"raskausoire"-ketju

Moikka murmur! Olet ihana kun jaksat meitä kaikkia aina täällä stemppailla, olen lukenut kirjotuksiasi muistakin ketjuista.

Dippasin joo silloin maanantaina. Vuoto alkoi su ja päättyi eilen. Tai siis eilen tuli ihan vähän paperiin pyyhittäessä ja tänään ei pahemmin? Voisin dippailla vaikkapa huomenna tai perjantaina.

Joo oli se ihan plussa sillä daavidin mutta se on kadonnut? Elikkä viivaa ei näy enää? En ole aikaisemmin käyttänyt noita davidin liuskoja mutta herkiksi ne luokitellaan. minulla on sen lisäksi jostain hong kongistä tilattu 25 herkkyydellä oleva toinen testi mutta en tiiä onko siihen luottamista... vaikuttaa epämääräseltä.

Kyllä me täällä pärjätään. Kevät, koiran kanssa tehdyt lenkit ja aurinko piristää.
 
Hyväinen niin jos kaikki Ok Minnacanth=)

Osaa kirjoituksistasi miekin hieman ihmettelin..ja täytyy tunnustaa..valintaasi jatkaa seurustelua sinua uhkailleen miehen kera?:|

..m u t t a, en ala ketään täällä tuomitsemaan, jokainen tekee omat valintansa ja elelee sen mukaan.:)

Toivottelen aurinkoisia kevättalven päiviä sille suunnalle!:wave:
..ja karvakorvalle rapsutukset.
 
Viimeksi muokattu:
Toivottavasti en aiheuttanut mielipahaa, Minnacanth. Kieltämättä rohkeaa minulta kyseenalaistaa tapasi raskautua, ollako vahinko vai tarkoituksella, mutta aikani ketjuja lukiessani olen huomannut, että kovasti sitä plussaa odotat ja kuitenkin tässä jo nelisen kuukautta itse olen pyörinyt ja pohtinut omaa raskautumistani ja useasti törmännyt kirjoituksiisi. Lähinnä hämmästystä herättivät vuodenvaihteen tienoilla kirjoitetut jutut, joissa toisessa kerrot olevasi jo seitsemännellä viikolla ja toisessa et ole tärpistäkään varma. Ne oli kuitenkin aivan parin päivän sisään postattuja. Sillä en osannut aiemmin lähteä juttujasi kommentoimaankaan, kun en ihan ymmärtänyt, että mikä se sinun tilanteesi siellä on...

Minäkään en tuomitse kenenkään valintoja. Jokainen aikuinen ihminen varmasti (toivon mukaan) osaa punnita vaihtoehtojen välillä ja valita viisaimman. Virheistä oppii ja viisastuu ja toivottavasti myös sinä arvostat itseäsi siinä määrin, että ymmärrät jokaisen ansaitsevan parempaa kohtelua kuin sinä olet tältä mieheltä saanut. Hienoa, että osaat ajatella järjen kanssa tuota raskautumista ja sitä vastuuta, jonka se tuo tullessaan. Ehkä viime aikojen jännitykset motivoi siihen ehkäisyynkin enempi panostamaan. :) Toivotaan sulle kuitenkin tulevaisuuteen vakaata parisuhdetta hyvän miehen rinnalla ja silloin sitä ihanaa vauvaodotustakin! :heart:
 
Moikka kaikille!

Ite en oo koskaan syony pillereita ja viimsen 2,5 vuoden aikana oon ollu kahen partnerin kanssa ilman mitaan ehkasya eika vauvaa oo nakyny ja lopulta sit a pita a Jo itsestaan selvyyttena ettei semmosta tuukaan (vaikka olis kylla kiva...) mut nyt on alkanu tuntuun eta ehka siella mahassa vois joku asukki ollakin kun menkat pitas olla tuloillaan mut tavallisia oireita. (Rintojenturvotus, alavatsa kipu yms.) Ei nay ei kuulu ja oon ollu kauheen vvasyny ja tanaan tuli kauheen huono olo I Han yht akkia. Mut tosiaan oon siis 22 enka oo koskaan kayny gynella ku ei oo tullut mieleen kun en tosiaan pillereita voi syoda ja suoraan sanottuna allottaa koko ajatus Etta joku sorkkis alapaata muussa ku seksuaalisessa mielesa, ja joo ymmarran Etta tyhma ajatella no in varsinki jos vauva tulossa mut end voi mitaa :D muttajoo jos jonkun mielesta noissa mun "oireissa" vois olla join raskauteen liittyvaa nii is kiva saada neuvoja :) ja kaikki kirjotus virheet johtu sitte tabista jonka kieliasetukset on englanniks :D
 
Moikka!

Mun on pakko tähän aiheeseen sen verran kommentoida, että jos harrastaa suojaamatonta seksiä, niin raskautumisen mahdollisuuden lisäksi on sitten ne sukupuolitaudit, joita kannattaa miettiä. Mutta ettei menis seksuaalivalistuksen puolelle, en ota tähän enempää kantaa.

Minnacanthille toivon kovasti hyvää jatkossa, kävipä kummin päin tahansa, ja toivottavasti saatte miehenne kanssa asiat kuntoon ja suhteen eteenpäin jos sitä vielä haluat, mutta muista huolehtia itsestäsi ; jos tuollainen käytös koskaan toistuu, älä jää katsomaan. Aurinkoista kevättä!:hug:

Irisrose; Vaikee sanoa, voihan nuo olla hyvinkin raskausoireita tai sitten jotain muuta...mutta ihan ensiksi menisin kyllä gynelle perustsekkaukseen :whistle:
 
Niin siis nama kaks partneria on siis ollut kylla vakituisia poikaystavia ekan kanssa tuli oltua noin 16kk ja nykyisen kanssa vahan reilu vuosi taynna ja toi gynelle meno on vahan ongelma ku en asu suomessa enka tiia miten taala toimii noi hommat.

ja joo en ma ihan vajaa ole kai sita nyt muutkin vakituisissa suhteissa on ilman ehkaisya eika ne pilleritkaan niita tauteja esta... ja millas muuten nita vauvoja saatais aikaa ku ilman ehkasya hohhoijaa...

mutta joo eipa tasta nyt ollut sen enmpaa apua ku omissa pahkailyissakaan
 
Tämän aamun testi puhdas nega. Parempi sitten näin. Ja miehen kanssa välit poikki eilen, soitteli ja pommitti moneen kertaan mutta en vastannut. Poisti sitten facebookista, että semmosta.

Kai mun täytyy täältä palstoila poistua kun jotkut ihmiset täällä näkevät oikeudekseen puuttua muiden asioihin.

Vääriä miehiä, vääriä raskaus hälytyksiä= turhaa stressiä ja liikaa surua.

Ei se tässä puhumalla parane. Kyllä mieli on nyt maassa kaikesta omassa elämässä.

Plussatuulia kuitenkin teille!

Minä jatkan sinkkuna sitten varmaan loppu elämäni.
 
kp? niin no onhan tuo aika ilmiselva asia etta sukupuolitaudit leviaa suojaamattomasta seksista etta vahan oudolta tuntuu ku siita pitaa mainita raskautta kasittelevalla nettisivulla vaikka toki loytyy naita suomen tulevaisuuden toivoja jotka luulee etta aids tule julkisen vessan renkaasta mut on okei paneskella kannissa keta sattuu ja ilman kortsua ja sit itketaan ku tuli herpes sun muut mukavat, muta niita ei kai tanne sivuille kauhen usein eksy :D minnacanth ela huoli, ehka parempi ettei tommosen miehen kanssa tullut lasta, parempi loytaa semmoinen joka osaa arvostaa sua ja niita mahdollisia yhteisia lapsia ninkuin asiaan kuuluu.
 
Minnacanth; parempi sun on varmasti ilman sitä miestä ja usko pois se oikea osuu kohdalle kun sitä vähiten odottaa, jaksamista ja hyvää kevättä sinne!

Irisrose; KP = kiertopäivä, oisin vaan kysellyt että onko menkat jo myöhässä, jos on niin kannattaa tehdä testiä, kun oireitakin on. Tsemppiä myös sinulle.
 
Minnacanthille miekin vain hyää toivon elämään:heart:

Näillä palstoilla kun kirjoittelee, on aina vaarana tulla jollahin tapaa väärin ymmärretyksi tai loukatuksi..sille ei mahda mitään, joskus mieli vain pahoittuu.

Miusta
sinua ei ole täällä mollattu tai pahasti sanottu - ihmiset ihmetelleet vain kovasti esim. tuota poikaystäväsi käytöstä ja kyseenalaistaneet hieman joitahin kirjoituksiasi..ennemminhin kuitenkin hyvää siulle toivottaneet.

Me naiset ollaan vähän semmoisia, että hanakasti aina neuvotaan - mutta monasti ihan hyvällä vaan.:kiss:
 
Viimeksi muokattu:
irisRose - raskaana voit olla, tai olla olemati - R-testi voisi valaista tilannetta.
..ja oireesi voivat hyvinkin olla raskauteen liittyviä.:)

..mutta jos kierto ei vielä täysi, odottele vaikka sinne loppuun ja dippaile sitten.
 
en osaa kp:sta sanoa muuta ku etta yleensa menkat tulee siina 8:nen ja 12:sta paivan tienoilla ja oireilu alkaa muutama paivaa ennen eika nyt oo tullu yhtaan mitaan oireita vaik on jo 9. paiva :/ etta saaapi naha jos viela viikko menee ilman nii sit testailen vaikka mieli tekis jo nyt kokeilla!
 
jepulis ja nyt tuli naista oireista viela lisaa ku just kavi remonttireiska laittaa ikkunoihin silikoni tiivistetta ni toi haju kay nenaan ja kauhee etova olo vai onko toi sitte iha normaali reaktio tiivisteen hajuun? tassahan tulee kohta hulluks naitte oireittensa kanssa...
 
Hajujen voimistuminen nyt on hyvinkin selkeä raskausoire (kunhan sitä ei kuvittele tai ole vatsataudissa). :) Tähän liittyen mietin sellaista, että onko pissan hajun voimistuminen mahdollinen merkki raskaudesta ja voimistuuko se haju oikeesti vai haistaako hajut muuten vaan eri tavalla? Ei ole kysymys pissatulehduksesta tai muusta sairaudesta. Kaveri muuten kertoi omasta kokemuksestaan joskus, että aavisti olevansa raskaana, kun laittoi mustapippuria pastakastikkeeseen ja meinasi tulla oksennus. Myöhemmin pahoinvointi muuttui 24/7 -tyyppiseksi ja sanoi haistavansa (ja inhoavansa) tupakansavua tien toiselta puolelta niin kuin joku puhaltaisi savua omaan naamaan! Hän oli ennen raskautumistaan tupakoitsija. Kahvin hajua ei myöskään voinut sietää.
 
Juttelen sitten itseni kanssa täällä...:D Tein tuossa kaikenlaisia laskureita kuumeillessani ja huomasin, että silloin kun kirjoitin tämän...

"Pakko jakaa, kun taas maha vääränä jännityksestä heti aamusta Eilen tuntui alkuillasta mahassa aika ylhäällä sellainen ihme tuntemus, mitä en ole ainakaan huomannut ennen, samalla kuivailin hiuksia siinä ja hymähdin vitsinä mielessäni, että nonni, nyt se telakoitui siihen (elämänalku). Olin jo unohtanut koko jutun, kun tunnin parin päästä alkoi tasaiseen tahtiin juilia oikealta alavatsalta. Ihan paikoillani olin, jo nukkumaan menossa. Nukahdin tietty hymyillen, vaikka hulluahan se nyt on tosta mitään johtopäätöksiä vetää. Koko yön näin unta, missä olin raskaana. Aamulla, kun heräsin, olin niiin onnellinen <3 Järjetöntä. No, nyt ei tunnu siis mitään, ei hippastakaan, että tiedä häntä. Eilen oli 6 päivää oviksesta. Ja en tiennyt tätä ennen kuin tunsin nämä masutuntemukset että ei ollut toiveajattelua. Sitä nyt ei tietenkään tiedä, vaikka olis ihan normaalia kiertoon liittyvää toimintaa, mutta saan kai haaveilla..."

...olisin mahdollisessa (TOIVON!) raskaudessa ollut viikon 3 lopussa, josta sanottiin vau.fi:ssä näin:

"Viikon loppua kohden hedelmöittynyt munasolu on päässyt kohtuun. Siellä se pääsee eroon kalvostaan, kiinnittyy kohdunseinämään ja alkaa kasvaa. Solun ytimeen kehittyy ontelo ja soluista tulee litteitä. Kaksi solukerrosta kehittyy – ulommasta muodostuu istukka, sisemmästä lapsi."

Voisko olla, että sen tosiaan tuntee?! Olispa ihana juttu.

Tämänhetkiset tuntemukset on lähinnä väsymys ja epämääräiset vatsanalueen tuntemukset. Ei mitään vuotoja. Iho yhtäkkiä ihan muutamassa päivässä siistiytyi, mitä ihmettelen kyllä, koska olen ollut ihan tuskissani niistä himofinneistä mitä on tässä ilmaantunut pitkin talvea ja koko naama kukkinut. Ehkä mulla on vaan hyvää rasvaa! :) Olen vaihtanut luonnonmukaiseen kosmetiikkaan.

Kp 27/28-31. Davidin liuskan tein äsken (ei aamupissa) ja joko nega tai sit aavistuksen haamua, mutta en osaa sanoa.
 
Et sa taala yksinas oo mulla ainakin on ollu netti poikki pari paivaa nii en oo paassa linjoille :D tanaa tosiaa 12 paiva eika menkkoja kuulu eika nay rahat on kuitenki finito ni ei paase testaamaan ku vasta perjantaina mut sita varmempaa se sit ois jos ei viela perjantainakaa oo tullu! Mut tosiaa kylla sen voi varmaa tuntea ku mullakin alko tos vajaa viikko sitte just naa kaikki oudot tuntemukset
 
Kiitos nellielli ja IrisRose. Mä toivon myös niin paljon että meinaa nuppi olla sekaisin! Tätiä ei ole näkynyt eikä tätikipuja vielä, nyt kp 28/28-31. Ei vuotoa. Yleensä alkaa niin, että aamulla huomaa vessassa ja eka päivä on sellaista "jää vain paperiin" -tyyppistä, seuraavana päivänä sitten ne järkyt kivut. Ugh! Voi kun ei tartteiskaan nyt kärsiä niistä, mutta kun ei siinä testissä näkynyt mitään oikein niin tulee väkisten sellainen olo, että jaahas. Ei vieläkään äidiksi. Plussatuulia kaikille vauvelia toivoville!
 
Repeilen täällä yksinäni, kun kirjoittelin tossa työjuttuja ja yhtäkkiä tunsin vasemmassa nännissä (!) kuumotusta ja pakko sitä oli heti alkaa tökkimään, että mitä, mitä! JES! :D Ei se kyllä tuntunut miltään, mutta kuumottaa vaan. Outo.
 
  • Tykkää
Reactions: Tsirbu

Yhteistyössä