"raskausoire"-ketju

vinca Tervetuloa! :wave: valeraskausoireet on tosiaan ihan normaalit pillereiden lopettamisen jälkeen..mulla ainakin oli aika voimakkaat oireet sillon..olin jo ihan varma, et oon raskaana.. :)

Maria Kyl sen oviksen olis tainnu ilman testejäkin bongata..nännit oli eilen kipeet ja aamulla tuli syömisen jälkeen paha olo..se oli mulla jo viime kierrossa oireena.. :) nyt ollu maha ihan kummallinen koko päivän..tuntuu, et alavatsa olis jotenkin kova koko ajan..ja aamupäivästä mahaa vihlo aika paljon.. nyt ku vaan olis tärpänny! :) Toivotaan, et viikon päästä tulee sulle testiin plussa! :)
 
Vinca pillereidenlopetuksen jälkeen mullakin ennen ekoja menkkoja kroppateki kepposet totaallisesti ja lisänä kauheet alavatsakivut siihen päälle... nyt on toka kierto menossa eikä oo ollu mitään vale oireita :) kp olis nyt 17/27-34?
 
Tassa muuten aika kiva saitti, jonka loysin jokin aikaa sitten:

Ovulation Calendar - Free to Use

Neuvoo hedelmallisen ajankohdan ja antaa vinkit tyton tai pojan "tekoon". Tosin vain saannollisen kierron omaaville.

nellielli
mullakin oli ovulaation jalkeisena iltana maha ihan turvonnut, ihan kuin olisi syonyt jatti-annoksen spagettia :popcorn: Toivotaan etta se on hyva enne!!! Nyt pitaisi pitaa itsensa niin kiireisena, etta olisi muutakin ajateltavaa...
 
Tää on ihan hirveetä tää odottelu! Eli testasin tänään negaa ja oli siis kp 32/28. Normaalisti menkat ilmoittaa tulostaan supertäsmällisesti ja oon edelleen sitä mieltä et oon raskaana vaan negaa pukkaa. Mut ehkä vaan kuvittelen ja siks menkat viipyy. Tiedä sitä. Mitenhän sitä sais mielenrauhan? Ja edellinen Raskaus näky testissä jo pari päivää ennen menkkoja. Tais vielä olla sama cb: n testi.
 
Ala vimmia viela luovu toivosta. Joillakin kestaa raskaushormoonin nakyminen pidempaan. Voitko kayda tekemassa veritestin terveyskeskuksessa? Silla saat ainakin mielenrauhan. Inhottavaa tuollainen epavarmuus.
 
Viimeksi muokattu:
Huonosti ja levottomasti nukutun yön jälkeen päätin että en stressaa enää! on tai en oo tai tulee tai ei tuu. Jos ei niin ahkeraa yritystä vaan!Laittaa vaan kaikki aatokset lähestyvän jouluun. plussatuulia muille ja toivotaan teille sitä kauan kaivattua plussaa joululahjaksi!

Maria, meillä on vähän huono tilanne terveyskeskuksissa kun lääkäriin saa ajan parhaimmillaan kuukauden päähän eli eiköhän vaan odotella uutta kiertoa tai sitä piilottelevaa plussaa. :)
 
Maria Toivotaan, et on tosiaan hyvä enne! :) Ei mulla oviksen jälkeen oo maha ennen tollee reagoinu, joten tosiaan toivotaan, et se enteilis sitä plussaa testiin.. :)

vimmla tsemppiä piinailuun! Toivotaan, et se plussa ny pian tulee testiin, että loppuu se piinailu!
 
Mullakin on ovisoireet meneillää nää oli helppo bongata vaikka oli viime kuussa koko ajan jos jonkinlaista vaivaa, mutta taidan olla niitä jotka kärsii nämäkin kuukautiskipujen lisäks voimakkaana. Täytyypi vaan nyt olla ahkera ja toivoo että seuraavat menkat olis joskus paljolti kesän jälkeen =)
 
Nesu Itellä oli kans nyt niin selkeet ovisoireet, et ihmettelin.. :) ehkä se enteilee meille molemmille hyvää! :) aika vaan kuluu NIIN hitaasti nyt, ku odottaa vaan, et koska vois alkaa testaan ja koska vois tulla ekoja oireita ja ja ja.. :D piinaavaa ku tietää tarkalleen koska ovis on ollu..
 
Kirjoittelin tällaisen viestin tänne ja meinasin että tulen vielä täsmentämään..

Tuolla toisessa (kuopatussa?) raskausoiretriidissä oli hyvä malli miten on helppo seurata muiden kiertoja.. Siispä sen mukaan kirjoittelen eli ihan vaan megana ).(

Mun kierto 30-37 päivää, yrityskertoja en jaksa laskea mutta kutosta veikkaan.. Nyt ekaa kertaa tikuttelin ovista koska päätin tulla raskaaksi just tästä kierrosta. Aloitin tikuttamisen ja turhautin itseäni KP 12 lähtien

KP 18 Ovistestiin plussa, joka ei vielä vahva mutta selkeä ero aiempiin. Davidin liuskoihin tuli sattumanvaraisesti muutenkin haamuviivoja joten tämän kyllä erotti. Illalla :heart:
KP 19 Testasin oviksen 2 kertaa, molemmat vahvoja plussia (aamulla ja klo 15, halusin tarkkailla LH tason laskua ja nähdä plussan edes perhana jossain testissä..) Illalla :heart: n.klo 21, ja pari tuntia myöhemmin n.klo 23 jälkeen alkoi jäätävä kramppailu alavatsassa joka jatkui muutaman tunnin, (ovis?)
KP 20 Aamulla ovistesti, lähtenyt himmenemään viiva eli ei haamuversio muttei enää yhtä vahvakaan. Kramppailua ei ollut enää.
KP 21 Yhtäkkiä illalla alkoi paleltaa ja lämmöt olikin 37,1 (normilämpö 35,4...)Meni kuitenkin ohi vaikka epäilin työkykyäni seuraavana päivänä.
KP 25 Eli 20.11, väsyttää (mutta valvoin kyllä eilen..), on vähän kuvottava olo ja siis itkettää! En edes tiedä mikä mutta itkettää vaan. Mietin että kiinnittymisen pitäisi tapahtua ensi huomisesta keskiviikkoon välillä, joten neuroottisesti kyttään tulisko vuotoa tai vihlaisuja.

Mutta nyt mä päätin tulla raskaaksi ja piste.

Plussatuulia suuuuuresti kaikille, hankitaan ne ihanat paketit itsellemme jouluksi :xmas:

Tuon jälkeen tein negatestejä Davidin liuskoilla DPO 13 asti.. joten pistin kirveen kaivoon ja odottelin tokikin positiivisin asentein seuraavaa yrityskertaa. Vihlaisuja ja kiinnityskipuja ei tullut suuremmin.
DPO 13 illalla väsytti kovasti
DPO 14 illalla väsytti kovasti, ruoka maistui ihan silliltä ja mies haisi tupakalta, vatsassa juili ja odottelin kuukautisia
DPO 15 Kun ei kuukautisia kuulunut, tein CB testin illalla huvikseni. Plussasin.

DPO 16 Nyt on vatsa turvoksissa "ähkyolo", ehkä vähän vaan nippailee mutta ei erityisemmin. Haju- ja makuaisti herkistynyt ja illalla väsyttää kovasti. Siis ihan lamauttavasti. Muita tissioireita sun muita ei ole.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: nellielli
Pipsapippuri onnittelut plussasta!

nellielli ja Nesu toivotaan et tärppää ja enteilis hyvää selkeet oireet oviksesta!

Täällä edelleenkin piinaillaan, kp34/28 ja elättelen edelleen toivoa siitä plussasta. Ehkä ovis oli vaan normaalia myöhemmin (en mielestäni mitään selviä ovis-oireita bongannu) jollon joko menkat alkaa vaan myöhemmin tai plussa tulee myöhemmin. En oo ees viittiny mitään testiä tehä ettei taas vaan pettyis. Ajattelin odotella sinne kp40/28 jos ei kuulu ni sit teen testin jollon pitäis jo se plussa näkyä ja jos ei niin sit varaan verikokeeseen ajan. Ärsyttää vaan kun ajattelee että jos ei kerta oo raskaana ja menkkoja ei kuulu niin MIKÄ MUSSA ON VIKANA ikinä ei oo menkat ollu myöhässä kun korkeintaan yhen pvän joten hermostuttaa. Kelailen jo kaikkia kauhuskenaarioita mut ehkäpä liian aikasta mennä mitään sanomaan :) voipi myös pelkästään jatkuva menkkojen kyttääminen viivästyttää menkkoja että nyt annan vaan olla.
 
Onnea Pipsapippuri- ihania uutisia ja antaa vahan uskoa meille muillekin yrittajille.
Mitas muille nellielli, nesu, vimmia ja muut? Onko mitaan oireita?
Tanne ei kummempia. Vasyttaa vaan ihan hirveasti illalla, mutta mikas ihme tuo kun esikoinen pitaa kiireisena koko paivan ja ulkona on niin masentavan pimeaa. Mulla on myos ollut aika kova nalka ja tehnyt mieli makeaa, mutta noita ei nyt oikein viela voi laskea raskauden piikkiin. Viikon verran viela piinailua...
 
Mulla kans väsymystä; nukuin viime yönä 20-10.30 :) isimies onneks oli vapaalla katsomassa ton esikoisen perään. mut muuten ei kummempia, ehkä kuvittelen vaan et tissit olis turvoksissa. niin ja hullu himo keitettyihin porkkanoihin!

Maria, toivotaan et olis niitä ihan oikeita oireita noi! :)
 
Moi! Ajattelin jospa teistä olis apua. 3,5vuotta yritetty ja maaliskuusta asti oltu lapsettomuushoidoissa. Viimeisin aukiolotutkimus ja kaikki siis ok. Vikaa ei ole löydetty. Kiertoni on 28 päivää. Tässä samassa kierrossa missä tehtiin aukiolotutkimus tein kp24 plussan kahdella eri testillä. Sen jälkeen pelkkää negaa :// vuodin kp25-29 ruskeaa jonka jälkeen olen nyt vuotanut 5 päivää kirkasta verta, lähinnä suoraan pönttöön, vähemmän siteeseen asti. Menkatko? Yleensä itken kivusta menkkojen aikana ja nyt ei mitää kipuja ja vuotoki ihan outoa :eek: tänään (joko kp5 tai kp34) kävin äsken leffassa. Yleensä syön leffan aikana jotain mutta subista mentii suoraa leffaan ja "odotustilassa" meinas laatta lentää pelkästä ruoan ajattelusta. Sama oli eilenillalla. Välillä minulla tulee paha olo jos maha on tyhjä tai olen syönyt pelkkiä herkkuja, mutta nyt ei ollut kyse siitä. Ei kai tässä auta muuta kuin odottaa josko mahdollinen maha-asukki ilmottelis itestään??!! Lääkäärii en vielä haluu. Tänää samoin ollu mahan villasukat molemmin puolin. Tuun hulluks lukea pelkkiä foorumeita ://
 
kusma Kyl mä menisin lääkäriin varmistaan asian! :)

Pipsanpippuri Onnea plussasta! :heart:

Itellä siis ei sen kummempia oireita oo..nyt on vasta dpo3 eli ei oireita oikein vois ollakaan periaatteessa..eilen vähä sellasta menkkamaista kipua, mut tiedä sit oliko kuvitelmaa.. :) yritän olla ajattelematta oireita, ettei kuvittelis itelleen taas kaikkia oireita! :D Toivotaan, että kaikilla meillä, nesu, vimmla ja maria tärppäis nyt tästä kierrosta! :)
 
Btw Davidin testit näyttää negaa, mutta niin on monille muillekin näyttäneet vaikka päiväpissa plussaisi jo selvästi muilla testeillä. Että välttämättä niihin ei negatesteissä kannata täysin luottaa, päivänä jolloin menkkojen pitäisi tulla niin vaikka kuinka olis nega, koittakaa cb digillä varmuudeksi :)
 
Heissan!
Tuun taas tänne vähän kyselemään, toissa päivänä tein apteekin omalla testillä negan.. eilen tein uuden testin päiväpissasta ja se näyttikin olevan negatiivinen ja jätin sen kylppärin hyllylle..no,eilen illalla huomasin (muutama tunti testin teon jälkeen) että siihen oli ilmestyt vaaleanpunainen viiva mikä on selkeästi nähtävissä (ei tarvi siristää silmiä eikä katsoa valoa vasten käännellen..), kaivoin sitten roskiksesta toissa päiväsen testin ja siihen ei ollut minkäänlaista viiva tullut (en huomannut myöskään mitn viivanpaikkaa..)..
mitäköhän tästä pitäis nyt ajatella? minulla on yksi testi vielä kaapissa odottamassa ja ajattelin sen huomenna tehdä vielä varmuuden vuoksi

Onko teillä kokemusta näistä "roskishaamuista" ja vielä kyseisellä testillä?
 
Itse olen testannu cb digillä sillon kun menkkojen olis pitäny alkaa, mutta negaa näytti. Toinen on vielä odottamassa, ja teen sen ens maanantaina jos oireet vielä jatkuu. Itse en luottaisi roskishaamuun. Mielestäni se ei ole luotettava. Oman 3,5 vuoden yrityksen aikana en ole sortunut kertaakaan kaivelemaan roskiksia, jottei tulisi paha mieli jälkeenpäin. Mä alan tässä 1,5 viikon testailujen jälkeen alkaa rauhoittumaan ja vaan odottamaan :) Tämä kiva pieni joululahja olisi enemmän kuin tervetullut...

Ja niin, jos se plussa sieltä mulle jossain vaiheessa tulee, niin mihin mun pitää soittaa? Oon vähän pihalla kun ei oo kokemusta. Ja pitääkö mies ottaa mukaan ekalle kerralle? Tai mielellään ottasin sen mukaan vaikka joka kerralle, koska yhteinen asiahan tämä on :)
 
Ja vielä kyselisin, että onko kukaan mittaillut omia lämpöjään kierron aikana? Mulla yleensä normaalisti lähenpänä 36.0 ja 35.jotain, mutta nyt ollu lämmöt (äsken viimeks mitanneena) 35.7 ja "toisesta kainalosta" 35.5.
 
tiut Ei oo kyl kokemusta roskishaamuista..jossain tapauksessa ne kai voi viitata raskauteen, mut en menis niihin luottaan..uutta testiä vaan! :)

kusma Neuvolaan vaan yhteys! :) sieltä saat sit ekan neuvola-ajan jossa jutellaan raskaudesta niitä näitä..yleensä se ajoitetaan raskausviikolle 8 suunnilleen... ja miehen saa ottaa mukaan kyl! :)
 
nellinelli: en mä nyt tohon luotakkaan mutta vähän mietietyttää kun se oli kuitenkin selvästi punainen,eikä tosiaan tarvinnut tihrustella yhtään...noh,ei kai auta muu kuin odottaa muutama pvä ja uusia testi :)
 
Ja vielä kyselisin, että onko kukaan mittaillut omia lämpöjään kierron aikana? Mulla yleensä normaalisti lähenpänä 36.0 ja 35.jotain, mutta nyt ollu lämmöt (äsken viimeks mitanneena) 35.7 ja "toisesta kainalosta" 35.5.
Yleensä kai oviksen jälkeen lämmöt nouse joillakin kymmenyksillä ja jos ei raskaus ole alkanut, ne romahtaa uuden kierron myötä ja jos taas on flaksi käyny, niin lämmöt pysyy korkeammalla koko raskausajan.
Lämmöthän tulis mittaa aamulla ennen nousemista esim. suusta, koska ymmärtääkseni saattavat heitellä päivänmittaan.
Ainakin itselläni tää pätee.
 

Yhteistyössä