"raskausoire"-ketju

Ain00 Jos muistan oikein, kirjoittelit tuolla kakskymppiset yrittäjät ketjussa myös? :) Tervetuloa kirjoittelemaan kuitenkin (itse myös samassa kirjoittelen)! Toivotan sulle oireiden jatkuvuutta ja pysyvyyttä, ja ppaaaljon plussatuulia! =)

Tuo on niin tuttua, että "oireet" vaan senkun jatkuu ja täti pysyttelee poissa, vaikka r-testi nega : ( Tänään taas testattu, testasin myös ovista ja siihen vaan olematon haamu, eli ei ole myöhäisestä ovulaatiostakaan kyse (joillakin ovisoireet samanlaisia r-oireiden kanssa, itsellä ei kyllä ole ollut näin mutta varmuudeks testailin..)

Nyt on nännejäkin alkanut arastella, menkkajomot vaihtunu hieman erilaisiksi kipuiluiksi ja ylösnoustessa (etenkin jos on ollut tosi "alhaalla", esim. kyykyssä) on niin kipee että melkein vetää takaisin istumaan! Töissä palelin kauheena ( asteita 19), ajattelin että kun on vanha talo ja kylmä, mutta myös kotona jatkui sama! (meillä lämpöä yli 23!) Nyt täsä kirjoittaessakin taas varpaat jäässä, vaikka villasukat. Pitää ilmeisesti turhaa toivoa yllä nämä taas...

Eli tilanne "kärjistettynä" tämä; kp 36 /30-32 (56) , kolme negatestiä kp 34, 35 ja 36.. Ja ovisnega kp 36..

"Oireet"

- Palelu.
- Huimausta.
- menkkajomot kp. 30? alkaen, nyt lieventyen nipistelyks/vihlasuks/satunnaiseks jomotukseks.
- Väsyttää, ei saa mitään aikaan vaikka ois nukkunu kuinka.
- nälkä/ruokahaluttomuus vaihtelee jyrkästi.
- mieliala tilanteeseen nähden hurjan positiivinen! :O (myös negojen jälkeen!)
- jatkuva jano, puhdas vesi maistuu vaikka ennen joutunut oikein seuraamaan että juon tarpeeksi, sen seurauksena jatkuva vessassa ravaaminen!
- paino noussut 2kg? "laihdutuksesta" huolimatta (syönyt ihan normaalisti, en herkutellut)
- ummetus/löysä vatsa vaihtelee
- nännien arastus, ei kuitenkaan kipeät..
- lieviä / voimakkaita suonenvetoja lähes jokayö..
- Kp. 29 kauhee päänsärky, kuin migreenikohtaus.
- Kp. 30 valtoimenaan vuotava nokka ja aivastelu (ihan jatkuva nokankutina!) Loppui samanpäivän aikana.

En tiedä nyt kui monta noista oon jo sanonu ym, ja että onko kaikki edes varsinaisia raskausoireita, mutta kaikkea epätavallista ja samalle listalle kuitenkin! :D

ainiin... vähä tämmönen, mutta kerrompa kuitenkin :D alavatsassa on välillä semmonen tunne, että siellä ois mojova "pieru", ja kuin se ois ilmaa, joka jämähtänyt suolistoon?! :D ja jos vetää alavatsaa sisään, sattuu kamalasti! Ei aina, mutta useimmiten! Eikä tosiaan ole oikeasta ilmavaivasta kyse, ne kyllä tuntuu ihan oikeassa paikkaa :D En ole ennen tämmöstä hokannu, jos nyt menkat alkaakin niin ompahan tommonenkin "oire" nyt sitten koettu! :D Onkohan muilla ollut tämmöstä, tietenkin kiinnostaa kokemuksia joissa sitten paljastunut että raskaana ollaan ;)

EDIT. Huhhuh mikä romaani tuli kirjotettua, ja pahoittelut kauheasta omanapailusta! :D

MUTTA, OMG piti sitten mennä vessareissulla vilkasemaan tämän iltapäivästä r-testiä, siinä oli ihan "selkeä" haamunen :'( :stick: Päivällä sain siihen "viivanpaikan", niin olemattoman vaalean/harmaan/valkoisen häivähdyksen että luokittelin suosiolla negaksi. Ja kyllä tiedetään, että roskishaamu ei tarkota mitään. Pitäis aina tuhota nuo testit lukukelvottomiks!!

Arvatkaas, onko aamupissa huomenna kova sana :D
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta vain! Ja jännään Naspula sun kanssa täällä. Mulla ei ole mitään kokemusta roskishaamuista, mutta en ole niitä myöskään koskaan saanut. Toivottavasti olis napannut pikkuinen kiinni. Sun oireista on vaikea sanoa mitään varmaa tietenkään, mutta itsehän sen parhaiten tietää, mikä on tavallisesta poikkeavaa.
 
Naspula Juu, kyllä kirjottelin sinnekin.. En osannut päättää että kumpaa kirjottelen niin kirjottelin molempiin :D
Oireiden pysyvyyttä todellakin toivotaan.
Pidän peukkuja täällä pystys sulle et plussaisit! :)

Jos tähän itse listaisi niin omani näyttäisi tältä oireiden osalta

- Vessassa juoksu, yölläkin (ennen ei ollut)
- Joidenkin ruokien (mitä söin päivittäinkin) kuvotus
- Turvotusta
- Mielialanvaihtelut
- Tullu hiukka tiuhempaa tahtii tirauteltuu (etenkin ohjelmia kattoes)
- Väsymys
- Pienii vihlasuja / alavatta kipuja (tuntuu ku menkat olis alkamas)
- Lisääntynny valkovuoto

Ärsyttää nykysin oikein kun yöllä ei saa nukutuks ja vessas pitää ravata vaikka ei millää jaksais. : /
Tälläkin hetkellä mahan kohal järkyttävä turvotus. Tähän kun lisäisi vielä alaselkä kivut ja puutuneet jalat vois kuvitella et olis menkat.
Nyt tuli sit netin kautta muutamat testit tilattuu, josko sitä täl viikol pääsis taas testailee.
 
Hei,

Päätinpä minäkin kantaa korteni kekoon ;)

Yhteistuumin miesystäväni kanssa päätimme otattaa kierukan pois ja yrittää perheenlisäystä.. Ekat menkat poistatuksen jälkeen tuli tämän kuun alussa ja nyt on oireita jos jonkinlaisia..
- alavatsa nippailut ja vihlaisut
- ajoittainen etova olo
- vatsan toiminta heittelee ja sitä turvottaa
- viikon verran pakottanut rintoja ja nännit on todella kipeät
- niistäessä tulee verta nenästä (jostain luin että sekin voi olla raskausoire)
- tihentyneet wc käynnit
- normaalisti en syö makeaa, mutta nyt sekin maistuu vähän liian kanssa

Malttamattomana olen sitten mennyt jo tekemään muutaman (siis 3) testin,jotka kaikki näytti negaa.. Tosin kierron pituudesta ei ole mitään havaintoa kun kierukan aikana kuukautisia ei ollut ja nyt vasta yhdet takana..

Tässä nyt sitten jännätään, että miten on että tuleeko niitä kuukautisia ensi viikolla vai nou.. :attn:
 
Ompas tämä taas niin jännää!!!

Viime kuussa oli kemiallinen raskaus ja ja ennen plussausta olikin jo kaikelaisia oireita. Ovulaation jälkeen ilmestyi haalea linea negra (puolisokin huomasi),turvonneet rinnat ja varsinkin nännipihat oli kohollaan, nippailut ja repivä tunne plussaukseen asti. samana päivänä alkoikin vuoto ja plussa hävisi kokonaan testistä parin päivän sisällä.

Nyt olenkin sekaisin miten päivät lasketaan kun kunnollista vuotoa ei tullut missään vaiheessa. Joten odottelen menkkoja lauantaina tai ensviikolla alkuviikosta. En siis oo tikutellu ovistakaan.

Niin ajattelin, että annan asioitten tapahtua omalla painollaan ilman mitään laskemisia tai hermoiluja ja kuinkas kävikään... noh tein jo ekan testin tänään....:p ja negahan se oli.

Joitakin tuntemuksia on joita en ole aikasemmin huomannutkaan ja ajattelinki täällä vähän kysäistä, et onko kellään ollu sellasta paineen tunnetta alavatsalla? Mulla on ollu nyt parina päivänä jos oon tehny jotai raskaita hommia ja se on ollu vähä sellasta aaltoilevaa tunnetta... En osaa paremmin selittää, mut kestää vähä aikaa ja sit häviää.

Sori höpisen vaan ittestäni, vaikka olen lueskellut näitä palstoja jo jonkun aikaa ja seuraillut muittenkin vaiheita.. Onnea plussauksiin kaikille!:heart:
 
No tuommosta "painetta" alavattalla mullakin, käsittänyt että on yleistäkin alkuraskaudessa? :) Tsemppiä ja plussaonnea sulle myös Mie ja muille :heart:

Täällä testattu aamupissasta nega. Tätiä ei näy, "kuivaa" limaa vain? Siis semmosta paksua ja venyvää :p Sori :D Mut sitä jatkuvasti, ei siis oo mitenkää liukasta mutta kokoajan tuntuu että "nyt! nyt alko vuoto!!" ja pitää mennä tarkistamaan mutta tuo lima siellä vain tuntuu siltä... :O

Kuulumisia taas jos jotain muutosta tapahtuu :)
 
Naspula: Katoinki tuolta sinun aikaisemmasta viestistä niin hyvinki paljon samanlaisia tuntemuksia löytyy. Huimausta varsinkin on ollut paljon ja Joka päivä on pitäny ottaa päikkärit.... noin parin tunnin mittaset... =) Selkäkipu on tullut uutena oireena. yleensä alaselkä ei ole ikinä kipeä niin nyt alko kipuilemaan jo spinningissäki. Jännittää!!=)
 
Itselläni on tuota paineen tunnetta alavattassa välillä ja katoaa sitten. Menkat kun on niin yleensä silloin on ollut alaselkä kipenä, sitä olen täs aina nyt jännänny ettei vaa tulis alaselkä kipeeks :D

Tuli miehen kanssa puhetta tuosta että jos vaikka oliskin tärpännyt, niin nyt hän onkin sitä mieltä ettei tilaa ole toiselle ja parempi kun on vaan yksi lapsi. Tuli kyl niin p*ska fiilis siitä ettei tosika :| Jos olisin täs järjissäni enkä vaan miettis et oonko vai enkö, niin olisin varmaan käsken tuon pakkaa kamansa ja häipyy jos tota mieltä onkin nyt, mut nyt tekis vaa miel mököttää ja mennä peiton alle vollottaa :'(
 
Dea
Elovena77: Mullaki alko nenä vuotaan verta ku niisti ja sitä sitte tuliki ihan reilusti. Ei siinä mitään, mutta viimeksi on ollu nenäverenvuotoo joskus ala-asteella niin vähän ihmetytti... Voi ku se oliskin raskausoire! :D

Täälläkin on mahaa nipistellyt, sellasia menkkatuntemuksia... Ja nälkä on ihan loppumaton! Kaikilla muilla tuntuu olevan rinnat kipeät/kosketusarat ja mulla ei mitään tuntemuksia! nooh, jospa se ei vielä tarkottais mitään...

Yritetään pitää vielä pää kasassa... :)
 
Ain00 tosi, tooosi ikävä tilanne sulla!! :hug: Hirvittävän epäreilua sun mieheltä sua, ja mahdollista tulevaa lastakin kohtaan! Mutta jospa sitä vaan hirvittäis tuleva kuitenkin, vaikka aluks aatteli että menee se kun ekakin? :) Tsemppiä ja jaksuja! :heart:

Dea Mulla ei aluks kun "oireet" ilmaantunu oo ollu mitään, eikä mitään voimakkaita kipuja, lievää ärtyneisyyttä (enkä räplää niitä kokoaika, vaan ihan itestään huomasin :D ) ja nyt tänään uutena että nännejä kutisee? Ja eihän kaikilla tule noita vaikka ois plussattu ja jo pitemmälläkin! :)

ps. aikasemmin kun kaveri oli kylässä, maistu metallilta suussa... En voi ihan oikeasti ymmärtää, jos mun keho "kehittää" tämän kaiken! :'( On vaa hirveeen julmaa että just eka aattelee et hm, mitä tääki ja sit on sillee, OMG sehä on listattu jossain r-oireeks!! Negatestit kuitenkin on laskenu toivonkin jo siihen malliin, että "tulispa jo jos on tullakseen, pääsis taas uuteen kiertoon". Todella turhauttavaa tämä huimaus ja alavatsakivut, en mitää särkylääkettäkään halua ottaa näin lieviin, mutta silti olemassa oleviin ja satunnaisesti voimakkaisiinkin kipuihin.. (muutenkin liiallista lääkitystä vastaan, on nimittäin tullu joskus popsittua vähä siihen sun tähän ja nyt ei kovin pieni määrä tehoakkaan :( )
 
Elovena77joo mäki toivon, että ois totta tämä kaikki, kaikkien osalta :)

Ain00 jaksamisia, nuo negat on aina niin tympeitä. Toivottavasti tk.n testissä näkyis se jälkimmäinen nimenomaan! :)

Täällä vaan oireillaan, täti pysynyt poissa.. epätietoisuus on ihan hirveää. :'( Tänää taas aivastellu ihan oudosti, tosiaan en lähes koskaan aivastele ja en ole allerginen millekkään ja työpaikkani on siisti ja pölytön... Hieman oli kuumeinen olokin päivällä, nyt vaan turvonnu kun vetasin kolme pullavanukasjälkkäriä (kauhea makean himo!) :D oikee öklöttää, muttako oli niiiin hyvää! Jatkuvat alavatsan "elämiset" edelleen, ne siis huomaan kokoajan, semmosta aaltoilevaa kipuilua..
 
Moikka! Pakko tulla tännekkin kirjottelee hetkeks! Ekat piinailut meneillään kierukan poisoton jälkeen, ja tää on raastavaa! Kirjottelen tuolla 3kymppisissä ja piinailijoissa, mutta pakko vielä tunkee nenänsä tännekin :D Eli kp29 meneillään, kierrosta ei tietoa kun kierukan aikoihin ei menkkoja juurikaan ollu enkä niitä kirjannu. Pupuiltiin hyvin oviksen aikaan, eli mahdollisuuksia olisi... 5pvä ollu rinnat järjettömän kipeet. Eilen menkkakipuja, mutta ei vielä menkkoja. Voiko oikeesti olla niin että menkkakivut voiskin olla raskautta? parina päivänä ollu vähän pahaa ja outoa oloa(huimaus). Pari negatestiä tehty, kp24 ja kp 27. Huomenna kp30 teen taas.

Oon täällä lueskellu teidän juttuja ja jännäilly puolestanne! Kiva kun on muita ketkä on yhtä hermona ja innoissaan ku minä! plussatuulia!

Ain00 Kerrohan sitten miten meni tänään?
 
Viimeksi muokattu:
Dea
intoilija Raskausoireethan voi tosi paljon muistuttaa menkkakipuja, joten niihin ei välttämättä kannata luottaa. Plussaonnea vaan! :)

Itse olen ainakin huomannu sen, että mun ei kannata MITÄÄN "oireita" pitää automaattisesti raskauden merkkinä... Vasta sitten jos/kun testi näyttää plussaa niin voi huokaista helpotuksesta. Kaikki pikkujututkin saan kyllä vaikuttamaan raskausoireilta kun vaan tarpeeksi yrittää :LOL:

Eilen kävin ostaan elämäni ensimmäisen raskaustestin! Vielä jos muutaman päivän jaksais säästellä sitä, että varmasti näyttäis oikein...

Kaikille tasapuolisesti jaksamisia ja paljon plussaonnea! :)
 
Dea
intoilija Toivotaan, että se oli enneuni :) Mulla on nyt menossa kp/dpo 33/14. Ovulaatiosta en oo kyllä täysin varma, mutta suurinpiirtein niillä main... Oon vaan nyt paljon lukenu kaikkia juttuja, että 30% ensiraskauksista menee kesken niin aikasin, ettei niitä edes huomaa, kun menkat sitten tulee ajallaan jne ja ne raskaudet huomataan vaan siksi kun tehdään r-testi "liian aikasin"... Ja toisaalta se voi näyttää negaa vaikka oliskin raskaana, joten yritän "säästellä" nyt mahdollisimman pitkälle!

Pari päivää on nyt ollu täysin "oireetonta"... Mutta jospa se ei tarkottais vielä mitään! :whistle:

Ain00 :hug:
 
Kolmatta kertaa asialla ja tutut menkkajomot alkaneet joitakuita päiviä sitten. Mulla ei IKINÄ ole menkkakipuja etukäteen, vaan kivut tulevat yhtä aikaa vuodon kanssa. Nyt kuitenkin jomotellut ja koko ajan vain "pahenee". Tähän mennessä menkkojomot ilman menkkoja ovat tarkoittaneet raskautta.

Toiveikkaana tietysti ollaan, mutta realistina myös varauduttu ettei tärppiä tullut. Hormonitoiminta on muutenkin heitellyt viimeisen vuoden aikana niin valtavasti, että ties vaikka tätä nykyä menkkajomot tulisivat jo etukäteen varoittamaan vuodon alkamisesta. Jää nähtäväksi. Testit ovat negatiivisia.olleet :|
 
Dea iso kasa plussatuulia!!! sä oot kyllä sissi kun jaksat ja pystyt odottelee ton testauksen kanssa! Millon ajattelit testata?

Mä menin sitte testaamaan tänään... testiajan sisään tuli haaleistahaalein haamu, ja testiajan jälkeen selkeä haamu... Mutta näistä nyt ei voi vielä olettaa.. koska voi olla että mun silmä teki tepposet, ja että testiajan jälkeen ilmestyny haamu olikin joku muu kun niitä ei sais enää lukea... oireina ovismainen kipu masussa, tissit niin pinkeet ku voi olla, vähän pahaa oloa.. muut voi johtua tulevasta tädistä ja paha olo kaameesta jännittämisestä :D Su testaan sitte uudestaan, ellei siihen mennessä menkat ala! ja siis kp30 tänään. rrrraaasstavaaaaaa odotusta:stick:
 
Mulla on vähän hassu tilanne nyt, joten aattelin siitä tännekin kirjoitella, jos sais jotain järkeviä kommentteja ja/tai muiden kokemuksia asiasta.

Tilanne on siis se, että oon jättäny pillerit pois 2011 syyskuussa. Pillereiden jälkeen tuli raskausmaisia oireita, oli masun turvotusta ja rinnat tosi arat. Nuo oireet onkin kait ihan yleisiä sen jälkeen, kun jättää pillerit pois. Ekat menkatkin pillereiden jälkeen oli n. viikon myöhässä, sen jälkeen olleet ihan säännölliset.

Noh, mulla oli tuossa viikko sitten menkat, jotka alkoivat ihan silloin, kun niiden pitikin. Erikoista vaan, että vuoto oli ihan superniukkaa verrattuna normaaliin ja sitä kesti vain n. 2,5 päivää. Ihan parilla siteellä ja tampoonilla siitä selvittiin. Ei ollu mitään klimppejä tms joukossa mitä normaalisti on, vaan vuoto oli puhtaasti semmosta punaruskeaa verta. Siinä kaikki. Pillereiden jättämisen jälkeen menkkakivut on vaatineet särkylääkettä, niin nytkin. Olemattomien menkkojen jälkeen on ollut pää lähes joka päivä kipeä, en oo kuitenkaan siihen tarvinnu lääkettä. Semmosta ohimo/otsavihlontaa lähinnä. En osaa sanoa masusta, että pömpöttääkö normaalia enempää eikä kai kuuluiskaan edes. Äsken join muumimukillisen valkkaria ja alko vähä kuvottaa, joten lopetin siihen.

Kysymys kuuluukin, että mitä tää on? Oliko ne valemenkat? Voiko kiinnittymisvuoto kestää melkein 3 päivää ja vaatia sidettä vai kuuluuko sen olla niukempaa? Haluaisin kuulla kommentteja niiltä, joilla on ollu "menkat" mutta kuitenkin raskaana ja että miten runsasta toi kiinnittymisvuoto on? Ei kai tää selviä kuin testaamalla, mutta ajattelin kysellä muidenkin mieilipiteitä. Kiitos jo etukäteen =)
 

Yhteistyössä