Nyt menossa viikot 36+3, toinen lapsi tulossa ja hepatoosi todettu n. rv 31. Arvot on pysyneet lääkkeillä kurissa, mutta kutina on silti paha, pahoinvointia ja muutakin epämiellyttävää oiretta löytyy. olen käynyt hepatoosin toteamisen jälkeen joka viikko verikokeissa ja polilla, olin myös aluksi osastolla muutaman yön. Nyt tänään olin polilla ja vanhempi mies lääkäri sanoi että seuraava käynti vasta kolmen viikon päästä eli rv 39+3, tauti pysynyt hyvin kurissa ja vauvalla kaikki hyvin. Muilla käynneillä on ollut muu lääkäri ja sanonut että ehdottomasti takaraja synnytykseen on laskettu aika ja viikottainen kontrollikäynti jos sattuu että täytyy käynnistää aiemmin. Esikoinen syntyi suunnitellulla sektiolla perätilan takia ( siinäkin raskaudessa hepatoosi) ja nyt olisi tarkoitus synnyttää alateitse, mutta eivät hirveän mielellään ala käynnistämään kun sektio tehty. Eikö ole liian pitkä aika odottaa kolme viikkoa käymättä polilla käyrällä ja ultrassa? Pelottaa pikkuisen puolesta, en halua olla se äiti joka menettää lapsensa tämän takia, hepatoosin riskit kun on aika isot loppu kohden.
Sanoivat vielä että ei tiedä käynnistetäänkö vai mitä silloin kolmen viikon päästä tehdään, voi olla vain kontrollikäynti! Onko muilla vastaavia kokemuksia ja mille viikoille hepatoosivauvat on menneet? Kuunteleeko lääkärit jos pyytää/vaatii jo oman mielenterveyden vuoksi käynnistystä? Kaikki ikävät ajatukset pyörii koko ajan mielessä. Kiitos asiallisista viesteistä.