellinen! :) ja siis ovulaatio-oireetkin on jokaisella ihmisellä erilaiset, mut siis mahakipuhan voi olla yksi oire..ite en oikein vieläkään tiedä omia oireitani! Mutta nyt on käynnissä tikutus, jos selviäis tarkalleen sen oviksen ajankohta.. :)

merinorsu pahoittelut menkoista! :hug: tiedän tunteen, kun menkat alkaa.. tekis mieli käpertyä sohvalle tai sänkyyn..syödä ittensä ähkyyn suklaata ja vaan olla..mut kyl se siitä taas parin päivän päästä helpottaa!

HaluaaÄidiksi Tervetuloa joukkoon! :wave: en osaa tosta huimauksesta sanoa..itellä ei muistaakseni ollut keskenmenneessä raskaudessa oireena sitä.. Onko oviksesta montakin päivää?

fairytonia täällä myös tutkaillaan suurennuslasilla! :) oikein ärsyttää kuinka sitä tarkkailee itseään.. jokaista nippausta ja vihlaisua miettii.. :)
 
Päivitystä omaan napaan:

Nyt menossa kp 25/22-27 (DPO 17-18 ?!!) ja mojovat repäisykivut astuivat kuvaan eilen. Nopea liike aiheutti kovan vihlaisun oikealla puolella. Jänskättää,koska kahdessa aiemmassa tärpissä on myös repäisykivut olleet kuviossa.
Voisin myöskin syödä ihan miten paljon vaan ja mitä vaan!! J
oka päivä ollut kuvotusta ja väsymystä,ei juurikaan muita "oireita". Eilen kuitenkin nuo repäisykivut. Tänään kylläkin menkkakipuja,mutta vuotoa ei näy..

Oltiin viikonloppuna kaverini 30-vuotis kemuissa ja tulihan siellä lonkeroa nautittua. Kuitenkaan en humaltunut missään vaiheessa,mutta aivan järjetön krapula oli sunnuntaina aamulla. Tämä sama homma oli viime lokakuussa kavereiden häissä. Join tietysti alkoholia,mutten humaltunut. Seuraava aamuna kamala olo. Syy tuohon selvisi viikkoa myöhemmin kun tein testin silloin.
Nyt hieman samansuuntaista tulosta odotan..
Normaalit pms-oireetkaan eivät ole päällä,tosin pohkeita jomottaa kuten aina loppukierrosta viikon verran eli tuo nyt hieman masentaa ja pitää kummasti jalat maassa.. Yleensä jalkoja jomottaa ennen menkkoja kuitenkin navasta varpaisiin asti.. Yritän nyt odotella testaamisen kanssa mahdollisimman pitkään,koska jos en olisi vuosi sitten hätiköinyt testien kanssa,en tietäisi kemiallisesta raskaudesta mitään. Testasin silloin kp 25/27 molemmat ja rv 4+5 alkoivat vuotamaan,eli kp 32..Jos olisin malttanut,en olisi joutunut itkemään silmiä päästäni..
Siis jospa maltan mieleni vielä viikon verran. Tietystikin jos menkat alkaa,vaikka kp 30 niin hetihän sitä sitten kuitenkin miettii että olenko ollut raskaana kuitenkin edes hetken..

Mutta toivotaan parasta ja pelätään pahinta!


Pidän peukkuja teille!
 
nellielli: Ei mulla itselläkään ollut edellisessä km raskaudessa huimausta, mutta nyt sitä on ollut ja välillä aika reippaastikkin. Ovulaatio on ollut 11-13.10, en tarkalleen osaa sanoa.

Nyt lisääntynyt myös alavatsan nippailut/kuplinta/elohiiri mikä lie sitten onkaan ja NÄLKÄ :D Rinnat on turvonnu myös aika paljon, rintsikat ahdistaa, tuntuu et ei henki kulje, välillä pakko olla ilman. Myös syke mulla on tosi korkeella. Eilen illalla en meinannut saada unta kun kuulin korviini asti ku sydän hakkas. Syke oli jotain 95, vaikka olin sängys maannut jo reilun tunnin. Normaalisti leposyke ihan max 70. Onks tästä muuten kellää kokemusta, eikseki oo jotain raskausjuttuja? Ajattelin keskiviikkoon asti jännäillä ja sit tehä testin :p
 
askausoireet

heijssan! Taidan minäkin tänne ketjuun liittyä:) Elikkä mulla olisi myös vähän kysymystä,kysyn täältä(kin) kun noissa muissa ketjuissa ei tunnu saavan vastausta niin jos täällä tärppäisikin!

Elikkä...

-noin 3 viikkoa sitten oli todella oudot menkat, vuotoa tuli 3pvää ja selon oli semmoista pientä tuhruvuotoa(normaalista vuoto kestää6-8pvää ja on runsasta)

- nyt muutaman viikon on ollut alavatsalla kuukautiskipuja(ei kuitenkaan niin pahoja mitä yleensä eikä ole jatkuvaa) sekä vihlovia kipuja tuolla nivusissa sekä kohdun seudulle joka kuitenkin lähtee pois yhtä nopeasti kuin tulikin.

-välillä on tuntunut että nyt alkoi menkat kun jtn lorahtanut housuun mutta kun menen vessaan niin se onkin ollut vetistä valkovuotoa.

- lämmöt on noussut 36.8-> (normaalisti 36.4)

- toissa päivänä alkoi nänneissä ja nännipihoissa tuntumaan siltä kuin joku tökkisi nuppineulalla.

- Huomasin myös yksi ilta sängyllä selällään maatessanni että alavatsalla siinä oikealla puolella munasarjan kohdalla tuntuu pieni kohouma,ihnan kuin se olisi vähän turvoksissa?

Olen soittanut terveyskeskukseen sekä yksityiselle ja molemmassa paikassa oltiin sitä mieltä että kysymys ei ole tulehduksesta eikä mistään sukupuolitaudistakaan (onneksi!),mutta lääkäriin pääsen vasta n.kk kuluttua.

Tein testin 4pvää sitten mutta se näytti negaa.
Emme ole mieheni kanssa käyttäneet mitään ehkäisyä,keskeytettyä yhdyntää ollaan harrastettu viim.8kk.

Sanokaapa mielipiteitänne:
Teinko testin liian aikaisin?
Voinko oireiden perusteella olla edes raskaana?

Minulla on aina ollut todella epäsäännöllinen kuukautiskierto ja lapsi olisi kyllä tervetullut jos on tullakseen!
 
Heissan tiut. Sun oireet kuulostaa hyvin samanlaisilta mitä ittelläniki on ja kans jännään mitä se testi tuo tullessan. Jos sulla on edelliset menkat ollut 3 vkoa sitten niin suosittelen et testaat viikon päästä uudelleen, kun luultavasti olet vasta noin viikko sitten ovuloinut? Toisaalta toi sun kummallinen menkkavuoto kuulostais kiinnittymisvuodolta, mut nyt varmaan jo testin pitäs pikkuhiljaa näyttää plussaa.

Jos oot 4 päivää sitten tehnyt testin niin kokeile esim huomen aamuna uus ja jos nega niin sit vielä viikon parin päästä :)
 
Heippa kaikille, mie olen uusi täällä ihan juuri äsken rekisteröijyin, mutta salaa olen käyny lukemassa ja huokailemassa jo monta kuukautta :D Omasta lapsesta olen haaveillut suurinpiirtein päiväkotiikäisesta asti. Ja nyt nyt nyt eeeehkää se on totta ehkä ehkä ehkä....

Vatsaa on nipistelly sillai jännästi, pissa alkanu haista tosi voimakkaasti, mielialat tuntuu ailahtelevan, huimailee, jotku hajut on tosi ärhäköitä eikä menkoista vielä mitään merkkiä, vaikka yleensä n 4-5 pv ennen menkkoja tulee yhdynnässä verta jonkinverran. nyt kp 29 ( 28-35 vähän vaihteleva). Joten, teimme tänään sitten malttamattomana ukkokullan kans testin ja meidän mielestä se näyttää HAAMUA. hyvin haaleaa vaaleaa mutta kuitenkin plussa haamua.

Huomen aamulla heti uusi testi, josko aamu pissasta tulis vahvempi haamu. Toivotaan toivotaan toivotaan..... !!!
 
Minulla alkoi raskausoireita viikko ennen menkkojen oletettua alkua, eli tein viikko sitten sunnuntaina apteekin raskaustestin ja se näytti haaleaa plussaa kun kuukautiset olivat 2 päivää myöhässä. Koska testi oli niin epäselvä, pyysin lähetteen labraan. Tuloksena oli että raskaushormoni oli hieman koholla. Tänään tein sitten rfsu:n raskaustestin joka näytti negatiivista (tehty tosin illalla). Viikon aikana kuitenkin ollut muutamana päivänä veristä vuotoa, mutta ei läheskään yhtä runsasta kuin kuukautiset ja sitä on tullut yleensä vain seksin harrastamisen jälkeen. Nyt kuukautiset siis yli viikon myöhässä, mutta raskaustesti näyttää negaa, mitenköhän kannattaisi toimia että sais selvyyttä tilanteeseen?
 
HaluaaÄidiksi Mahdollisesta ovulaatiostakin rupeis sit oleen se pari viikkoa aikaa.. :) ja oireet kuulostaa kyl raskaudelta..Kerropa sitten miten testailussa kävi! :)

Evangelina Varovainen onnittelu haamulaisesta! :heart: Kerropa vahvistuiko viiva, kun testailet uudestaan! :)

gabrielle1 Olisko mahdollista mennä uudestaan verikokeisiin? Sieltähän se selviäisi, että onko edelleen koholla ne raskaushormonit.. :)
 

Yhteistyössä