"raskausoire"-ketju

Äiti maa ovulaatiotestissä pitäisi testiviivan olla aina kyllä tumma, eli onkohan testi tehty väärin? Eli kastoit sen siihen "max" rajaan asti etkä yli? Ovistesteissä (liuska) verrataan meinaa sitä testiviivan vahvuutta kontrolliviivaan, ja ovisplussa on silloin kun testi viiva on vähintään YHTÄ TUMMA tai tummempi kuin kontrolliviiva. Haaleat viivat ei merkkaa LH huippua. Ovistesteihin tulee periaatteessa melkein aina jonkinnnäköinen testiviiva. Mutta sen kontrolliviivan pitäisi olla aina tumma.

Tosin ihan kaikilla ei ole aina toiminut noi ovistestit, ja jotkut ei saa vahvaa viivaa missään kierron vaiheessa..
Kyllä uskoisin testin tehneeni oikein, kun samanmoisilla raskaustesteillä olen kyllä :ashamed:pelannut enemmänkin. Tässäkohtaa kontrolliviiva ja se toinen oli molemmat yhtäläisiä muttei niin tummia kun kontrolliviiva yleensä.

Nonni, ei olis pitäny ostaa niitä lainka! :kieh:
 
ARGH, mäkin oon nyt ihan sekasin noitten viivojen kanssa.. Ois pitäny ostaa jotain semmosia, mitkä on selkeesti tulkittavissa "ovuloit/et ovuloi"..prkl.

Kun nyt mua ahistaa, että jos mä en nyt sitte ovuloi ollenkaan tässä kierrossa. Kun viiva on päivien myötä vahvistunut, mutta ei edelleenkään ole yhtä vahva/vahvempi kuin kontrolliviiva.
Tässä nyt on tietty semmonen juttu, että mun ovulaatio saattaa tosin olla myöhemmin, koska nyt on kp 12. Eli siis eiks se yleensä oo joku kp14 kieppeillä kun ovuloi? (Mutku mä haluun ovuloida nyt :xmas: )
Ja mä oon joskus kauan sitten tehny jotain ovulaatio testiä, niin sillon oli silleen, että ovulaatio oli kp16! Onks se ees mahollista, niin "myöhään"?

Oevoevoe.. Ei ois pitänyt ostaa noita tikkuja. Kun jos on jonkin näkönen tikku talossa, niin EN VOI olla pissaamatta siihen. Ja aina tietysti liian aikaisin. Huoh.. :whistle:
 
hawe - ovulaatio on yleensä 14 päivää ennen seuraavien kuukautisten alkua, eli jos kierto on 30 päivää niin ovulaatio on yleensä vasta kp 16 ja jos taas vaikka kierto on 24 päivää niin ovulaatio on jo kp 10.

Äiti maa jos viivat on kuitenkin selkeästi värillisiä ja yhtä tummia ja saat esim. yhtenä tai parina päivänä vaan saman vahvuiset voi se kuitenkin merkata ovulaatiota. Mutta testiviiva ei voi olla kuin parina päivänä maksimissaan yhtä tumma kuin kontrolli koska LH huippu kestää vain hetken.
 
Hei kaikille "raskausoireilijoille"! :) Liityn kans joukkoon..mulla menossa kp25..ja kierron pituudesta ei siis hajuakaan, koska mulla on keskenmeno alla ja kroppa on ihan sekaisin (mulla ollu aika lyhyt kierto aiemmin)...mut viime viikolla jo kuvittelin kaikenmaailman raskausoireet ja nyt ei taas tunnu olevan mitään oireita enää..kuvittelua siis..stressiä oli tossa v-loppuna muusta ku raskautumisesta, niin varmaan unohtu se kropan pakonomainen kuuntelu!

Hawwe Sun kommentti: "Oevoevoe.. Ei ois pitänyt ostaa noita tikkuja. Kun jos on jonkin näkönen tikku talossa, niin EN VOI olla pissaamatta siihen. " Mä repesin.. :LOL: noinhan se menee..kyllä testattava on, jos tikkuja on..

Ja liityn kans nännien hipelöijiin! :LOL: pakko kokeilla ja puristella tissejä koko ajan siinä toivossa, et jos ne oliskin kipeet! eiköhän niiden kipeytymisen huomais ilman omaakin kourimista! :D Ainakin keskenmenneen raskauden alkuvaiheessa jo heti rinnat tuli niin kipeeks, ettei voinu olla huomaamatta..en ees mahalteen meinannu pystyä nukkuun, ku oli niin arat..
 
hawe - ovulaatio on yleensä 14 päivää ennen seuraavien kuukautisten alkua, eli jos kierto on 30 päivää niin ovulaatio on yleensä vasta kp 16 ja jos taas vaikka kierto on 24 päivää niin ovulaatio on jo kp 10.

Äiti maa jos viivat on kuitenkin selkeästi värillisiä ja yhtä tummia ja saat esim. yhtenä tai parina päivänä vaan saman vahvuiset voi se kuitenkin merkata ovulaatiota. Mutta testiviiva ei voi olla kuin parina päivänä maksimissaan yhtä tumma kuin kontrolli koska LH huippu kestää vain hetken.
Oli ne ihan reilusti värillisiä kyllä, en laskisi haamuksi kyllä lainkaan ja saman asteisiakin ne oli ja vain yhtenä päivänä. Seuraavana ja päivää ennen oli kyllä selvästi erivärisiä. En sitten tiiä, ei tartte kyllä uuestaan ostaa kun saa koko akan ihan hysteerikseksi..:xmas:

Edelleen oireilee tai sitten mulla todella on näyttelijän lahjoja :D Palelee niin maan pirusti, se on ehkä vahvin oire. Aamuisin on nyt muutamana päivänä ollut huonoa oloa. Niin tekis mieli jo huomenna testata, mutten uskalla. Sain kolmosesta haamun päivänä jollon menkkojen olisi pitänyt alkaa. Et taatusti sinne torstaihin ainakin odotan.
 
hawe - ovulaatio on yleensä 14 päivää ennen seuraavien kuukautisten alkua, eli jos kierto on 30 päivää niin ovulaatio on yleensä vasta kp 16 ja jos taas vaikka kierto on 24 päivää niin ovulaatio on jo kp 10.

Äiti maa jos viivat on kuitenkin selkeästi värillisiä ja yhtä tummia ja saat esim. yhtenä tai parina päivänä vaan saman vahvuiset voi se kuitenkin merkata ovulaatiota. Mutta testiviiva ei voi olla kuin parina päivänä maksimissaan yhtä tumma kuin kontrolli koska LH huippu kestää vain hetken.
Voi jösses.. Eli mä oon ajatellu tän ovulaatiohomman kokoajan ihan nurinkurin.. Olen siis ollu siinä uskossa että se lasketaan menkkojen alkamispäivästä etiäpäin.. HUPS!! :snotty: Vissiin ei päähän mahdu mitään muuta kun "oonkoenköooraskaana".. Kiitos informaatiosta Bubba :saint:

Tervetuloa joukkoon nellielli :wave: Toivotaan, että oireet olis niitä oikeita oireita.. Ja pahoitteluni keskesmenosta!!

Äiti maa, mikäs kp sulla on nyt menossa? millon teet testin?

Mä tein ovistestin ja eipä juuri kummosta viiva tullu, jos tota voi ees viivaks sanoa. (Saatoin ehkä uittaa sitä puikkoa pissakipossa jonki aikaa - liian kauan? onks siinä jotain aikarajaa? :xmas:) Eilinen viiva oli vahvempi, mutta ei siis mikään vahvavahva ollut sekään.. Mitä siis voimme tästä tulkita?! Vai voimmeko vielä mitään? Kun jos se mun ovis oliskii vasta tuloillansa.....?
 
Jos mää ny ihan oikein oon nää kp jutut hoksannu niin olis 27/28 tänään. Torstaita (yritän) odottaa, koska torstaihan on tunnetusti toivoa täynnä =)

Mutta mie kyllä niin suuresti ristiä veikkaan, et kohta ei hyvä heilu..
 
Heippa! Kirjoittelen nyt ihan ensimmäsitä kertaa tänne, vaikka oonkin seuraillut vierestä näitä keskusteluja.

Eli esikoisen yritys on käynnissä. Pillerit lopetin n. puoli vuotta sitten ja kumi jätettiin pois 5.9. Menkat, jotka on tullut viime aikoina säännöllisesti n. 30 päivän välein, ja joiden olisi pitänyt alkaa 16.9. tienoilla, ovatkin jättäneet ilmestymättä.

Oireita ei ole muita, kuin haaleaakin haalenpi linea negra, joka ilmestyi pari viikkoa sitten. Mies siitä minulle huomautti, joten tuskin olen sitä itse keksinyt ja luulen, ettei se ennen ole minulla ollut. Luotan siihen, että miehet eivät tuollaisista viiviivoista raskauteen liittyen tiedä. Tai ainakaan minun mieheni. :)

Mietityttää vaan, kun menkat nyt myöhässä kolmatta viikkoa ja testit näyttää negaa.. On vain vaikea ymmärtää, kuinka ne menkat juuri nyt olisivat epäsäännöllisiksi muuttuneet. Huh tätä odotusta..
 
:wave: montahan turhaa testiä tämä on ostanut, kun taas on väsymystä ja menkat myöhässä ja blaa blaa blaa.. roskiksia täälläkin on kaiveltu. ja nyt toivo elää taas, seuraavin oirein:


- menkat myöhässä (jo viikon)
- arat nännit, itse rinnat eivät kuitenkaan arista eivätkä ole kasvaneet
- rajuja repäisykipuja
- runsasta valkovuotoa
- lähes jatkuva kuvotus & ruokahaluttomuus, samalla kuitenkin nälättää pirusti
- vuoroin kuumia aaltoja & palelua

aamulla pitäisi pissata tikkuuun.. en mie halua :'( mie haluan vielä pitää kuvitelmani
 
Viimeksi muokattu:
piit On kyl aika hassu, et menkat on jo kolmatta viikkoa myöhässä. Luulis jo testiinkin tulevan plussaa, jos raskaana oot. Mut jos on säännölliset menkat ollu aiemmin, niin hassua, et ne nyt yhtäkkiä vaan jää pois. Toivotaan, et saat pian plussan! :)

SyysYö Oireet kuulostaa kyl niin raskaudelta! :) ilmoittele miten kävi! :)
 
Täällä yks oireiden pakkotarkkailija kans :D

Kävi pillerinunohdus tossa 3 viikkoa sit, oltiin suunniteltukin pillereiden poisjättöä jo... mut siis oon nyt ollu 1½ viikkoa ilman pillereitä ja kovasti kuvittelen et silloin kun pilleri unohtu ois käyny vahinko.

Oireita on: kasvaneet tissit, menkkamainen vatsakipu aina ajoittain, alaselkää jomottaa välillä, tupakka ei maistu, pahoinvointi aamulla ja välillä päivälläkin, aivan tolkuton väsymys iskee kun salama kirkkaalta taivaalta ja voisin nukahtaa siihen paikkaan, samoin huomasin että minuu ärsyttää kauheen helposti aivan tyhmät asiat kuten viime yönä 3 kertaa heräsin ja keksin jotain typeriä asioita jotka kävi ärsyttää (Siis mitä ihmettä mä tuollasia yöllä mietin??!!), turvotus.... ja siis menkathan ois voinu jo tulla jos ois tullakseen kun tuo vatsakipu oli samantyylistä mutta eipä vaan oo kuulunut.... Mitä luulette? Tänään taidan kipaista ostamaan testin :p


No siis mä oon miettiny tässä ihan sitä samaa että olenko raskaana ku alavatsaa on juilinu siihen malliin että ei tosikaa... mut ei koko aikaa ja ekan kerran nyt sit yritetään ja en oo syöny koskaan pillereitä. Ja kahvi ei maistu vaikka tuolla olis sitä puoli pannua vielä jäljellä...yleensä juon sen tosta noin vaan... pahaa oloa ei oo ollu mutta menkat on kohta muutamalla päivällä myöhässä ja ajattelin tänään tehdä testin mutta saa nähä uskallanko ku aina jos oon tehny niin menkat on alkanu seuraavana päivänä ja nyt ei niin haluis käyvän... vaikkakin menkkamaisia kipuja on alavatsassa koko ajan ja tuntuu että ne alkaa hetkenä minä hyvänsä...
Ja ekaa lasta yhteistä siis...miehellä kaks poikaa 7v ja 9v! Mutta pidetään peukkuja ettei menkat ala ;)
 
Syysyö, onnea!! :flower:

Mites muilla menee? Millon on jännät ajat? Mulla onpi nyt kp 16 ja ovistestin mukaan taitaa olla ovulaatio... :) :) Loppu toissapäivänä ne David-ovistestit ni ostin apteekista sit semmosia herkkiä testejä. (En muista merkkiä, mut pipetillä tiputetaan siihen pissendaalia). Eilen oli ihan haalee viiva, mut nyt näyttäs aikalailla saman vahvusilta molemmat viivat!

Miten ihminen voi olla näin onnessaan ovulaatiosta??! :snotty:

Tämä nyt tänään (ja huomenna ja ylihuomenna ja yliylihuomenna ja.. :p ) hyödynnetään; mitenhän sitä sitten nuppi kestää taas ootella että alkaako vaiko eikö ala menkat..Huoh. Pelottaa jo. Kun karsee stressi ollu jo tästä ovulaatiosta.. :|

Kiitos ja anteeksi, pyörin vaan oman navan ympärillä :snotty: Mutku on niin jänskää!!
 
Mulla taitaa olla jännät ajat jo nytkin..kp28 ja mun kierrot ennen pillereitä on ollu lyhyitä..nythän ne on ollu aika sekavia, ku on ollu keskenmeno ja kaikkee..ja ku ne keskenmenon jälkeiset menkatkaan ei ollu mitkään kovin normaalit..niin en tarkalleen ees tiedä, et onko ny varmasti menossa kp28 ja ei hajuakaan koska ovis on ollu..mut nyt on tullu viikon verran aika paljon valkovuotoa, mitä mulla ei mun mielestä oo ennen tullu..ja nyt on nännit vähän arat..et saa nähä..jos uskaltais tossa v-loppuna testata.. :)
 
Jei! Onnea SyysYö!

Ja sympatiat kaikille negailijoilla. Täällä mennään tällä hetkellä suurin piirtein kp 6/14-49 ja yk 2 lähti käyntiin. Ekassa kierrossa ehdin tehdä vain neljä raskaustestiä :D Josko tässä kierroissa hermoilisi sitten vielä niiden ovistikkujenkin kanssa :D

Tsemppiä kaikille!
 
Tein tänään testin ja negahan se oli.. :( no, eipä nyt voi olettaakaan, et tulis positiivista..on vaan niin sekaisin toi kierto, et mistä tässä tietää koska oikeesti voi testata..seuraavaks testaan ens viikon lopussa, jos ei menkkoja viäkään näy..nännit on ny viä aremmat ku eilen, eikä ne yleensä kipeeks tuu menkkojen takia..et toivo elää edelleen! :)
 
Voi harmi nellielli! :( Jospa ne menkat ei alkais ja ens viikolla saisit plussan testiin!!

Ja Äiti maa, turhauttava tilanne sullakin. :( Pitkää pinnaa odotteluun ja samat toivotukset kun nelliellillekin, aika samassa veneessä ootte!

Keltakukka, toivotaan että tässä kierrossa tärppäis! :flower: Mä oon about puolen vuoden aikana tehnyt ihan törkeen paljon kaikennäkösiä testejä.... :snotty: Jos ei nyt tästä kierrosta tärppää, niin taidan unohtaa ovistestit ym vähäks aikaa- ihan oman mielenterveyden kannalta!

Eilen sain tosiaan ovisplussan ja pistettiin siemeniä menemään :D Mä olen jotenkin aivan hajalla, maha sekasin, kädet tärisee- ihan vaan kun stressaan NIIN paljon! Ja tietenkin sit tän stressin takia ei mitään tuolla tapahdu.. :headwall: Miten pystyis olemaan vaan ihan rennosti, vinkkejä, apua!!?? :attn:
 
Heippa!! meillä jo kolmatta kuukautta yritetään raskautua. Mulla oli reiluviikko sitten ovulaatio ja ruvetiin tuumasta toimeen. :) Eli siis keskiviikkona viikko takaperin(28.9) oli ovulaatio (testin mukaa) ja sunnuntaina(2.10) oli niin julmetun kovat alavatsakivut, että piti napata särkylääke.Kivut loppuivat onneksi.Viikolla huomasin, että nännit tuli kipeiksi ja nyt rinnatkin aristaa. Perjantaista lähtien on tuntunut menkkakipuja, mutta mitä vuotoa ei ole tullut. Nyt tässä pähkäilen onko kuitenkin vaan normaaleja menkkakipuja(tosin ennen ei ole rinnat kipeytynyt) vai olisko jotain tapahtunut... Kp tällä hetkellä 24/30-33, joten raskaustestiä en ole vielä tehnyt..
 
hawwe Toivo elää, et ens viikolla sais plussan testiin, et menkat ei alkais! Mut jos menkat alkaa, niin uutta yritystä sit vaan! :) Ja toivotaan, et ny ovis tuli teillä niin hyvin hyödynnettyä, että raskaustestiin plussa pärähtäisi seuraavaksi! :) Ja neuvoja en osaa sanoa stressaamiseen, ku itekin stressaan.. Täytyy yrittää löytää vaan jotain muuta ajateltavaa ja puuhaa!

tirriäine Itellä ainakin ekassa raskaudessa nännit ja rinnat kipeyty, et eihän sitä tiedä, vaikka olis ny tärpänny! :)
 
Onks muuten plussanneilla ollu sellanen oire, et joku tietty ruoka alkaakin yhtäkkiä oksettaan? Onhan siis sitä pahoinvointia ja yleistä oksetusta, mut siis et alkais vaan yhtäkkiä yks tietty ruoka vaan aiheuttaan pahaa oloa..ennen vaikka hyvä ruoka onkin muuttunu oksettavaks?
 

Yhteistyössä