"raskausoire"-ketju

Menossa mukana taas yk2 käynnistetty, tosin opin viime kerrasta että nyt en anna kaikkien oireiden mua huijata=)

Pieni kysely tähän päivän ratoksi elikkäs Miten teillä kumppani kuumeilee vai kuumeileeko ollenkaan?

Mun avokkini oli ensin "joo tuskin mitään tärppejä tulee"jne sitten kun oli menkat viikon myöhässä se alko jo kyselee oonko testannu vielä, että menkat voi olla pillerien lopetuksen jälkeen kauanki myöhässä jne ja kerto sellasia asioista joita jo tosin tiesinki mutta siis yllätyin todenteolla että kuin vahva se vauvakuume on hänellä kun on ottanu asioista selvää noinkin paljon ja yritin nyt sanoa että ei oteta tästä mitään "suoritus paineita" kun en tiiä mitä muuta kaikkee herra jo menny lueskelemaan :D
 
Nesu Mies oli onnessaan kyl sillon ku tulin ekan kerran raskaaks ja oli sille kans kova paikka, kun meni kesken. Mut ei mun mies sen kummemmin oo vauvakuumeiluaan näyttäny. Muuta ku, et suostuu kyl oviksen aikaan seksiin ihan mielellään, kun sanon, että nyt sitten olis "pakko". :LOL:
 
nellielli Noh olis se kumma jos mies ei seksiin suostuis ;) miehet on kyllä välillä niin mysteerejä, mutta tässä oon huomannu että vaikka ne onki asioista hissukseen se ei tarkota sitä etteikö niitä kiinnostais se asia vaan eivät siitä pidä turhaa "meteliä"
 
Meillä miehen mahdollista vauvakuumetta voi päätellä lähinnä siitä, että viimeisen vuoden tms. aikana miehen jutuista on jäänyt pois kaikenlainen vauvojen ja vauvajuttujen kauhistelu ja sen kans pystyy käymään lyhyitä (muiden) vauvoja ja raskautta koskevia keskusteluja ilman että se alkaa tuhahdella :D Myöskään mies ei enää nykyään sano mulle mitään "älä nyt vaan sano että sullaki on joku vauvakuume" tms, mikä oli jossain vaiheessa ihan yleinenki lause. Tämä onneksi aikana, jolloin sitä vauvakuumetta ei itsellä tosiaankaan ollut.
 
Meillä miehellä taitaa olla välistä pahempi vauvakuume kun mulla! :D ainakin se puhuu välillä ihan kun olisin jo raskaana vaikka ei sitä vielä tiedäkään. Testiä en oo uskaltanu tehdä vielä, menkkojen pitäis alkaa parin päivän päästä ja nyt ootellaan. Pelkään liikaa sitä mahdollista negaa siitä testistä että ei oo ollu vielä uskallusta tehdä koska en haluais pettyä. Liian paljon jo ehkä ajattelee asioita tulevasta ja mietin jo kaikkia laskettuja aikoja ja muita.. Ehkäpä viikonloppuna löytyis jo uskallusta siihen testiin ettei tarvis miettiä päätään puhki!
 
vimmla Kyllä sitä itekin aina joka kierrosta laskee jo valmiiks lasketun ajan.. :) tyhmäähän se on, mut pakko tehdä aina ku on menkat menny ohi..on jotenki kiva aatella, et jos nyt tästä kierrosta tärppäis, niin laskettu aika olis sillon ja sillon.. :) Mut toivotaan, et sulla ny viikonloppuna tulis se plussa testiin! :)
 
Itellä tosiaan vasta yk2 menossa niin en osaa oikeen vieläkään sillai jännittää ja hermoilla, mutta ehkä se tulee vielä mutta toivon että ei koska olen aikamoinen stressierkki kun sille päälle satun :D
 
Taalla yksi kuumeilija ilmottautuu. Yritysta takana pari kuukautta, toista yritetaan.

Viime viikolla touhuttiin joka toinen paiva, viimeisen kerran lauantaina. Sitten mies lahti matkoille. Loysin parin vuoden takaisia ovulaatiotikkuja ja niiden mukaan ovuloin tiistaina. (Ensimmaista kertaa tikuttelu onnistui) Nyt toivotaan etta lauantain touhut riittavat hedelmoitykseen. En tieda tekeeko mieli tepposia, mutta eilen illalla oli tosi kuvottava olo paikoin, hajuaisti voimistui, alavatsa turposi, vilutti, vasytti ja nyt leuassa on kraaterin kokoinen finni. Tanaan on todella vetamaton olo.

Tuntuu ihan hullulta, koska ei kai oireet heti ala. Viime raskaudessani mulla ei ollut alussa mitaan tuntemuksia. Vasta noin viikolla 8 alkoi pahoinvointi, joka sitten kesti ja kesti ja oli ihan kokopaivaista.

Pari viikkoa pitaisi jaksaa malttaa ennen kuin voin tehda testin.... Huoh!

Plussatuulia kaikille!
 
Taitaa meilläkin olla edessä seuraava yk.. Testasin negaa tossa äsken vaikka olin varma että plussa tulis. Tai voihan se olla että tein liian aikasin (menkkojen pitäis alkaa huomenna/la). Jotenkin sitä kuitenkin petty ihan hirveesti. Ihan itekin yllätty kuin kova pettymys se olikin. Mut yritän ajatella positiivisesti ja jos ei menkkoja kuulu ni maanantaina viimestään otan uutta testiä! Yrittäis nyt rauhottua viikonlopun ja ei kokoajan olis vahtaamassa alkaako menkat ja jokaista pienintäkin juttua luulla selväks merkiks raskaudesta. Nimittäin alavatsassa sellasta repivää tunnetta aina välistä, aivan samanmallista kun oli ekassa raskaudessa. Mut ehkä sitä vaan niin kovasti toivoo että kuvittelee.

Peukkuja kaikille testaajille, kyllä se plussa joskus tulee!
 
vimmla Eihän se vielä tosiaan välttämättä testissä näy..odottele ny siihen, et menkkojen pitäis alkaa ja tee sit vaik uusi testi! :)

Tervetuloa Maria! Toivottavasti nyt heti olis tärpännyt! :)

Itellä sellanen tilanne, et on jo kp16 ja ovista ei näy..oon tehny nyt maanantaista asti joka päivä clearbluen ovistestin ja ei vaan näy..enää kaks tikkua niitä jäljellä eli parempi ois sen oviksen tulla nyt huomenna tai sunnuntaina..ärsyttää ku osti kalliit clearbluet ja jos ne ei riitäkään sen oviksen bongaamiseen..viimeks mulla tuli ovisplussa ihan liuskoilla testattaessa luultavasti kp16, mut nyt ei kyl..aargh..
 
Mulla on nyt pari viikkoo olla inhottavia mahakipuja, välillä vihloo ja juostessa sattuu. Sit on ollu huono olo aamuisin ja jotenki maha turvonnu. Ihan semmonen jännä tunne et jotain on erilailla :D No tein sit testin ja siihen ilmesty ihan haalee haamunen ja tein pari sen jälkeen (ei niin herkkiä) niin niihin ei tullut mitään...
Mut sit tein taas saman testin ku ekaks ja siihen ilmesty hiukan vahvempi haamu, ei vielä kunnon viiva mut väriä oli kyllä :D iiks jännää... nyt vasta kp27 menossa ja kierron pituudesta ei hajuakaan ku vasta pillerit lopetin...
 
helou naiset

täällä odotellaan menkkojen alkua että sais hajua miten kierto kehittyy. Tosin, sovittiin miehen kans että yritellään seuraavan kerran vasta helmikuun puolenvälin jälkeen, molemmat haluaa odottaa mun MRI kontrollin noiden kasvainten suhteen, et tiedetään missä mennään, varsinkin kun nyt on ollu täs välillä raskaana niin näkis miten ne vaikutti jos vaikutti niihin kasvaimiin ( e-pillerin aih. kasvaimia maksassa, ei pahanlaatuisia). Joten lepo täällä vaan hetken.
Kohdun ulkopuolisen jälkeen oli aika ikävä kun kotona oli odottamassa vauva lehtiä ja päiväkirja johon yhdessä mieheni kanssa olemme tulevalle vauvalle kirjoitellut tuntemuksia ja liimaillut plussatestejä muistoksi. Tarkoituksena luovuttaa päiväkirja sitten lapselle kun hän on tulossa ensimmäistä kertaa isäksi/äitiksi. Meni aikaa ennenkuin pystyin jäähyväiset kirjoittamaan. Jos luoja suo meille uuden raksauden joskus, samaan kirjaan jatketaan. nyt sen laitoin odottamaan kaappiin.
 
Moi minea!!! Millä testillä sait tuon haamun? Kyllä se kai plussa on:heart: Milloinkahan mä uskaltaisin haamutestiä koittaa, kp 26/32...jotenkin kauhean malttamaton olo, en pidä epätietoisuudesta yhtään. Kai se on vaan jaksettava odottaa testaamista:D
 
ja omaa napaa vielä..eilen bongattu clearbluen testillä ovis..joten eilen hyödynnetty ja jos sit tänään ja huomennakin vielä.. :) oli vika cb:n testi käytössä, joten tiukille meni, mut onneks sieltä se hymynaama testiin ilmesty.. :)
 
Heippa. Tässä myös yksi kuumeilija, menossa vasta kp 20/24-28 , (kierto vähän heittelee) mutta malttamattomana olen testannut jo kaksi negaa. Tiedän, ettei vielä näytäkään, kun vasta niin alussa jos on..Mutta silti aion testata vielä lähempänä loppuviikkoa Clearbluen herkemmällä, sehän väittää että 4 päivää ennen laskettua kk alkamisaikaakin saattais reagoida.

Mutta oireita alkoi tulla kuitenkin jo viikko sitten, tajuton väsymys, palelu, aivastelu (ei mitään flunssaa kuitenkaan, ihan hassua) nippailu alavatsalla, jne. Nyt tällä viikolla ollut etovaa oloa ja rinnoissa tuntuu muutoksia, nännipihat alkaneet muuttaa väriä, ihan kuin ois tummempi ulkoreuna/ rengas..outoa.

Alla jo yksi raskaus, enkä muista että ihan näin aikaisin olisin siinä ekassa tuntenut oireita/muutoksia. Myös alavatsa "tuntuu" jotenkin hassusti, tai pömpöttää. Mulla ikää jo yli 35v, alettiin vasta äskettäin yrittämään tätä kakkosta, koska tässä aika käy muuten vähiin ja tuntuu että kroppakin ois valmis uuteen. Biologinen kello tikittää ja kuuume on hillitön!! :) Mä niiiiin toivon, että plussa tulis vielä ennen joulua! <3
 
Heissan kaikille kuumeilijoille :) Olen uusi täällä ja tää ketju taitais olla mulle se sopivin ;) Täällä tilanne on, että yhdistelmäpillerit jätin pois (lue: resepti loppu enkä oo uusinut) tuossa pari kuukautta sitten. Ekat menkat pillereiden jälkeen oli myöhässä mikä on kait ihan normaalia samoin kuin ns. "valeraskaus"oireet. Rinnat koskettaessa tosi arat ja vatsa tuntu kovalta ja oli vähän turvoksissa. Tässä välissä on ollut toiset kuukautiset, nyt kolmansia odotellessa. Kp 28/?, en oikeen tiedä mikä on mulla kierron pituus ilman pillereitä.

Varsinaisesti ei olla ruvettu yrittämään lasta, mutta asiasta on ollut puhetta viime aikoina monesti ja mies on sen suhteen vähän tuuliviiri, kai sitä vähän hirvittää. Mulla kuume ihan kauhea :p Vähän on fiilis, että kyllä ne menkat sieltä taas tulee, mutta jos ei tuu niin mua ei kyllä tippaakaan harmita :)
 
Pidan taalla peukkuja pystyssa kaikille kuumeilijoille. Toivottavasti tarppaa nellielli- hyva etta ovis loytyi!

Mulla ei mitaan oireita... Vasyttaa jonkin verran, mutta sehan on ihan normaalia. Viiko viela kuukautisten alkamiseen, ennen sita eipa mun kannata testeja tehda. Olisi ihana saada aikainen joululahja, toiveet ovat korkealla.
 

Yhteistyössä