"raskausoire"-ketju

vinca Omakohtaista tietoa ei valemenkoista tai kiinnittymisvuodosta ole, mutta sen perusteella mitä foorumeilta on lukenut, niin en usko että sun vuoto ois kiinnittymisvuotoa. Valemenkat sensijaan on tietty mahdolliset, jos raskautumismahdollisuus on olemassa. Oon lukenut että joillain voi olla jopa koko raskaudenkin ajan sellaiset, mutta ilmeisesti yleisempää alkuraskaudesta. Monet asiat vaikuttaa kyllä menkkoihin (ainakin itselläni), eli voi olla että on vaan "normaalia" menkkojen vaihtelua tuo kaikki. Mutta kannattaa toki testata jos epäilyttää yhtään että vois olla raskaana. :)
 
Hmm... Niinpä. En oikeen itsekään tuohon kiinnittymisvuotoon usko, mutta vielä tämän 14 vuoden aikana, kun "perse on vuotanut", ei oo näin niukkoja menkkoja ollut. Noh, odotellaan mitä tuleman pitää :)
 
Täälä YK 15, kp 1 / 30-32 ja olokin sen mukainen :'( Hirmu hävetys päällä, että miks edes kuvittelin että voisin olla raskaana.. :headwall: Nyt haluan vaan sinne lekuriin. Mieli taas tooodella matalana. :ashamed:

Kiitti ja kuitti : /
 
Täälä YK 15, kp 1 / 30-32 ja olokin sen mukainen :'( Hirmu hävetys päällä, että miks edes kuvittelin että voisin olla raskaana.. :headwall: Nyt haluan vaan sinne lekuriin. Mieli taas tooodella matalana. :ashamed:

Kiitti ja kuitti : /
 
Voimia Naspula, etkä häpeä nyt yhtään että kuvittelit olevasi raskaana, jokainen varmasti kuvittelee niin kauan kuin toivoo, sitten tulee tuo pettymys mutta nokka pystyyn. Tiedän ettei se ole helppoa mutta hirmuisesti voimia.
 
  • Tykkää
Reactions: Naspula
Moi!

Itselläni on vaikea tilanne raskaaksi tulemisen kanssa ja senkin kanssa ettei mene kesken..Nyt ovisplussasta 5 päivää ja saman verran tietty hommailuistakin :) Tissit kipeet ja niitä vaaleita nystyröitä, vessassa saa ravata, väsyttää, repäisykipuja...menkat pitäis alkaa vasta 1,5 viikon kuluttua joten en tiedä voiko nämä oireet nyt jo johtua tulevista menkoista? kuinkas teillä muilla?
 
Valemenkoista voisin sanoa sen verran, että mummullani on ollut enoani odottaessa niin voimakkaat valemenkat, ettei todellakaan tajunnut olevansa raskaana, kertoman mukaan 5 "kiertoa"! Sanoi, että raskaus tuli sitten ihan puskista koska "menkat" ollu normaalin runsaat ja kivuliaat.. en kyllä usko että on kovinkaan yleistä, en ole tästä tarkemmin lukenut tai kysellyt muualta.
 
Täällä nyt sitte jännäillään, että mitä tuleva viikko tuo tullessaan kun kp 28/? meneillään..
Kierrosta ei tosiaan mitään havaintoa koska kierukan poistosta 1,5 kuukautta ja yhdet menkat takana..
Nännien kosketus arkuus huipussaan..Hipaisukin riittää siihen että tuntuu ilkeeltä :(
alavatsassa edelleen tuntuu kipuilua ja turvotusta on havaittavissa normaalia enemmän..
Tosin malttamattomana testailin tänään, mutta negaahan se testi näytti..
Niin turhauttavaa kun oireet on kovat,mutta testi toisensa jälkeen lannistaa..
Toivo elää kunnes...

Naspulalle kovasti haleja ja voimia :flower:
 
Ziida Noin viikko sitten tuli ensin pakottava tunne rintoihin ja tuo nännien arkuus tuli kuvaan jokunen päivä myöhemmin...
Olen myös havainnut, että rinnat olisivat hieman kasvaneet, kun tuntuu ettei liivien koko enään riitä
 
Kiitos kaikille tsempeistä, kyllä se vielä tästä taas! :heart:

Ällövarotus muuten, nyt on ollu ihan ihmeelliset kkautiset... :O Vuoto on ollut toosi runsasta, vaikka mulla muutoinkin runsas vuoto, ja hirveän kipeä vieläkin! Yleensä ekat 5 tuntia - 24, kun kivut häviää. Ja vuoto on ollu oudon "kirkasta", ja toosi klimppistä.. Kauheaa, kun sitä ajattelee että jospa sitä sittenkin oli joku kemiallinen, ettei vaan hormoonit noussu tarpeeks mutta kuitenkin ois jotain ollut pienesti kiinni :ashamed: Todella tavallisesta poikenneet menkat heti alun alkaen, ja nuo "riesana" ollut jo suurinpiirtein 12 vuotta..! (alkoi 8 vuotiaana, nyt 20v)

Mutta, nyt menen muualle vuodattamaan tuntoja, ettei mene ihan ohi aiheen!! :) Plussa-onnea kaikille oireileville, ja jaksuja meille, joita tämä tyhjänpäiväinen "oireilu" vaivaa :flower:
 
Heippa!

Minä tässä aikani kuluksi lueskelin tätä ketjua ja päätin liittyä mukaan =)

Mulla on tullu vähän kaiken näkösiä raskausoireita tässä parin viikon sisällä.
Viimisimmät kuukautiset oli vähän tavallista niukemmat ja kesti vain sen 4 pv vaikka yleensä on kestäneet sen 5-6 pv. Eli jos raskaana olen, niin viimisimmät kuukautiset ois tullu kuitenki raskautumisen jälkeen.
Lisäksi:
- etovaa oloa muutamana iltana. viikonloppuna yritin juoda yhtä siideriä ja tuli niin ällöttävä olo siitä.
- mahaa on nippaillu ja välillä tuntuu semmosta nykimistä alamahassa.. ala maha myös kutisee välillä
- tissit vähän kipuilee ja on raskaan tuntoset. Maitoa tulee jos vahingossa joku painaa rintaa..imetyksen oon jättäny vajaa 6kk sitten.
- kasvojen iho ei rasvoitu niin paljon ku ennen.. samoin oli myös esikoista odottaessa
- yöllä herään pissalla käymään ja janottaa enemmän, etenkin iltaisin
- hermot meinaa mennä ihan pikku asioista
- nukun joka ilta sohvalla kun alan telkkaria kattomaan. Esikoista odottaessa sama homma.
- turvotusta tai sitten oon lihonnu. Housut puristaa ja vyö ei enää mahu samaan reikään mihin pari viikkoa sitten meni. :D

Pääsiäisen pyhinä aattelin testata kunhan tästä pääseee apteekissa käymään. :)
 
Viimeksi muokattu:
Moikka taas..nyt mä sitten itkeä pillitän kokoajan..ja se helkutin haamu näkyy tän päiväisessä testissä nyt kuivana paremmin...onko kenelläkään kokemusta apteekin raskaustesteistä ja onko tullut vääriä haamuja?
Anteeksi itsekeskeisyyteni mutta nyt tää pyörii niin oman navan ympärillä, tietysti pidän teille kaikille peukkuja ja autan jos jotenkin voin...
 
Moikku!
Pakko ilmoittaa tännekin kun niin into piukeena oon, että plussasin eilen! Jei! Mulla oireita ennen plussaa oli(näkyy myös piinailijoiden oireet-osiossa :D ) noi mitä edellisellä sivuilla mainitsinkin, eli:
-2-3päivänä tosi kovat menkkakivut n.viikkoa ja päivää ennen plussaa
-tissikivut alkoi vajaa viikko ennen plussaa
-paha olo ja huimaus iltaisin
-kuiva suu jossa paha maku
-en saanut unta (voi johtua myös jännäyksestä)
-oviskivun tapaisia repäsyjä ja pistelyjä kohdun/muniksien kohdalla
-häpyluun/alapään kovia kipuja välillä
-tunne sisimmässä että tärpännyt on

Toivottavasti oli jotain apua tästä oirelistasta jollekkin! Plussatuulia!! :heart: Haamuilijoille sanoisin et hankkikaa cbn digi, mä flippasin noiden haamujen kanssa ihan kokonaan kans. digi on selkee: oot tai et.
 
Äääää.. tekis niiin miel testailla ja toivoo et josko tulis pari viivaa, mut en kyllä halu kaikkien noitten monien testien jälkee taas todeta pettymyst.
Painoki oli noussu ja taas turvottaa. Eilen illal kun oli telkkarii töllötelly jonku aikaa ja nous seisoo ni tuli taas semmoset viiltävät kivut ettei tosika, alaselkäkin on alkan kipuilemaa taas.. Enteilisköhän se menkkojen alkamist vai mitä, ei tosin edes tunnu silt et olis alkaas mitää.

Sori tää valitus, mut ärsyttää :LOL:
 
Dea
Paljon onnea intoilija! =)

Päätin sitten itsekin vihdoin ja viimein testailla ja negaahan se näytti... Ei edes haamun haamua... Oireita ei kyllä ole ollut minkäänlaisia nyt vähään aikaan, joten vähän osasin jo odottaakin, että vielä ei tärpännyt. Nyt sitten vaan odotellaan menkkoja, joitten olis pitänyt alkaa jo 1. päivä, mutta ilmeisesti mulla on nyt kierto ihan sekaisin. Huooh... Pitipäs päästä avautumaan! :D
 
Täällä edelleen tasaisesti pitkin päivää vähän kuvottaa, mutta ei varsinaisesti tunnu, että oksennus tulis enkä oo kertaakaan oksentanu. Pää on päivittäin kipeä. En oo edelleenkään testaillu.
 
Nyt on pakko kirjoittaa vaikka en hirveästi usko tähän mahdollisuuteen, mutta toivo on herännyt. Olen hoidoissa ja tämä hoito kerta meni harakoille koska ovulaatio karkasi,lääkärin mukaan kohtu oli jo luteeni vaiheessa joten hoito jätettiin tekemättä. Noh kävinpä niin ettei kuukautiset ole alkaneet odotettuna ajan kohtana ja rinnat ovat olleet kipeät (etenkin viime aikoina ja nännit on kivikovat). Tein testin viikko sitten ja tuo tulos oli silloin nega. Aikaa toki on vielä 3 päivää ennen kuin viimeistään pitäisi tuon vuodon alkaa normaalissa kierrossa,mutta tämän kierron tapahtumat ovat olleet kaukana minun normaalista, jossa ovulaatio tapahtuu 16kp jälkeen ja eikä sitä ennen. Nyt olen sitten kärvistellyt rintojeni, ohimenevien kuukautiset kipujen , huimauksen ja närästyksen kanssa. Tänään sitten ajatus raskaudesta on alkanut kummittella ajatuksiani. Oli vain pakko päästä kertomaan ajatuksistani johonkin.
 
Onnea intoilija plussauksesta!

Mulla on samanlainen epävarmuus päällä kun simplillä. Hoidoissa en ole siis, mutta ovis ilmeisesti karkasi/vaihtoi paikkaa jotenkin. Sen olis pitänyt olla suurinpiirtein 27.-29.3 välillä, mutta luulen, että se siirtyi muuton takia, joka osui siihen muutaman päivän päähän. Yleensä tunnen oviksen ihan suhteellisen kovana kipuna, joka ei kuitenkaan onneksi kestä muutama tuntia pidempään. Kipu on kuitenkin sen verran häiritsevä, että pitää keskeyttää mitä onkin silloin tekemässä. Tässä kierrossa tätä kipua ei kuitenkaan ilmaantunut (ainakaan vielä...) mutta sen sijaan nännit ovat tulleet aroiksi (ei liity mun normikuukautiskiertoon tämä oire) ja lievästi jomottavaa alaselkäkipua on ollut ma-pe tällä viikolla päivittäin. Ei kuitenkaan yhtäjaksoisesti. Raskaustestin tein 3.4 tiistaina ja se oli negatiivinen. Tein sen siis siksi, kun epäilin jo viime kierrossa (ennen kun täti tuli) että olis napannut ja mietin, että jos olis myöhäinen plussa tms.

No joo, tuskinpa nyt olen raskaana, vaan johtuu tästä ovisoutoudesta kaikki jotenkin. Aika ihmeellinen on tuo oma kroppa ja sen toiminta...

Tunteeko muut oviksen ja onko välillä sellaisia kiertoja missä sitä ei sitten tunnekaan?
 
Heippa,

Täällä 21-vuotias tyttönen. Yritystä takana n. 2 vuotta. Viime syksynä todettiin endometrioosi ja se on todennäköisesti haitannut raskautumista. Leikattiin endokysta ja kiinnikkeitä ja sen jälkeen heti testiin saatiin plussa:) Kuitenkin rv 6 todettiin tuulimunaksi ja kaavinta tehtiin samalla viikolla 22.2.
Nyt menossa siis kaavinnan jälkeen ensimmäinen normaali kierto ja taas jännäillään:) Ovulaation luulen tunteneeni viime viikonloppuna ja siitä saakka alavatsa ollut kipeä ja valkovuoto runsasta. Lisäksi eilen nousi kuume 37,2 (normaali lämpö 35,2-36) ja olo on hirveä:(
Pelottavan saman tuntuinen maha kuin viime plussassa ja jotenkin tuntuu taas että "nyt se on tärpänny", muttei uskalla ajatella vielä liikoja.

Nyt siis kp 20/26-28
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta ja ihanaa pääsiäistä :)

Voisitteko auttaa mua näiden oireiden tulkitsemisen kanssa...

Testejä en halua enää tehdä ku menkat ei oo myöhässä...

Tänään kp 23/26-28 ja dpo 9/10 eli menkat pitäisi alkaa vasta 4:n päivän päästä...
Tänään kuitenkin valkkarin joukossa rusehtavaa eli ns vanhaa verta jota mulla on ollut kaikkien
raskauksien aikanakin myös ennen kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa... vuotona ei sinällään tule van ihan valkkarisssa mukana..eikä ole ns tuhrua jota saattaa tulla ennen menkkoja...

Tissit edelleen hieman kipeät ja kovasti yöhikoilua ja päivälläkin sellaisia kohtauksia...sit saattaa alkaa paleltaa...

Ovistikku näytti ihan haaleaa viivaa 3 päivää sitten ja nyt sitten melkein yhtä vahvat viivat????? Mitä se tarkoittaa..

Vatsaa nipistelee ja polttelee....alkaako kierto näin paljon lyhentymään???
 

Yhteistyössä