Voinko vaatia käynnistystä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tinii harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiitos kolmen äiti!

Totahan mä pelkäänkin että vain vitkuttelevat ja vitkuttelevat sen käynnistyksen kanssa kun mistään ei saa järkevää vastausta koska käynnistetään viimeistään.

Mulla taitaa myös jäädä tämä raskaus viimeiseksi, ei vaan kroppa kestä vaikka ikää ei ole edes lähelle kolmea kymmentä. Kun vaan sais tän palleron maailmaan turvallisesti!!

Mä en ymmärrä näitä äitejä, jotka vaativat käynnistystä! Käynnistys on aina käynnistys, jota en missään nimessä suosittele kenellekään. Mutta no, olenkin vain kätilö.. ja äidithän itse tuntuvat tietävän nykyään kaiken synnyttämisestäkin. Eipä tarvita kohta enää kätilöitä saati lääkäreitä kun äidit vaan käyvät omatoimisesti synnyttämässä!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä en ymmärrä näitä äitejä, jotka vaativat käynnistystä! Käynnistys on aina käynnistys, jota en missään nimessä suosittele kenellekään. Mutta no, olenkin vain kätilö.. ja äidithän itse tuntuvat tietävän nykyään kaiken synnyttämisestäkin. Eipä tarvita kohta enää kätilöitä saati lääkäreitä kun äidit vaan käyvät omatoimisesti synnyttämässä!

oletpas aika outo kätilö kun et ole käynnistyksen kannalla vaikka se lähes poikkeuksetta on vauvan terveyden kannalta oikea vaihtoehto viimeistään viikolla 38.

Olen lukenut hepatogestoosista hyvin paljon ammattilaisten kirjallisuutta ja tiedän hyvin riskit.

Suomessa hepatoosiin sairastuu vuosittain noin 500 odottavaa äitiä joista viisi menettää vauvansa loppuraskaudessa ja minä en tosiankaan halua kuulua tähän vähemmistöön!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

No mitäs rouva-kätilö sitten ehdottaa? Raskaus loppuun hinnalla millä hyvänsä, äidin ja terveydestä huolimatta?
no, onneksi et ole ollut minun kätilöni, tosin he ovat olleetkin ammattitaitoisia.

Alkuperäinen kirjoittaja tiina:
No mitäs rouva-kätilö sitten ehdottaa? Raskaus loppuun hinnalla millä hyvänsä, äidin ja terveydestä huolimatta?
no, onneksi et ole ollut minun kätilöni, tosin he ovat olleetkin ammattitaitoisia.

tuskin on kyseinen tyyppi edes kätilö kun tollasia laukoo. Faktahan se on että alatie synnytys ja luonnollinen käynnistyminen ois ihanne mutta tasan ei aina mene nallekarkit ja kaikki raskaudet ei aina etene ohjeiden mukaisesti.

Kärsin hepatoosista jo viikolta 30 ja en ole moniin viikkoihin nukkunu kunnolla, jotain 3 tai 4 tuntia yössä JOS edes yölläkään nukkunu, kuin vaan silloin kun olen ollut täysin uupunut niin tärinällä nukahtanu ressistä ja tuskasta. Koko kroppaa kutisee niin maan perkeleesti (anteeksi kielenkäyttöni )ett olen tulossa jo hulluks (ollu jo pitemmän aikaa) Adursal lääkitys ei oo auttanu ja sappihapot taas nousseet. Arvoja nyt en tarkalleen muista, mutta lääkäri niin sano ett 38 viikolla käynnistettäs (sekin kuullosti EHKÄ) Ett en käsittääkseni varmaa vastausta saanu siihen. Arvot oli kuiten sen verran korkealla ett on pakko käynnistää synnytys.

Olisin voinut pinnistää varmasti ongelmitta loppuun asti, mutta olen jo RV 30 kitunu ja voimat melkein jo loppu.. Maanantaina mulle tulee RV tasan 37 täyteen ja silloin on äitipolilla käynti, vaadin kyllä hinnalla millä hyvänsä ett käynistetään synnytys koska ei tätä voi loppuun asti viedä.. Nyttenki väsyttää mutta raavin tässäki toisella kädellä paikat rikki. Iho on arka ja kipeä, mutta raavituttaa kauhiasti. Saatan jo tässä aamulla soittaa äitipolille.

Monet saattavat tätä krotisoida, mutta tämän ymmärtävät ne juuri, jotka käyvät saman kuin minäkin. Tottakai haluan ett vauva pysyis kauemmin masussa, mutta se on vaarallista jo viikolta 36 lähtien. Ei sitäkään voi pitkittää riskin takia niin pitkälle.

Mulla käynnistettiin raskaushepatoosin takia jo rv 36+3, kun hepatoosi lukemat oli niin poikkeuksellisen korkeat. Lisäksi lisänä oli lievä raskausmyrkytys.
Neljä päivää käynnistettiin laihoin tuloksin ja sitten rv 37+0 tehtiin kiireellinen sektio. En suosittele käynnistystä kenellekään noilla viikoilla, sillä mulla ainakin paikat oli vielä niin epäkypsät. Onhan sulla aloitettu adursal lääkitys? Mulla aloitettiin ja olin raskauden viimeiset viikot ennen sektiota sairaalassa, jossa multa otettiin kolme kertaa päivässä ktg.

Yhteistyössä