"raskausoire"-ketju

Keltakukka: oon käsittänyt, että aika samantapaisia oireita (esim. alavatsan kipuja tai nippailuja) voi aiheuttaa ihmisille sekä ovulaatio, menkat että raskaus. Ainaki tällaisen kuvan saa ku näillä foorumeilla haahuilee.

emilien: mietin että voisko ovistesteihin vaikuttaa sulla vielä kehon muut hormonit, jos noin vähän on aikaa vielä synnytyksestä (ja jos siis täysimetät vielä)? Ja toisaalta, saattaahan raskaus muuttaa sitä, miten reagoi hormonivaihteluihin.

Itselläni tulee ovulaation aikaan/jälkeen rinnat (muttei nännit) kipeiksi ja alavatsaa nippailee. Lopetin e-pillerit pari vuotta sitten, sitä ennen (siis edes aikana ennen e-pillereitä) en muista koskaan huomanneeni oviksen aiheuttavan mitään tuntemuksia. Pillereiden lopettamisen jälkeen kuitenki melko selkeät oireet on ollu, ehkä siksikin että niitä nykyään tietää tarkkailla. Eli ainakin mulla on joko (keinotekoiset) hormonit tai ihan vain aika muuttanut oman kropan reaktioita.
 
Mä lopetin imettämisen n.2kk sitten.. hiipui maito pois : /
Ja sillä mietin, että olisko tämä raskautta, koska toi tytsyn odottaminen alkoi samanlaisilla vatsakivuilla, ja tuo tuhruttaminenkin oli mulle outoa.
...vaikkakin, eihän sitä tiedä mitä tässä nyt oikeasti tapahtuu, kun enhän mä ole ennemmin ollut raskaanakaan niin ei osaa sanoa oikeastaan mistään näistä kehon tapahtumista mitään :D
Alkoi vaan niin jännittämään, kun tosiaan olotilat on niin samanlaiset kun silloin kun aloin tyttöä odottamaan..
 
Varmana voi olla raskaana viimeistään sitten ku kattoo että mitäs hittoa, ku maha vaan paisuu ja paisuu :D Mie en ainakaan luota enää kohta mihinkään muuhun :D Sekin mahan paisuminen voi toki johtua myös vaan jääkaapilla ravaamisesta, että mihinkä tässä luottaa.. Oireista vielä sen verran, että nyt viime kierrossa erityisesti tarkkailin tuntemuksiani ekaa kertaa kunnolla, joten voi olla että normaalit menkkaoireet mitä en vaan aiemmin oo tajunnut ku ei oo kiinnittäny huomiota, on tuntunu raskausoireilta ja sitä kautta heti meni kaikkea ajattelemaan, hitto vie..

Niin oon katkera iteki tosielämän raskausuutisista ja vihanen ittelleni siitä että oon katkera. :stick:
 
Tässä alkaa tosissaan nähdä punaista tämän raskausasian kanssa. Tai ehkä siis näiden oireiden kanssa. Eilen vielä tuli noita "puukoniskuja" munasarjojen alueelle muutama. Illalla sitten rauhouttui tai no kivusta tuli sellaista pienempää mutta koko ajan läsnä. Venyttäessä tuntuu että vatsalihakset on tosi jumissa. Selkää jomottaa milten koko ajan ja väsyi tunnin ajomatkan aikana eilen pahasti. Normaalisit ei väsy omassa autossani missään! Myös pää kipuilee pitkin päiviä ja itkettää monesti.

Testejä olen tehnyt muutaman ja roskishaamun jälkeen negoja on tullut tasaisesti. Jotenkin luulisin että jos kuvittelisin oireet niin negojen jälkeen lähtisivät. Eipä kuitenkaan lähde. Tänään taas pyyhkäisiessä paperiin jäi pienen pieni veritahra. Purin tuon roskishaamun ja mielestäni väri on selvemmin kontrolliviivan kaltainen eikä niin "harmaa". Kunnollista kuvaa tuosta on kauhian vaikea saada mutta tossa nyt yritys.

Aijaa.com - 8898005.jpg

:stick: antakaa mun kaikki kestää tän asian kanssa!
 
zuuupp, kyllähän tossa kuvassa mä ainakin selkeesti haamulaisen nään. (Mutta siis, oon ollut nyt niin käpertyneenä oman navan ympärille, että pieni kertaus olis paikallaan...) ; mikä kp sulla nyt on, millon oot testaillu jne?
 
No siis kun tää kp-hommahan on ihan käsillä tällä hetkellä. Alotin siis 19.9 minipillerit, Cerazette. 6.10 otin viimeisen pillerin kun en enää tunnistanu iteseäni ja kärsin sivuoireista. Nyt sitten 13.10 alkoi on-off menkat ("tyhejnnysvuoto"?), jotka olivat todella niukat verrattuna normaaliin ja pelkästään kirkasta verta. Normaalisti kupissa on myös hyytymiä. Menkat loppuivat nyt sunnuntaina. 10.10 tunsin mahassani kovaa kipua, jonka ajattelin menkkakivuksi mutta se oli sen hetken jonkun 2 minuuttia, joten ehkä kiinnittymiskipua?

Mielialanheittelyt alkoi 12.10 ja siis oli muutaman päivän TODELLA rajua. Mentiin ylös ja alas sekunneissa ja itkin koko ajan. Sen jälkeen on nää vatsakivut, jotka olivat pahimmillaan pe, la ja su. Perjantaina siivoilin ja joka kerta kumartuessa vatsassa tuntui oudolta ja tuli pientä pahaa oloa. Sitten la ja su noita puukoniskuja/repimistä tuli tuon tuosta. Lisäksi alapäässä tuntuu outoa painetta ja vihlontaa aina välillä.

Tuon roskishaamun siis sain perjantai ip. Odotin siis testin kanssa 3 minuuttia ja lähdin kylppäristä. Seuraavana aamuna huomasin tuon toisen viivan siinä. Sen jälkeen kaksi negaa; lauantaista ja tänään. Nuo kaksi muuta testiä ei ole ollut tuota apteekin omaa niin kuin tuo roskishaamu.

Siinä varmaa melko kokonaisuudessaan kaikki... :)
 
Ai niin, nyt muistinkin.. Sori kun jouduit toistamaan! :xmas:

V-mäinen tilanne, ja just sellanen mitä ei hermo kestä.. Koska noi kaikki jutut voi aivan hyvin johtua pillereiden lopetuksesta ja kroppa (+mieliala) sekasin tai sitten mahdollisesta raskaudesta. Hivenen epätodennäköstä kyllä tosin olis, että raskaana kuitenkaan olisit, ainakin miettien että millon sit olis ollut se mahdollinen hedelmöitysajankohta jne. Ja monta testiä negaa vs. 1 roskishaamu. :(

But never say never, eli ei varmaan muu auta kun tehdä sitä mitä vähiten haluais; eli odottaa...!! ja katsoa mitä tuleman pitää.
Toivotaan parasta (ja pelätään pahinta)! :flower:
 
Jep! Tää odottaminen ottaakin päähän ja pahasti. Mietin tehdä tässä jossain vaiheessa toisen apteekin oman testin kun tolla tuli se roskishaamu. Tuo hedelmöitymisajankohta olisi kyllä sitten pillereiden aikaan, jota en kyllä ihmettelis yhtään kun asenteeni oli niiiin rajoittunut niitä kohtaan. Kohtalo maksaisi takaisin tän kiukuttelun niistä :D

Kauankohan noi pillereiden lopetusoireet sitten voivat kestää?
 
zuupp-: Onko sulla muuten raskaus toivottu/epätoivottu/ihana/katastrofaalinen asia? Tuli mieleen tuosta sun kirkkaan veren vuotamisesta: mulla tuli joskus vajaa vuosi sitte juuriki kirkasta verta olevat menkat (tosin oli runsaat), vain noin viikko oletetun ovulaation jälkeen tosi pitkässä kierrossa. Ite säikähdin ihan kamalasti sitä hyytymättömyyttä (ja outoa ajankohtaa), mutta jälkeenpäin oon aatellu että oli varmaan joku hormonihäiriökierto kyseessä. Raskaus ei siinä kierrossa ollut mulla mahdollinen.

Mutta joo, hawwea kompaten, toivotaan parasta. :)
 
Tesla, mitä tuohon nyt sanois. Ei ehkä paras aika eikä ehkä niiiiin toivottu mutta kuitenkaan en lapsesta eroon haluaisi :) everything happens for a reason!

Nyt on illasta etonut ja närästäny aika pahastikkin. Nukahin kesken touhujen lattialle ja nyt lasken minuutteja että kello on yheksän jotta pääsee ihan luvan kanssa nukkumaan!

edit/ tässä tiirailen näitä testejä ja vertailen tähän haamuun. Mutta en tiedä mutta saatan näissä negoissa erottaa haamun haamun haamun. Mutta siis se on todella haamu! Tai sitten vain viivanpaikka... Noh mutta ostin nyt kaksi testiä ja katon että koska niitä teen. Jos millään jaksaisin odottaa torstaiaamuun.

Tsemppiä kaikille oireilijoille!
 
Viimeksi muokattu:
Mä täältä "taustalta" huutelen, toivottavasti ei haittaa :) Oon käyny tätä lukemassa kun itsekkin oon osannut kuvitella vaikka mitä :D

Zuuupp Never say never, mut mä en usko että oisit raskaana (noilla tiedoilla) : / Ihan ne pillerit itsessään aiheuttaavat erinäisiä oireita, joita raskaudessakin esiintyy (vielä lopettamisen jälkeenkin mm. mielialat, turvottelut, väsymys kaikki.).. Mut oot aika vähän aikaa syönyt noita pillereitä. Mä söin cerazetteja n. vuoden jonka aikana ei tullut kertaakaan tyhjennysvuotoa. Pillerien lopetuksen jälkeen menkat tuli (jos tuli) miten sattuu ja koko homma päättyi n. 1 1/2 vuoden "sekomenkkojen" jälkeen 2kk kestäneeseen (enimmäkseen rusehtavaan) vuotoon (johon ei mitään varsinaista syytä löytynyt, oli vaan hormonit sekaisin)..
Niinkuin tuolla toisessa ketjussa totesinkin et mä en usko roskihaamuihin. (ja söin sanojani kun itsekin kävin 30min testin teon jälkeen plussaani bongaamassa :D ) Niissä r-testi paketeissakin lukee et testiajan jälkeen ilmestyneet viivat eivät ole luotettavia..
Mut toki jos epäilet niin testaa miten paljon sielu sietää :) Ehkä ois hyvä myös tehdä digitesti jota ei voi lukea "väärin"?? Ei tarvitse arpoo et onko vai ei. :)

Plussa onnea "oireilijoille" ja oireilijoille ;)
 
Mulla kans pillereiden aikana (just cerazette) ei tullu ollenkaan menkkoja..pientä vuotoa välillä vähän, mut siis ihan vähän..ja kun lopetin pillerit niin kroppa tosiaan reagoi siihen silleen ihan ku olisin ollu raskaana..joten se voi olla mahdollista, et pillerit vaan sekottaa vaikka söitkin Zuuupp- niitä niin vähän aikaa..vaikee sanoo..sen näkee ajan kanssa.. :) vaikka tiedän, et odottaminen on kauheeta!
 
zuupp Sinun oireet ovat ihan kuin omani :) Tuntuu,että hermot ja järki lähtee kun painiskelee tämän ollakko vai eikö olla asian kanssa. Tänään olisi se päivä, kun menkkojen olisi tarkoitus alkaa. Noh, äsken jo innoissani tein testin ja negaahan se näytti. Ei vissiin voi muuta kun odottaa menkkojen alkamista tai sitten teen uuden testin vaikkapa perjantaina. Eilen huomasin jumpalla,että rinnat olivat niin kipeät,että hyppiminen sattui!?!? Ihan ihmeellinen oire, ei ole koskaan ollut noin kovaa kipua. Eilen piti myös mennä aikaisemmin sänkyyn, koska oli todella etova ja väsynyt olo.
Olisi kiva saada raskausasiaan jonkinlainen varmistus, koska mies lähtee huomenna reiluksi viikoksi pois. Jotenkin ei ole kovin miellyttävä ajatus painiskella kaikkien tunteiden kanssa yksin. Mutta eikai se auta, kuin olla vahva nainen ja pärjätä :)
 
merinorsu Mulla tuli kans rinnat tosi kipeiks kun plussasin heinäkuussä..jumpillakaan ei pystyny ees pomppiin, ku rinnat oli niin kipeet..et kuulostaa ihan hyvältä oireelta! :)
Ja siis tosiaan jos kaikki ei tiedä, niin keskenmenon sain siitä heinäkuisesta plussasta...
 
merinorsu, mikä kp sulla on menossa? Utelen vaan kun taidetaan olla samassa veneessä.. :wave:
Eli siis mulla tänään kkp 28/28(-31) ja aamulla ennen töihinlähtöä maltoin mieleni ja en testannu (oon ollu nyt tosi negatiivinen ja varma, että en KUITENKAAN oo raskaana..) muttamutta, töistä tultua ekana tekonani sitten tein kun teinkin testin.. :xmas: Ja enpä tullu hullua hurskaammaks, koska negahan se oli.. :( Ja mahassa kovat menkkatuntemukset..
MUTTA aina se pienenpieni toivo elää, että jos kuitenkin......Huoh. No, se asiaa selviää lähipäivinä, tavalla tai toisella.

ps. munki tissit on tosi kipeet! :D
 
hawwe Jos nyt olen oikein tuon kp: laskun tajunnut niin olisi se 28/28. Viimeiset menkat alkoi 21.9.
Tämä odottaminen ja jännittäminen on aika piinaavaa. Mustakin tuntuu koko ajan, että olisi menkkaoireita. Seuraavan testin teen perjantaina jos ei ole siihen mennessä alkanut. Oliko sulla hawwe ihan ihan selkeä nega, ei mitään haamua?
 
Heippa, liityin kanssa tänne ketjuun. Oonkin jo aiemmin tätä lueskellu... joku vois noi kaikenmaailman lyhenteet mulle selventää kun en tajua niistä mitään :D
Elikkä, mekin miehen kanssa esikoista toivotaan... pillerit jätin tuossa viis päivää sitten pois, pari vuotta niitä olen popsinu.
Nyt sitten ei menkkoja kuulu eikä näy, kipuja kyllä on, että jospa ne sieltä tulis... Tosin, minun kohdalla ei ois ihme, jos pillereistä huolimatta tulisin raskaaks, jokusen niitä aina kuussa unohdin... Mä en oo aikonu tehä ovis-testejä, me mennään sillä, että "tulee kun on tullakseen".
Nyt vaan oikeastaan toivois, ettei ne menkat tuliskaan, mutta jos vanhat merkit paikkaansa pitää, niin viimeistään huomenna ne sieltä tulla tupsahtaa :/
onko jollain kokemuksia, että kuinka nopeesti on tullut pillereiden syömisen jälkeen raskaaksi?
 
merinorsu, sulla tosiaan on kp 29, eli menkkojen eka päivästä seuraavien eka päivään on kierto. Kun mulla alko edelliset monsuunit 22.9 ja mulla on nyt kiertopäivä 28/28 (-31,välillä (harvoin..)pitempi). Eli jos sulla on kierto yleensä 28 päivää, niin on jo päivän myöhässä menkat! :)
Ja mulle siis ihan selkee nega tuli, vaikka miten päin tiiras.. Ei mieskään siinä mitään nähnyt :( Eli oottelen nyt "rauhassa" la-su asti josko ne menkat alkais. Oliko sullakin selkee nega?

m-a-y, tiedän tapauksen joissa pillereitten jälkeen oli vaan tyhjennysvuoto ja heti raskaaks. Että voi käydä hyvinkin äkkiä! Toivotaan parasta.
 
En oikeen tiiä pitäskö mun enää kirjotella tänne kun jos nää niitä pillereiden aikaansaannoksia vaan on... : /

Mutta kuitenkin eilen menin pitkäkseni ja olin alkamassa nukkumaan niin aiiivan järkyttävä kipu selässä ja vatsanseudulla. En saanu mitenkään rauhoittumaan niin pakko oli pysytellä hereillä muutama tunti. Tänään taas näitä kipuja saanut muutamaan otteeseen. Tänään/eilen huomasin myös ettei makea maistu enää ollenkaan. Kaveri meni irtokarkkeja ostamaan niin ihan teki pahaa ajatella.

Voisinpa pistää pään vaan off-tilaan ja antaa mennä!
 
Noooo, eihän mun tarvinnu kun tästä koneelta ton viestin jälkeen poistua niin menkat ilmottivat tulostaan... Mut ihan hyvä näin, tiedänpähän ettei kroppa oo menny ihan sekasin pillereistä. :) Oliko hawwe, tää sun tietämä tapaus siis jo raskaana kun tuli tyhjennysvuoto? (onko tällänen edes mahdollista... :O)
 
Voih,onpas kaikilla jänniä hetkiä meneillään!! Pidän peukkuja kaikille :)

Täällä huonoa oloa päivittäin. Nipistelee alamahaa,tänään menkkatuntemuksia,kesti n. 10sek. ja hävisi. Eilen tuntui kuin kohdussa ois rullannu jotain ilmapalloa..?:confused: Kumma tunne. Siis kuin kupla olisi kulkenut kohdun poikki. Ei mikään pieru-kupla tai muu suolen toimintaan liittyvä.. :ashamed:

Suolainen maistuu ja sitten toki janottaa. Nukkua voisin koko ajan ja muutenkin vetämätön olo. Teen fyysisesti rankkaa työtä eikä siitä meinaa tulla mitään,kun niin voimaton olo. Palelee,mutta tissit ei oo kipeet niinku teillä monilla muilla on,jotenka mulla taitaa nämä kaikki johtua siitä että kroppa palailemassa normaaliin toimintaansa IVF:ssä käytettyjen hormonien jälkeen...: / Taitaa olla todella turhaa elätellä toiveita luomuplussasta..Jalkojakin tuntuu jomottelevan ja hermo menee pienestäkin,joten..
Toisaalta,saman tyyppisiä juttuja oli silloin ennen toista plussaa,pinna kireellä jne..

Nyt menossa kp 20/22-27 että jospa tuonne ensiviikon sunnuntaille oottelis ellei menkat sitä ennen tuu,koska kemiallisista opin sen ettei kantsi liian aikaseen testata..

Plussaonnea kaikille!!
 
m-a-y Mitä lyhenteitä haluat tietää? :) Mulla itellä tuli yhdet menkat pillereide4n lopettamisen jälkeen..meni muistaakseni 27 päivää ennen ku tuli normaalit menkat pillerien lopettamisen jälkeen..jotain pientä vuotoa tuli myös siinä just ennen ku lopetin pillerit ja viä sillon ku olin lopettanu pillerit..ja siis niiden ekojen kunnon menkkojen jälkeen tulin sit raskaaks seuraavasta kierrosta..joka siis meni kylläkin kesken, mutta kuitenkin..

zuuupp- Totta kai voit tänne kirjotella! :) Koskaan ei tiedä jos ne vaikka onkin raskauden aiheuttamia oireita..sitä ei tiedä vielä! :)

Tipetsu Ei se kato mitään, jos sulla ei oo rinnat kipeet..ei kaikilla oo aina samat oireet! :) Ei sitä tiedä vaikka olisitkin raskaana! Toivotaan! :heart:

Plussatuulia kaikille muillekin! :heart: Täällä odotellaan vaan, et loppuu nää menkat ja voi alkaa tikuttaa, et selviäis koska ovis on, koska on niin sekaisin kierto, ettei se selviä ku tikuttamalla..
 
Ei menkkoja vieläkään. Äsken tein testin ja oli oikein negojen nega. Ei mitään haamuun tai positiiviseen viittaavaa. Eli täällä jatketaan odottelua.
Eilen tuntui illalla kuin joku olisi rullannut vatsan sisällä. Sellainen hassu tunne alavatsalla, ei sattunut, ehkä ennemminkin kutitti.
Huomenna uutta testiä kehiin :)
Tsemppiä teille muillekin jännittäjille :)
 

Yhteistyössä