"raskausoire"-ketju

Onnea jo plussanneille ja kovasti kaikille plussatuulia!=) Minä siis lopetin pillerit tuossA reiliu kaks viikkoa sit, menkat tuli 5 päivää lopettamisen jälkeen ja olivat muuten ihan normaalit, mutta loppuivat kuin seinään, ei oo IKINÄ ennen käyny niin. Mulla kun on aina ollu todella kivuliaat ja runsaat menkat... outoa... noh, pari päivää sitten vessa käynnillä huomasin paperissa vaaleanpunertavaa ja valkovuotokin on ollut aika runsasta. Testasin mutta sain tuloksen Inte Gravida. Ostin pari digitaalista testiä valmiiks, ja yksi siis tuhlattu. Olin kyllä liian hätänen, koska mahdollinen hedelmöittyminen näkyis vasta myöhemmin, olin kuitenkin tuntevinani kaikki oireet :D noh, ei auta kun heilutella peittoa jatkossakin ahkerasti, jos vanha kierto(kierto ennen pillereitä) pitää paikkansa, niin ovis vois olla mahdollisesti kuun vaihteessa... Kummasti kyllä alavatsaa nippailee nytkin... :whistle:

Lohduttavaa kuulla. Ja ainaki mulla on sikana finnejä kans! :D

Haluaa Äidiksi: oisko syynä että toinen testi tehty pissasta joka ollu vähemmän aikaa rakossa ja tai laimennettu kovalla juomisella? Aamupissasta huomenna totuuden hetki, tai panttaa nyt pisua usempi tunti ja tee uusi :D Jännäillään yhessä !

Hei!
Minulla ollut tiistaista saakka menkkamaista juilintaa alavatsassa.
Yleensä mulla alkanu menkat 2pv kipujen ilmaannuttua ja olenkin tässä nyt odotellut tätiä kylään...
Tuo tiistaina alkanut menkkajuilinta otti muutenkin varaslähdön, koska kuukautisten virallinen alkamispäivä olisi tänään... edes tiputtelua ei ole. Normaalisti mulla olisi alkanut tiputteluvuoto jo eilen.
Eilen pp11 ja dpo14 tein Pregcheckin testin, mutta sain testiin vain viivan paikan. Predictorin testiin en saanut edes viivan paikkaa.

Raskausoireista? menkkajuilintaa jo 6 päivän ajan ja paineen tunnetta alaselässä, muutoin ei muita oireita... paitsi jos lasketaan menkkojen myöhästymiseksi se, että eilen ois pitäny jo alkaa tiputteluvuoto... aina alkanu niin ajallaan...
No pissalla kyllä joutuu ravaamaan useammin ku yleensä. :)

Viimeksi muokattu:
Evangelina: Mulla kans on ollut finnejä jo parin viikon ajan eikä mulla yleensä ole. Edes menkkojen yhteydessä! Nyt niitä ilmaantuu koko ajan ja samoin semmosta pientä näppyä otsa täynnä :D Joo teen testin huomenna... Toivotaan parasta! Lohduttaa ehkä sekin vähän et edellisessä raskaudessa en koskaan plussannut noilla liuskatesteillä.

Nippaileeko teillä masussa? Mulla tuntuu päivittäin niinku elohiiri keskellä alavatsaa, kestää kerrallaan ehkä minuutin ja sit katoaa... Onko toi elohiiri sit sitä nippailua? :D m-a-y millasta nippailua sulla on?

HaluaaÄidiksi se on sellasta pientä nipistelyä, ei mitään hirmu voimakasta... vaikee selittää..
Hitto, että säikäytti, oltiin tuossa lenkillä ja kotiin päästyä kävin vessassa ja huomasin, että housuihin oli tullu loraus verta, ei siis paljon mut sellanen ihan selkee läntti. Tuolla aiemmin kirjotinkin, että pari päivää sitten oli valkovuodon seassa vaaleanpunertavaa, voisko näillä olla tekemistä ja mistähän toi ylipäätään johtuu? raskaustestikin näytti negaa eilen...

m-a-y: Millä kiertopäivä sulla on menossa? Tollaset lorahtelut/niukat vuodot mun mielestä voi olla ihan harmittomia. Kun esim. seksin jälkeen saattaa vuotaa pikkasen kun limakalvot on herkemmät raskauden aikana. Voi olla myös kiinnittymisvuotoa. :)

En oikeestaan tiiä miten mun kierto menee, kun siis vasta n.2vk sitten lopetin pillerit... 12/26-28. Tuollanen kierto suunnilleen on, jos menee niinkuin ennen pillereitä... Nyt on siis yhdet kuukautiset tulleet ihan normaalisti, paitsi sekin oli outoa, kun ne loppu kuin seinään, ei tavallista mulle :eek:

Viimeksi muokattu:
Mä lopetin pillerit 24.9. ja sen jälkeen menkat tuli ihan normaalisti. Nyt odottelen ensimmäisiä luomumenkkoja ja kp on 35, että ei ihan samoilla kierroilla jatkunut ainakaan minun kohdallani.
Aiemmin kirjoittelinkin täällä, että mullakin oli kaikenlaisia "oireita" reilun viikon, mutta nyt kaikki on hävinnyt. Saattoi olla kyse tod. myöhäisestä ovulaatiosta tai jostain, mistä sitä tietää. Jos nyt ei pian ala kuulumaan, niin täytyy välillä vähän testaillakin :)
Miten kauan kannattaa odottaa menkkoja ennenkuin ottaa yhteyttä neuvolaan tms.?

AnuT
Mä tossa äsken laskeskelin, että viimeksi kierto oli peräti 37 päivää. Nyt on menossa kp 43 (ihan päivälleen ei oo tarkkaa, kun noi kalenterimerkinnät on +/- 1-2 päivää) ja ruskeeta "tuhrua" on tullu enemmän tai vähemmän jo viikon ajan suunnilleen. Normaalit menkat (myös pillereiden jälkeen) on ollu kyllä ihan suht. runsaat ja kipujen kanssa. Pillereiden lopetuksen jälkeen on siis tullu kahdet "luomu"menkat. Huomenna ehkä testikauppaan..:eek:

Tervetuloa AnuT! :wave: Heti vaan testailemaan, kun mahdollista! :)

Tipetsulle paljon onnea plussasta! :heart:

Ja muillekin paljon plussatuulia! :) Oon taas ihan pihalla kaikesta kun en viikonloppuna käyny lukemassa..

Ite bongasin tikuttamalla oviksen justiinsa eilen..ja tänäänkin tein testin..jos mahdollista niin oli viä tummempi viiva..et nyt se ovis sit tässä varmaan tänään tai huomenna on.. :) eilen peittoa heiluteltu jo..ja sit jos tänään ja huomenna kans! :)

Onne tipetsulle plussasta! :flower:
ja plussatuulia kaikille tasapuolisesti! :)

Täällä on nyt semmonen tilanne et eilen piti tehdä r-testi mut enpäs kerinnykkään kun täti tulikin kylään :/
Mites sulla,HaluaaÄidiksi? :)

tiut: Etkö ehtinyt siis tehdä vahvempaa plussaa ennen tätiä? Onko vuoto ihan kunnon menkkavuotoa vai millasta? Entä oireet? Kurja kuulla et näin nyt kun ensin sait sen haamun.. Mut onko enää pientäkään toivoa et kyse olis valemenkoista? :)

Täällä menee päät sekasin epävarmuudesta. Oireet on ja pysyy ja vahvistuu. Noin viikko sitten tehty se todella haalea haamu. Eilen todella vahva haamu/ jopa plussa aamupissasta. Seuraavalla veskireissulla nega ja illalla haalea haamu. Tänä aamuna nähtiin vain viivan paikka josko sitäkään.

Varasin jo lääkäri ajankin et eiköhän siellä viimeistään sit selviä mitä mun sisällä tapahtuu, vai tapahtuuko mitään :D

Suandra mulla kävi pillereiden lopetuksen jälkeen että yksiäkään luomumenkkoja ei tullut. Hedelmöitys tapahtu jotain kp 45. Eli eka luomukierto olis ollut jotain 60 päivää :) mutta siis raskauduin tuosta ekasta oviksesta heti. Eli sinun kannattaisi alkaa vaan ovista bongailemaan, keho voi olla hieman hidas nyt. Mullakin oli lääkäri varattuna kun hermoilin niin kun kuukautisia ei tullut. Bongasin tuon oviksen silloin limojen perusteella ja onnekas tuuri kävi. Eli raskauduin heti ekasta kierrosta pillereiden jälkeen.

en kerenny tekemään...nyt ainakin on vähän niukemmat mitä yleenä mut ehkä hitusen runsaammat mitkä oli edellisellä kerralla...et en ainakaa usko et raskaana ollaan :/ mut onneksi voi aina yrittää uudelleen :) vaikkei kyllä olla nyt edes yritetty mut kuitenkin,ei voi tietää jos joku kerta tärppäisi sitten :)

PLUSSAAA TULIIII++++++++

Kyllä se vain uskottava on, kun monella erillä testaa ja eri aikaan niin kyllä siinä aina se toinenki viiva vain näkyy. ihan punasta punasta viivaa en toki saa, mutta ihan selkeän, ei voi enää oikein haamuksikkaan kai laskea. Neuvolan täti laski että olis nyt rv 5+1 :D Tänään eka kunnon aamupahoinvointi, ja ai että tätä väsymystä. Ja finnejä. Mut nautin kaikesta innolla. Toivottavasti vain kaikki ok eikä paljastu esim tuulimuna tai muu, mun eka neuvola jotenki tosi kaukana eli rv 10 + jotain päiviä ehtii tulla. Onko kellää kokemuksia millon muilla eka neuvolakäynti? Musta tuntuu vähän pitkältä ajalta mut ODOTTAVAN aika on pitkä :D

Plussa tuulia kaikille teille ihanille, mie rakastan nyt kaikkia ja koko maalimaa tänään

Kiitos Nellielli ja AnuT pahoittelut negasta.

Jotenki epätodellinen olo, harmittaa kun se neuvola on niin kaukana, eihän sitä voi ihan varma olla ennen niitä sydämenläpätyksiä :D Tehny varmaan 10 testiä jo, aika neuroottista :D

Miten muilla menee, ketään jännäilijöitä? Anteeksi jos kysyn ihan päivänseleviä asioita, mun pää on kyllä nyt ihan harvaksi muuttunu ja muisti menny meklkein kokonaan, varmaan kun päässä pyörii vain se yks ainut asia. Ónko jollain teistä jo lapsia ennestään? Toki yskilöllistä,mut millon teilä on alkanut masu näkymän ja paljonko on tullu painoa? Eihan tämä aihe ihan tähän ketjuun kuulu, mutta kerkesinjo kotiutua tähän ketjuun niin vaikia lähtiä muuallekkaan :D

Mä jännäilen varmaan sit ens viikon lopulla! :) Nyt olis se ovulaatioaika ja peittoa on heiluteltu mukavasti, et jos sitä nyt tästä plussa raskaustestiin pärähtäis! :) ja siis itellä ei oo lapsia ennestään! Ensimmäistä yritetään! :heart:
Mut mulla on paljon kavereita, jotka on jo lapsia saanu tai on saamassa kohta ja se on tosiaan yksilöllistä, et miten se maha näkyy ja kuinka painoa tulee..joillekin tulee 30 kiloa painoa ja toisille alle 10 kiloa.. :)

mulla sama kuin nellielli:llä, eli siis jos laskut meni oikein niin eilen oli ovulaatio ja kyllä siihen malliin alavatsassa nipisteli, että sitä se oli. Peittoa kans heiluteltu ihan mukavasti, joten jännäillään josko se tästä... :)
onnea Evangelina plussasta!:flower:

Heippa. lopetin pillerit lokakuun alussa, täti tulikin 2pv sen jälkeen käymään nyt olis kp 23/27. Lyhyesti: Koko sen ajan kun täti lähti ollut alavatsassa erinnäisiä tuntemuksia, kipua,vellomista,kuplimista,paineentuntua,nippailua,vihlomista,kramppi tuntemuksia,kipu vaihdellut oikeen ja vasemman puolen kanssa ja ovulaation aikaa kipu oli tosi kovaa ja tähän liittynyt myös päänsärkyä usein. Viimesen viikon ollu kylmä koko ajan vaikka lämmöt heitelly vaan 36.6-37.5 välillä, pää ollu useaan otteeseen kipee ja nyt alavatsan kipu on pääasiassa keskellä, panadolia olen pitkin kiertoo joutunu ottamaan kun välillä tuntuu ettei töissä pysty olee näiden oireiden takia. En vältämättä ole raskaana toiveissa se kuitenki vahvasti on ja ollaanki heiluteltu peittoa sen vuoksi useasti, mutta käsittääkseni nämä voivat olla myös pillerienlopetus oireita koska söin niitä miltein 7v. Odotan että pääsen jo testailemaan jotta saan mielenrauhan oli tulos kumpi tahansa, kun näitä yksin alkaa miettii niin varmaan jo itekki tuo lisää oireita miettimällä niitä :D

Oli pakko tulla kommentoimaan tänne mitä yleensä mulla ollut mistä huomannut raskauden ja mitä taas kuvittelen tuntevani =D
Eli:
Röyhtäily ilman syytä
vilu
pienoinen etova tunne
maha tuntuu "roikkuvalta"
Pienoinen väsy
ehkä pienoinen kärttyisyys....

Nyt eilen röyhtäilin ilman että olisin syönyt tai juonut mitään mikä sen aiheuttaa.. olin tosi viluinen Pari pv jo ollut etova olo, mutta olen vain miettinyt sitä, että voiko vieläolla etes oireita kun kp 21 nyt menossa...
Tuntuu todella että kuvittelen vain! Saas nähdä...

Yhteistyössä