"raskausoire"-ketju

Heipat!

Olen alkanut tätäkin ketjua pikkuisen seuraamaan viime aikoina, muuten olen pyörinyt tuolla kakskymppisissä yrittäjissä. :)

Mulla menossa siis vasta yk1 ja nyt elellään kp27. Mahdollisesta ovulaatiosta on tänään kulunut kaksi viikkoa tai siis tuntemuksista päätellen. En ole vielä niitä alkanut tikuttaa. :)

Maha on ollut tässä n. viikon jo vähän hassun oloinen ja rinntakin aika kummat. Aamutuimaan tein tänään testin, mutta ei mitään. Ihan puhdas nega... : /

Enpä sitten tiedä, kun tosta kierron pituudestakaan ei ole vielä mitään varmuutta. :D

Minä myöskin evangelinaa varovaisesti onnittelen! :flower: Ja odottelen viivanvahvistumis-uutisia! ;)
 
Hei HaluaaÄidiksi. Kiitos vastauksesta :) juu ajattelinkin vähän että täytyisi tehdä testi jossakin vaiheessa uudestaan,esikoistakin kun odotin niin eka testi näytti negaa ja siit 1,5vko etiäpäin ni sit tuli vasta plussaa,et toivottavasti nytkin näin! :)
Mukavaa jännittää täällä muiden kanssa et miten käy,kaikille plussatuulia ja malttia! :D
 
Grill Onko ollut aiemmin pillerit käytössä? Uudestaan vaan testiä, jos ei menkat ala kuuluun.. :) Mut tosiaan voi kierto olla sekaisin, jos on syönyt pillereitä aiemmin ja nyt lopettanut ne vasta vähän aikaa sitten..että kierto ei välttämättä heti palaudu normaaliksi!

tiut Plussatuulia sinnepäin! :) Toivottavasti plussa vielä pärähtää testiin! :)
 
kiitos nellielli! :) toivotaan,toivotaan...bongasin täältä kaksplussan sivuilta semmosen ketjun misää puhuttiin tuosta kohdunnipukasta..noh,innostuin sitä sitä "kokeilemaa" et miltä se oikee tuntuu..(ensimmäistä kertaa siis tuli räpläiltyy :D ) ja sehän oli tuolla melkeinpä ulottumattomissa,kiinni (?) ja aika kova :) huomenna testin ostoon... :)
 
tiut en ollukaan kuullu kohdunnipukan "räpläämisestä" aiemmin.. :D ihan uusi juttu mulle, et siitä voi ennustaa jotain..en oo koskaan ees kokeillu sitä mitenkään tutkimusmielessä.. :D oli pakko käydä heti tutkiin asiaa enemmän.. :)
 
tiut: Mullakin viime raskaudessa plussa tuli aika myöhään :) Saa nähdä miten nyt, huomenna olis kans tarkotus testata.. jännittää!! Niin ja tosta kohdunnipukasta, mullakin se on kova ja tosi takana (luin kans juttua siitä ;D) Jossain luki kyllä että se olisi kova koko ajan, paitsi ovulaation aikana, mutta mulla se ainakin on pehmeä yleensä. Siksi nyt positiivinen mieli testaamisen suhteen! Myös viime raskaudessa se oli kova, ja tunsin jännää kipua tjn jopa yhdynnän aikana, samoin nyt :D Plussia siis meille!
 
Nellielli: Juu pillereitä söin n. 5½ vuotta ja ajattelinkin että tuskin se kierto heti normaaliksi menee, mutta sitten olin tuntevinani oviksen, niin sain rohkaisua että ehkä se olisikin melko normaali. =) Mutta ei sitä vielä voi tietää. :D Ajattelin katsoa tuossa kp30 kohdalla jos testais uudestaan.

Hmm, en kanssa oo kuullut tuosta kohdunnipukasta. No tutkinpa minäkin asiaa. :D
 
Aamu haamu oli näkyvillä :D Kuinkahan kauan menee että se vahvistuu? Kävin ostaan sellaisen tosi aikisen testin jonka vois tehä jo 4 pv ennen menkkoja ja mulla kp 31/30 nyt, josko sillä vähän vahvemman viivan sais. Mut kyllä se selkeä haamu oli, olen kyl ite aika varma asiasta. Kohtuu kovia vatsa kipuja tänään ollu. ja huimausta. toivottavasti nyt pysys sielä sisällä tuo pieni. Varovaisesti jo tuulettelen täällä :D Taitaa se vain plussa olla kyllä se haamu oli jo aika selkeä. Mut testaan vielä vahvan viivan, sitte vasta voi olla varma. Jännittää vielä. :D
 
mä en yhtää tiiä minkälainen se mulla on aiemmin ollut ku en oo seuraillu :) melkein tekis mieli nyt jo tehä testi mut rahatilanne on nyt tiukka ni huomenna ku lapsilisä tulee ni äkkiä apteekkiin! :D pidetään peukut ja varpaat pystyssä et plussaa tulisi meille molemmille! :)
 
kohdunnupukasta - sen seurailu ei oikein auta kuin oviksen tarkkailuun. Oviksen aikaan on takana, pehmeä ja auki. Kun ovis on ohi on kiinni, mutta kovuus ja pehmeys vaihtelee ja yleensä laskeutuu. Oon ymmärtänyt että raskautta ei voi kohdunnupukasta huomata vasta kuin noin kolmannella kuukaudella. Että siitä ei voi kauheesti päätellä raskautta vaikka olisikin takana ja kova. Itse viime kierrossa sitä ronklailin ja olin ihan varma että raskaana ollaan kun tosiaan oli takana ja kova. Mutta menkathan sieltä tuli ja aukesi ja pehmeni vasta ekana vuotopäivänä..:p sen jälkeen perehdyin tähän aiheeseen vähän enemmän...että ei kannata sen perusteella kovin paljoa päätellä :)
 
Viimeksi muokattu:
Evangelina Eiköhän se viiva viimeistään parin päivän päästä vahvistu.. :) kun se raskaushormoni tuplaantuu alussa joka toinen päivä eli ei välttämättä viiva vahvistu joka päivä..Pidetään peukkuja viivan vahvistumiselle! :) Ja onnea jo haamulaisesta! :heart:

Bubba Kiitos infosta! :) En ite ees aatellu ruveta omaa kohdunnupukkaani tutkimaan, koska en oo sitä ennenkään tutkinu, mut oli ihan mielenkiintosta lukea juttuja netistä tosta asiasta..en oo aiemmin tienny, et ovista voi päätellä sen avulla..
 
Tervetuloa uusille oireilijoille! :flower:

Ajattelin vaan infota, että alan taas pikkuhiljaa nousta pettymyksen suosta.. Uusi kierto, uudet toiveet :saint:

Ai nii, ja tosta kohdunnipukasta, taisin pari kiertoo sitten koittaa sitä(kin) tarkkailla, mutta en kyllä ottanu selvää että miten se on millonkin.. No, ehkä parempi niin. Ei mee koko aika käsi housussa :LOL: Kun tulee noita tissejäki puristeltua.. Menis jo vähän rivoks touhu :xmas:
 
  • Tykkää
Reactions: Neljäs?
hawwe Kyllä sieltä suosta aina noustaan! :) Vaikka itteekin masentaa aina kun menkat alkaa, niin muutaman päivän päästä toiveet taas nousee ja alkaa miettiin ovista jne.. :D ja aina tulee myös katsottua mahdollinen laskettu aika, jos tulisi tästä kierrosta raskaaksi! :LOL:
 
Täälläpä ollu puhetta kohdunnpukasta! :) Hyvin olette tainneet sen löytää,mä en kertakaikkiaan ole koskaan sitä löytänyt..: /

Varovaiset onnittelut Evangelina :flower:

hawwe Hyvä että mieli jo parempi! Tsempitykset tähän kiertoon!! :)


Täälläpä sitten menossa kp 27/22-27. Luulin eilen että menkat alkoi. Toissapäivänä alamahaa jomotti kuten menkoissa ja eilen aamulla veski-reissulla punaista vuotoa n. teelusikallinen. Sen jälkeen ei mitään?! Vuoto ei ollut tummaa verta,vaaleampaa mutta kuitenkin punaista.
Väsymys ihan kamala,huonoa oloa ajoittain,nälkä. Tissit turposivat eilen,hieman kipeätkin.

Noh,enpä taida viitsiä toiveita kovin nostella,vaikka työkamu sanoikin tänään että hänelläkin oli ollut tasan kerran punaista vuotoa,oli kuitenkin raskaana..
Testaan sunnuntaina jos eivät ole alkaneet.
 
Mitä ironiaa. Heti kun sai virallisen plussan tk:sta, niin seuraava yö menee vatsakipujen kanssa ja aamupäivästä holahtaa vuoto päälle. .. voihan se toki olla sitä verista vuotoa mikä on ok. mut tuskimpa tällä määrällä.... eli kesken menee
 
Kiitos Grill.
Hullu se minäki, ku vielä toivonkipinää ylläpidän. Toistaiseksi vain kerran hulahti verta ja nyt jää pyyhkiessä. Kuinkahan paljon voi olla sitä ns luvallistaa vuotoa. Ja eikö sen pitäisi olla aikaisemmassa vaiheessa vai milloin? eka haamu ( selkeä kylläkin) oli 24.10. Toivon toivon toivon että vuoto lakkaisi nyt heti ja pieni jatkaisi matkassa vielä. Itkettää, mut se varmaan on ihan luvallista. Pitäiäsikö antaa kuinka kauan elimistön levätä ennen uutta yritystä sit?
 
Evangelina: Toivotaan kovasti, että on vain jotain harmitonta vuotoa sulla. :hug: Kyllähän joillain kuulemma saattaa tulla ihan menkkoja vastaaviaki vuotoja raskauden aikana. Jos kuitenkin on niin kurja tuuri käynyt, että ei oo pikkuisella ollut tarrasukat jalassa, niin ei ymmärtääkseni tarvi odotella uuden yrityksen kans ollenkaan.

Kohdunnapukka (vai -nipukka vai -nupukka?) on itselle tullut tutuksi lähinnä kuukupin käytön yhteydessä. Menkkojen alussa se on tosiaan alhaalla ja auki, ainakin itsellä. Yhdellä "oireilu" kierrolla testailin kohdunnapukkaa, ja se oli vielä menkkoja edeltävänä päivänä tosiaan ylhäällä, kiinni ja kova, joten ei tosiaan mikään luotettavin raskauden osoittaja ole juu.

Mä luulin selviäväni tästä kierrosta poikkeuksellisesti vailla oireita (ehkä siksi että oon vihdoin myöntänyt julkisesti oireilevani). Mutta eilen ja tänään on maha ollut "uudella" lailla kipeä; tuntuu kuin olisin reväyttänyt vatsalihakset molemmilta sivuilta, mikä ei mun liikuntamäärillä ole mahdollista. Menkkojen pitäisi alkaa viikonloppuna tai viimeistään maanantaina jos ovat alkaakseen, joten ylipäätään mahakivut tähän aikaan kierrosta on mulla ihan normaaleja.
 
Evangelina: Ootko tehnyt uuden r-testin? Jos näyttää edelleen plussaa niin pikkunen on luultavasti vielä kyydissä :) Itselläni oli km huhtikuussa. Selkeä plussa tuli viikolla 5 ja siitä viikon päästä alkoi vuoto, joka kesti jotain 5-6 päivää, myös huomattavasti runsaampaa kuin menkat. Tein r-testin pari päivää vuodon alkamisen jälkeen ja oli jo puhdas nega. Toki kävin kyllä myös ultraamassa seuraavana päivänä kun vuoto alkoi ja kohtu oli jo tyhjä silloin. RV 6 ei välttämättä näy raskaus ultrassa muutenkaan, joten verikoe tuloksia odotellessa tein vielä r-testin, mikä siis nega.

Toivottavasti sulla olis vaan valemenkat ja pikkunen edelleen matkassa mukana! :)
 
Evangelina :hug: en halua masentaa mutta mulla keskenmeno alkoi juuri noin, monta päivää tuli vain vähän verta, lähinnä pyyhkiessä ja pikkuhousuihinkin asti ehti vaan välillä ja välillä ei. Mutta sitten n. 3-4 päivän jälkeen alkoi kunnon vuoto. Elättelin silloin itsekin toiveita että olis vaan harmitonta vuotoa, mutta ei ollut. Yleensä vuoto raskaudessa kuitenkin on harvinaisempaa kuin että ei ole vuotoa. Voi että...toivon silti että vuoto loppuisi sulta nyt kokonaan. Mutta varaudu henkisesti pahimaan.
 
HaluaaÄidiksi, miten meni testailut? :) kävin vihdoin ja viimein tänään ostamassa apteekin oman raskaustestin,onko kellään kyseisestä testistä kokemusta? :) huomen aamulla pääsen testiä sitten tekemään :)
 
Hei tiut. Eilen aamulla testasin halpatesti.fi ostetulla liuskatestillä ja näytti jotain todella todella haaleaa haamua, josta toisin sanoen en tiedä oliko vain viivan paikka vai oikea haamu :D Tänään kävin apteekista ostamassa clearbluen viikkonäyttötestin ja ajattelin viikonlopun aikana tai alkuviikosta testailla, jos sillon jo näkyis paremmin. Edellisessä raskaudessa sain plussan vasta tasan rv 5, joten vielä on toiveet korkealla ;D Nyt menossa 4-4+2... Oireet vaan vahvistuu koko ajan, mutta saa nyt nähdä vahvistuuko viiva. Onko kellään muuten kokemusta noista halpa-testi.fi testeistä? Ne on niin älyttömän halpoja niin onko niis edes sitä vasta-ainetta? :D:D tiut: mulla näytti kesällä apteekin oma raskaustesti roskisplussaa vaikka en ollut raskaana, et kato tarkkaan kellosta ettei se aika ylity. Plussan pitäs tulla heti ekojen miinuuttien sisällä jos on raskaana. Toivotaan että näin käy!! :) Tsemppiä.
 

Yhteistyössä